{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.386 visninger | Oprettet:

Borrelia hos mennesker - underlig oplevelse. {{forumTopicSubject}}

Havde den mest besynderlige oplevelse idag. Var til læge i formiddags med et flåtbid, da jeg havde mistanke om Borrelia.
Den velkendte "Røde ring" havde vist sig omkring biddet, og har haft lidt småfeber og ubehag de sidste par dage.

Min læge, kigger på det og konstaterer efter kort tid at det ganske rigtigt ser ud til at være Borrelia og udskriver noget primcillin. Da jeg kommer ned på apoteket for at hente mit medicin, og apotekeren erfarer hvad jeg får det for, insisterer hun på at få lov at ringe til min læge, da hun mener at dosisen er for lav. (Har fået 800 mg x 3 dagligt) og apotekeren holder på at der skal en halv dosis ekstra oveni når der er tale om Borrelia. Jeg står totalt uforstående, men tillader selvfølgelig at hun checker op på det.
Apoketeren vender irriteret tilbage og siger at min læge holder på sit, men at hun stadig vil mene at det er en forkert dosis.

Jeg har så lige haft kontakt til vagtlægen for at få en second opinion. Hun blev vildt forarget i telefonen og sagde at hun ikke var meget for at indrømme at en kollega havde taget fejl, men i dette tilfælde skulle jeg altså have en højere dosis. Så hun ville skrive en "mail" til min læge og oplyse hende om at hun havde ændret min recept, og hvorfor.

Det er en lidt akavet situation, for ikke nok med at jeg pludselig har sat spørgsmålstegn ved min læges troværdighed, så bliver det da også en anelse pinligt at skulle se hende i øjnene igen, ovenpå alt den virak...
Men kan da så håbe at min oplevelse kan hjælpe den næste der indfinder sig på lægens kontor med Borrelia symptomer.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Borrelia hos mennesker - underlig oplevelse.
  • #1   1. aug 2013 Øvs, den var pinlig for din læge - specielt når apotekeren havde tjekket op på det. Du må bare holde hovedet højt løftet, når du skal til læge igen smiley

• #3   1. aug 2013 Godt du fik styr på det. man skal i mine øjne ALTID tjekke op på udleveret medicin.
    Jeg har oplevet at få udleveret en recept fra lægen på prednisolon piller, hvor der stod jeg skulle tage 5 piller dagligt. havde også været fint hvis altså bare dosis på pillerne var rigtige. Det var de ikke! Havde jeg taget 5 piller havde jeg fået 5x så høj dosis som jeg skulle!! Det havde ikke været så godt... heldigvis tænkte jeg mig om en ekstra gang, og ringede til min mor, men jeg stod med 5 piller i hånden og skulle til at sluge dem ... smiley

Har også prøvet at dyrlægen har udskrevet den helt forkerte dosis medicin til min gale hund. Det var heller ikke så smart gjort...og dyrlægen undskyldte også mange gange!

Håber du snart er helt rask igen smiley

• #4   1. aug 2013 Bente H - Ja, hehe kan kun håbe på at der er gået så lang tid, at hun har glemt det smiley

Birgitta - Hold da op, det var ikke så lidt infektioner du har haft. Det er første gang jeg har oplevet et flåt-bid få følger, så jeg var nok mere blind i min tiltro til lægens ordinering. Men kan da godt se nu, at man aldrig bør hvile på laurbærene. Det var nu ikke apotekeren der bad mig ringe til vagtlægen, men jeg gik derfra med en ubehagelig mavefornemmelse, for kunne godt mærke på hende at hun ikke var tilfreds, så jeg besluttede lige at få en anden mening indover.Jeg er apotekeren evigt taknemmelig for at stå ved sin holdning, og gøre mig opmærksom på "fejlen". Vil også lige smutte forbi imorgen, og sige tak til hende smiley

Julie - det lyder fuldstændig vanvittigt med 5 x piller dagligt smiley det kunne da være gået grueligt galt hvis du havde taget dem

• #5   1. aug 2013 Det skal du ikke være pinlig berørt over, det vigtigste er jo at du får rette behandling smiley

• #6   1. aug 2013 Jeg ville så vælge en ny læge, når hun udskriver forkert dosis. Tænk, hvis man fejlede noget livstruende??

• #7   1. aug 2013 Du skal ikke være pinligt berørt over det. Det er en del af jobbet som læge at man hænger i røret med apoteket i tide og utide smiley

• #8   1. aug 2013 Er godt du nu får den rigtige dosis! Lige et bi spørgsmål.... Kan man mærke at man har en flået siddende?

• #9   1. aug 2013 Jeg fik,tilsyneladende den korrekte dosis mod borrelia,men alligevel fik jeg nervesmerter i ansigtet 5-6 måneder efter,så, blæs på om din læge er blevet underkendt,det vigtigste er at du ikke får smerter,der følger dig resten af livet.

• #10   1. aug 2013 En lidt grum oplevelse, men godt at apotekeren har styr på det. I Danmark tjekkes alle udskrivninger af en farmaceut og denne har det fulde ansvar for den dosis du får sammen med lægen. En farmaceut er "lægemiddel ekspert" og uddannes i at kende den rette dosis.

• #11   2. aug 2013 Helle B -Det er langtfra altid man mærker til det. De fleste af dem jeg har haft, har jeg opdaget ved et tilfælde, eller fordi jeg bevidst har ledt efter dem. Denne her gang, har biddet bare kløet helt afsindigt, ellers ville jeg sikkert ikke have opdaget den. (den sad i knæhasen).

Thomas H - Haha, din historie fik smilet frem på læben. Kan levende forestille mig scenariet. Det var da godt den lille mand kunne give dig noget der hjalp imod kløen. smiley

• #12   2. aug 2013 Rainbow, var lige ved at rette noget, så indlægget kommer efter din kommentar desværre.
    Godt at der var nogle der stillede spørgsmålstegn, ved din medicinering, og godt med en second opinion sommetider.
    Håber at alt går godt for dig.

Det er ikke altid nemt at være læge, og de har ikke alle, samme erfaringer at trække på.
    Jeg har selv haft, den mest underlige oplevelse ved en vagtlæge, der ikke var enig med min egen læge.
    Offtopic, men det er et eksempel.
    Af uvisse årsager fik jeg pludseligt noget, som min læge beskrev som værende skællende eksem, der bredte sig fra hoved til navle ca. og gav en frygtelig kløe.
    Det var op til nogle helligdage, men jeg nåede at få nogle piller mod det, det virkede så absolut ikke efter hensigten.
    Efter 3 døgn, hvor søvn var noget man drømte om i dagtimerne, måtte jeg give efter og besøge vagtlægen.
    Da jeg kom derind mødte jeg en underlig lille mand, jeg startede med at fortælle diagnose og hvad jeg fik mod det.
    Han stillede sig op på mine skosnuder, hvorefter han trak halsskindet hen til min næse og kiggede kortvarigt på det.
    Da tænkte jeg, manden er da ikke normal, det rabler jo, hvorfor er han her.
    Han satte sig og sagde nåååårrrhhhh din læge siger skællende eksem, ja havde vi været på Grønland havde jeg prøvet noget helt andet på dig, men nu får du det her, mine tanker strøg tilbage, nej byskiltet sagde da vist ikke Ilulissat eller noget lig det, så manden er jo gal.
    Han gav en salve, sagde nu går du hjem, tager de piller du har fået fra lægen, smider dem i dit lokum, trækker ud, og er de ikke alle væk, så træk en gang mere.
    Når dette er gjort smører du dette på kroppen, og skulle du ikke få en god nats søvn, så er jeg her i morgen, men jeg tror nu ikke at vi ses igen.
    Da jeg kom ud derfra, stod jeg lige stille og tænkte, du har lige mødt den mest underlige mand i dit liv, han siger så at du skal skide på din læges anbefalinger, og tro på hans, men med det søvnunderskud der var, hoppede jeg på den alligevel.

To timer efter, fik jeg nok den bedste søvn i mit liv, og har aldrig set skyggen af, ( det der nu gav mig kløe siden )

Kommentér på:
Borrelia hos mennesker - underlig oplevelse.

Annonce