670 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

Mit kreative indre, Logo Mit kreative indre, Logo

Sad på arbejde i nat og havde lidt ekstra tid hehe.

Så jeg gik i gang med at designe et nyt logo til den kennel Cooper kommer fra.
Bare for sjov altså, jo ingen der siger de ville bruge det.

Sendte de til hende og fik meget ros, så vil da lige dele mit værk med jer også;-)

I må gerne kommentere på både negativt og positivt så jeg kan blive bedre;-);-);-)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mit kreative indre, Logo
  • #1   17. aug 2013 Hehe det pænt , men ka de godt lide kringler der ? smiley

• #2   17. aug 2013 Kringler er altid godt hehe.

Må igang igen med en som skiller sig ud så

• #3   17. aug 2013 et tip når du nu går igang med version 2 smiley
    Sørg for at holde lidt afstand imellemgrafikken. Det er lidt som hvis man skriver helt ud i margen, det bliver rodet sammen.

• #4   17. aug 2013 smiley Hehe kage er godt !

• #5   17. aug 2013 Er ikke sikker på jeg forstår dig helt guddommelige

• #6   17. aug 2013 Wow det er jo sindsygt flot! Jeg synes det ser meget harmonisk ud smiley

Jeg har desuden meget kig på den kennel, for vil rigtig gerne have hvalp derfra.

• #7   17. aug 2013 Du skal holde luft imellem det der er "inden i " logoet og så den krans der er rundt om logoet . Det flyder sammen , og især hvis logoet skal bruges i lille format

• #8   17. aug 2013 hvis du kigger på logoet, så er der ikke ret meget plads imellem logonavnet og laurbærkransen - det samme med hundene. Det bliver hurtigt 'mudret'.
    Det er en god ide at se hvordan et logo ser ud, hvis du skalerer det ned. Et godt logo skal IMHO osse være skarpt og læsbart i den halve størrelse af hvordan det ser ud i indlægget.

• #9   17. aug 2013 Det er pænt, men ikke min stil... Jeg synes et logo bør være helt "rent" og simpelt. Der er alt for megen "gang i den" i dette...

• #10   17. aug 2013 Ok så forstod jeg hehe

Louise kig gerne forbi min Cooper han er der fra. Har også sendt dig pb

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Svar: 1.068
    #11   17. aug 2013 Nu synes jeg at grafisk design, layout osv er rigtig interessant, så derfor synes jeg selvfølgelig også sådan et emne her er ret interessant. Jeg tror som jeg har en meget anderledes stil/udtryk end dig, taget logoet i betragtning og det vil naturligvis også være med det in mente, jeg skulle give en kritik.

Men jeg vil da gerne, men jeg er ultra kritisk i forhold til jeg kan lide - så det skal være med få lov?! smiley

• #12   17. aug 2013 Blah du er velkommen til at prøve.

• #13   17. aug 2013 blah du må gerne prøve at lave et logo til mig smiley min fantasi rækker ikke så langt smiley

• #14   17. aug 2013 Jeg synes dit logo er rigtig flot Phillip men som de andre siger ligner det alle de andre :). Men fuck hvor er det svært at være unik :D.

• #15   17. aug 2013 Det flot, men den kringle dér.. Kunne det ikke være noget andet? ellers bare lige lave lidt luft som en anden beskriver det

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#16   17. aug 2013 Ok smiley

Tilgiv mig hvis jeg er lidt kort og kontant i vendingen, skriver fra Tlf smiley

Jeg synes ikke det fungerer som logo, af flere årsager. Primært fordi der sker for meget, det er for kompakt og der mangler luft. Ligeledes, så er der lidt dobbeltkonfekt - to hunde, to linier med skrift, laurbærkrans af to ens grene, og så krydret med kringlen.
    Dertil en afvigelse med spejling i kun øverste tekst og en skift der hælder i symmetriske omgivelser, det forvirret mit øje, det får ikke ro til at hvile.

Jeg tror heller ikke det ville fungere for småt, hvilket kan blive en forhindring afhængigt af hvor og hvordan det skal bruges.
    Tænk evt også over om du ville nå at opfatte hvad det handler om i forbi farten - ville du kunne aflæse det hurtigt, er det genkendeligt?

Hvilke logoer husker du bedst selv? Og hvilke kan du hurtigt gengive?

Tonerne/farverne kan der arbejdes med, men jeg synes der er en ligevægt i dem, der gør at jeg ikke helt ved hvad jeg skal fokusere på. Så skal jeg kigge lidt på kransen, så hundene, så to linier skrift og igen kringlen.

Jeg synes, til trods for laurbærkransen er et slidt symbol, at det er en fin association (græsk og romersk). Men tænk også over hvor den ellers figurerer, specielt andre, meget kendte logoer og hvilke paralleller man lynhurtigt drager.

Tænk evt over hvilke egenskaber du vægter højest ved din race og hvad kan symbolisere dette?
    Laurbærkransen er i græsk / romersk forstand, et godt bud.

Jeg synes stilen i skrifttypen og laurbærkransen clasher med skrifttypen. Ligeledes, harmonerer den med det det handler om?
    Igen synes jeg kringlen falder ud.
    Hvis du vil holde på det grafiske udtryk som hundene og kransen er, så ville jeg droppe den skrifttype, og finde en mere enkel, letlæselig type, måske med inspiration i det græske eller romerske, uden det bliver for karikeret, men i tråd med det mere grafiske udtryk. Den nuværende er for svær at læse, for detaljeret.

Og husk - det er aldrig lige, før det ser lige ud. Heller ikke selvom det program man arbejder i, siger det, se evt nederste linie med tekst, det er for langt mod venstre.

Jeg synes jo less is more holder helt stik, hvad angår design. Jeg kan godt lide det meget grafiske og/eller stiliserede, så der synes jeg helt sikkert du har fat i noget, ligeledes det symmetriske.

Tænk evt over proportionerne - er en laurbærkrans større end to hunde?
    Selvom jeg godt kan lide farverne, hvad skal de så fortælle mig? Er det en troværdig kennel med trofaste og loyale hunde, er der evt en farve der signalerer dette?
    Ikke dermed sagt at disse farver signalere noget forkert, det skal jo også være en lækker visuel oplevelse - men det er værd at overveje som virkemiddel, hvis man ikke skal overgøre designet.

Beklager hvis jeg er for strid i vendingen, dette er jo blot min mening smiley desuden har jeg meget nemmere ved at være kritisk hvad denne slags angår. Jeg er ret visuelt anlagt, så den vis er det af en eller anden årsag nemmere for mig italesætte det der "genere" mit øje - forstå mig ret - end det jeg kan lide, for så fungere det jo bare smiley
    Jeg synes bestemt der er nogle gode elementer at arbejde med!!

Håber du kan bruge det til noget, når alt kommer til alt, er det jo i vid udstrækning et spørgsmål om smag smiley

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#17   17. aug 2013 Hov sgu da, Tlf eller ej, det blev sgu da til en helt roman...wups smiley

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#18   17. aug 2013 Louise:

Jeg sidder på min på tlf, adskilt fra min kære computer smiley

Jeg hævder ikke at bære god eller noget, men jeg har stadig en ret klar holdning til hvad kan lide af visuelle udtryk smiley

Hvad mangler du logo til?

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#19   17. aug 2013 Jeg synes stilen i skrifttypen og laurbærkransen clasher med skrifttypen. Ligeledes, harmonerer den med det det handler om?

Rettelse: Jeg synes stilen i hundene og laurbærkransen clasher med skrifttypen. Ligeledes, harmonerer den med det det handler om?

• #20   17. aug 2013 Jeg synes faktisk den er fin som første udkast... Ville nok ikke selv ku ha gjord det bedre.... Men synes det er fedt at du lige deler det og suger til dig af inspiration

• #21   17. aug 2013 Blah tak for din besked og kan sQ godt lig folk er lige ud i deres tale.
    Det der er det gode i det du skriver er at man kan fornemme du har kendskab til det.

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#22   17. aug 2013 Tak, håber du kan bruge det til noget, eller sorterer i det smiley

Igen, det er jo meget subjektivt hvad vi hver især kan lide at kigge på smiley

Jeg falder lidt i fælden, med egen subjektive smag, når jeg skal give kritik - kunsten må jo være at se bort fra dét, og udelukkende at kunne tage stilling til om det er et velfungerende design i rette kontekst.

Det nytter jo fx ikke at en pisse lækker plakat med en lille delikat skrifttype, hvis den skal hænge langs motorvejen smiley ...stem på hvem? Eller, køb Hvad?

Skrifttypen du har valgt har jo nogle værdi i sig selv også, som også sagtens kan associaseres til en kennel. Jeg kan sagtens se den signalerer noget eksklusivt. Eller måske også bløde op for et måske lidt hårdt udtryk eller ry, som disse hunde jo desværre har...sagt på den allerpæneste vis, med en fimsende, snorkboblende lignende én af slagsen, liggende ved siden af smiley

Og tak, beskæftiger mig med visuel kommunikation til dels, og jeg vil gerne selv have en grundig kritik, så kan man se på det med friske øjne...og som sagt, det er nemmere for mig at italesætte det jeg er kritisk med, så tag det ikke som noget negativt alt sammen, synes klart der er et godt grundlag for noget fedt, der kan anvendes på mange måder smiley

• #23   17. aug 2013 et rettet et

profilbillede
  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#24   18. aug 2013 Helt sikkert, synes allerede det har gjort en kæmpe positiv forskel, meget mere harmoni og luft smiley
    Hundene kommer mere til sin ret i denne komposition, bedre fokus smiley

• #25   18. aug 2013 Tak

andet jeg skal være obs på

• #26   18. aug 2013 Må indrømme det er blevet bedre smiley
    Hundene er rigtig flot i fokus.

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#27   18. aug 2013 Jeg synes du er rigtig godt på vej smiley

Nu er jeg en flueknepper af rang, og jeg kan, bogstavelig talt, sidde og rykke et par pixels frem og tilbage, så hvis jeg endelig skal sige noget, så ville jeg sørge for at der er lige meget mellemrum mellem det nederste af øverste tekst (ikke ff'erne) og øverst af hundene, og nederst på hundene og det øverste, af den nederste tekst.

Ikke på mm-mål, men optisk. Så måske lige give det øverste tekst et lille bitte hak opad, og et mini hak til venstre, så der er lige meget mellemrum mellem kransen og øverste venstre hjørne af K'et og toppen af f'et og Kransen.

Men det er detaljer og jeg kan aldrig stoppe smiley

Men sejt gået, synes da klart du skal følge op på rosen hos kennelen. Hvem ved, måske vil de bruge det smiley

Der kan jo så melde sig nogle praktiske ting, fx hvis det skal bruges på en sort baggrund og lignende. Det kunne i øvrigt være fint som emblem på fx halsbånd smiley

• #28   18. aug 2013 Hjalp dette

profilbillede
  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#29   18. aug 2013 Ja, det var lige den sidste sjat balance smiley

Synes du selv at det før en forskel, eller er det nu du tænker, hun kalder sig vel heller ikke Blah B(lah) for sjov? ;D

• #30   18. aug 2013 kan godt se forskellen når det er rettet ja

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#31   18. aug 2013 Ok, så er det ikke helt volapyk smiley Igen, det er sgu så subjektiv en sag, så man behøver jo langt fra at være enig smiley

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#32   18. aug 2013 Fandt denne, mange gode tips, hvis du er blevet bidt af det smiley

http://www.creativebloq.com/graphic-design/pro-guide-logo-design-21221

Kommentér på:
Mit kreative indre, Logo

Annonce