{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.368 visninger | Oprettet:

Er det en sjældenhed ikke at have TV? {{forumTopicSubject}}

I en del år nu, har jeg levet fint uden fjernsyn, og alligevel oplever jeg at hvis de f.eks. ringer fra viasat, eller man er inde hos TDC og andre af den slags forretninger, så spørger de næsten altid måbende, hvordan man får tiden til at gå uden et fjernsyn. Er det virkelig sådan en sjældenhed ikke at have TV? Er der andre herinde der har valgt det fra også?
Hvis der er noget jeg har behov for at følge med i, så gør jeg det på computeren, og ellers synes jeg det er rart at have den ekstra tid, som jeg normalt brugte på at se fjernsyn.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det en sjældenhed ikke at have TV?
  • #3   7. jun 2013 Jeg kender en del uden tv, eller som har et men kun bruger det til købte dvd film og serier/dokumentare..

    Jeg glor i perioder meget flimmerkasse men oftest lærerige programmer og dokumentarer smiley


  • #4   7. jun 2013 Og til sport... smiley

  • #5   7. jun 2013 Min veninde har ikke tv og har ikke haft det i 1½ år efter hånden. Hun savner det ikke siger hun og lever fint uden og har heller ikke problemer med at få tiden til at gå. Ud over det er hun heller ikke den store computerbruger, så tiden går med så meget andet.

    Jeg ser selv en smule tv, men langt fra hver dag og har ikke ret mange kanaler. Synes det meste der sendes i tv er uinteressant, så ser ingen grund til at have det tændt. Computeren trækker mere.


  • #6   7. jun 2013 Tror det bliver mindre og mindre sjældent efterhånden som folk skifter til at se tingene på computeren. Jeg har altid haft tv, men eftersom jeg har tendens til at se alt på pc'en, så er tv'et mere eller mindre blevet reduceret til baggrundsstøj. Men jo, det er usædvanligt ikke, at have tv. Jeg har i hvert fald aldrig kendt nogen, der ikke havde, ikke at der er noget galt i ikke at have tv, det er egentlig nok sundere at leve uden tossekassen, tror man bliver mere aktiv smiley

  • #7   7. jun 2013 Jeg har fået tv for ikke så længe siden, efter en periode på over 10 år uden.
    Og jeg overvejer at skille mig af med det igen. Det er for dyrt og ikke pengene værd.


  • #8   7. jun 2013 Grunden til jeg skaffede mig af med det i sin tid var fordi jeg havde et af de der store, gamle skrummel fjernsyn. Da jeg dengang boede på kollegium synes jeg det fyldte for meget. Der udover kunne jeg heller ikke have de vibrationer der kom fra fjernsynet hver gang det blev tændt. En gang imellem savner jeg det lidt, da jeg er blevet lidt afhængig af den er computer. Det kunne være rart at sætte en film på, uden at skulle sidde ved computeren.

  • #9   7. jun 2013 Anne - køb en større skærm til din computer og sæt den i passende afstand - så kan du sætte film på smiley

  • #10   7. jun 2013 Det var en mulighed Freja smiley Men kan de ikke kun kobles til hvis man har en stationær computer? Jeg har en større bærbar, der egentlig har en god størrelses skærm. Jeg har bare lidt for let til at blive hængende smiley smiley

  • #11   7. jun 2013 Er ret så sikker på at man godt kan smiley spørg en nørd, ellers kan jeg spørge manden når han kommer hjem imorgen smiley

  • #12   7. jun 2013 Hvis skærmen har HDMI så kan man sagtens. Jeg sætter min bærbar til mit tv når jeg skal se film derpå eller når jeg streamer DogTV til hundene. Det er super nemt smiley

  • #13   7. jun 2013 Freja: Du må gerne spørge din mand i morgen smiley Kender ingen af den slags nørder i min omgangskreds smiley

    Ginger: Hvad er HDMI?


  • #14   7. jun 2013 Ellers kan butikkerne helt sikkert hjælpe dig smiley

  • #15   7. jun 2013 Jeg har er fjernsyn, men ingen tv pakke..
    Har jeg ikke haft i snart 1mdr og jeg nyder det faktisk.. smiley


  • #16   7. jun 2013 En udgang og et stik ligesom usb smiley

  • #17   7. jun 2013 Freja: Det kunne jeg selvfølgelig godt. Men når man først går i gang med at spørge, så er de allerede i gang med at sælge alverdens dertil hørende ting og sager, og det gider jeg ikke. Er træt af butikssælgere smiley

  • #18   7. jun 2013 Ginger: Okay smiley Må lige kigge mig lidt rundt på google smiley

  • #19   7. jun 2013 Jeg har ikke haft tv i snart 3 år. Forstår ikke folk har tid tilvat sidde og glugge på den kasse smiley

    Skal siges at jeg nogengange ser DR1 på den bærbare når der er natur program fra BBC eller lignende.


  • #20   7. jun 2013 Min kæreste har ikke haft tv i flere år.

    Jeg har så, men ser faktisk ikke så meget. Mest dokumentarer, men vi gider simpelthen ikke at bruge penge på tvpakkerne. Det er alt for dyrt. Lige nu har vi den lille tv pakke, men det er fordi vi har yousee i en periode og der kan man ikke få bredbånd uden tv :-s

    Ellers så har vi en projekter og et lærredhængene på væggen og så er der dømt dvd film og netflix der. Tvet står egentlig bare og samler støv, så når min playstation er kørt over på lærredet, så har jeg da overvejet om tvet skal ud.


  • #21   7. jun 2013 Vi har et tv, men intet tv-signal :lol: Men vi kan godt finde på at se en DVD-film på det af og til...

    Jeg har levet uden tv i 2 år nu og savner det på ingen måde...


  • #22   7. jun 2013 Sappie: Det kan jeg godt forstå. Synes også der medfølger så mange ekstra udgifter ved at have fjernsyn, og det hele løber op. Så vil jeg hellere bruge de penge på at indspille noget mere musik smiley Jeg har også netflix på computeren, men det lyder til jeg skal have undersøgt hvad en større skærm koster, og hvordan jeg kan tilkoble den til min bærbar, så jeg ikke bliver så afhængig af den hele tiden smiley

    Buch: Det er flot! smiley Har du ikke også oplevet mere tid til at gøre tingene i, uden fjernsyn?


  • #23   7. jun 2013 Det er også flere år siden, jeg valgte TV fra - jeg har apparatet, men bruger det kun til dvd'er smiley

    Min kæreste har heller ikke TV.

    Jeg oplever mest at folk spørger om man har set et bestemt program eller at der kommer noget, man bør se.
    Hvis det er vigtigt, så optager min familie det til mig - ellers klarer jeg mig uden - eller ser TV på nettet, de steder det kan gøres gratis smiley


  • #24   7. jun 2013 Vi har ikke haft tv i mere end ti år. Vi køber film og serier når vi vil se noget, læser avis for at få nyhederne og bruger så resten af tiden på at læsebøger eller lave ting med hundene ( eller være på HG smiley )

  • #26   7. jun 2013 Jeg synes ikke det er unormalt at du ikke har TV, tværtimod får du stor respekt herfra smiley

    Hos os har vi kun DR-programmerne ren og skær fordi jeg er for nærig til at betale flere 100 kroner om måneden for reklamer og genudsendelser.
    Stod det til mig alene, havde vi ikke noget TV overhovedet.

    Den ene serie jeg følger med i, kan jeg se på computeren og jeg gider ikke ligge foran tv'et flere timer i træk.
    MEN jeg har jo en bedre halvdel! Og han ELSKER at ligge foran TV'et - stod det til ham, kunne han ligge der hele dagen..

    Så vi har lavet et kompromis der som sagt hedder "ingen betalingskanaler - tag hvad der er"... Og det fungerer fint smiley


  • #27   7. jun 2013 Jeg er lige gået fra kæresten og når han flytter tager han tv'et med.. Jeg har gået lidt med tanken om at jeg ikke ville have et nyt, selvom mine forældre har tilbudt mig et de har stående, men nu kan jeg da læse mig frem til at jeg ikke skal tage imod det tv (:

  • #28   7. jun 2013 Jeg tror det giver meget mere tid til SELV at opleve verden istedet for at se på en kasse hvad ANDRE har oplevet... smiley smiley

  • #29   7. jun 2013 Ganske enig Søren N. Synes også det er langt ude at man skal betale licens hvis man har en mobil med internet adgang. Der går de en tand over stregen synes jeg.

    Malene J: Det lyder som et godt kompromis. Man kan jo se en del på computeren i denne tid, hvilket er rart smiley Der udover så har jeg opdaget at youtube har en masse film og serier liggende rundt omkring. Desværre bliver de taget ned i ny og næ, men de er da gratis at se smiley Jeg oplever også at det giver mere tid til sig selv. Desværre, så er jeg blevet lidt for afhængig af computeren, så den skal jeg lære ikke at tænde op for som det første om morgenen når jeg står op. smiley smiley

    Mia C: Hvis du føler du har behov for et TV så kan du jo godt tage i mod det. Men hvis du f.eks. føler at det stjæler din tid, så kunne det være en ide at prøve uden i en periode, og se hvordan det fungerer? smiley


  • #30   7. jun 2013

  • #31   7. jun 2013 Jo man får lidt mere tid smiley
    Desværre sparer jeg ikke noget ved det, for jeg bor i andelsboliger forening hvor det så er påtvunget at betale 250-300 hver måned til en Viasat pakke -.-


  • #32   7. jun 2013 Jeg kender ingen uden TV, så for mig ville det være underligt hvis folk kom og sagde de intet tv havde.

  • #33   7. jun 2013 jeg har godt nok sværet ved at forestille mig ikke at have TV...
    Og jeg kender heller ingen, der ikke har det.


  • #34   7. jun 2013 Altså et Tv vil vi nok altid have, men vi har flere gange talt om at opsige kanal-pakken.
    Jeg synes ikke det er mærkeligt folk siger TV fra, synes det er fornuftigt!


  • #35   7. jun 2013 Jeg har tv. Kender ikke nogen der ikke har et. smiley

  • #36   7. jun 2013 Har tv, ser tv og elsker at se tv......kender ingen uden

  • #37   7. jun 2013 Jeg har ikke tv og har ikke haft det i snart 4 år, men jeg elsker at se det andre steder smiley

  • #39   8. jun 2013 Anne P se om der er sådan et stik her på din bærbar, og så kan du købe et kabel som her i linket her.

    http://www.harald-nyborg.dk/p4063/hdmi-kabel-5-meter-1-4-version


    profilbillede
  • #40   8. jun 2013 Nicolaisen: Har lige tjekket og det er der ikke. Men jeg kan se at der er noget der hedder HDMI som blev nævnt længere oppe i tråden smiley

  • #41   8. jun 2013 det der er i den gule firkant er en hdmi indgang så det vil der være hvis din bærbar er en af du har købt i den sidste par år. og ellers vil du have en vga indgang som du også kan tilslutte en ekstern skærm med. og det ser sådan her ud

    (link fjernet)


  • #42   8. jun 2013 men der er undtagelser nogle af de helt små og billige bærbare med 9" og 10" skærme har ikke alle mulighed for ekstern tilslutning

  • #43   8. jun 2013 Når jeg flytter hjemmefra kommer jeg til at undvære tv, medmindre jeg skal se dvd'er.
    Har et tv, og jeg har en dvd afspiller, men bruger det egentlig ikke særlig meget.

    Det er rimelig sjældent, jeg ser tv, og tror ikke, jeg kommer til at savne det. Gider ikke at betale for en tv-pakke, når jeg knap nok bruger det vi har herhjemme i forvejen.

    Til gengæld så kan jeg ikke leve uden min computer og mit internet ^^


Kommentér på:
Er det en sjældenhed ikke at have TV?

Annonce