{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
926 visninger | Oprettet:

Et lille spørgsmål (kat) {{forumTopicSubject}}

Har haft en lidt søvnløs nat, og når man ligger der og ikke kan sove, så tænker man jo en del.. *GG*

Nå men jeg kom til at tænke på (i forbindelse med Minions katte-tråd), om det egentligt kan lade sig gøre at have en fertil hankat gående inde, uden at den strinter op af alt? Både hvis den er alene kat og hvis den går sammen med en anden kat (både han og hun)?

Eller er det bare noget fertile hankatte konsekvent gør? Altså strinter..

Vi har kun haft kasterede hankatte i familien, så kender ikke til andet..

Det skal lige siges at jeg absolut ingen planer har om at få en fertil hankat ind i mit hjem, da jeg har en fertil hunkat (hun er på p-piller).. Ja ja, jeg blev forelsket i den kat Minion havde igår og med glæde ville have hentet ham (han ville dog blive kasteret)..

Nå ja, det var bare lidt natte-tanker herfra.. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Et lille spørgsmål (kat)
  • #1   1. jul 2013 Var han alene kat eller gik han sammen med en anden? smiley

• #2   1. jul 2013 Rotterne - Med udekatte kunne jeg sagtens forestille mig at de kun strinter ude..

Men med indekatte, så er det lidt en 50/50 chance for at den ikke strinter?
    Eller kommer det an på om den er alene kat eller går sammen med andre katte?

• #3   1. jul 2013 Det er helt klart undtagelsen frem for reglen hvis man har en fertil hankat som indekat og den ikke strinter.

Man kan naturligvis være heldig, men man bør som udgangspunkt gå ud fra at den vil strinte. Vil mene at risikoen ligger langt over 50-50.

• #4   1. jul 2013 Rotterne - I hans madskål endda.. smiley
    Det var da det mest underlige og åndsvage sted at strinte.. Har hørt om katte der strinter op af møbler, døre, vægge osv.. Men i dens madskål.. Den var ny..

M. I - Ahh ok.. Jeg tænkte bare at enten så gør den det eller så gør den det ikke = 50/50.. smiley
    Som sagt kender kun til kastrater, så har ingen anelse om hvor ofte det sker at de fertile strinter.. smiley

minion - Uhh han må have været glad.. Sit helt eget Harem.. *GG*

• #5   1. jul 2013 Kan godt forestille mig at det må lugte noget så forfærdeligt..

• #6   1. jul 2013 I min verden har man ikke fertile hankatte, med mindre man avler racekatte.
    Der er rigeligt med uønskede killinger i forvejen, og jeg er sk... træt af andre folks fertile hankatte, der kommer anstigende og æder mine kattes mad, jager MINE katte ud af DERES stald og hjem, fordi folk ikke kan sørge for at få kræet fixet i tide, så kommer de langt væk hjemmefra og finder ud af det er nemmere at gå ind i min stald og æde.

Nu har jeg bekostet 3 kastrationer på katte der ikke er mine fordi de bliver boende, + fundet nye hjem til de 2, og alm. huskatte er altså ikke så pokkers nemme at komme af med.
    Det der især kan få mig op at stolen er så at de fjolser bare anskaffer en ny fordi den første blev væk, og så gentager vi lige historien.

Den sidste blev boende hos mig, han var en undtagelse, han var nok ikke blevet væk, da han slet ikke var tam.

Nu er der så en ny, denne gang har jeg opgivet, jeg kan ikke fange ham og mine egne katte er flyttet indendørs eller ud af stalden, de tør ikke være der mere, så der bliver ikke fodret i stalden mere.

• #7   1. jul 2013 Rotterne - Haha, ja sådan kan man også gøre opmærksom på at skålen er tom.. smiley

minion - Hehe, forståeligt.. smiley

• #8   1. jul 2013 Benny - Nej jeg mener også at katte skal være fixet..

Bevares, min hunkat er fertil.. Men hun er på p-piller imens jeg sparer op til sterilisation, hvilket godt kan tage noget tid når man er på KH.. Og ja så er hun indekat, så hvis jeg skulle glemme at give hende pillen (er sket før og stakkels mine ører) så skulle der ske et mindre mirakel for at hun kunne blive parret.. Bor på 1. sal og vinduerne er kun åbne på krog (stormkroge så hun kan ikke åbne dem selv), så de er ca. 2-3 cm åbne..

• #9   1. jul 2013 Carina - Indekatte må folk selv om, det er deres problem smiley Udekatte er alle andres problem, pokkers til forskel.

I øvrigt strinter de op af alt ting, er så træt af mine ting stinker af kattepis, når det ikke engang er mine egne katte!

O g min stakkels søde hunkat tør ikke være i stalden, hun har altid holdt stalden fri for mus, men en af de tilløbere fik i den grad jaget hende en skræk i livet, hun har ikke ville være der siden, og han var helt klart en tamkat, men han sloges med alt og alle, også efter han blev kastreret.
    Nu har han en sofa hos nogen af vores venners forældre og de elsker ham, men det var mig der måtte betale at få ham fixet.

Fertile hankatte er mangel på ansvar i min verden, hvis de får lov at rende løse rundt!

• #10   1. jul 2013 Det er sgu synd at træløberne skræmmer dine katte væk..

Og jeg er helt enig, udekatte skal være fixet..

• #11   1. jul 2013 Lia og jeg iscenesætter det helt store farlige skuespil når vi har tilløbende katte. Der er kun to der ikke er blevet skræmt fra vid og sans, og dem fik vi overtalt til at flytte ud igen ved konsekvent at sørge for at de ikke fik tillusket sig noget foder ved fodringstid.

At satse på at landmændene herude får steriliseret og kastreret deres katte er så utopi, så det er noget vi lever med.

• #12   1. jul 2013 Alfisten - Bare rolig.. Jeg skal på ingen måde have killinger på min kat..
    Dét magter jeg simpelthen ikke.. smiley

Jep, en sterilisation koster ikke meget.. Men den er dyr når man er på KH og er under 25.. Og det tager tid at sparre op.. Derfor er min kat også på p-piller selvom hun er indekat..

Min dyrlæge opererer ikke da hun kun kører ud til folk..
    Men jeg har skam forhørt mig hos rigtig mange dyrlæger, helt fra Vordingborg og op til Holbæk.. Og ikke en eneste vil lade mig lave en afdragsordning.. Ikke engang Næstvedegnens Dyrehospital som jeg har været ude hos med Kato en hulens masse gange..

Så derfor er min kat på p-piller indtil jeg har sparret op..

• #13   1. jul 2013 Jep, har forsikring på begge hunde og katten.. smiley
    Og det er virkelig surt, for min egen dyrlæge kan jeg sagtens lave afdragsordning med, men hun opererer jo så desværre ikke..

Men indtil jeg har sparret op, så må jeg være den onde missemor der stopper en pille ned i halsen på hende..

Ja KH'en gør intet godt.. Og især ikke fra næste år, men der ryger jeg heldigvis ud af systemet og over på SU.. Eller det satser jeg meget stærkt på at jeg gør, da jeg har sat mig for at jeg VIL have en uddannelse og tager mig derfor en HG, evt. en HGV'er hvis jeg kan komme ind på den.. smiley

• #14   1. jul 2013 Tvivler meget stærkt på at jeg kan komme på revalidering.. Men det er noget jeg skal snakke med min sagsbehandler om når jeg skal til samtale med hende igen.. Kan prøve at nævne det for min mentor imorgen..
    Dog er fordelen ved at få SU, at man kan tjene penge ved siden af.. smiley

Og mange tak.. smiley

Kommentér på:
Et lille spørgsmål (kat)

Annonce