{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.586 visninger | Oprettet:

Symaskine-hjælp! :) {{forumTopicSubject}}

Ja jeg er så uheldig at jeg har brændt min gamle Husqvarna af og den er for gammel til at redde og det vil blive for dyrt..

Så nu sidder jeg og kigger på nye maskiner og sikke en jungle.. smiley
Jeg har kigget både på Husqvarna igen, men også på singer..

Har kigget på disse to modeller, men kunne nu godt tænke mig at høre hvad i andre har og til hvilket brug?
Jeg er på jagt efter en som er til lidt mere end dagligdagsbrug smiley https://webshop.coop.dk/vare/singer-fuldautomatisk-symaskine-model-fashion-mate-7256/4996856110481?kategorier=elektronik%2Fsymaskiner-og-tilbehoer%2Fsymaskiner

(link fjernet)

på forhånd tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Symaskine-hjælp! :)
  • #1   14. jul 2013 Jeg har sådan en her: (link fjernet)

Og den kan mere end rigeligt til mig smiley

• #2   14. jul 2013 åh puha.. Eva Royal har jeg en stående af og gud bevar mig vel.. Den kan jeg slet ikke arbejde med.. Den larmer, ryster og undertråden er helt tosset.. -.-

Det skal helst være noget som Singer eller Husqvarna smiley

• #3   14. jul 2013 Syntes begge ser ud til at være super maskiner . Men en husqvarna har en afsindig lang levetid smiley Min mor har haft hendes siden hun var 18 og den køre stadig smiley

• #4   14. jul 2013 Den jeg lige har brændt af er også over 20 år gammel smiley
    Også er den jo meget lig noget jeg kender.. Men samtidig tænker jeg også at der er mange muligheder i den anden smiley

• #5   14. jul 2013 Den bedste maskine er klart en Elna... da jeg gik på Designskole havde de maskiner, der var 40 år gamle, og de funkede stadig perfekt. Vores lærer sagde at det var de mest stabile maskiner...

Jeg har en Elna og en Singer. Min Elna er 6-7 år gammel, min Singer er fra i år... de er begge skide gode.

Skal du købe symaskine, så gør det på symaskine.dk.... de har super service og rigtigt gode priser. Bestiller du i dag, har du symaskine på tirsdag... sådan!

• #7   14. jul 2013 Jeg har tænkt mig at købe igennem min lokale stof2000 fordi der er lidt ekstra service og vejledning med og der kommer en konsulent 1 gang ugentlig hvis jeg får problemer smiley

Rotterne - Hvad bruger du din til? Altså er det bare sådan lidt hjemmesy/revnede bukser osv. eller er det det mere avancerede? smiley

• #8   14. jul 2013 Okay Super smiley
    Den skal nemlig være alsidig, altså alt lige fra arbejdsbukser, til hundehalsbånd og børnetøj/diverse mode smiley

• #9   14. jul 2013 Min Eva har det nu fint. Den hverken larmer, ryster eller har noget med undertråden smiley

• #10   14. jul 2013 Susanne - Jeg har nok bare været uheldig og fået en dårlig model og derved en dårlig oplevelse smiley

• #11   14. jul 2013 Rotterne - Haha.. nej kan godt se hvad du mener, men det er vidst ret standard på alle maskiner smiley Så det gør mig ikke noget smiley

• #12   14. jul 2013 Jeg overvejer den også virkelig meget ! smiley

• #13   14. jul 2013 Jeg har en gammel Bernina, har altid været ret glad for den :o)

En pfaff classic Style quilt fra svigerforældrene, men ville gerne kunne brodere bogstaver osv. så har fået mig en (link fjernet) som jeg er i gang med at finde ud af når jeg har tiden hehe
    Synes det er en side (den jeg linker til) som er værd at kigge på :o)

• #14   14. jul 2013 Annelise, har du også købt hos dem eller fordi den kunne vises der? :o)

Tilføjer, min erfaring siger mig at meget lette maskiner ikke er gode, der bør være vægt i dem ;o)

• #15   15. jul 2013 Ja, Aino... jeg har købt mine 2 + en overlocker hos dem.... og har været super tilfreds med service. Da jeg sendte min ene maskine til rep deroppe, og den blev væk i posten, tilbød han mig en helt ny maskine, selvom det faktisk var PostDanmark der havde fucked det up... Heldigvis dukkede den op igen :o)

• #16   15. jul 2013 Fååårk, en motherfucker lækker maskine du har fået dig.... den gad jeg godt eje :o)

• #17   15. jul 2013 Følte også vi fik en rigtig god service :o) damen var dog på barsel, så må vente med et instruktions kursus ;o)
    Hehe ja det er mega vildt, fik den i december og var ret så meget rundt på gulvet i længere tid, har aldrig haft noget så vildt/dyrt hehe har altid ønsket mig en broderi maskine, men også meget gerne til quilt, håber at kunne hittet ud af det hele en dag :o) holder meget af at sy, mangler bare lidt pladsen, men skulle gerne få det en dag :o)

• #18   15. jul 2013 Min Singer er en quiltemaskine... jeg bruger den nu p.t. kun til alm syning.... men en dag ska jeg ha lavet et eller andet... det er ihvert tilfælde fedt med et stort bord...

Jeg ka dælme godt forstå du er overlykkelig... det er jo det fedeste stykke legetøj man ka ønske sig.... til lykke med den :o)

• #19   15. jul 2013 Vi købte engang en tilbuds maskine samme sted, den kunne jeg dog ikke bruge da man skulle trykke ind på en knap og holde den inde når man syede tilbage, den gav jeg væk.
    I en genbrugsbutik i Bindslev har vi haft købt en overlocker (Bernina) til kun 300,- så det må jeg også se om jeg kan hitte ud af engang....

• #20   15. jul 2013 Det tror jeg faktisk osse man ska på min... men det gør jeg da bare uden at tænke over det... det er værre når en af kattene samtidig skal holdes på afstand med den anden hånd... det er jo sjovt med sådan en nål der fiser op og ned...

Jeg ska ha min overlocker justeret... jeg bruger den faktisk ikke fordi den ene spænding er alt for høj og svær at indstille....
    Ellers er sådan en jo ret genial...

• #21   15. jul 2013 Mange Tak, og ja det er stadigvæk ret så vildt ;o) jeg ville sådan set kigge på de brugte der stod deroppe, der var en brugt broderimaskine med meget tilbehør til, men vi kiggede rundt og snakkede med manden, min gemal mente at jeg skulle havde den der i stedet for at nøjes, for den kunne hvad jeg gerne ville have den kunne :o) smed de 3000,- med det samme som vi havde taget med for at købe til ca. den pris, resten fik jeg med 1000,- pr mdr. fik en del tilbehør med vi ikke skulle give noget for :o)

I starten af i år fik vi en fin pris på Pfaff Suite 5D (Software) som vi købte kontant, så venter bare på det kursus ;o) det skal nok blive sjovt for gemalen skal med hehe

Glæder mig til det kursus, så jeg får tjek på hvad man putter under hvad når man brodere, har prøvet med en lille drage på en kasseret t-shirt, men vil nok gå bedre når jeg får det kursus hehe alt hvad den ellers kan af små bogstaver - sy mønstre til f.eks. langs en kant osv. det har jeg prøvet af :o)

• #22   15. jul 2013 Uha ja, så må man lige holde pause, det går ikke at sy katten med ;o)
    Jeg har naturlig lange negle, så det dutter bare slet ikke, forsøgte at bukke fingeren også holde knappen inde, men av av, min gamle bernina er der så fantastisk en stang på, det er jo så nemt ;o) den maskine er fra jeg var spæd, købte den af Mor for 1500,- i starten af 20'erne, holdte pause med at sy, efter en flytning ville jeg sy igen, så brændte motoren sammen, fik ny motor i til 1500,- så den endte med at koste mig hvad den kostede da jeg var spæd hehe men fantastisk maskine, tror jeg en dag giver den en "makeover" :o)

Det er til f.eks. sidesøm på en buks man bruger overlock ik?

• #23   15. jul 2013 Man ka bruge overlockeren til alle sømme... det er jo smart den skærer det overskydne stof væk... jeg mener osse man ka skubbe kniven væk og lave andre stikninger på den, det er vist bare noget med at fjerne nogle af trådene...

Jeg var på et week-endkursus da jeg havde købt den, men så har jeg ikke rigtigt fået brugt den efterfølgende, fordi spændingen på den ene tråd drillede.... Når det er fixet, skal jeg i gang igen....

Woow, det blir spændende med det kursus... og at komme igang med dit software... Det er fantastisk hvad maskinerne kan i dag... Når jeg tænker på min første symaskine, en singer med håndsving... :o)

• #24   15. jul 2013 Aino den side har jeg godt kigget lidt på.. Men vil nu gerne i fysisk kontakt med mennesker og maskine inden jeg køber og de ligger for langt fra mig smiley

Men hold da biiiip en maskine du har fået fat i der! smiley

• #25   15. jul 2013 Annelise, du få den fixet så du kan komme i gang igen ;o)
    Ja det gør det!

Molly, du kan jo lure hvilke du kunne være interesseret i, skrive navne og priserne ned også smutte i en symaskine butik og se dem rigtigt plus tjekke priserne ;o) der er rigtig god service hos ham i Hjørring :oD
    Tilføjer: hvilke Annelise også har skrevet her i tråde.....
    Jeg oplevede en sælger der lyttede til hvad jeg ville med maskinen og ikke forsøgte at prakke mig noget på jeg ikke ville ha, svarede på alle mine spørgsmål uden at blive "træt i fjæset", gemalen mener der var 3 maskiner der mindede om hinanden, der fortalte han at det var nøjagtig samme motor i dem, det var ikke meget forskel der var på dem andet end priserne....

• #26   15. jul 2013 Jeg fik sådan en sidste år........... http://www.youtube.com/watch?v=E5T9-gEL5H4

• #27   15. jul 2013 oooh simpelthen så smuk en maskine!

• #28   15. jul 2013 Den er ikke lige så sej som din Aino, men jeg er super glad for den!

• #29   15. jul 2013 Henriette, bare maskinen kan det man vil med den, jeg har været så glad og er det stadigvæk for min gamle Bernina, det er den jeg syer bamser og grovere ting på ;o) Men jeg er helt syg med din symaskines udseende, så flot og vil mene den passer ind i de fleste hjem i dag :o) sværmede også for den men som gemalen sagde dengang så var det dumt at købe en som ikke kunne mere dem jeg havde i forvejen, så det var no go for mig at købe den, hvilket jeg også godt kunne se....

Lurede lige google, det billigste sted ligner det er http://www.symaskinexperten.dk/shop/singer-160-jubilaeum-912p.html

• #30   15. jul 2013 Det var også dem jeg købte hos i sin tid smiley

• #31   15. jul 2013 Nice :oD andre jeg klikkede ind på havde kun sat den ned til 2495,- tror sådan maskine ville skabe lykke hos TS hvis hun da kan lide udseende ;o) forestiller mig den er ala min gamle maskine, skide god hehe

• #32   15. jul 2013 Den retro Singer ser så fed ud... jeg har dampstationen i samme design..

Jeps Aino.. jeg ska lige ha fundet et sted at få den ordnet...

• #33   15. jul 2013 Hvad gør sådan en "dampstation"?

• #34   15. jul 2013 Er det ikke bare et dampstrygejern?

• #35   15. jul 2013 Åhhhh - dampstation.............suk!

• #36   15. jul 2013 haha det suk lærte mig ikke så meget ;oP

• #37   15. jul 2013 En dampstation må man eje... det er en maskine med en stor vandbeholder og fra den presses vand ved hjælp af tryk gennem en slange ud til strygejernet. Et dampstrygejern er en tøsedreng ved siden af stationen. .. har man først prøvet stationen er alt andet no go...prøøøv det smiley

• #38   15. jul 2013 aaah ikke sikker på jeg tør, så koster det jo hehe

• #39   15. jul 2013 Ja de koster men fås i mange prisklasser. Jeg har en 9 år gammel en fra Kvickly. Den kostede 400 kr. Min Singer, som stadig står i papkasse klar til at tage over, kostede 500... så man ka faktisk godt få nogle i en ok kvali der ikk er dyrere end et ordentligt dampjern... og den gør strygning og især presning af sømme så meget nemmere og bedre...

• #40   15. jul 2013 Ah okay Annelise ;o) lidt andre priser end jeg sad og kiggede på her: http://www.elgiganten.dk/catalog/husholdning-pleje/dk_strygejern/strygejern

Tilføjer: haha se den sidste "Fashionmaster strygesystem " så har man altså for mange penge ;o)

• #41   15. jul 2013 Uhhhh den gad jeg godt eje. Jeg var faktisk indstillet på at jeg sku slippe 2K for min næste men så fandt jeg Singeren på en håndarbejdsmesse.. jeg vil ihvert tilfælde aldrig mere undvære...

• #42   15. jul 2013 uha også mange penge, men godt du fandt den anden, du har det ikke sådan at så har du sparet 1500,- som du så kan bruge på noget andet? *SkrupGriner*

Jeg stryger sjældent, bruger mest dampstrygejernet når jeg har vasket duge, især de hæklede, så får de lige en tur på bagsiden, synes gerne jeg vil bruge min tid på mere fornuftige ting end at stive duge af ;o)

• #43   15. jul 2013 Jeg syr, så jeg presser en del.. og jeg har meget krølletøj, men det er ok for det går så nemt..

De er vist brugt tusindfold allerede.. hi hi

• #44   15. jul 2013 hehehe

• #45   16. jul 2013 Jeg har nu investeret i en Singer stylist 9100 smiley
    Glæder mig godt nok til at få den hjem! smiley

• #46   16. jul 2013 Den ser lækker ud :o) Købte du den fra butikken i Nordjylland?

• #47   16. jul 2013 Det tror jeg virkelig også at den er!
    Har købt den hos noget der hedder Kjærgaard smiley der fik jeg den til 2195 smiley så det var vidst et røverkøb smiley

• #48   16. jul 2013 Det var hos dem så ;oD de har en afdeling i Ålborg og en i Hjørring, lurede lige priserne, du har sparet penge, hvor dejligt hehe så må der være til noget stof eller hvad ;oP
    Og Tillykke med den!

• #49   16. jul 2013 Tillykke - det lyder til at være et godt køb smiley

• #50   17. jul 2013 Ja det er da små 1800kr jeg har sparet smiley indtil videre har jeg en masse hængepartier og hundehalsbånd som skal laves færdige smiley

Tusind tak smiley glæder mig til at lege med alt det den kan og især! AUTOMATISK NÅLETRÅDER!! smiley

• #51   17. jul 2013 Ja det er skisme skønt! :oD bliver godt for dig at få ordnet de ting og nyde din nye maskine :o)

En indbygget nåletråder er fin, bare tråden over ved fen dims der trykkes ned, slip den og den tråder nålen :o) noget nemmere end at skulle tråde selv, især hvis man ryster på hånden, så kan det jo tage en "krig" ;o)

• #52   17. jul 2013 Er du egentlig i kreativ gruppen? du må gerne få en invitation hvis du vil? :o)

• #53   17. jul 2013 Hehe. Jeg har simpelthen ikke motorikken til at få tråden igennem smiley

Jeg vil mege gerne be om en invitation smiley

• #54   17. jul 2013 Nice, sender fluks en invitation til dig :o)

• #55   17. jul 2013 Tusind tak smiley

• #56   17. jul 2013 Automatisk nåletrådning er Gud... det er så fedt. Vil så sige at på Singer er den knap så go som på min gamle Elna..

Til lykkr med maskinen. Man går aldrig galt hos Kjærgaard..

• #57   17. jul 2013 Tusind tak smiley

Man kan finde videoer på youtube med hvordan man bruger den rotterne smiley

Kommentér på:
Symaskine-hjælp! :)

Annonce