{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.107 visninger | Oprettet:

Jeg har brug for råd (kattekilling). {{forumTopicSubject}}

Da det er rigtig mange år siden jeg har haft kat har jeg lige brug for råd omkring nedenstående.

Jeg var til gadefest igår og der kom en killing jeg vil skyde den til at være ca.12 - til 14uger meget kælen og meget tynd og lidt desperat efter vores mad. På trods af blandet "modtagelse" blev den der det meste af aftenen/ natten. Da jeg gik med mine hunde til morgen var den væk. Men nu har jeg været ude og rydde op og der er den der igen! Killingen bærer ikke halsbånd og er ikke øretatoveret... hvad gør man idag, chipper man?

Jeg er meget i tvivl om om jeg skal tage den ind eller jeg skal lade den være og evt. se an. Hvad ville i have gjort? Det er denne killing der er tale om.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg har brug for råd (kattekilling).
  • #1   25. aug 2013 Det der bekymrer mig er selvfølgelig at den er tynd.

• #2   25. aug 2013 Slet ingen svar??

• #3   25. aug 2013 Få den tjekket ved dyrlægen om den har chip, hvis ikke kan du måske godt beholde den?
    Den ser flot ud, kan godt lide katte der har sådan striber smiley

• #4   25. aug 2013 Den er også flot og rigtig sød og kontaktsøgende.Men det var mere om jeg skulle tage den ind eller vente og se lidt an om den finder hjem af sig selv.Jeg ønsker ikke at beholde den,har to hunde der ikke bryder sig om katte.

• #5   25. aug 2013 Hvis dyrlægen ikke kan finde chip, så behold den da:-) den er rigtig sød og køn

• #6   25. aug 2013 Ups så ikke du ikke kunne beholde den....så ville jeg finde et nyt hjem hjem tilden

• #7   25. aug 2013 Hvis du ikke vil beholde den, så synes jeg ikke du bør du tage den ind, kan man ikke indlevere den hos kattens værn eller på et internat?

• #8   25. aug 2013 Den kan sagtens være chippet så det skal tjekkes hos dyrlægen. Lov mig at du ikke bare tager den ind for måske har den et hjem, måske er den bare meget tynd, det er nogen katte bare selvom de får alt det mad de kan spise. Mit råd er at du eventuelt hænger nogen billeder op i jeres lokale butik, børnehave, skole , idrætshal osv. hvor du spørger om denne kat har en ejer. Vi har selv mistet en kat som blev lidt fornærmet over at der kom en ny kat i hjemme så den klagede sin nød hos nogen andre mennesker i byen ,som begyndte at give den mad. Vi kunne til gengæld ikke forstå hvorfor katten nogen gange var væk i et par dage for derefter at komme hjem med meget tynd mave, det viste sig at de gav den mælk. Dette stod på i flere måneder. Vores børn var kede af det når han ikke kom hjem og vi var urolige og sov dårligt. Efter et par måneder ringede de dog til en dyrlæge for at tjekke kattens øremærke og tog derefter kontakt til os. Vi forklarede hvordan tingene hang sammen og at de ikke skulle fodre ham, men det lyttede de ikke rigtig til. Efter et par måneder mere på den måde så endte det hele med at vores søde kat blev kørt over af en bil da den skulle over vejen for at besøge de "søde" mennsker der gav den mad. Vi fandt den død på vejen. Nu har vi kun indekatte.

• #9   25. aug 2013 Øv en trist fortælling Benjamin smiley

• #10   25. aug 2013 Var lige inde og lure smiley Dejlig hund! flotte katte I har, den med lang pels ser næsten større ud end hunden hehe

• #11   25. aug 2013 Er ked af det på dine vegne Benjamin smiley og det du skriver er netop det der er i mine overvejelser. Dog kunne jeg ikke lide den var så desperat efter mad og tynd. Derfor var jeg i tvivl. Tror jeg venter og ser lidt an.

• #12   25. aug 2013 Jep han er også en stor kat, men når han bliver våd kan man godt se at der ikke er meget kat under pelsen smiley Hvis man kigger på vores aby (orlando) vil mange sikkert også mene at han er alt for tynd men opdrætter siger at han er helt perfekt og vores katte har altid tørfoder af god kvalitet stående og får dåsemad to gange om dagen.
    Det er bare så trist når folk af et godt hjerte gerne vil hjælpe en sød killing som de tror er hjemløs, og der så er en familie som sidder et sted og savner deres kat.

• #13   25. aug 2013 Benjamin *Klik*

• #14   25. aug 2013 I forhold til det at katten virker desperat efter mad så kan det selvfølgelig godt være fordi den er sulten men tro mig mange katte opføre sig sådan selvom det ikke er sult der plager smiley Vores Orlando kan finde på at snuppe pålægget af mit brød lige idet jeg åbner munden for at tage en bid smiley Han bider også hul på pakken med rugbrød eller krydderboller og æder det hvis han kan komme til det. Han har tørfoder stående altid og af god kvalitet uden korn med meget kød, desuden får de dåsemad to gange om dagen.

• #15   25. aug 2013 Mener at katte er ret tynde at se på (med laaange ben smiley ) i en periode hvor de er killinger, kunne meget vel være den periode for katten lige nu hvis den er ca 12-14 uger.

• #16   25. aug 2013 Godt lige at få bekræftet at jeg ikke behøver have dårlig samvittighed fordi jeg ignorerer den... alt det du beskriver omkring deres adfærd havde jeg da lige glemt, men det er også 20år siden jeg sidst havde kat smiley

• #17   25. aug 2013 Tag et stykke elastik og bind en seddel i hvor du spørger om katten har et hjem og skriver dit telefonnummer, så sætter du det om halsen på kræet og venter;)
    Har du ikke fået svar i morgen og har katten stadig elastik på så find et nyt hjem til den;)

• #18   25. aug 2013 Ja, Aino, ofte er store killinger ret ranglede og nogle værre slaskedukker, mest bestående af hale og ben, fordi de vokser som ukrudt i den periode smiley Og så hænger anatomien ikke rigtig sammen smiley

Og så er jeg enig med Benjamin. Min kattepige, hun har også flere gange sprunget desperat op og snuppet pasta og andet direkte af min gaffel, inden jeg puttede det i munden. Og hun har også kastet sig op på bordet for at snuppe osten af min bolle. Hun har sågar stjålet en stor pizza-skorpe/kant, stukket af med den, hen i den anden ende af rummet og spist den lynhurtigt. Og så tigger hun meget - lyder som om hun ikke får mad smiley Men hun har også godt tørfoder stående, samt får vådfoder to-tre gange dagligt også. Så nogle katter er bare mad-besat og udnytter enhver lejlighed smiley

• #19   25. aug 2013 Er elastik ikke lidt dristigt? Hvis den hænger fast, eller det strammer for meget?
    For enten skal det vel stramme til - og måske lukke for blod. Eller også skal det være løst og så kradser den det nok af? Bare lidt tanker jeg gør mig smiley

• #20   25. aug 2013 Vrøvl, det skal jo netop være et stykke elastik fordi det giver sig og derfor bare falder sf hvis killingen sitter fast;) og det siger da sig selv at man sørger for at det ikke er for stramt;)

• #21   25. aug 2013 Obs du kunne evnt læse de gode råd dansk katteregister skriver her; http://www.katteregister.dk/artikler fx at man kan bruge elastik om halsen på katten hvis man er i tvivl om den har en ejer;)

• #22   25. aug 2013 Det vil jeg overveje Bodil, ser an til i morgen i første omgang om han skulle have fundet hjem. Elastik er godt det er der jo i kattehalsbånd netop for hvis de hænger fast så skulle de kunne komme fri igen.

• #23   25. aug 2013 jeg havde taget den ind og fået den tjekket for chip ved dyrlægen. Havde den ikke det så havde jeg naturligvis fremlyst den i nogle uger - havde jeg ikke fået svar så havde jeg enten beholdt den (hvis det var det jeg havde lyst til) eller fundet nyt godt hjem til den.

• #24   25. aug 2013 Ja okay, det lyder bare ikke så rart for katten. Men du har ret i, at det jo kan give sig/springe, hvis den sidder fast i noget buskads værk smiley

TS, håber du finder ud af det med det bette nus. Håber det bare er en ranglet teenage-lømmel som har en ejer et sted smiley

• #25   25. aug 2013 og ja naturligvis er det trist hvis en person med et godt hjerte hjælper en kat som måske allerede har en familie men af en eller andre grund opsøger andre mennesker. Men jeg synes bestemt det er 1000gange mere trist hvis man undlader at hjælpe - for det kunne jo også være en kat som reelt havde brug for hjælp.
    De tynde katte som har rendt rundt her har været ejerløse og skulle naturligcis hjælpes. Kun en gang her en tilløben kat haft ejer. Den ville ikke være hjemme fordi de havde fået hund. Den blev ved og ved og komme (og nej jeg fodrede den ikke men den sov i vores skur) Jeg synes det er ret sørgeligt at se på en kat som tydeligvist ikke trivedes og ikke reelt havde et sted at være. Jeg afleverede den hjem en del gange men den blev ved at komme. Situationen endte med at dens ejere fik den aflivet fordi den løb væk. SÅ må altså erkende at jeg har det lidt dobbelt med det.
    Nej man skal ikke bare gå og fodre andres katte for sjov eller prøve at lokke dem til sig. MEN en tilløben kat som bliver ved at komme jo den hjælper jeg altid. Så må man som ejer af en kat som "for sjov" opsøger andre mennesker på den måde jo altså holde den inde eller i indhegnet have.

• #26   25. aug 2013 CMP også netop derfor jeg skriver her, mange lukker jo øjnene og undlader og hjælpe det kunne jeg også se igår. Vi har mange katte i området i god eller mindre god stand der kan være opsøgende, der synes jeg egentlig jeg er god til at vurdere. Jeg ER i tvivl med denne killing fordi den var tynd, sulten og meget ihærdig og virker lost, men nu ser jeg an de næste par dage og ellers må jeg jo reagere.

• #27   25. aug 2013 ja det lyder som en god ide - og en god ide at give den en elastik eller et kattehalsbånd på med dit nummer på og en besked om at kontakte dig.

Kommentér på:
Jeg har brug for råd (kattekilling).

Annonce