901 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Kattekillinger Kattekillinger

I lørdags, d 1/6 , fødte vores hunkat 7 killinger. Jeg har lige siddet og nusset dem på skift og ser til min skræk, at 2 af dem, stort set har HELT åbne øjne ???

Ringer selvfølgelig til dyrlægen (har faktisk ringet til 4 forskellige) for at høre om de måske kan have et bud på hvad der sker...
Ingen af dyrlægerne ville se killingerne, som iøvrigt er fine og øger vægten som de skal smiley

Tænkte om én herinde, har hørt/set noget lignede ??

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne sæbedispenser fra håndvask 350 kr.
  • Sætte seng sammen 600 kr.
  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Ophæng af spejlskab 650 kr.
  • Reparation af AEG vaskemaskine 1.000 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kattekillinger
  • #1   4. jun 2013 Killinger kan få øjne fra dag 1, ja enkelte bliver endda født med øjne. Selvom det mest almindelige er, at de får øjne omkring en uge gamle.

• #2   4. jun 2013 Øhhh du ringer til dyrlægen fordi killingerne har fået øjne?? Hi hi mon ikke det var mere nødvendigt hvid de IKKE fik øjne smiley

• #3   4. jun 2013 Jeg har iøvrigt haft en killing, der kun var en dag gammel, da den åbnede øjnene.

• #4   4. jun 2013 Margit : Ja gu ringede jeg til dyrlægen! Dét er da langt fra normalt at killinger åbner øjnene på deres 3. levedag! Tænkte om han havde en logisk forklaring og om der skulle tages forholdsregler, tænker her på lysfølsomhed osv..

Derudover tænker jeg på din reaktion: Øhhh ringede du til dyrlægen ?? Synes da ellers holdningen herinde, normalvis, skriger: Dårlig dårlig ejer, din hund har blinket 2 gange forkert på venstre indenfor de sidste 10 min, og du har stadig ikke kontaktet dyrlægen.. Reagere du sådan fordi det er katte ??

• #5   4. jun 2013 http://www.kattegalleri.dk/forum/Avl/20903-hvornaar_fik_jeres_killinger_oejne

Der er åbenbart flere tilfælde hvor de åbner øjnene tidligt, så ville ikke bekymre mig yderligere smiley

Held og lykke med de små pus

• #6   4. jun 2013 Synes det er vildt.. Gennem min barndom har vi haft mange kuld, som vi har siddet og beundret og ventet og ventet på de øjne skulle åbnesig, som voksen er dette "mit" 6. kuld og aldrig har nogle af vores killinger begyndt at se før de var min. 8 dage...
    Jeg tænkte også på om det kunne være hun har gået over tiden ?

• #7   4. jun 2013 Roooooolig nu Kenzo O. Nej sådan reagerer jeg ikke fordi det er katte. Sådan ville jeg også have sagt hvis det havde været hunde eller .......Sådan reagerer jeg fordi jeg synes det lyder en lille smule hysterisk i min verden. Jeg er ikke dyremishandler eller en dårlig dyreejer. JEG ringer bare ikke til dyrlægen fordi "din hund har blinket 2 gange forkert på venstre indenfor de sidste 10 min". Men sådan er vi jo alle så forskellige. Og det er også fint nok.

• #8   4. jun 2013 Normalvis ringer jeg heller ikke til dyrlægen, med det samme og tog dælme også en dyb indånding inden jeg ringede, forventede faktisk at han ville grine af mig.. Men jeg tænkte: Der er satme noget helt galt, tror jeg har set de første 30 kuld killinger, aldrig har jeg oplevet at de ligger og kigger, 3 døgn gamle.. Men kan se nu at det sker smiley Har lige været inde hos dem igen og 4 ud af de 7 små, kan se nu...
    Dét er sgu da mystisk.......

• #9   4. jun 2013 Lyn McQueen kuldet smiley

• #10   4. jun 2013 Dine killinger er bare smadder nysgerrige smiley

Jeg har haft killinger, der åbnede deres øjne 2 dage gamle - også en enkelt, der var 15 dage om det. Da var jeg godt nok bekymret, men alt var normalt.

Det eneste, jeg har været opmærksom på, har været, hvis en killing med lukkede øjne var meget hævet omkring øjnene (eller kun et af dem) og også var meget urolig.

Det skyldes nemlig som regel, at der i det lukkede øje er betændelse, som ikke kan komme ud. Man ser så undertiden små tørre skorper i øjesprækken.
    Så gælder det om at bløde øjespalten op med godt lunkent vand på en vatrondel og forsigtigt åbne den.
    Man vil så se betændelse pible frem.

Så trykker man forsigtigt ude fra siderne og ind mod åbningen, til der ikke kommer mere betændelse, hvorefter man drypper øjet med øjendråber.

Er man usikker på fremgangsmåden, kontaktes dyrlægen omgående, da betændelsen kan nedbryde øjet, og så er øjet blindt.

• #11   4. jun 2013 Natravnen: Ja dét kan da være, de bare vil frem i livet smiley Tusind tak for dine gode råd, jeg er da godt nok, total pyllerhoved denne gang.. ( mon det er alderen der trykker smiley )

• #12   4. jun 2013 Jeg har godt nok heller ikke set det og jeg har været opdrætter i 15 år. Jeg har derimod haft en killing der var født uden øjne..

• #13   5. jun 2013 annelise: Jeg synes godt nok også det er mystisk, meget endda .... Her til morgen, er der kun én som mangler, alle de andre er ved, eller har åbnet deres øjne...
    Jeg har forsøgt at finde én forklaring på nettet, da jeg tænker om min hunkat, er gået over tiden, jeg vil rigtig gerne finde forklaringen...

Heldigvis er killingerne, små og lækre, fin stand og rolige...

• #14   5. jun 2013 Det lyder altså osse vildt... men det er jo heldigvis ikke farligt.

Dejligt de trives, sådan nogle små dyrebørn er skønne smiley

Kommentér på:
Kattekillinger

Annonce