Pædagog førsteårsopgave, hjælp :) {{forumTopicSubject}}
Nå, nu skal vi snart skrive førsteårsopgave på seminariet, og min gruppe veninde og jeg er begyndt at lede efter et emne og en problemformulering.
Vi får ikke tildelt emner vi kan vælge imellem på skolen og vi får først vejledning når vi har afleveret vores problemformulering. Dvs der er ikke noget hjælp at hente..
Vi er mega meget på bar bund omkring hvad vi skal skrive om, hvilket ikke plejer at ligne mig, men jeg kæmper sådan med Petri's seperationsangst at jeg slet ikke kan rumme mere i mit hoved
Ved der er mange pædagoger og studerende herinde, og håber nogle af jer vil hjælpe os lidt på vej mht emner og inspiration.
Vi har snakket lidt om narrative fortællinger og børnehave alderen og så har vi snakket om relationer.. Men det er ik noget der fanger os fuldstændigt endnu
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 259 Svar: 2.481
Men sprog og fortællinger synes jeg også er rigtig interessant
Det handler om at finde det emne i begge synes er rigtig spændende
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Temaet kan jo være hvad som helst - personligt har jeg altid fundet kommunikation fantastisk spændende. Da jeg læste til pædagog var grænsedebatten kørende på sit højeste og det var hamrende spændende....
feb 2013
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Svar: 30
Jeg har bl.a. Skrevet om
It i børnehaven
Leg og legerelationer
Inklusion
Indretning og dennes påvirkning på brugen af rummet.
Kommunikation (både mellem pæd-børn og børn-børn)
Egenfortællinger er også en mulighed når i nu allerede er inde på emnet fortællinger.
Men igen. Find noget der interessere jer, for ellers bliver det svært at finde energien til at skrive en god opgave. Som CH skriver, så se om i kan brygge en pf sammen som er præcis og som ikke breder sig mere end højest nødvendigt. Dette gør det kun lettere for jer selv.
okt 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 942
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 62 Hunde: 11 Emner: 383 Svar: 3.516
Jeg har med stor fordel anvendt Luhmanns systemteori (jeg elsker ham ) og socialkonstruktivismen.
Sprøg endelig ind hvis du har brug for mere inspiration eller en uddybning
aug 2006
Jeg beskæftigede mig med involveringspædagogik på socialpædagogisk opholdssted, hvor man også som privatperson bliver ret knyttet til arbejdspladsen.
Skidespændende tema, der kan, hvis man vil, rykke nogle grænser og gøre relationer stærkere end man kunne drømme om.
Begrebet professionalisme kommer lidt ind over...
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 11 Svar: 188
aug 2006
I det hele taget gik meget af min uddannelse ud på at gøre op med dogmerne, jvf. både grænsedebatten og kritikken af udviklingsteorierne og ydermere diskussion af kønsforskelle og konsekvenserne af disse i både undervisning og pædagogisk arbejde..
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 259 Svar: 2.481
Jeg har haft denne i opgave om det tværprofessionelle arbejde:
Hvordan kan vi som pædagoger i det tværprofessionelle samarbejde, hjælpe et udsat barn til at styrke sin resiliens, således at barnet får en større mulighed for at bryde den sociale arv?
Pædagog førsteårsopgave, hjælp :)