venner/venskaber ... være der/skuffelser MEGA langt.... {{forumTopicSubject}}
Kender I det, at man bare er trist.. at man synes livet driller ... dette bliver en MEGET lang historie ... og trænger nok bare til at få det ned på skrift ... for ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre ... det starter med lidt at skitsere famiier og de der derfra er involverede i det hele ...
Familie 1 er min: far, mor , 2 døtre 29 og 21, og en søn ... døtrene er med i dillemaet.
Familie 2: vores venner gennem snart 33 år, far , mor 2 sønner og en datter snart 23, hun er med
Familie 3: Mor har vi kendt i snart 29 år, hun er skilt fra faren til sine 3 børn, søn 29, datter 21, er med i historien ... hun har derudover endnu en søn der er handicappet, og hun bor med ny mand ...
De 2 familier er ikke venner, der er bare begge venner af os, men har intet indbyrdes med hinanden at gøre.. de har selvfølgelig mødt hinanden ved fx vores fester... og fungerer fint sammen ...
I familie 3 har været en grim grim skilsmisse... alle er vrede og sårede ... vi har støtte og hjulpet, har MEGET hjulpet fx med at sætte en ny bolig istand, flytte, bare være der... har taget datteren med på flere ferie gennem tiden...
I familie 2 har faren for et par år siden været igennem et cancer forløb, med hård kemo kur og en lang barsk periode for familien.. dette påvirkede især datteren der nærmest ikke har kunnet tåle adskillelse fra hendes forældre ... hun har gennem tiden i skole (r) haft det svært socialt, og har ikke megen omgangskreds selv....hun er lidt sårbar, men en mega sød pige, og nem at være sammen med...
Min yngste er ude og rejse med datter 3, i 4 måneder .... min ældste får så den ide at hun og sønnen fra 3 (de er venner gennem mange år), skal tage ud og besøge dem til juli, og rejse rundt med dem et par uger ... ..dette siger han ja til, men pludselig er det ændret han skal derud og rejse rundt med sin kæreste, og så kan min ældste komme senere, så rejser hans kæreste nemlig videre ... så får de 4 søskende 5-6 dage sammen, og han rejser hjem hvilket stiller min ældste tilbage med de 2 21-årige, som hun så skal rejse med i 10 dage mere ...
Denne ændring var hun træt af, men gad ikke gøre mere ud af det.....selvom ideen var hendes og det ikke blev som de egentlig havde aftalt ... han er stædig, hidsig og træls når han bliver sur ...
Nu er det så sådan at datter 2, har spurgt om ikke hun må tage med når min ældste rejser ... begge mine døtre synes det er en fin ide ... datter 3 trænger til at løsrive sig lidt, det er første gang hun viser initiativ til at turde komme væk fra faren, og hun kan gøre det med mine unger som hun er tryg ved ....
Det vil sønnen i 3 overhovedet ikke høre tale om ... det skulle være søskende dage, der skulle ikke være andre osv, og han har i den grad fået sin 21-årige søster med på vognen..... så foreslog in ældste at datter 2 først skulle kommen når sønnen rejser hjem, vi tænkte at så var de 4 piger der kunne rejse sammen de sidste 10 dage, og min ældste g datter 2 kunne følges hjem ....
Men datter 3 har meldt ud at kommer datter 2, må min ældste rejse med hende alene, hun vil ikke være med til det ....og det er altså ikke fordi de ikke kan sammen eller andet, det er REN stædighed ....men min ældste tager jo derud (Thailand) for at besøge sin lillesøster, og vil ikke synes det er fair hun så ikke kan være sammen med hende de dage fordi datter 3 ikke vil at de 4 rejser sammen ...
Far og mor fra familie 2 og min mand og jeg har lige været på en uges ferie sammen i Barcelona... en dejlig tur, men de par gange der bølgede sms´er omkring dette, "kan det ske, kan det ikke" er vi alle blevet kede af det ... vi troede at når først at sønnen blev tilfredsstillet, så kunne det ske, men et par dage efter kom så meldingen om at det kunne det ikke.... jeg fik det af vide torsdag, men valgte ikke at sige det for feriens skyld ... de spurgte så i går, sidste aften kl ca 22 om min ældste havde hørt fra søn 3, og så måtte jeg jo sige at ja, men nu var det datteren (som faktisk fra start havde sagt hun var ligeglad) der blokerede ... de blev så kede/vrede at de gik i seng, og den sidste aften blev bare en trist ting ....
Jeg er så vred på søn 3. datter 3, og deres mor, hende har jeg ikke kommunikeret med, men har hørt at hun har været på banen og at hun var sur over at datter 2 kunne dukke op på turen, som til den tid synger på sidste vers ....
Vi har virkelig gjort SÅ meget for dem, hjulpet og jeg kan bare slet slet ikke forstå at man ikke kan rumme en pige, der trænger til det ... familie 3 har i den grad både i skilsmissen, og med den handicappede søn ikke ham i rejsen) haft brug for at møde rummelighed hos andre ....
Kan huske en episode for mange år siden hvor søn 3 bankede på ved en klassekammerat da han vidste der var flere derinde og lege, han blev afvist og mor3 var rasende og såret på sønnens vegne, og hun mente man ikke skulle afvise nogen ...men istedetfor at opdrage sine børn til IKKE at opføre sig som de der har såret dem, så er de blevet præget til sårer nogen dig, så skal du bare være lige så indskrænket, uanset overfor hvem ...
Mine børn og familie 2´s børn er opdraget med, at opfører du dig dårligt fordi du selv er blevet udsat for det, så er du ikke bedre selv... så vil du ændre ting så start med dig selv ...
Jeg er 100% overbevist om at havde min yngste rejst med datter 2, og det var datter 3, der havde villet komme, så var hun ikke blvet afvist ....
Så nu føler jeg og min ældste datter, der har kæmpet for dette, at vi straffes, at al den negative energi, samles hos os og jeg har lyst til ALDRIG at se familie 3 mere ... og slet slet ikke at gøre noget for at hjælpe dem ... er vred og skuffet....
Søn og datter 3, var blevet enige om at dette var noget/en plan der måtte have været lagt længe, og vi så bare mente at når pigerne var afsted, så ville de , søn/datter 3 ikke kunne sige nej til at datter 2 kom med ... det er det ikke, det er en ide der kom fra datter 3 for ca 2½ uge siden, og det har så bølget frem og tilbage mellem min ældste, søn 3 og de 2 der er afsted ...
Jeg skrev så en sms, meget meget pæn til søn 3 i søndags, og forklarede at det ikke er et "kup" eller hvad de nu mener det er... og skrev at jeg ville bede ham huske at de ikke var de eneste børn der har haft modstand i livet, og at vi alle må håbe at møde rummelighed hos vores medmennsker når vi får behov for det ...
datter 2´s mor ringede til mig der for 2½ uge siden, og spurgte om jeg troede det var muligt, for ellers ville hun ikke lade datter 2 gå videre med ideén, for at hun skulle ende afvist og ked af det ... I min naivitet svarede både jeg og min ældste "ja, en super idé" ... vi havde simpelthen ikke hjerne til at forestille os at hun blev afvist .... det ligger os så langt fra, at tanken end ikke strejfede mig ....
Jeg kan ikke tale med mor 3 om det, for egentlig ved jeg ikke hun overhovedet har givet sin mening til kende, det har vi fundet ud af ved at tilfælde ...og situationen er ligesom låst fast nu ...Kan mærke jeg har lyst at ringe til hende, og sige at efter alt hvad vi har gjort synes jeg hun bør hjælpe os i denne historie, og få hendes datter til at acceptere at de 4 kan være sammen i 10 dage, men er sikker på det kan ende med et mega skænderi, og er da træt af hvis det koster venskabet, vi har 3 par vi kommer meget sammen med, så det er jo ikke mange, og de er 1 af 2 her i byen ... familie 2 bor kangt væk, så dem ser vi ikke lige en aften, eller går i bio med osv ....
Så sidder og er vred og skuffet, også lidt over familie 2, som jeg godt kan fostå er mega kede af det, da datteren har haft mange sociale udfordringer, men at de vælger at ødelægge den sidste aften ved ikke at tage sig sammen og sige ferien skal rundes godt af ... det var en tur hvor vi havde betalt en ferielejlighed i en hel uge som gave til mor 2´s 50 års fødselsdag, for 2 år siden, men som vi dengang ikke kom på da far 2 fik konstatret kræft kort tid efter ... så synes jo de skulle have sagt i går, at vi intet kunne gøre lige nu, men at det ikke skulle ødelægge en ellers god uges afslutning ...
Hold da op... kan godt forstå hvis I opgiver, havde bare brug for at komme ud med det...
Min ældste og bedste veninde/svigerinde, som jeg altid har vendt livets genvordigheder med. døde for 11 mdr siden af cancer, og jeg mangler hende bare så meget i alt... men specielt lige nu ....
Undskyld det lange indlæg ... kan mærke i maven det hjælper at få det ned på skrift
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.582
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 71 Svar: 919
Puha - kan godt forstå det er en svær situation. Sender den krammer til dig, håber det løser sig
sep 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 43 Svar: 573
feb 2011
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.526
- personligt synes jeg det er enormt ærgeligt at de 2 børn fra den anden familie ikke kan acceptere at den 3 pige kommer med. Hvor blev overskuddet til sine medmennesker af?
Hvis det var mig der stod i dine sko, ville jeg nok alligevel ringe til mor til de 2 stædige, og hvis det endte med endnu mere stædighed og evt. Uvenskab - så ville jeg ikke mene det var et rigtig venskab. Det går altså begge veje ..
feb 2011
Mor 2 og hendes børn har i den grad selv haft brugt dette... og vi har givet det med GLÆDe, og med en selvfølgelighed for det er det man er venner for ...
jeg havde så forventet, at de ville hjælpe os med at støtte den anden familie, selvom de ikke er direkte venner, men det ville være en støtte til os og så synes jeg jo det skulle være en glæde for dem at hælpe, når vi ville blive glade for det ...
Ja jeg tygger på det der eventuelle opkald ...
apr 2008
Følger: 56 Følgere: 52 Hunde: 1 Emner: 601 Svar: 8.322
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 18 Svar: 751
Altså din datter og en anden pige er ude at rejse sammen..
Din anden datter og pigens bror aftaler at rejse ned og følges med dem...
Men så vil bror bestemme at din datter ikke må komme med til start, fordi han skal afsted med kæreste???
Allerede her er det jeg ikke forstår hvorfor at nogen går med til det...
hvis bror vil rejse med kæreste, kan han da bare gøre det, men at han dermed samtidig vil bestemme hvornår din datter skal rejse er da helt i hegnet...
Hvorfor i alverden rejser de unge mennesker ikke bare som de har lyst til, når de vil og med hvem de vil..
Hvis en eller anden ikke gider følges med en af de andre, kan de jo lade være....
jun 2012
feb 2011
mor 3 er i sine opfattelse af mennesker meget forskellig fra mig, vi er venner, men hjerteveninder bliver vi aldrig .. hun er for hård og firkantet, og har aldrig, heller ikke før skilsmisse krisen kunnet se en sag fra anden side end den hun mener er rigtig... hun er bl.a ret racistisk, og mangler i mine øjne empati, det er egenskaber jeg ikke kan have i en hjerteveninde ....selvfølgelig har hun stadig brug for støtte ifht skilsmissen og eftervirkninger, men hun er nu så godt på fode i dag at hun burde kunne rumme det lille overskud det kræver at sige til sin datter, at hun bør stramme ballerne og udvise lidt taknemmlighed og rummelighed for datter2 .....
@ Anya... det skulle have været en søskendetur i 10-14 dage ... men nu tager han så afsted før den oprindelige plan, med kæresten, der rejser de rundt kun de 2, så rejser hun videre til nogle veninder, så kommer min ældste , men den tur med de 4 søskende bliver jo så slet ikke så lang som planlagt da han jo kun har 3 ugers ferie og er nødt til at rejse hjem før, da han er starten ferien før .... det var så her min ældste også tænkte at det var rart at datter2 kom, for så var de 4, og hun havde en at følges med hjem.... men så er det datter3 siger at det vil hun overhovedet ikke være med til, at så må min ældste rejse alene rundt med datter2, hvilket min ældste jo heller føler kan være rigtigt da hun så ikke rejser med sin søster(min yngste), som jo er hende hun tager ned for at være sammen med, også ....
Hvordan de bor ved jeg heller ikke, de finder noget som de kommer frem tror jeg ...
@ dorte, næe tror ikke søn3 vil bestemme at min ældste ikke må komme på samme tid, men det gider hun ikke, da hun ikke gider rejse som trejde hjul til et kæreste par, desuden kan hun ikke få ferie på den tid han nu har bestemt at ville afsted, selvom han kunne ligge ferie mere fleksibelt, den kan min ældste ikke da hun er nyuddannet læge og derfor ikke har fuld ferie, og desuden er ny på afdeling, så hun må indpasse sig ... hun er så mere ligeglad med det at han har lavet det om, men træt af at hun så ikke kan få datter 2 med så de er 4, og dermed nemmere kan skille sig lidt op hvis de vil noget forskelligt....
Man kan ikke rigtig sige til datter3 at hun bare kan rejse for sig selv, da turen jo som udgangspunkt er arrangeret mellem min yngste og hende, og sat til at vare til en dato, var det senere end den dato datter 2 og min ældste kom, så kunne man bedre lade det være op til datter3 om hun ville blive .. men min yngste skal hjem og starte studie, så hun kan ikke forlænge ... og igen min ældste er afhøngig af den ferie der kan bevilliges fra afdelingen ...
Det med at søn3 har lavet om på den oprindelige plan er accepteret, det er blot mærkelig at man kan gøre det selv, men ikke rumme ændringer der kommer fra andre ...
det er den manglende rummelighed overfor datter2 der er det jeg forstår allermindst...
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.682
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 18 Svar: 751
jun 2012
feb 2011
jeg kan såmænd også sagtens se det, men er bare skuffet over at de der børn ikke bare har overskud til at sige at herregud, det da ikke betyder alverden om der er en mere i de 10 dage ....
det er selvfølgelig datter 2´s forespørgsel der starter problematikken, men det er datter og søn 3 der skaber problemet .....
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 3.988
Men men men... Og nu er det muligt, at jeg får hug, men jeg forstår ikke helt, hvorfor forældrene skal blandes ind i alt det her. Hvis ikke de unge trives ved, at rejse sammen, så er det vel fair nok? Man behøver jo ikke, at skulle kunne sammen bare fordi ens forældre er venner...
Så mit råd må absolut være, at lade de unge mennesker løse det selv... Og bevare det gode venskab med forældrene...
feb 2011
Det latterlige er at de unge mennesker fra de familier har været sammen i vores familie til fester, konfirmationer, runde fødselsdage mm, og de kan sagtens sammen, det er rent princip....
Oplægget var jo at hun spurgte om hun kunne rejse med min ældste, når hun rejser derud, altså ville hun komme med de dage der var rent søskendedage .... da datter3 først blev spurgt var hendes svar at hun var ligeglad og det måtte afgøres af hendes bror, hun er normalt rigtog dårlig til at træffe beskutninger og gør det helst ikke uden sin bror .... han ville under ingen omstændigheder at hun kom de dage ... så blev vores, mine døtres næste forslag at hun så skulle komme når bror3 rejste hjem, så de fik de dage alene som søskende .... men da havde bror3´s afvisende holdning smitter så meget af på søster3, at nu var hun ikke ligeglad mere, men ville pludselig ikke ....
Min yngste, datter 2 og 3 har været i byen sammen, og har haft det helt dint ... det er derfor jeg tænker at nu er datter3 bare blevet "rasnus modsat" af princip, og er slet ikke villig til at give datter2 en chance .... og tro mig datter2 er rolig, sød og omgængelig, på ingen måde en der ville stille ultimative krav til hvad de skulle lave osv .... hun afvises pga af efter min mening ingenting andet end stædighed og principper .....
det datter3 henviser til er at de 2 der nu er afsted, har aftalt at stødte de ind i nogen mens de rejste rundt, så kunne de følges med dem, med mindre bare en af dem ikke ville, ikke kunne lide dem de mødte, så skulle de selvfølgelig ikke, de skulle være enige om hvem de er sammen med .... men igen der er INTET fra fortiden der skulle gøre at de 2 datter 2 og 3 ikke skulle kunne sammen...... men de "kæmper" måske lidt om min yngstes opmærksomhed, føler datter3, og hun er ikke god til at dele, det problem har hverken mine døtre eller datter2, de kan sagtens være sammen i flok, med flere på samme tid ...
feb 2011
De eneste der ikke vil have datter2 med er de 2 unge fra familie3, mine synes det vil være helt fint ... og selvom hun er rolig og omgængelig er hun ikke initiativ løs, hun stiller bare ikke ultimative krav, som datter/søn3 er mega goder til ....
datter2 og mine er gode til diplomati, og kommunikation, datter3 er mega vattet, tager ingen beslutninger uden søn3 er inde over, og han er til gengæld kun til at have med at gøre hvis han bestemmer, helst det hele ... Han blev i en alder af ca 18 år "mand" i familien, mor involverede ham ALT for meget i de voksnes problematikker i forb. med skilsmissen, så meget så han i dag ikke vil have kontakt til sin far ... og i dag tager mor og datter2 ingen beslutninger uden ham, og hans ord er guld ....
feb 2011
datter2 har fået en forklaring i dag, om at der er kludder i det derude, og at det nok ikke er lige nu hun skal bestille billet ...
Min ældste, som har taget initiativet til at hende og søn3 skulle ud og besøge deres søstre derude, fik jo den besked via sin søster datter1, at datter3 havde meldt ud at kom datter2, måtte min ældste selv rejse rundt med hende, for hun ville ihvertfald ikke ... dette vi min ældste jo så heller ikke, da det er hendes søster hun tager ud for at besøge ... hun siger at de sagtens kan lave noget selv hende og datter2, nogle dage, men hun vil ikke tage ud og besøge sin søster, for så nærmest ikke at kunne være sammen med hende ... de bor ikke et sted, og ingen ligger hus til, de skal rejse rundt ....
feb 2011
søn3 og min ældste kunne ikke få ferie på helt samme tid så derfor er de der ikke helt på samme tid, og derfor er 3-3 kombi ikke mulig ..... vi tror så han bare har sagt at han ikke kunne få ferie der, så han har kunnet få yndlingskombinationen, men ferie først med kæresten, og så nogle få dage med søskende turen .... men det kan vi selvfølgelig ikke "bevise" det er bare en fornemmelse ...
feb 2011
feb 2011
Det er egentlig ikke datter3 der har magt, men som sagt hendes bror ...
Grunden til vi spørger er jo at det er en tur der er planlagt og igang af og med de 2 der er afsted allerede.... og min ældste kan sagtens tage ned/over og besøge sin søster, det er der intet problem i, det opstår først hvis hun kommer med datter2, så er det datter3 siger at hun ikke vil følges med dem mere .... og hun kan ikke rejse med sin bror på det tidspunkt, da er han rejst hjem .... så for at hun ikke skal stå alene, så er min yngste bundet til at rejse med hende, og dermed kan mine 2 ikke ses/rejse sammen i den tid, altså hvis datter2 er med ....
familie3, specielt mor har altid været misundelig på det forhold vi har til familie2, og jeg tror der kommer en del fra hende .... jeg venter spændt på om hun kontakter mig omkring dette, som det er nu "lader" hun som om hun intet ved, selvom jeg ved hun er fuldt informeret af sin søn .... det meste kommunikation er foregået mellem min 2 døtre og søn3 .... samt de 2 derude har talt sammen ... kommunikationen til datter2 er også foregået mellem hende og min ældste ... så vi forældre er ikke med på den måde ... men de har hver især, min ældste og søn3 inddraget os mødre (dvs at officielt ved vi det jo ikke med mor3, men uofficielt ved vi det, fordi datter3 derude talte lidt over sig)
Pt. forholder vi os lidt afventende....
feb 2011
feb 2011
datter3´s hjemrejse dato og billet er fast, bestil og betalt på forhånd, så rejser hun hjem med bror er det ekstra udgift ...
Du fejlfortolker mine døtres holdning til dattter2, de vil begge gerne have hende med ....men vil selvfølge helst ikke støde datter/søn 3 .... eller dvs de overvejer faktisk begge at gøre det, og specielt ældste har sit venskab med søn3 oppe til overvejelse ...
datter 3 har da valg, men hun ønsker ikke at bruge dem, men ønsker at fastholde datter1 i at det er deres og kun deres tur (minus søskende besøg som er ok), denne holdning er stærkt præget af at bror siger til hende at det er det hun skal sige for at holde datter2 væk .... hvilket modsiges af at han ikke mener dette hvis deltageren ville være en han længe selv har haft interesse i ... så det er dobb.moralsk så det batter ...
feb 2011
til denne svarer datter2, at det er da træls, men at hun er mest ked at det på datter1´s vegne over at turen ikke forløber glat mellem de 2 .... så selvom hun "taber" så er hun istand til empati ....
feb 2011
man kan godt mærke du ikke bryder dig om de piger som datter2, du fejl fortolker hende helt og aldeles ....
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 3.988
Hvis den ene ikke har lyst til, at følges med datter 2, så er det vel en ærlig sag?
feb 2011
De er ikke enige, men min datter1 må jo respektere at datter3 siger Nej, og det gør hun også ... det trælse er bare, at hun først sagde at hun var ligeglad, men det er broren der så at sige har påvirket hende efterfølgende til et Nej .... og ja det er vi 100% sikre på ....
feb 2011
Forstår ikke lige hvorfor du ikke mener datter1 er skidt for datter2 .... datter2 og 3 er i forvejen jo ikke veninder, kender blot hinanden...
Det havde været klart bedre at datter1 og 2 havde rejst sammen, men datter2 var ikke mentalt klar på den tur da den blev planlagt da hendes far ikke var frikendt for kræften på det tidspunkt, og datter1 kunne ikke vente da hun skal hjem og starte uddannelse ..
feb 2011
feb 2011
Datter1 og 3 har selvfølgelig også fælles venner osv kva deres fælles skolegang osv, noget datter1 og 2 jo ikke har ... der er efter min mening ikke meget tvivl om at havde datter1 og 2 boet i sammen by og havde de haft mulighed for en mere daglig/jævnlig kontakt, så havde de været meget mere tæt end tilfældet nu er ....
Turen kunne ikke vente, hun har haft sine 2 "fjumre år" og skal i gang med studie ... hun fik ganske overraskende en Stand By plads til drømmestudiet sidste år med start i år , netop ved at hun kunne gange sit gennemsnit med den faktor man kan det med, ved ikke at holde længere pause end netop 2 år ...
Håber da virkelig datter3 får en gevaldig løsrivelse, lige nu tror jeg bare en ubevidst kopierer den opførsel hun har set ved mor og bror igennem mange år ... det skal siges at far virkelig virkelig ødelagde familien ikke alene ved at gå, mange ægteskaber går itu, men måden han gjorde det på, og hans opførsel i mange år efter har været helt tosset .... men mor har nu heller ikke taget de smarte beslutninger, og hun har bestemt været medvirkende til mange spændte situationer.... netop ved fx at tage et standpunkt og holde fast i det uanset at mange argumenter og andet viste at en anden beslutning eller et kompromis kunne løse meget ....
Skulle datter1 og 2 have rejst sammen skulle det have været for 1 år siden, men da var der ikke penge nok ved datter1, og far2 var kun lige færdig med kemokuren ...
feb 2011
Som det er lige nu kommer både datter1 og 2 til at tage lange uddannelser, datter2 skriver bachelor lige nu ... datter1 skal igang med Statskundskab ... men man ved jo aldrig hvad fremtiden bringer .... jeg kan kun forestille mig at venskabet til hele familie3 fortsætter også mellem vores børn ... familie3 har jeg mere betænkelighed omkring, det er fx ikke første gang min ældste og søn3 ryger i klinch over noget de ikke er enige om, de har også nogle år gået i samme klasse i folkeskolen, så det er folk vi har kendt længe ...
Men ja der skal vilje til, og rummelighed, og man kan være langt fra hinanden i nogle år, og så senere få fælllesskab igen, osv .... sådan er livet jo ... men jo jeg tror viljen er der, men min datter1 i historien er jo ikke så gammel, bliver først 21 om nogle dage, så hun har megen modenhed at hente endnu ....
feb 2011
Datter3 , har arbejdet efter studentereksamen, og skal fortsætte med det efter rejsen, da hun endnu ikke ved hvad hun vil på sigt ....
Min yngste er optaget på den uddannelse som hun i flere år har drømt om, men som hun ikke trode hun kom ind på pga af et for lavt snit fra studentereksamen, men de faktorer man må gange gennemsnittet med som fx at gå i gang indenfor senest 2 år, samt at hun havde 5 a-niveau fag, gjorde dette muligt, så jeg tror ikke hun ændrer mening om uddannelse, og hun er meget dedikeret... som hun var i gymnasiet, dette har været nødvendigt, da hun som tidligere nævnte er testet på grænsen til ordblind, men dette gør at jeg kan være bekymret for om hun kan klare et så stort læsestudie som Statskundskab er ....
venner/venskaber ... være der/skuffelser MEGA langt....