{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
531 visninger | Oprettet:

M. I
M. I
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012

Natur DRAMA! {{forumTopicSubject}}

Sidder på mit kontor på første sal som har udsigt over mark og have. Hører så at kragerne går helt amok! Hen over tagryggen kommer en musvåge med en fasanhane i kløerne og med kragerne i hælene. Den laver en undvigemanøvre, fasanen støder mod vores altangelænder og musvågen tager den i haven.

Men jeg står ude på altanen og overvejer hvad jeg skal gøre ved den her døde fasan (kan man spise sådan en?), kommer musvågen igen for at tage den, men får desværre øje på mig og stikker af igen.

Så nu holder jeg mig langt væk fra vinduer og altan og håber på at den kommer igen.

Livet på landet kan nu været skønt nogle gange. Nu går jeg så selvfølgelig og tænker på at hvis musvågen kan tage en velvoksen fasanhane, så kan den vel i teorien også tage en af vores høns?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Natur DRAMA!
  • #1   17. jun 2013 Er det store høns i har?
    Altså de der ganske almindelige høns?

• #2   17. jun 2013 En velvoksen fasan er ok stor (faktisk på størelse med en duehøg og musvåge) så i teorien jo, og chi'er og andet småkravl også smiley

• #3   17. jun 2013 Men tror bare ikke den kommer i din have igen.. Den kan jo fornæmme at der er hunde og du har været der (den har set dig), men du kan da give fasanen til hundene smiley Ellers vil jeg have den smiley

• #4   17. jun 2013 Da jeg boede på landet havde jeg altid Cody i lang line hvis jeg gik steder hvor jeg ikke havde frit udsyn til himlen!
    Jeg kender en der har fået hapset en kat af en musvåge og Cody er altså mindre og lettere end de fleste katte jeg kender smiley

• #5   17. jun 2013 Selina's mor: Vi har gammel dansk landrace høns, og du er velkommen til at komme og hente fasanen. smiley

Ryan F: Ja, da musvågen sad ved den, inden jeg fjols fik skræmt den væk, så virkede fasanen faktisk større end musvågen.

Elisabeth: Ja, musvåger kan vel komme til at tage fejl som alle andre og en chihuahua er jo ikke ret stor.

• #6   17. jun 2013 Ej okay, du bor et stykke væk :)) , kører ikke til midjyllang for en fasan smiley

• #7   17. jun 2013 Jeg tænkte nok der var lidt langt. smiley

Har opgivet at musvågen kommer tilbage. Lia har været ude og snuse til den, men selvom hun var interesseret, så var det ret tydeligt at hun ikke forbandt den med mad. Kattene var heller ikke interesseret, så tror jeg lægger den ud på marken og så må ræven, kragerne eller hvad der end kommer forbi tage for sig.

• #8   17. jun 2013 Tænker at fasanen allerede har været død / syg eftersom musvågen har taget den. Har ihvertfald set - så sent som i sidste ugev- en fasankok skræmme en musvåge væk fra sin rede - ved at springe op i luften og "angribe" musvågen...

• #9   17. jun 2013 ANNA det kan meget vel være, hvis man kigger langs hovedveje så er der faktisk mange rovfugle efterhånden da de netop har fundet ud af at "roadkill" ikke stikker af.

• #10   17. jun 2013 ANNA G: Det kan sagtens være. Den er stiv nu, så den har ikke været død forfærdelig længe, men den kan jo godt have været ramt af en bil oppe på vejen.

Vores mindste kat lever stadigvæk i håbet om at fange en, men indtil videre er det kun lykkedes dem at skræmme livet af hinanden. Hun er vældig optimistisk indtil hun kommer tæt på, springer og opdager hvor stor sådan en egentlig er. smiley

Hønsene lader hun heldigvis være i fred.

Kommentér på:
Natur DRAMA!

Annonce