630 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

hjælp til kage hjælp til kage

Hej smiley

jeg skal have bagt en kage til i morgen, planen var at forsøge mig med en form for chokoladekage, som skal lægges sammen med en eller anden form for creme.

de forme jeg ville bruge giver kage form og mønster som en stor kiks, men begge "bunde" af kagen bliver rimelig tykke, så cremen skal jo helst ikke splatte ud:)

er der nogen af jer der har en god ide og en go opskrift på en creme der er lidt fast i det?
har i en god opskrift på chokolade kage må i gerne skrive den også:)

det skal serveres med bær og is.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp til kage
  • #1   8. aug 2013 Skal det være frugtfyld, for at afbalancerer chokoladebundenes sødme, eller skal det være en sødere form for fyld smiley For så vil jeg sige at henholdsvis hindbærmousse eller daimcreme er gode, da man selv kan bestemme hvor faste de skal være smiley

• #2   8. aug 2013 havde lidt tænkt på en sød creme og så nogle friske bær til, men er åben for alle gode forslag:)
    det er ikek så tit jeg kaster mig ud i det der bagning, så alle gode ideer kan bruges:)

hindbærmousse lyder faktisk ikke helt dårligt:)

• #3   8. aug 2013 Daimcreme: Smelt 150 g daim over vandbad sammen med 2,5 dl fløde - det må gerne lige akkurat komme op og boble. Sæt til afkøling - skal være køleskabskold, og pisk den nu med håndmikser til en sej creme (den må bare ikke skille, så er det forfra) smiley

Hindbærmousse: kom 150 g frosne hindbær i en gryde sammen med 75 g sukker, 0,5 dl og lidt vaniljesukker. Når bærrene er kogt så meget at de har mistet deres form, opløses lidt maizena i vand og piskes derefter i. Det skal være en ret tyk grød smiley Når den er tyk nok stilles den på køl - og skal være helt køleskabskold før der gøres mere. Når den er kold piskes 2,5 dl fløde til skum og grøden vendes i flødeskummet smiley

• #4   8. aug 2013 Helt almindelig smørcreme smager pragtfuldt i chokoladekager smiley

• #5   8. aug 2013 Mange tak Camilla, de lyder faktisk begge som noget jeg burde kunne finde ud af smiley

• #6   8. aug 2013 Det var så lidt - men som Bodil siger er smørcreme også lækkert i chokoladekage - og det er i hvert fald simpelt at lave og der er ikke rigtigt nogen risiko for at det bliver noget tyndt sjap - det kan ske med begge de andre, dog sjældent smiley

• #7   8. aug 2013 Jeg har lige haft lavet en kopi af en bryllups kage.. Der puttede jeg lys chokolade creme i det ene lag og hindbær creme i den anden del.. begge creme utrolig nemme at lave ! smiley og det smagte skønt !!

• #8   8. aug 2013 camilla: haha med mine talenter for den slags, så kan de blive flydende ;P

charlotte: det var da bestemt også værd at overveje.. er sådan en chokolade creme idiotsikker?? smiley

• #9   8. aug 2013 Dejlig crem:

1 pk flourmelis
    1 spsk cakao
    3 tsk vaniljesukker
    200 g smør (smelted)
    ca 3-5 spsk kold kaffe

Bland sammen flour melis, cakao og vaniljesukker.
    Tilsett smeltet smør. Tilsett kaffe og bland ingredienserne til det bliver en jævn, flydende masse. smør over en avkjølt kage. 

• #10   8. aug 2013 Steffie: Ja det må man sige den er ! smiley

150 gram hvis chokolade til ½ l fløde. Jeg tog så dobbelt så meget chokolade fordi vi i familien er chokolade grise !;)
    Chokoladen smeltes langsomt i et vandbad og kun lige til det er smeltet. så varmer du fløden lidt op , kun til den er fingerlun og så putter du den smeltet chokolade (som i mellemtiden er stivnet lidt) ned i og lader den varme til det er smeltet helt. husk fløden ikke må blive for varm smiley
    i køleskabet natten over og så pisk det dagen efter ! Og så er der chokolade fyld ! smiley

• #11   8. aug 2013 Charlotte: det lyder ikke som om det er noget jeg sådan lige burde kunne ødelægge helt vildt og voldsomt;-) det kunne bestemt også være en go mulighed - tark:-D

Også utroligt kæresten invitere gæster og jeg så skal lave maden;-)

• #12   8. aug 2013 Velbekomme ! Og hvis du kan skaffe det så er det RIGTIG lækkert med friske jordbær stykker i ! smiley

• #13   8. aug 2013 det burde jeg kunne:) jamen det jo li før han skal have lov at vælge hvad han synes der skal i, når det nu er hans gæster (tsk tsk min familie - altid noget jeg fik at vide han havde inviteret dem smil)

men den chokolade creme skal bestemt prøves engang:)

• #14   8. aug 2013 Denne er med chokolade fyld og jordbær stykker smiley

profilbillede
  • #15   8. aug 2013 hold da op den ser godt ud, det der ville jeg ALDRIG ku få hen..
    ville gerne ku hitte ud af sådan noget, men hmm det der bagning - det kan bare ikke li mig smiley det vil aldrig samarbejde og skal altid drille mig.. hih

Kommentér på:
hjælp til kage

Annonce