880 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Smidt ud hjemme fra? Smidt ud hjemme fra?

Hejsa, min veninde som er 17 år er blevet smidt ud hjemme fra pgr. familie problemer osv.
Hun har ingen steder at være så lige pt. er hun hjemme ved mig men det kan hun jo ikke blive ved med.
Hun vil gerne bo selv og har kigget på en masse lejligheder, hun arbejder i frittiden og skal begynde på skole igen snart. Men da det er et frittids arbejde kan hun ikke betale husleje, mad, vand osv. det dækker hendes indtægt ikke over & hun kan først få SU når hun bliver 18.

Er der nogle der ved hvad hun har af muligheder? Hvad hun evt. kan/skal gøre? Har googlet lidt men har ikke fundet noget vi ku bruge,

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Smidt ud hjemme fra?
  • #1   28. jul 2013 Hun skal kontakte kommunen og få fat i hendes socialrådgiver, så kan de hhjælpe hende med et sted at bo smiley

• #2   28. jul 2013 Få hende til at finde et klub værelse. De er rigtig billige. Dog er de ikke ret store og der er risiko for at hun kommer til at dele køkken og bad med andre. Men det er hun nok nød til at affinde sig med så længe hun ikke har et større budget end det hun har

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 881
    #3   28. jul 2013 Der er ca. 50 ungdomsboliger ledige over hele landet - søg en af dem smiley

Eller kom overens med forældrene. Det er nu engang dem der står for ansvaret til hun fylder 18

• #4   28. jul 2013 hvor kan man se og søge om ungdoms boliger?

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 881
  • #7   28. jul 2013 Da jeg var 16 røg jeg ud hjemmefra.Jeg havde 3 jobs ved siden af skolen og overlevede da fint at holde skruen i vandet på både mig og min hund. Så ud og få arbejde er mit råd.

• #8   28. jul 2013 Kig på baboom har svaret dig på et forslag

• #9   28. jul 2013 Som andre siger, hun skal kontakte kommunen, og derudover vil jeg anbefale at I googler om der er en unge rådgivning i det område, de har specifik erfaring med unge og de problemer der knytter sig til sådanne situationer

• #10   28. jul 2013
    Huggede lige nedenstående;
    Det er sådan, at når du er under 18 år, så har dine forældre pligt til at forsørge dig. Det vil sige hjælpe dig med at klare de grundlæggende ting, som tøj, et sted at bo og den slags.

Hvis dine forældre ikke kan hjælpe, så skal din kommune hjælpe dig.

Når du ikke bor hjemme (er blevet smidt ud), er der mulighed for, at du kan få udbetalt den såkaldte børnefamilieydelse. Det er en ydelse, som forældre modtager fra kommunen, indtil det kvartal, hvor deres børn fylder 18 år.

Når du er fyldt 18 år, kan der muligvis også udbetales det man kalder uddannelsesbidrag til dig. Du kan læse mere om de forskellige ydelser på borger.dk her.

Jeg synes det bedste for dig lige nu er, at henvende dig på kommunen til din sagsbehandler, og forhøre dig om dine muligheder. Hvis du ikke kender din sagsbehandler, så skal du bare bede om at komme til at snakke med en sagsbehandler.

Hvis du har mulighed for det, vil det også være en god ide at få en voksen med til mødet med din sagsbehandler. Hvis du ikke lige kender en voksen, så prøv at ringe til Bisidder ordningen i Børns Vilkår. Så kan du få en voksen med til det møde, som er på din side og som hjælper med at tale din sag.

• #11   28. jul 2013 hold da op der er kommet nye boller på suppen.. dengang jeg røg ud skulle de skrive under på jeg var smidt ud for jeg kunne få hjælp. Det ville de ikke (men måtte heller ikke bo hjemme) også var det altså bare "klar dig selv".

• #12   28. jul 2013 Jeps. Min veninde havde det bestemt ikke nemt, da hun flyttede som 16 årig. Hun levede mere eller mindre af min families rester.
    Men der er kommet andre boller på suppen.

• #14   28. jul 2013 Chritian: lige præcis!!!

• Louise A
    Louise A Tilmeldt:
    jul 2013

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 2
    #15   28. jul 2013 Jeg stod selv i samme situation da jeg var 17, og ikke kunne bo hjemme. Jeg var så hos en veninde, og gik til kommunen for at høre om jeg kunne få hjælp - Jeg fik pænt afvide at så længe jeg havde en veninde og bo ved (selvom jeg forklarede jeg ikke kunne være der i flere måneder), og der ikke var længe til jeg fyldte 18, kunne de ikke hjælpe mig. Skide træls, men sådan er det tit når man er så 'gammel' smiley

Kommentér på:
Smidt ud hjemme fra?

Annonce