Chikane ved busstoppested {{forumTopicSubject}}
Hver aften ude ved Skjoldhøj Kollegiet i Århus er der en gruppe indvandrerdrenge på en 3-4 stykker der hænger ud fra 17 - 23. Det ville ikke gøre noget hvis de passede sig selv. Men de skal absolut genere folk, råbe, pege fingre, og nogle gange sidder de også og ryger inde i bussen. Jeg bor ikke derude mere, men jeg har arbejde derude i ny og næ, og jeg er ved at være rigtig træt af den opførsel de udviser. I dag ventede jeg ved chaufførernes busskur, for turde ærligt ikke gå derhen, da de virkede temmelig vilde i dag.
Chaufføren var somalisk, og sagde at alle chauffører hader at kører med 4A om aftenen, og at drengene hverken læser eller studerer. Selv sagde han at det var mangel på opdragelse. Han fortalte også at de har holdt møde omkring det, men at der ikke bliver gjort noget. Selv ved jeg, at kollegiet er i gang med at finde ud af noget. Hvad kan man gøre i sådan et tilfælde?? Det har stået på i over et år - for de var der også i foråret sidste år mens jeg boede der ude. Grrrrrr. De skulle have en god gang gammeldags røvfuld!
jul 2007
Følger: 37 Følgere: 33 Hunde: 2 Emner: 370 Svar: 2.446
jul 2007
maj 2013
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 10 Svar: 238
Måske sådanne ting kan anspore til at få befolket et betrængt udkantsdanmark igen.
mar 2013
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 38 Svar: 521
Så nu har man måtte give Netto lov til at lukke klokken 20:00 i stedet for klokken 22:00, for så er der ingen mennesker at genere og derved sker der mindre ballade.
Men synes simpelthen det er ufatteligt respektløst og frustrerende at det er så svært at gøre noget ved den slags. Jo, politiet kan give dem forbud mod at komme på stedet, men de kan da sagtens komme alligevel?
jul 2007
jul 2007
mar 2013
At ingen vil gøre noget ved det før det bliver ekstremt er da også bare for dårligt. For hvorfor ikke tage tingene i opløbet? Hvis man fik stoppet de drenge ved busstopstedet hurtigt, ville de måske miste interessen ved at stå og hænge der. Nogle stopper jo, når politiet lige har skræmt dem lidt
jul 2007
jul 2007
jul 2007
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 214 Hunde: 4 Emner: 289 Svar: 8.282
Vi sad i bussen (2a) en aften undervejs hjem fra min kærestes mor, lige inden vi nåede det stop hvor vi skal af, køre vi under en bro, og i det vi gør det er der nogle unge knægte der smider et eller andet tungt ned på bussen.
Vi holder selvfølgelig ind og buschauføreren ringer rundt til politi osv. Vi hørte selvfølgelig ikke alt, men da han snakkede til os i højtaleren bagefter, sagde han at det desværre var noget der ofte skete derude, og der var vidst busser der faktisk var blevet skadet ved det
Heldigvis skete der ikke noget, hverken med bussen eller os der var i bussen, så vi kørte videre. Men var en rigtig ubehagelig oplevelse..
Har virkelig ondt af de bus chaufører der skal køre herinde om aftenen.
den anden dag stod vi også og ventede på bussen, da der kommer en knallert kørende stærkt på cykelstien imens han kigger bagud.. lige efter drejer han op på fortovet fortsætter et par meter og drejer så ned på cykelstien igen
Vi har også oplevet en motorcykel køre af lort og op og ned fra cykelstien..
mar 2013
jul 2007
nov 2012
Jeg forstår slet ikke hvorfor det skal gå udover andre mennesker, og da slet ikke de der bare passer deres job.. Forstår ikke hvorfor de ikke kan gå et sted hen og lave et eller andet som ikke genere alle os andre..
Men systemet og lovene er nok bare ikke gode nok på det punkt..
og de ting jeg lige skrev er altså indenfor 1 måned..
jul 2007
Dog er det nye område jeg bor i ikke så slemt. Jeg mærker det mest når jeg skal ud og arbejde ude på kollegiet
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 1 Svar: 4.326
jul 2007
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 1277 Hunde: 3 Emner: 157 Svar: 3.347
Men det er da irriterende at nogle folk ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt, og deres opførsel generer folk, så de ikke kan være trygge.
Nu vil jeg ikke vende det til en integrations/racismedebat, men tror det handler mere om socioøkonomisk baggrund end nationalitet. De mangler med garanti også noget at lave - det er ikke en retfærdiggørelse af deres opførsel, for den ER uacceptabel, men blot en forklaring.
nov 2012
Vi bor i et område hvor der ikke er det store ballade, jeg er rigtig glad for at bo her. Men vi bor lige op af et område (eller flere) som vidst har en del ballade, så det kan jo ikke undgåes at vi også mærker det engang imellem når vi er ude ved den store vej. Vi bor i et kryds ved hasleringvej..
men når vi går af de mindre veje i vores område er der ingenting
Chikane ved busstoppested