852 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Løn og tillægsregler Løn og tillægsregler

Hejsa.

Jeg er netop startet i nyt job og kan virkelig ikke gennemskue dele af min kontrakt (den står på engelsk). men får at gøre det kort har jeg kontaktet min fagforening for hjælp og de syns også den er svær da den er engelsk.
Mit spørgsmål er omkring løn, og jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig da min fagforening sendt mig overenskomsten som kontrakten henviser til men jeg syntes ikke jeg kan finde nået om tillæg. jeg er fuldtid og timelønnet, men har forstået det til vi ikke har tillæg ved aften/weekend/helligdage arbejder kan dette være rigtig?? lønnen er i forvejen lav så skulle arbejde weekend til 118kr er ikke meget.

er der nogen der ved om der ikke er krav om tillæg??
der henvises i kontrakten til HK Kontor og lager overenskomst.

håber virkelig i er nogen der kan svare mig smiley Tak

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Eksisterende skur, isoleres og beklædes indvendigt 12.500 kr.
  • Telefonforklaring på fejl på min vaskemaskine og din mening 205 kr.
  • Montering af opvaskemaskine el (ikke stik) 625 kr.
  • Installation af stue stereoanlæg 1.400 kr.
  • Rengøring 1.800 kr.
  • Bosch dishwasher not starting 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Løn og tillægsregler
  • #1   22. aug 2013 Bed om en dansk kontrakt, hvis du er medlem hos HK så ville jeg da møde op og bede dem besvare spørgsmålet;)

• #2   22. aug 2013 har arbejdsgiver tegnet overenskomst ??

• #3   22. aug 2013 Ville også være godt at vide hvad branche det er i.

F.eks. i rengørings branchen er det normal at man kun få normal timer for overtid.

Arbejder selv på et lager, så kan muligvis hjælpe hvis jeg kan se den overenskomst, der ud over skal du vide om de har tegnet overenskomst samt om det er den fra fagforbundet eller om de har lokal aftale-

• #4   22. aug 2013 Umiddelbart har de ikke en overenskomst men når de henviser til den i kontrakten må de jo gå efter den det siger hende i fagforeningen også.
    Har tænk i morgen og bede om den på dansk.

Det er kontor/call renter derfor de bruher Hk kontor og lager.

• #5   22. aug 2013 Forstår bare ikke hvis man kan skulle arbejde weekenden uden tillæg.
    Men må nok have fat i krifa igen.

• #6   22. aug 2013 Har du så vi kan læse den overenskomst ?

Har hørt meget skummelt om call center overenskomster og hvordan de holdes smiley

• #7   22. aug 2013 tror ikke jeg kan sende den her så smider dig lige en privat besked med den

• #8   22. aug 2013 Det kunne jeg så heller ikke, men det er den der er her på (link fjernet)

• #9   22. aug 2013 Jeg mener ikke der er en decideret lønfastsættelse i Hk-kontor..
    Hvad får dine kollegaer?

• #10   22. aug 2013 ved ikke hvad deres timeløn er men umildbart får de heller ikke tillæg og det er lige det med Tillæg jeg er interesseret i.

• #11   22. aug 2013 Det står her

profilbillede
  • #12   22. aug 2013 Hvis du f.eks. har 8 timers arbejds dag så er frem til 11 arbejdstime honorereret med din timeløn+50% af mindstelønnen, 12+ timer honorerers med din timeløn+100% af mindstelønnen.

Tager du hjem og kommer igen er alle timer din timeløn+100% af mindstelønnen.

Er det weekend er det din timeløn+100% af mindstelønnen.

Og har du overarbejde mellem 24.00 og 06.00 så er det din timeløn+100% af mindstelønnen.

• #13   22. aug 2013 Ryan - Men det gælder jo kun overarbejde.
    alm. timeaftalt arbejde i weekenden, skrives der intet om..

Jeg tror ikke der er tillæg..

• #14   22. aug 2013 Alt efter aftalen kan det bruges som afspadsering, hvilket du får mere ud af hvis de følger reglerne til punkt og prikke og de kun udbetaler dit overtidstillæg efter mindstelønnen (med mindre du får mindstelønnen).

Har du ikke timer nok i fagforeningen kan det helt klart anbefales at du ALTID får dine overtimer udbetalt da du tjener dine timer hurtigere.

• #15   22. aug 2013 Måske er jeg ikke så god på lige dette, men er det ikke blot overarbejde? hvis jeg nu får en vagtplan hvor i jeg i løbet af de 4 uger hvor i vagtplanen er laver over har weekendarbejde men jeg stadig blot har 37timer så gælder dette ikke? umildbart forstod jeg det til at overarbejde først er efter 45 timer om ugen.

• #16   22. aug 2013 Ginne har jeg heller ikke sagt, jeg svare på det hun spørger om og ud fra det hun skriver må man jo gå ud fra hendes normale arbejdstimer ligger i hverdagen ellers havde hun vel opgivet den info.

• #17   22. aug 2013 De skriver jo at både arbejdstiden aftales efter hensyn til arbejdsplads og lønmodtager. Og lønnen forhandles mellem lønmodtager og arbejdsplads, efter hensyn til kvalifikationer og praksis på arbejdspladsen. Så du skal selv ind og forhandle din løn og arbejdstid.

• #18   22. aug 2013 Hvis du har en vagtplan for 4 uger kan den være delt på forskellige måder.

Det kan være 37 timer pr. uge så er alt over 37 timer overarbejde.
    Er det 37 timer i snit så er alt over 148 timer overarbejde.

• #19   22. aug 2013 ok så har jeg nok ikke helt skrevet som det er jeg mener. da mine arbejdstimer forventes at ligge mandag-søndag 8.00-20.00 men dette kan ændres da de har åben 24/7 365 dage om året, altså de kan ligge mine timer som det passer dem

• #20   22. aug 2013 Vi læser det tydeligt ikke ens Ryan.
    Jeg læser at hun har 37 timer pr. uge. og en del af disse 37 timer ligger i weekenden - altså er normal arbejdstid... Og hun spørg så om der ikke er tillæg til disse timer fordi de ligger på bestemte tider af ugen..

• #21   22. aug 2013 syns det virker som om de har dækket sig selv helt ind med denne kontrakt.

• #22   22. aug 2013 Enten har de eller også har de ikke overenskomst. At de følger en overenskomst er jo ikke ensbetydende med, at de har den. Og der er ingen lov om tillæg (mit sidste job fik jeg 95 kr i timen uden tillæg for aften- og weekendarbejde)

• #23   22. aug 2013 Ja det ved jeg ikke om de har. men det må jeg jo finde ud af

Kommentér på:
Løn og tillægsregler

Annonce