Mit kreative indre, Logo Mit kreative indre, Logo
Sad på arbejde i nat og havde lidt ekstra tid hehe.
Så jeg gik i gang med at designe et nyt logo til den kennel Cooper kommer fra.
Bare for sjov altså, jo ingen der siger de ville bruge det.
Sendte de til hende og fik meget ros, så vil da lige dele mit værk med jer også;-)
I må gerne kommentere på både negativt og positivt så jeg kan blive bedre;-);-);-)
mar 2008
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 166 Svar: 1.900
jan 2013
Følger: 21 Følgere: 31 Hunde: 1 Emner: 370 Svar: 3.546
Må igang igen med en som skiller sig ud så
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 82 Hunde: 2 Emner: 348 Svar: 6.087
Sørg for at holde lidt afstand imellemgrafikken. Det er lidt som hvis man skriver helt ud i margen, det bliver rodet sammen.
mar 2008
jan 2013
maj 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 569
Jeg har desuden meget kig på den kennel, for vil rigtig gerne have hvalp derfra.
mar 2008
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 82 Hunde: 2 Emner: 348 Svar: 6.087
Det er en god ide at se hvordan et logo ser ud, hvis du skalerer det ned. Et godt logo skal IMHO osse være skarpt og læsbart i den halve størrelse af hvordan det ser ud i indlægget.
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.922
jan 2013
Louise kig gerne forbi min Cooper han er der fra. Har også sendt dig pb
mar 2011
Følger: 1 Svar: 1.068
Men jeg vil da gerne, men jeg er ultra kritisk i forhold til jeg kan lide - så det skal være med få lov?!
jan 2013
jan 2011
Følger: 27 Følgere: 28 Hunde: 3 Emner: 41 Svar: 397
jan 2011
Følger: 27 Følgere: 28 Hunde: 3 Emner: 41 Svar: 397
jan 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 384
mar 2011
Tilgiv mig hvis jeg er lidt kort og kontant i vendingen, skriver fra Tlf
Jeg synes ikke det fungerer som logo, af flere årsager. Primært fordi der sker for meget, det er for kompakt og der mangler luft. Ligeledes, så er der lidt dobbeltkonfekt - to hunde, to linier med skrift, laurbærkrans af to ens grene, og så krydret med kringlen.
Dertil en afvigelse med spejling i kun øverste tekst og en skift der hælder i symmetriske omgivelser, det forvirret mit øje, det får ikke ro til at hvile.
Jeg tror heller ikke det ville fungere for småt, hvilket kan blive en forhindring afhængigt af hvor og hvordan det skal bruges.
Tænk evt også over om du ville nå at opfatte hvad det handler om i forbi farten - ville du kunne aflæse det hurtigt, er det genkendeligt?
Hvilke logoer husker du bedst selv? Og hvilke kan du hurtigt gengive?
Tonerne/farverne kan der arbejdes med, men jeg synes der er en ligevægt i dem, der gør at jeg ikke helt ved hvad jeg skal fokusere på. Så skal jeg kigge lidt på kransen, så hundene, så to linier skrift og igen kringlen.
Jeg synes, til trods for laurbærkransen er et slidt symbol, at det er en fin association (græsk og romersk). Men tænk også over hvor den ellers figurerer, specielt andre, meget kendte logoer og hvilke paralleller man lynhurtigt drager.
Tænk evt over hvilke egenskaber du vægter højest ved din race og hvad kan symbolisere dette?
Laurbærkransen er i græsk / romersk forstand, et godt bud.
Jeg synes stilen i skrifttypen og laurbærkransen clasher med skrifttypen. Ligeledes, harmonerer den med det det handler om?
Igen synes jeg kringlen falder ud.
Hvis du vil holde på det grafiske udtryk som hundene og kransen er, så ville jeg droppe den skrifttype, og finde en mere enkel, letlæselig type, måske med inspiration i det græske eller romerske, uden det bliver for karikeret, men i tråd med det mere grafiske udtryk. Den nuværende er for svær at læse, for detaljeret.
Og husk - det er aldrig lige, før det ser lige ud. Heller ikke selvom det program man arbejder i, siger det, se evt nederste linie med tekst, det er for langt mod venstre.
Jeg synes jo less is more holder helt stik, hvad angår design. Jeg kan godt lide det meget grafiske og/eller stiliserede, så der synes jeg helt sikkert du har fat i noget, ligeledes det symmetriske.
Tænk evt over proportionerne - er en laurbærkrans større end to hunde?
Selvom jeg godt kan lide farverne, hvad skal de så fortælle mig? Er det en troværdig kennel med trofaste og loyale hunde, er der evt en farve der signalerer dette?
Ikke dermed sagt at disse farver signalere noget forkert, det skal jo også være en lækker visuel oplevelse - men det er værd at overveje som virkemiddel, hvis man ikke skal overgøre designet.
Beklager hvis jeg er for strid i vendingen, dette er jo blot min mening
Jeg synes bestemt der er nogle gode elementer at arbejde med!!
Håber du kan bruge det til noget, når alt kommer til alt, er det jo i vid udstrækning et spørgsmål om smag
mar 2011
mar 2011
Jeg sidder på min på tlf, adskilt fra min kære computer
Jeg hævder ikke at bære god eller noget, men jeg har stadig en ret klar holdning til hvad kan lide af visuelle udtryk
Hvad mangler du logo til?
mar 2011
Rettelse: Jeg synes stilen i hundene og laurbærkransen clasher med skrifttypen. Ligeledes, harmonerer den med det det handler om?
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 16 Svar: 275
jan 2013
Det der er det gode i det du skriver er at man kan fornemme du har kendskab til det.
mar 2011
Igen, det er jo meget subjektivt hvad vi hver især kan lide at kigge på
Jeg falder lidt i fælden, med egen subjektive smag, når jeg skal give kritik - kunsten må jo være at se bort fra dét, og udelukkende at kunne tage stilling til om det er et velfungerende design i rette kontekst.
Det nytter jo fx ikke at en pisse lækker plakat med en lille delikat skrifttype, hvis den skal hænge langs motorvejen
Skrifttypen du har valgt har jo nogle værdi i sig selv også, som også sagtens kan associaseres til en kennel. Jeg kan sagtens se den signalerer noget eksklusivt. Eller måske også bløde op for et måske lidt hårdt udtryk eller ry, som disse hunde jo desværre har...sagt på den allerpæneste vis, med en fimsende, snorkboblende lignende én af slagsen, liggende ved siden af
Og tak, beskæftiger mig med visuel kommunikation til dels, og jeg vil gerne selv have en grundig kritik, så kan man se på det med friske øjne...og som sagt, det er nemmere for mig at italesætte det jeg er kritisk med, så tag det ikke som noget negativt alt sammen, synes klart der er et godt grundlag for noget fedt, der kan anvendes på mange måder
jan 2013
mar 2011
Hundene kommer mere til sin ret i denne komposition, bedre fokus
jan 2013
andet jeg skal være obs på
maj 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 569
Hundene er rigtig flot i fokus.
mar 2011
Nu er jeg en flueknepper af rang, og jeg kan, bogstavelig talt, sidde og rykke et par pixels frem og tilbage, så hvis jeg endelig skal sige noget, så ville jeg sørge for at der er lige meget mellemrum mellem det nederste af øverste tekst (ikke ff'erne) og øverst af hundene, og nederst på hundene og det øverste, af den nederste tekst.
Ikke på mm-mål, men optisk. Så måske lige give det øverste tekst et lille bitte hak opad, og et mini hak til venstre, så der er lige meget mellemrum mellem kransen og øverste venstre hjørne af K'et og toppen af f'et og Kransen.
Men det er detaljer og jeg kan aldrig stoppe
Men sejt gået, synes da klart du skal følge op på rosen hos kennelen. Hvem ved, måske vil de bruge det
Der kan jo så melde sig nogle praktiske ting, fx hvis det skal bruges på en sort baggrund og lignende. Det kunne i øvrigt være fint som emblem på fx halsbånd
jan 2013
mar 2011
Synes du selv at det før en forskel, eller er det nu du tænker, hun kalder sig vel heller ikke Blah B(lah) for sjov? ;D
jan 2013
mar 2011
mar 2011
http://www.creativebloq.com/graphic-design/pro-guide-logo-design-21221
Mit kreative indre, Logo