Gå nu væk kat! {{forumTopicSubject}}
En af naboerne (går jeg udfra) har en kat i løbetid. Og den har så valgt at tage ophold på vores dørtrin, hvor den har siddet og skreget i flere nætter nu. Jeg har soveværelse lige ovenover trappen, så det er sgu da til at blive idiot af.
Derudover er det nu en kunst at lufte hunde. Gaia vil mægtig gerne hilse på katte og det er jo så hvad det er, men Reiki HADER fremmede katte som pesten, så nu må jeg ned og jage kat væk, hver gang hundene skal luftes, eller kan jeg dårligt komme ud af døren. Der er ingen katte i huset, så jeg forstår simpelthen ikke at den bliver ved at komme tilbage hertil... det er jo lige før man overvejer bare at slippe hunden *suk*
Nå, men nu har jeg så overvejet at se om jeg kan få den fanget, og så bliver den altså smidt forbi dyrlægen så den (forhåbentligt, hvis den da er chippet eller noget) kan finde sin ejer og blive der, eller for min skyld kan den blive aflivet... jeg er ligeglad, bare den ikke skal fortsætte sit skrigen på mit trappetrin.
Men hvordan pokker fanger man sådan en mis. Den er tam, det er der ingen tvivl om, men ikke så tam at jeg bare sådan som fremmed kan gå hen og løfte den op... så hvad gør man?
Og hvor længe er sådan en kat i løbetid?
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
jan 2007
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.334
feb 2012
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 113 Svar: 5.519
Jahh ved det ikke, er ikke katte ekspert selvom jeg selv har haft kat i tidernes morgen
jan 2007
Jeg er IKKE kattemenneske, så jeg ville jo ønske den bare ville finde et andet sted at opholde sig, men så heldig er jeg nok ikke... please en eller anden, sig at kattes løbetid ku varer få dage
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.973
jan 2007
Og øv, det var da ikke opløftende nyt med løbetiderne *suk*
Har smidt et opslag hen i vores nærbutik med et billede af kræet og at den ønskes holdt væk, men so far no luck.
-der er mange katte i mit område, osse sommerhuskatte o.l., men dene er semilanghåret og ser velplejet ud, så nogen må jo passe den.
Man kunne altså godt ønske at loven om at dyr skal holdes hjemme, osse blev håndhævet når det gælder katte. Og med det antal katte i området, er der jo ret stor sandsynlighed for at den vil blive parret før eller siden, og vupti, så har vi da lige lidt flere til samlingen.
jeg er godt nok ked af det på de få ansvarlige katteejeres vejne, men mine fordomme om katteejere bliver kun værre og værre med tiden
jul 2012
Følger: 23 Følgere: 1458 Hunde: 1 Emner: 44 Svar: 8.531
jan 2007
jul 2012
jan 2007
Jeg kan få den aflivet for sådan ca 600 -eller billigere endnu, hvis jeg får en jæger til at skyde den, det koster mig ca 16 kr.
Det lyder måske barsk, men jeg vil altså ikke poste masser af penge i en kat der ikke er min. Jeg bryder mig ikke engang om (de fleste) katte, hvorfor jeg ikke har valgt at have sådan nogen, så vil jeg da ikke trækkes med dyre dyrlægeregninger på ANDRES katte, blot for at jeg slipper for de sidder og skriger udenfor mit vindue.
næ du, SÅ dum er jeg altså ikke.
jul 2012
Eller også må du tage tyren ved hornene, og bede ejeren holde sit kræ hjemme eller få den fixet.
jul 2012
Nogle er godt nok koldhjertede, så det batter. Og jeg sætter mig på mine hænder og hopper ud af tråden, der ikke er god for mit blodtryk.
Selvom nogle katteejere er belastende, så kan katten skutte gøre for det. Amen.
jan 2007
Jeg bor ikke så tæt på tyskland at jeg lige kan smutte over grænsen -der er en god 1½ times kørsel derned. Og jeg vil sgutte betale for at fixe andre folks katte, så får det jo aldrig en ende.
Er katten mærket, ja så kommer den naturligvis retur til ejer, hvis jeg da kan fange den.
Er den ikke mærket (evt med chip) ja så lader jeg den altså ikke bare gå sin vej igen... og da vi ikke har internater i nærheden ja så må det jo blive en aflivning. Igen -hvis jeg kan fange den, jeg bor ikke sådan at en jæger bare kan plaffe løs i haven. Det er i øvrigt ike mere synd at skyde kræet end at aflive det.
Vi har en milliard katte i området, fordi folk lader dem avle løs som jeg ved ikke hvad -jeg har atså ikke råd til at betale for sterilisering af alle andres katte... og vil det i øvrigt heller ikke...
en hurtig søgning på nettet fortæller mig at det her i området koster ca 1500 +/- at få en kat steriliseret...
Og jeg kan da godt annoncere det... det an jeg så gøre fast en gang om måneden eller hvad? for det er ikke første gang en løbsk kat sidder og jamrer, normalt er det blot omme i haven, og derfor ikke lige ved mit soveværelsesvindue. Nogle af kattene er vildkatte, andre sommerhuskatte og enkelte ejerkatte..
Har folk deres kæledyr kære, må de da holde dem hjemme
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.061
Hvem har råd til at gå og betale sterilisation af andre menneskers dyr?
Jeg har i hvert fald ikke
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.377
jun 2006
jun 2006
men ja liderlige katte kan spolere nattesøvnen noget så grusomt..
jan 2007
Og den er da modig nok til at ville tage kampen op med reiki, hvis ikke jeg jager den væk før vi går ud.
Men kan jeg ikke fange den i aften, tror jeg da jeg prøver med en spand vand ud af vinduet. I værste fald kommer den jo bare igen og jeg er lige vidt, så det er da et forsøg værd
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.973
Egne katte må godt være her, andres må ikke. Jeg gider ikke killinger og selvom vores katte er kastreret og steriliseret, så har jeg ikke tænkt mig at betale for andre folks gårdkatte. Det er dælme for dyrt, plus at de kan komme med lopper og alle mulige sygdomme.
Gå nu væk kat!