Eksamen overstået! Blandede følelser (langt) Eksamen overstået! Blandede følelser (langt)
Åhh
Jeg havde lovet en opdatering i en tråd herinde omkring min afsluttende eksamen som markedsføringsøkonom og jeg har SÅ blandede følelser! Jeg fik 10 og det er jo super fantastisk - MEN jeg føler ikke jeg kan være glad og lettet efter den oplevelse jeg havde med min censor.
Det viser sig at netop det emne jeg har skrevet om, har censor 20 års erfaring indenfor. Det er jo fint nok, det er et meget begrænset emne hvor det er svært at hive informationer frem. Jeg har igennem min praktikperiode, som jeg så skrev opgave udfra, ikke haft mulighed for at undersøge noget eller få informationer så jeg har kun skrevet min opgave ud fra 2. håndskilder, internetsider og ren logisk tænkning.
Og ØV hvor var censor bare led! Han hakkede allerede 1. punkt på min præsentation ned og det forsatte han med hele vejen igennem, han hjalp mig ikke på vej og fortalte derimod hvordan det "rigtig skulle udføres". Jeg kunne have fortalt ham om min hund og han ville ikke have opfattet jeg fik skiftet emne fordi han havde travlt med at komme med hans punkter, lige meget hvad jeg sagde og forklarede min opgave var det ikke godt nok!
Det endte med at jeg brød sammen fordi han blev ved med at diskutere tingene og ikke ville lade dem være... Jeg havde også været derinde 10 min ekstra fordi diskussionen ingen ende ville tage.Han ignorerede mine tårer og kørte på som før.
Jeg kommer så ud fra eksamen og bryder helt sammen i gråd og tænker at jeg dumper! Bliver kaldt ind igen og får et 10 tal - men censor skulle lige endnu engang række ned på det hele og sige at det i hvert fald IKKE var den karakter jeg skulle have haft hvis det kun stod til ham.
Min lære hiver fat i mig og tager mig ind i et andet rum og fortæller at han er SÅ ked af eksaminationen og at det er den værste han nogensinde har været med til, når censor opførte sig sådan. Han fortalte han med vilje ikke stoppede censor fordi han vidste det ville skabe større diskussion - det viser sig så at censor ikke overhovedet har læst min opgave og påpegede at jeg brugte AL for lang tid på min powerpoint (som jeg havde øvet til de 20 min vi havde), hvor min lære så siger: Jamen det var sgu da fordi du brugte mere tid på at snakke end Maria!!
Min lære fik hevet et mulig 4/7 tal op på et 10 tal og jeg er meget glad for dette, men jeg føler ikke jeg er glad og lettet over at være færdig, øv jeg er ked af det
Min lære har sagt jeg IKKE skal klage, fordi der var mange punkter der kunne have resulteret i et 7 tal... Det kunne jeg sagtens se pointen i og jeg vil ikke op til eksamen igen!
En LAAANG smøre blev det til, men skulle lige ud med mine følelser! ØV hvor er jeg bare ked af det når denne dag skulle være SÅ god og fantastisk Men jeg er nu uddannet markedsføringsøkonom med et flot 10 tal
okt 2007
Følger: 18 Følgere: 7 Hunde: 5 Emner: 138 Svar: 4.005
10 det er da flot, især under de omstændigheder. Glem den idiot og glæd dig over dit flotte 10 tal på dit eksamensbevis.
Hav en god sommer
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.350
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 216 Svar: 3.261
Det slog mig godt nok bare helt ud! Men skal ud og fejre i aften og ved jeg nok skal blive i bedre humør
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.082
Men surt med sådan en censor.:-(
Det med stor forskel på hvad lærer og censor vil gi af karakterer, da var det bare min lærer der ville gi mig 7 og censor der ville gi 13... endte med et 11 tal, og var SÅ glad...
apr 2009
Isabelle
Helt utroligt med sådanne opførelser
apr 2009
Der var du jo så heldig med med en omvendt situation
apr 2009
Uden min lære havde jeg nok fået et 4 tal og ingen samtale efter. Der var mange der oplevede at lærerne gav meget let efter for censor
Her kl. 19 skal jeg spise med klassen og så tager vi bagefter i byen og jeg glæder mig!!!
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.082
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.737
Da jeg skulle op til eksamen i sidste uge, fik vi at vide at censor bl.a. er de for at sikre sig at vi bliver behandlet fair fra underviserens side.
Det kan man ikke lige sige i dit tilfælde
Men tillykke med dit flotte 10 tal
jun 2007
Følger: 43 Følgere: 42 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 356
Jeg oplevede også en censor da jeg gik på handelsskolen som hakkede min opgave og præsentation totalt ned. Tror dog ikke hun var så slem som ham du har været ved, puha. Min opgave var omkring et mærke der hedder Antares (rideudstyr) og da jeg kommer ind til eksaminationen, finder jeg ud af hun er landsstævnedommer og har redet altid, så hun stillede mig mange spørgsmål som egentlig ikke havde relevans for opgaven og skulle overbevise mig og min lærer om at et andet mærke var bedre.... Fik dog 10 men sikke en hård eksamen...
Rigtig ærgerligt at du ikke kan klage, for sådan en spasser burde ikke være censor!!
apr 2009
Puha hvor er det ærgerligt og rigtig mange der har haft så dumme oplevelser
Jeg skal dimitere her d. 28 juni og jeg GLÆDER mig
Eksamen overstået! Blandede følelser (langt)