{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
766 visninger | Oprettet:

Gå nu væk kat! {{forumTopicSubject}}

En af naboerne (går jeg udfra) har en kat i løbetid. Og den har så valgt at tage ophold på vores dørtrin, hvor den har siddet og skreget i flere nætter nu. Jeg har soveværelse lige ovenover trappen, så det er sgu da til at blive idiot af.

Derudover er det nu en kunst at lufte hunde. Gaia vil mægtig gerne hilse på katte og det er jo så hvad det er, men Reiki HADER fremmede katte som pesten, så nu må jeg ned og jage kat væk, hver gang hundene skal luftes, eller kan jeg dårligt komme ud af døren. Der er ingen katte i huset, så jeg forstår simpelthen ikke at den bliver ved at komme tilbage hertil... det er jo lige før man overvejer bare at slippe hunden *suk*

Nå, men nu har jeg så overvejet at se om jeg kan få den fanget, og så bliver den altså smidt forbi dyrlægen så den (forhåbentligt, hvis den da er chippet eller noget) kan finde sin ejer og blive der, eller for min skyld kan den blive aflivet... jeg er ligeglad, bare den ikke skal fortsætte sit skrigen på mit trappetrin.

Men hvordan pokker fanger man sådan en mis. Den er tam, det er der ingen tvivl om, men ikke så tam at jeg bare sådan som fremmed kan gå hen og løfte den op... så hvad gør man?

Og hvor længe er sådan en kat i løbetid?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gå nu væk kat!
  • #1   10. jul 2013 Og ja, naboerne lige omkring hvor jeg bor, har jeg forhørt mig hos, men ingen vil kendes ved den. Men da den er tam og dette er en lille landsby, må den jo komme fra nabolaget et sted

• #3   10. jul 2013 Vi har desværre ikke hverken internater eller andet i den retning her i området -mon man kan låne sådan en fælde ved kommunen e.l.?

• #4   10. jul 2013 Lidt rejer eller kød der lugter kraftigt, så får du nok fat på den med lidt tålmodighed.

• #5   10. jul 2013 Kan du ikke lokke med noget mad, og gribe fat i den når den spiser??

Jahh ved det ikke, er ikke katte ekspert selvom jeg selv har haft kat i tidernes morgen smiley

• #6   10. jul 2013 Se mad har jeg jo forsøgt -og så kommer den osse, men den er da snu nok til lige nøjagtigt at blive udenfor rækkevidde. Den er ikke sådan "vildkat bange", den går ikke selvom man nærmer sig e.l. først hvis man prøver at røre den, trækker den sig.. lige nøjagtigt så meget at man ikke kan nå...

Jeg er IKKE kattemenneske, så jeg ville jo ønske den bare ville finde et andet sted at opholde sig, men så heldig er jeg nok ikke... please en eller anden, sig at kattes løbetid ku varer få dage smiley

• #7   10. jul 2013 Transportkasse, hvis den ikke er bange for dig. De fleste katte er ret nysgerrige og kravler selv ind i kassen (med mindre de har luret den bruges til dyrlægebesøg), så er det bare at lukke døren stille og roligt og køre til dyrlægen.

• #8   10. jul 2013 Jeg deler opgang med en anden. Men mon ikke han er til at snakke med, han må være lige så irriteret over den som jeg. Jeg har godt nok ikke transportbur til katte, men den kan vel låne et hundebur smiley

Og øv, det var da ikke opløftende nyt med løbetiderne *suk*

Har smidt et opslag hen i vores nærbutik med et billede af kræet og at den ønskes holdt væk, men so far no luck.
    -der er mange katte i mit område, osse sommerhuskatte o.l., men dene er semilanghåret og ser velplejet ud, så nogen må jo passe den.

Man kunne altså godt ønske at loven om at dyr skal holdes hjemme, osse blev håndhævet når det gælder katte. Og med det antal katte i området, er der jo ret stor sandsynlighed for at den vil blive parret før eller siden, og vupti, så har vi da lige lidt flere til samlingen.

jeg er godt nok ked af det på de få ansvarlige katteejeres vejne, men mine fordomme om katteejere bliver kun værre og værre med tiden

• #9   11. jul 2013 Mine er nu kun i købetid i en uge. Få den fixet det bliver sikkert lettere i sidste ende LOL.

• #10   11. jul 2013 Susanne -hvis jeg betaler noget som helst til den kat så bliver det en aflivning. Det er ikke min, så jeg betaler dælme ikke flere tusinde for at få den fixet smiley

• #11   11. jul 2013 Michelle, jeg giver nu ikke flere tusinde kr. for at få katte fixet LOOL. Det er ikke meget dyrere end en sprøjte.

• #12   11. jul 2013 Susanne -jeg ved da at en hund lynhurtigt render op i 3-4000. Jeg aner intet om priser på behandling af katte, men forestiller mig at den da sikkert osse kan give en regning på et par tusinde og det betaler jeg simpelthen ikke for en kat der ikke er min.

Jeg kan få den aflivet for sådan ca 600 -eller billigere endnu, hvis jeg får en jæger til at skyde den, det koster mig ca 16 kr.

Det lyder måske barsk, men jeg vil altså ikke poste masser af penge i en kat der ikke er min. Jeg bryder mig ikke engang om (de fleste) katte, hvorfor jeg ikke har valgt at have sådan nogen, så vil jeg da ikke trækkes med dyre dyrlægeregninger på ANDRES katte, blot for at jeg slipper for de sidder og skriger udenfor mit vindue.

næ du, SÅ dum er jeg altså ikke.

• #13   11. jul 2013 Jeg giver 100 Euro, det er så langt fra et par tusinde. Men så må du jo høre på en løbsk kat hver 14. dag. Held og lykke smiley

Eller også må du tage tyren ved hornene, og bede ejeren holde sit kræ hjemme eller få den fixet.

• #14   11. jul 2013 Og lader du en jæger skyde den, så skulle du anmeldes på stedet, for det er kun tilladt efter varsel af evt. ejer.

Nogle er godt nok koldhjertede, så det batter. Og jeg sætter mig på mine hænder og hopper ud af tråden, der ikke er god for mit blodtryk.

Selvom nogle katteejere er belastende, så kan katten skutte gøre for det. Amen.

• #15   11. jul 2013 Jamen jeg bebrejder skam heller ikke katten -men når nu ejer ikke vil kendes ved sin katte (det er et meget lille samfund, jeg har hængt opslag ved vores købmand og været rundt ved naboerne)og katten sidder og skriger, så kan du da ikke regne med at jeg bare trækker på skuldrene og siger nå ja, skidt med det.

Jeg bor ikke så tæt på tyskland at jeg lige kan smutte over grænsen -der er en god 1½ times kørsel derned. Og jeg vil sgutte betale for at fixe andre folks katte, så får det jo aldrig en ende.

Er katten mærket, ja så kommer den naturligvis retur til ejer, hvis jeg da kan fange den.
    Er den ikke mærket (evt med chip) ja så lader jeg den altså ikke bare gå sin vej igen... og da vi ikke har internater i nærheden ja så må det jo blive en aflivning. Igen -hvis jeg kan fange den, jeg bor ikke sådan at en jæger bare kan plaffe løs i haven. Det er i øvrigt ike mere synd at skyde kræet end at aflive det.

Vi har en milliard katte i området, fordi folk lader dem avle løs som jeg ved ikke hvad -jeg har atså ikke råd til at betale for sterilisering af alle andres katte... og vil det i øvrigt heller ikke...

en hurtig søgning på nettet fortæller mig at det her i området koster ca 1500 +/- at få en kat steriliseret...

Og jeg kan da godt annoncere det... det an jeg så gøre fast en gang om måneden eller hvad? for det er ikke første gang en løbsk kat sidder og jamrer, normalt er det blot omme i haven, og derfor ikke lige ved mit soveværelsesvindue. Nogle af kattene er vildkatte, andre sommerhuskatte og enkelte ejerkatte..

Har folk deres kæledyr kære, må de da holde dem hjemme

• #16   11. jul 2013 Ej men helt ærligt
    Hvem har råd til at gå og betale sterilisation af andre menneskers dyr?
    Jeg har i hvert fald ikke

• #17   11. jul 2013 Kan en spand koldt vand ud af vinduet måske få den til at gå et andet sted hen...

• #18   11. jul 2013 Rotterne.. Måske en spand frossen vand smiley

• #19   11. jul 2013 Det var naturligvis ikke sagt i alvor smiley
    men ja liderlige katte kan spolere nattesøvnen noget så grusomt..

• #22   11. jul 2013 Det er ikke en killing, den er kæmpe. Jeg er ikke katteekspert men den ligner noget norsk skovkat agtigt blandet med ?
    Og den er da modig nok til at ville tage kampen op med reiki, hvis ikke jeg jager den væk før vi går ud.

Men kan jeg ikke fange den i aften, tror jeg da jeg prøver med en spand vand ud af vinduet. I værste fald kommer den jo bare igen og jeg er lige vidt, så det er da et forsøg værd

• #23   11. jul 2013 Lia og jeg iscenesætter det hele store skuespil når vi har fremmede katte på grunden. Vi jagter dem og laver en masse larm, så de tror vi vil æde dem. Det har 7-9-13 virket indtil videre. Havde jeg en spand vand ved hånden, så ville jeg ikke være bleg for at give dem et ufrivilligt brusebad.

Egne katte må godt være her, andres må ikke. Jeg gider ikke killinger og selvom vores katte er kastreret og steriliseret, så har jeg ikke tænkt mig at betale for andre folks gårdkatte. Det er dælme for dyrt, plus at de kan komme med lopper og alle mulige sygdomme.

Kommentér på:
Gå nu væk kat!

Annonce