{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vil bare prale...
  • #1   2. aug 2013 Tillykke! Og det er da vildt så mange penge du har sparet der. smiley

• #3   2. aug 2013 Takker.. smiley
    M.I> Ja, jeg røg også 1½ pakke om dagen, så det løb jo op selvom det var de billige.. Er gået ud fra hvad de koster i dag, da priserne steg lige efter jeg var stoppet, og i dag koster dem jeg røg 38,50 kr for 20 stk.. Det er jo helt afsindigt!!

• #5   2. aug 2013 Stort tillykke!
    Jeg har selv en kæreste der ryger lidt mere end en pakke om dagen og der ryger MANGE penge til det.. Personligt gider jeg ikke presse ham, da han jo nok først selv stopper når han føler han vil.

• #6   2. aug 2013 Tillykke med det smiley hvad var din motivation dengang du skulle stoppe og brugte du nogen former for hjælpemidler? som f.eks. tyggegummi eller plaster.

• #7   2. aug 2013 Godt gået smiley

Det er 8 år siden jeg holdt op med at ryge, men skulle da lige prøve det til en festival.. Meget meget dumt, føj jeg havde det skidt dagen efter smiley

• #8   2. aug 2013 Maria D> Jeg synes du skal presse ham.
    Det der "motiverede" mig, var at min kæreste havde sagt til en fælles veninde, at han ikke vidste om vi ville blive sammen længe, så længe jeg røg så meget, for han gad ikke have en kæreste der døde som 55-årig af lungekræft. Vi var lige begyndt at være sammen på det tidspunkt
    .
    Da jeg endelig skulle stoppe, havde jeg absolut ikke lyst.
    Jeg gjorde det KUN fordi min kæreste bad mig om det og jeg troede slet ikke på, at det ville lykkedes.
    Jeg lavede en aftale hos en dame i Odense der der sætter nåle i ørene (akupunktur). Jeg fik en tid klokken 9 om morgenen, og skulle ryge min sidste cigaret dagen før om aftenen. Første behandling kostede 345 kr, og hun satte nålene i og de skulle sidde til de selv faldt ud. Behandling nr. 2 kostede 255 kr og var lagt en uge efter.
    Jeg vil gerne slå fast at jeg IKKE tror på sådan noget og IKKE troede på at det ville virke!
    Jeg havde stadig lyst til at ryge, men lysten varede ca 2-3 sekunder af gangen. Jeg havde ikke den fysiske trang eller abstinenser. Det værste var kedsomheden.. For hvis man regner sammen, hvor lang tid man bruger på at ryge om dagen, når man ryger 30 smøger, så kommer det til at dreje sig om mange minutter.. Og hvad skal man lave i de minutter?!
    Men har ikke rørt en cigaret siden aftenen før den første behandling. Heller ikke e-smøg, tyggegummi, plaster eller andet.. Man må ikke komme i nærheden af nikotin efterfølgende, da det vil fjerne virkningen af nålene..

• #9   2. aug 2013 Nu har han bare en mor som presser ham sindssyg meget og spørger HVER gang de snakker: Hvaaa har du kvittet smøgerne? Skulle du ikke liiige tage dig sammen..... osv
    Synes bare ikke det hjælper at presse ham yderligere smiley

• #10   2. aug 2013 Maria D: At presse har ikke hjulpet på mine familiemedlemmer. Jeg har givet op for længst. Hvis det ikke hjælper at se sine forældre, søskende, fætre og kusiner dø pga. rygning, og man heller ikke stopper efter at have fået flere blodpropper i hjertet, ballon udvidelser, bypass, pacemaker, KOL... så er der vist ikke noget der hjælper.

Og ja.. alt er prøvet hypose, akupunktur, CD, bøger, nikotin plastre, e-cigaretter og jeg ved ikke hvad, men hvis personen ikke 100% vil stoppe, så er det bare penge ud af vinduet.

Jeg synes det er utroligt flot af dem der stopper. Både for deres egen skyld og for dem der elsker dem. smiley

(Min familie har utrolig dårlige gener mht. rygning)

• #11   2. aug 2013 Sådan !

• #12   2. aug 2013 Super flot! smiley

• #13   2. aug 2013 NICE! smiley Tillykke!!! smiley

• #14   2. aug 2013 Maria> Alle havde også presset mig og jeg syntes egentlig bare det var røvtræls og så blev jeg stædig, og tænkte nok ubevidst at jeg fandme nok først skulle stoppe når jeg selv ville.. Men du kan jo sætte dig ned og stille og roligt sige til ham, at du er bekymret fordi du elsker ham.. Uden at presse.. bare fortælle ham det.. Kan være det får ham til at tænke en ekstra gang.. Kan også være det ikke gør..

Alle andre> mange tak.. smiley

• #15   2. aug 2013 Hm tror godt han ved hvordan jeg har det med det, men på den anden side set har jeg det sørme også sådan: Det er sgu hans valg og hvis det lige er dét der giver ham lidt pusterum synes jeg det er OK han får lov til at vælge selv når han er parat til at stoppe - desuden er jeg vokset op i stor-rygerhus så det er nok også derfor det ikke generer mig så forfærdelig meget.

Men stadig DEJLIGT at høre det kan lade sig gøre smiley

• #16   2. aug 2013 Nej man skal da aldeles ikke blive ved med at presse folk. Det er deres eget valg og noget skal man dø af. Må ærligt indrømme jeg synes man er ved at blive hysterisk i Danmark over rygning.

Og nej jeg ryger ikke selv.

• #17   2. aug 2013 Tillykke med det!!!
    Det må føles som en stor sejr! smiley

Jeg har været røgfri i 5 måneder om en lille uges tid. Det er bare SÅ fedt at leve et liv uden røg. Jeg røg også mellem 20 og 30 cigaretter om dagen, så det har bestemt kunne mærkes på pengepungen smiley

• #18   2. aug 2013 Anya> Jeg synes også det er fuldstændig forrykt med den hetz der køres på rygerne. Jeg er nået dertil hvor jeg for det meste synes det stinker helt vildt, men jeg synes at det har taget overhånd. Folk ved godt hvor farligt det er, så lad dem da vælge selv i stedet for det overvågning og børnehave-halløj der kører efterhånden.

Victoria> Sejt gået af dig! Jeg har stadig tidspunkter hvor jeg savner, som når vi sidder i haven og griller og får en kold øl, men det varer heldigvis kun 1-2 sekunder, så er følelsen ovre igen.. Det føles faktisk bare som en lettelse, og ikke nogen egentlig sejr.. smiley

• #19   2. aug 2013 Tine B: Kender godt den "længsel". Jeg får også sommetider et "stik" af savn. Eller ved ikke om det er savn, måske nok mere vane.
    Jeg røg bla fordi jeg var meget stresset, og derfor kan jeg også mærke, at hvis jeg på et tidspunkt er stresset, så kommer lysten til tobak også.
    Men for mit vedkommende, så nægter jeg at starte igen. Både fordi jeg ikke har råd til det, men jeg endte også med at stå på sidelinien da min mormor gik bort, pga rygning. Det var det der endte med at give mig "sparket" til mit rygestop.
    Jeg ville ikke ende sådan - og mine elskede skulle ikke miste mig sådan.

• #20   2. aug 2013 Tine B - Jamen lige præcis. Jeg synes godt nok det er langt ude det de har gang i og på ingen måde ok. Så skulle de jo os tage og forbyde usundt mad?

Idag er overvægt faktisk et ligeså stort problem her i DK som rygning, men det er da også folks helt eget valg hvad de propper i munden, så jeg synes godt nok vi er blevet for hysteriske.

• #21   2. aug 2013 FEDT for dig!! Hold fast i det...

• #22   2. aug 2013 Jeg er meget overvægtig, og jeg vil da synes det ville være fedt hvis chips, slik osv kom til at koste det dobbelte - hvis de sunde varer så samtidig blev sat tilsvarende ned.. Men det er vist utopi.. smiley

Kommentér på:
Vil bare prale...

Annonce