683 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 35 Svar

Buspassageres adfærd! Buspassageres adfærd!

Jeg ved ikke helt hvad der sker for folk når de skal med bussen. Tror de glemmer hovedet derhjemme eller sådan noget, for almindelig pli bliver for det meste sat til side. Jeg kører meget tit bus, da jeg desværre ikke har kørekort, og jeg bliver ofte irriteret over folks måde at være på. Så her vil jeg lige remse op hvad man skal HUSKE når man kører med bus!

1) Lad folk komme ud af bussen FØR du går ind
2) Når bussen er propfyldt, så FLYT DIN TASKE fra det tomme sæde og gør plads til folk.
3) FORDEL jer i bussen i stedet for at samle jer i midten, så nye passagerer ikke kan komme ind. (Her opfører folk sig som en flok lemminger).
4) Giv dit sæde til blinde og ældre gangbesværede mennesker, hvis du sidder på et der er beregnet til dem!

BØVS!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Ophæng af lampe 350 kr.
  • Planlimning af kogeplade 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Overgang EL net 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Buspassageres adfærd!
  • #1   28. maj 2013 Godt bøvs, Anne! smiley

• #3   28. maj 2013 Og lad os lige tage togene med i den ombæring, ikk`? smiley

Ellers er jeg enig!

• #4   28. maj 2013 Sådan Anne smiley

Kommer selv fra Østjylland og flyttede til det store København og tror mig, hvis du synes det er slemt i Jylland, så bare tag en tur i bus i KBH... De første par gange jeg var med offentlig transport herover var jeg i chok over, hvordan folk er totalt ligeglad med alle andre..... Det pisser mig stadig af, men har vænnet mig til det, så jeg opfører mig pænt og håber det smitter af og bliver glad, når andre også er det smiley

• #6   28. maj 2013 Heidi M: Enig . . . dog kan grunden til dette være, at folk skal holde øje om der kommer cyklister smiley

• #7   28. maj 2013 Og så er det at man tænker at det skulle faktisk være som i London i undergrunden derovre.
    Der REJSER folk sig faktisk og tilbyder sædet til ældre/gangbesværede osv... Der kunne vi ellers så tolerante og dygtige danskere lære meget.

• #8   28. maj 2013 Og det er så grunden til jeg hellere maste mit nyopererede knæ ind i min lille bil!

Jeg synes det var slemt nok med det offentlige inden jeg blev opereret, men stadig havde så dårligt knæ, at jeg fra tid til anden var nødt til at bruge krykke = folk er da sk*de ligeglade med dårligt gående...

Men hvor er det kedeligt, at I har ganske ret..

Folk kunne også godt lære på perronen, at stille sig ved siden af toget, og ikke stå lige foran dørene så folk ikke kan komme ud

• #10   28. maj 2013 Jeg synes ikke jeg oplever det slemt.

Derimod synes folk burde tænker over hvad de snakker om i mobilen når de er offentlige steder, for jeg gider ikke høre om at X var til gynækolog med en masse detaljer .. ADR!

Gider heller ikke høre om at X og Y synes at Z, som jeg tilfældigvis kender, er en dum kegle og sådan -.-'

Derfor, har jeg ALTID min Ipod med.

• #13   28. maj 2013 Hvis man nu sidder yderst, og der sidder en inde ved vinduet, som så skal af før en selv. Så forstår jeg ikke, hvorfor vedkommende ikke lige siger "må jeg komme forbi?" eller lignende. At skramle med sine ting og sende sure blikke er en underlig måde at "sige" det på. Det kan godt irritere mig lidt faktisk. Det er jo ikke altid den passager selv har trykket på stopknappen, og at skramle med tingene betyder jo ikke altid, at man skal af.

Ligeledes den med taskerne på sædet eller hvad end det nu er. Man kunne jo også spørge, om man lige måtte sidde der. Det kunne jo være vedkommende var "optaget" af et eller andet og ikke havde set, der ikke var flere pladser - her tænker jeg selvfølgelig ikke på når der er propfyldt smiley Men bare når der kun er den ene siddeplads tilbage.

Jeg synes det virker som om, folk er bange for at snakke til hinanden.

Meeen, god adfærd i offentlig transport er nu en mangelvare, ja.

• #14   28. maj 2013 1) Lad folk komme ud af bussen FØR du går ind

Hvor pokker kører du bus henne?
    Der hvor jeg færdes er busdørene ensrettede (medmindre du kommer med en barnevogn)

• #15   28. maj 2013 til gengæld er det altså ikke alle pensionister der lige gangbesværede...

Jeg kørte på et tidspunkt på en rute der startede i vanløse og kørte igennem et kolonihavekvarter, når jeg skulle op med hesten.
    Et typisk scenarie var at der jo var en HEL TOM bus, fordi ruten startede der.. og man stod ikke ret mange mennesker, hvoraf 90% var pensionister med mimrevogn (der klirrede umiskendeligt af øl/vin). Og jeg skal love for at de kunne mosle og bruge albuer for at få deres 'stampladser'. Og sikke nogen sure blikke man kunne få, fordi den billetbetalende hund tillod sig at sidde på gulvet, hvor de plejede at parkere deres mimretalenter.

Jeg har ikke spor imod at tage hensyn til gamle svagtgående etc... men det er dælme ikke alle der er lige svagtgående.

• #16   28. maj 2013 Irene, enig - folk burde lade være med at være så bange for at sige de par ord pænt til en anden.

Noget der kan pisse mig af, er stikpiller fra dem, der er 10-20 år ældre end mig og bestemt ikke gangbesværede. Det er åbenbart et problem hvis man tillader sig at sidde ned, hvis man ikke medbringer et redskab, der siger "dårligt gående". Men den ryg jeg render rundt med, kan det være meget svært og meget smertefuldt at stå op i bussen og holde balancen, men jeg ser jo ikke syg ud.

Hvis bussen virkelig var fyldt, flytter jeg mig gerne for en tydeligt gangbesværet, men sgi ikke for en, som mener han har mere ret til pladsen fordi han har et par år mere på bagen.

• #17   28. maj 2013 >Maria<
    Du har garanteret osse opdaget at den gruppe der VIRKELIG er dårligt gående, de spørger altid SÅ pænt om de ikke nok må sidde ned (hvis man nu ikke lige har bemærket dem eller lign).
    Jeg har en teori om, at har de energi nok til at brokke sig på den måde, så har de osse energi nok til at holde fast i en stang.

• #18   28. maj 2013 7 Mega Pixel: Jeg færdes i Århus smiley Og der har folk meget svært ved at vente på, at lade folk komme ud af bussen. De ASER og maser deres vej frem, selv gennem dem der også skal ind i bussen. Tsk tsk:

• #19   28. maj 2013 Mega Pixel: Ja, det er faktisk rigtigt nok - dem der brokker sig, er jo dem, der faktisk ikke har problemer, men måske bare ondt bagi, fordi nogle der er yngre end dem, tillader sig at sidde...
    De som har brug for pladsen, kan sagtens spørge pænt.

Problemet med ud/ind i bussen, er ikke her - både indgang og udgange er ensrettede, og det synes jeg folk overholder fint. Dog er der altid nogle, der skal stå lige foran udgangen, men ikke skal ud lige der... Så gå dog væk....

• #20   28. maj 2013 7 Mega Pixel - i Københavnsområdet stiger folk altså også ind i busserne ad bagdørene smiley Derfor kan man godt komme i problemer, når man forsøger at kæmpe sig ud igennem en kødrand af mennesker, der alle forsøger at komme ind.

• #21   28. maj 2013 Det er især efter, at det er blevet tilladt at gå ind og ud af alle dørene. Synes det var et dumt forslag der blev ført igennem.

• #22   28. maj 2013 Jeg kører meget sjældent med bus når den er fyldt med mennesker. Det vil sige der er en masse sæder ledige, og jeg har derfor svært ved at forstå at nogle mennesker partout skal sidde ved siden af mig. Det kan godt virke lidt småligt, men jeg har meget lange ben og sidder derfor altid skråt på et sæde, ellers kan jeg ikke være der. Så jeg skal presse benene ind for at nogle skal sidde ved siden af mig.

Det er et af de eneste problemer jeg har med buspassageres adfærd.

• #23   28. maj 2013 Haha det minder mig om dengang jeg flyttede fra fyn til Kbh.
    Jeg fik et kulturchok!

Og så har jeg lige i bøvs mere. I Middelfart hvor jeg kommer fra der SMILER man til hinanden når man går forbi hinanden også selvom man ikke kender hinanden.
    Hvorfor gør man ikke det i Kbh?

Jeg blev vænnet helt af med at smile til folk efter 3 år i Kbh, så da jeg flyttede tilbage skulle jeg lige minde mig selv om at man altså smiler til folk her hehe.
    Så SMIL til verdenen og den smiler igen smiley

• #24   28. maj 2013 CTC - så ville man få kroniske smilespasmer om munden, da der altid er så pokkers mange mennesker at smile til smiley

• #25   28. maj 2013 Line - hahah ja det kan du have ret i smiley

• #26   28. maj 2013 CTC... fordi det er creepy, hehe

• #27   28. maj 2013 7 Mega Pixel - Sleeeeeet ik smiley Det er bare høfligt, Vi smiler altid til hinanden her i Middelfart.. eller Strib hvor jeg bor.
    Gør I ikke det i jeres by?

• #28   28. maj 2013 no idea... jeg går i min egen lille musikboble når jeg går hjemmefra.. hear no evil, see no evil, listens to metal smiley

• #29   28. maj 2013 Jeg har også et par stykker:

Hvis du ikke skal af, så lad være med at stille dig lige foran døren, så folk ikke kan komme ud.

Skru ned for dit l**te musik! Det er ikke alle i bussen der gider at høre på det.

Lad være med at have private samtaler i bussen over telefonen. Det er ikke alle der gider og høre på. Og hvis du alligevel skal fortælle om de diverse eskapader, så lad være med at blive sur hvis folk griner af dig.

• #30   28. maj 2013 CTC: Her hvor jeg bor smiler man også til hinanden på gaden, men ligeså snart man kommer ind til Aalborg så smiler folk ikke til hinanden på gaden. Og det er kun 5 km fra hinanden smiley

• #31   28. maj 2013 Ej hvor spøjst Emma. Måske det er en "llille-by-dille" smiley

• #32   28. maj 2013 Stella: Ha ha ja de er gode smiley Stemmer med i den der: Sluk for dit l**te musik smiley

• #33   28. maj 2013 Jeg er helt enige med alle bøvsene herinde smiley
    Sad f.eks. i bussen i går og hørte på en voksen kvindes spil - "Andale andale yeehaaa". Høj lyd og det hele. Ingen ørebøffer.
    Det bliver man sq pænt træt af at høre på efter få minutter smiley

• #34   28. maj 2013 Og lad vær med at tage dine beskidte fødder op på sædet - der kommer andre der skal sidde der!
    Og så sørg dog for at have penge/buskort klar når du alligevel har så travlt med at komme først ind!
    bøvs....

• #35   28. maj 2013 folk må gerne snakke i telefon i bussen - men så skal det osse være en samtale der er underholdende for resten af passagererne, gerne med udstilning af egen dumhed, hehe

• #36   28. maj 2013 Har lige en til - kan godt være det bare er mig - men BEHØVER du sætte dig LIGE ved siden af mig når der er 10 andre ledige pladser (hele sæder!) - Det kan jeg virkelig blive irriteret over! :o)

• #37   28. maj 2013 7 Mega Pixel - ha ha ha ... Jeg kørte i tog med en trunte for nogle år siden. Hun underholdt hele stillekupéen med sin nyerhvervede intimpiercing (man var så ikke det mindste i tvivl om, hvor den intimpiercing var placeret!).
    Da hun begyndte at underholde med, at hun havde sendt billeder af den til Preben, Peter, Martin, Jesper osv., kunne jeg godt se, at nogle af de andre passagerer faktisk blev temmelig ilde til mode.
    Så jeg måtte pænt gå hen og bede trunten om ikke at tale i telefon i stillekupéen smiley

• #38   28. maj 2013 Det lyder godt nok som om mange danskere mangler lidt almen pli, sådan helt generelt!

• #39   28. maj 2013 Det tror jeg også, at de gør.
    Almen pli og generel hensyntagen til andre end sig selv og sine egne er efterhånden noget, man skal kigge langt efter smiley

• #40   29. maj 2013 CTC du må have været de forkerte steder i kbh så jeg bor i dragør og der smiler og hilser folk på hinanden selvom man ikke kender hinanden smiley det gjorde de også inde i sundby hvor jeg boede en overgang men nu er alt det her så også på amager måske vi bare er mere underlige herude? *G*

Kommentér på:
Buspassageres adfærd!

Annonce