{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
642 visninger | Oprettet:

Sofie H
Sofie H
Tilmeldt:
22. jan 2013
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 6

HJÆÆLP til samfundsfag {{forumTopicSubject}}

Jeg står og skal til eksamen i samfundsdag i morgen og er lidt på bar bund.
Har trukkket en artikel der handler om hvordan Liberal Alliance er i chock over hvor få danskere der er i arbejde, hvordan kun i tre ud af 98 kommuner vil der være et flertal af indbyggerne der arbejder.

Nu skal jeg ud fra den artikel finde nogle interessante punkter / problemer at snakke om, men jeg er virkelig virkelig ringe til politik og grundet sygdom har jeg ikke været til de fleste af timerne hvilket gør det ekstra svært. Er der nogle der har nogle ideer til hvad jeg kan komme ind på helt præcist? På forhånd mange tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆÆLP til samfundsfag
  • Sofie H
    Sofie H Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 6
    #3   19. jun 2013 Isabelle, det er den sidste artikel du linker til smiley

  • #5   19. jun 2013 nu er det måske bare mig som er meget kritisk i forhold til liberal alliance og hvilke udtalelser der laves ud fra hvilke kilder..
    men hvis man ikke har kilden som anders samuelsen har kigget på, så kan det sagtens være noget opblæst vås - synes mange gange at politikere tager udgangspunkt i den halve sandhed for at skabe nyheder...

    jeg tænker kildekritik: hvis nu den undersøgelse anders samuelsen har brugt kun går ud fra befolkningen fra 18-67 år, så er det også misvisende, for i den aldersgruppe er der studerende (udenfor arbejdsmarkedet mange af dem) førtidspensionister, pensionerede, kronisk syge, osv osv.
    alle sammen mennesker som er en del af befolkningen i den arbejdsdygtige alder..

    hvis du forstår hvor jeg vil hen? smiley


Kommentér på:
HJÆÆLP til samfundsfag

Annonce