{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.115 visninger | Oprettet:

Mistet kørekort, regler ? {{forumTopicSubject}}

En af mine bekendte er blevet taget i en fotofælde med 141. Km/t hvor man må køre 80.
Det udløser en bøde og betinget frakendelse af kortet (det har han fået brev om)
Men her er det så vi er uenige og jeg har brug for jeres hjælp :

Han skal jo op til ny køre og teoriprøve MEN må han køre bil imens han er påbegyndt at tage de nye prøver eller skal det afleveres og må man altså derfor ikke køre bil imens ?

Det står nemlig ikke i brevet men jeg mener ikke man må køre imens man tager kørekortet igen, men nogen siger at det må man godt fordi det ikke er ubetinget ?

Nogen der har forstand på det ?

Dumt er det i hvertfald under alle omstændigheder

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mistet kørekort, regler ?
  • #1   10. maj 2013 Han må køre så længe han ikke har fået besked på at aflevere kørekortet smiley

• #2   10. maj 2013 Han må gerne køre ja, han må først ikke køre hvis han overskrider datoen han skal have bestået prøverne.

• #3   10. maj 2013 Har været der, man beholder førerretten, men til teori og praktisk prøve skal man aflevere kortet, og hvis man ikke består beholder de det indtil man består, så man kan risikere at køre til teoriprøven i egen bil og tage bussen hjem

• #4   10. maj 2013 Der står i brevet hvornår han skal aflevere kørekortet, og dermed også stoppe med at køre, han må køre indtil den dato hvor han senest skal sende kortet ind til politiet..

Taler desværre af erfaring.. smiley

• #5   10. maj 2013 Med sådan en fartoverskridelse burde han få taget kortet helt.. Ufatteligt at nogle er så dumme ikke at overholde de regler. De er der sgu af en grund.

Af hvad jeg kan forstår må han godt køre.

• #6   10. maj 2013 Lige et lille indspark - vær opmærksom på at bare fordi han skal op til en ny teori og køreprøve er det ikke sikkert det behøver at være til bil selvom det er det han har mistet.... smiley Så hvis din ven alligevel mangler et kørekort til motorcykel eller lastbil, så er det måske nu han skal kigge på det smiley

• #8   10. maj 2013 Mig og min mor kørte galt i 2004, det var 100% min mors skyld da hun overså ubetinget vigepligt og derved kørte ud foran en anden bil som ramte min side, heldigvis i røven af bilen.
    Hun fik en dom på 3 års betinget frakendelse med ny teori og køreprøve, som hun heldigvis bestod. Hun skulle derudover tage et weekend-teorikursus inden prøverne.. Hun måtte kører bil i hele perioden op til prøverne. Men bare 1 fejl i de 3 år kunne koste hende kørekortet..

• #9   10. maj 2013 Casper : nu var det nu lige den måde jeg formulerede det på .
    Min mor lavede en fejl ved at overse vigepligten, ved at være uopmærksom i ét sekund, for hun havde allerede begyndt og sænke farten stille og roligt da vi så område-skiltet til den bitte by vi kom til, krydset kom bare 'lige pludselig'..
    Hun kører efter reglerne, så det kørekort har aldrig været i fare i de 3 år dommen gik..

Kommentér på:
Mistet kørekort, regler ?

Annonce