{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.788 visninger | Oprettet:

Vedrørende jobsituationen i DK {{forumTopicSubject}}

For ikke at lave OT i Isabelles tråd ved navn "Sige sit job op", opretter jeg denne. En bruger i tråden, argumenterer for at arbejdsløse i Danmark ganske simpelt er dovne og at der er arbejde at få, hvis blot man vil. Denne tråd er til den bruger!

Når nu du siger, der er så mange jobs at få kan du så ikke finde et til mig?
Jeg blev uddannet pædagog i januar 2012 med et 12-tal i min BA om Udviklingshæmmede og selvbestemmelse. Desuden er jeg HF-student med et gennemsnit på 7, 5, efter den nye skala. Et par 12 og 10-taller er også at finde på det karakterblad.
Jeg har erhvervserfaring med psykisk og fysisk handicappede, lagerarbejde, serviceassistent og en lille smule indenfor dagligvarebutik.
Jeg har nu søgt efter job i 1½ år og har det sidste år været ansat i løntilskud på et bosted for psykisk udviklingshæmmede, med en psykiatrisk overbygning og med varierende behov for pleje/omsorg.
Jeg er 26, snart 27, år gammel, ikke-ryger, bor i Odense sammen med min kæreste, uden børn. Jeg har kørekort og er vant til at køre handicapbus. Jeg leder med lys og lygte efter et job som jeg kan leve af. Jeg søger jobs så langt væk som Kolding og Fredericia, men længere væk bliver problematisk, eftersom min kæreste ejer vores bil og bruger den på hans arbejde på Nordfyn.
Jeg er ikke kræsen med jobs, men jeg kræver at jeg kan leve af det og at mine transportudgifter ikke overstiger min løn!
PT får jeg dimmitendsatsen i dagpenge, hvilket betyder at jeg får 9.400 kr udbetalt om måneden. Jeg kan så fortælle dig, at det absolut IKKE er fordi det er fest og farver at leve på den løn!
Jeg bliver ikke ansat eller generelt kaldt til samtale, fordi jeg ganske simpelt ikke har 10+ års erfaring med mig i bagagen, hvilket skyldes at jeg har brugt tid og kræfter på at få en studentereksamen og en videregående uddannelse!
Så kære du: Find mig et arbejde, når nu du siger der er så mange af dem, vil du ikke nok?!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vedrørende jobsituationen i DK
  • #1   22. apr 2013 Forresten> Hvis du kunne finde et på et bosted/institution med handicappede, der ikke er udadreagerende, så ville jeg blive meget glad! Andet kan dog også bruges.. smiley Jeg er vant til skiftende vagter som fx morgen, aften, weekend, sovende nat og døgnvagter.

• #2   22. apr 2013 Årh ja, hvis det bare var så nemt at få et job, som nogen gerne vil påstå! :o)

Håber du finder et snart!

• #4   22. apr 2013 Godt skrevet.
    Uhh jeg hader når man bliver sat i bås med de dovne.
    Ja gu er der mange KHmodtagere og DPmpdtagere der er dovne og ikke gør en skid for at få et job, men der er mindst ligeså mange der kæmper det bedste de har lært, for det er absolut ikke sjovt at være arbejdsløs. Jeg krydser fingrer for at du snart får et job smiley

• #5   22. apr 2013 Laika> Ja, det ville være dejligt! Begge dele.. smiley

Maj-Britt> Jeg følte mig bare meget ramt, fordi jeg er SÅ enormt træt af, at føle, at jeg bliver sat i bås. Normalt lukker jeg også ørene/øjnene for den slags, men i Isabelles tråd var det bare malplaceret og jeg blev lige lidt stødt.

A&D> Tak, skal du have. Kan du ikke krydse tæer også? smiley

• #6   22. apr 2013 Skide godt skrevet.. Håber vedkommende træder i karakter og viser hvor nemt det er..

• #7   22. apr 2013 Et skidt sted for dig er i hvert fald at du er i den fødedygtige alder... Desuden kræves der at du søger meget længere væk end fra odense til kolding smiley

• #8   22. apr 2013 nu måtte jeg da lige finde og læse den tråd ...

Kære TS, den slags indlæg ignorerer man , sætter på filter eller springer op og falder ned på ....

Ikke mere vand på den gås ....

• #9   22. apr 2013 Hvilken tråd er det vi snakker om ?

- Bare glem det, det stod som første linie smiley

• #11   22. apr 2013 Kim S> jeg skal søge jobs der ligger i en afstand der har transporttid på 3 timer om dagen. Det opfylder jeg da vist fint. Har også søgt stillinger i blandt andet Sønderborg, men jeg hverken kan eller vil, have længere transporttid end det, da jeg også gerne vil have bare en smule fritid. Ifølge Rejseplanen vil det tage mig 2 timer og 39 minutter at komme til Sønderborg med offentlig transport. Det duer jo ikke på et bosted med morgenvagter hvis man skal møde klokken 7 eller går hjem klokken 23. Eller er jeg kræsen nu? smiley

Isabelle> Blev bare som harm over at der blev skrevet sådan til dig, når du kom med dine begrundelser! Men tak, skal du have og jeg håber at du får sagt det du føler der skal ud og at du hurtigt finder et nyt sted hvor du er glad for at være! smiley

• #12   22. apr 2013 Engang hang jobsene på træerne. det gør de ikke længere desværre, og det glemmer nogle.

at der findes folk som har det fint på understøttelse er ingen hemmelighed, men langt de fleste er ikke tilfredse med det.. Folk som tror andet, har aldrig været på understøttelse, eller kendt nogle som var det..

Spring op og fald ned på det. At du ikke kan finde et job, betyder ikke at du ikke er kvalificeret til dit arbejde - stillingerne eksisterer ganske enkelt ikke længere, og man er 1 ud af 500 når man søger. Mindst!

• #13   22. apr 2013 Jeg er ved at brække mig over at blive behandlet, som om jeg bare vil snylte på systemet. Jeg har været uden job 14 dage før i mit liv. Har altid haft fritidsjob, arbejdede efter gymnasiet. Ingen fjolleår til mig.
    Nu har jeg været færdiguddannet i 3 måneder og bliver behandlet, som en kriminel. En doven kriminel.
    i dag på aktiveringskursus fik jeg at vide, at vi ikke er ledige, vi er ansat som vores egne jobkonsulenter. Hvis jeg havde et job, hvor hver gang jeg fik en arbejdsopgave fik at vide, at hvis jeg ikke gjorde det, så ville jeg blive fyret- så havde jeg dælme sagt op. Hvis jeg havde et job, hvor jeg konstant får at vide, at jeg er doven og bare snylter. Så havde jeg sagt op. Hvis jeg havde et job, hvor jeg blev beskyldt for at stjæle af kassen, så havde jeg sagt op. Men nu er jeg bare arbejdsløs, så kan jeg ikke gøre andet at bide det i mig. Jeg havde ikke forestillet mig, at jeg skulle uddanne mig i 4 år for at komme ud og blive behandlet som en kriminel

• #14   22. apr 2013 gås

du kan prøve at få et mere nuanceret på dagens Danmark, så kan det være folk gider lytte til dig

• #15   22. apr 2013 Ja jeg vil jo så påstå at det ik er svært at få job. Jeg blev pædagog i januar 2012, fik job i marts 2012, imens jeg var gravid i 5. Måned med mit 3. Barn.
    Der var jeg to måneder, indtil min barsel, under denne fandt jeg nyt job. Men da jeg var utilfreds med lønnen (fik kun grundløn), ja så sagde jeg op og fandt et nyt job.

Det er jeg træt af, så det sagde jeg op i februar, har fået nyt job igen.
    Såå øhm.. Ja efter min mening og erfaring er det ikke svært...

Jeg har ikke læst den omtalte tråd.

• #17   22. apr 2013 Mommy,
    det er fedt for dig, og rigtig flot, men når en stor del af resten af befolkningen beretter om en anderledes situaiton, kunne det så tænkes at DU var undtagelsen?

Min mor var ledig for et par år siden, og selvom hun er veluddannet inden for sit felt, har 30 års erfaring, og havde gode kontakter til mange kunder som foretrak hende personligt, frem for det firma hun arbejdede for, fandt hun altså ikke et job.

hun var til nogle få samtaler, og fik et jobtilbud som dog lå meget meget meget under hendes normale løn så hun takkede nej.
    Efter halvandet år, endte hun med at få sit gamle job igen..

Hun er god til sit job, men for mange ER det bare svært.

jeg startede også på nyt deltidsarbejde, fire dage efter at jeg havde spurgt efter et job i en FB-status. Men det skyldes held og kontakter, og er altså ikke ensbetydende med at unge over 18 vælter sig i deltidsarbejde..

• #18   22. apr 2013 Gås> nej, tak. Det job er udenfor min rækkevidde, rent geografisk.

Mommy> Som Anja skriver, så er det rigtig fint for dig, men jeg ville bliver super glad for, hvis du ville være sød ikke at antyde mellem linjerne at man (læs: jeg) er doven. Jeg tror bare du har været helt ufatteligt heldig!

• #21   22. apr 2013 Transport tid 3 timer pr tur mener jeg.. Jeg fik af vide at jeg skulle søge helt i kbh, bor selv i fredericia

• #24   22. apr 2013 Her er noget at gå i gang med ;D https://job.jobnet.dk/CV/FindJob/Details.aspx/3414922

• #32   22. apr 2013 TS jeg har ikke skrevet at du var doven- det er din egen konklusion!

Men helt ærlig mener jeg IKKE det er svært, fordi jeg selv har en anden oplevelse. Mange er kræsne, mange er dårlige til at skrive ansøgninger og mange kan ikke give et godt indtryk ved samtalen.

Der må jo være noget du ik har det nemt med, siden du ikke har fået job.

• #36   22. apr 2013 Jeg læser det på samme måde, Lotte..

• #37   22. apr 2013 Lotte> Så fordi jeg måske/måske ikke skal have børn indenfor en overskuelig fremtid, så skal jeg straffes?
    Nej, tænk.. Det var da alligevel en heeelt ny tanke for mig, at det kunne være min ansøgning der var noget galt med. Det må jeg da hellere kigge på! Mage til dumt spørgsmål skal man da vist lede længe efter...! Jeg skriver ikke at det er udadreagerende børn, men voksne og ja.. Jeg ser det som en rettighed at passe på mig selv og jeg ved i hele mit inderste at jeg ikke vil kunne arbejde et sted hvor jeg skulle gå og være bange for om Morten på 185 kg ser sig sur på mig og derfor kommer tonsende efter mig. Jeg synes du er usandsynligt uforskammet når du skriver at jeg ikke er flexibel nok. Det ved du da INTET om! Hvor ved du fra hvad jeg søger? Jeg har fx lige søgt en 30 timers stilling i Bilkas Bagerafdeling, jeg søger på plejehjem, i børnehaver, i dagligvarebutikker, hos privatpersoner, på bosteder og alle mulige andre steder, incl. steder der ligger langt væk, udenfor mine ønsker, udenfor mine kompetencer og en hel masse andre ting.

Det er PRÆCIS mennesker som dig, der får os der prøver, endnu længere ned. Tror du ikke, at man føler sig som et rigtig dårligt menneske når man ikke engang kan få et skide ekspeditionsjob i Bilka? Hvad tror du helt præcist det gør ved ens selvtillid?
    Og ja, jeg er da så udmærket godt klar over, at det er nemmere at få noget, når man i forvejen har, men det kræver satme at der er nogle der har lyst til at ansætte en først!! Det sidste job hvor jeg var til samtale, var et 27 timers hos en privat som handicaphjælper ved en delvist lammet kvinde. Jeg kom til samtale som 1 ud af 3 ansøgere. Vi var mere end 300 ansøgere til jobbet og det betyder altså at det er marginaler der gør, at man bliver valgt fra!

• #40   22. apr 2013 Gås/gokke er en ung dreng, som troller rundt på samtlige gallerier for kicks 'n laughs. Han skal egentlig bare ties ihjel, indtil han får viklet sig så meget ind i sine egne løgne, at han opretter ny bruger i nyt navn.

Sidst ville han snyde systemet, så staten skulle betale for hans ophold i Thailand

• #43   22. apr 2013 Mommy> Nej, det skriver du ikke, men det er det jeg læser mellem linjerne. Det er rigtig fint, at det har været nemt for dig, men sådan ser situationen ikke ud for mig, så i stedet for at tale ned til folk, som jeg føler at du gør, så prøv med lidt medfølelse og evt konstruktiv kritik på en venlig måde.

• #44   22. apr 2013 Lotte> hun hedder IsabellE og ikke IsabellA...

Og hvorhenne i mit startindlæg har jeg skrevet noget som helst om kriterier? Jeg har bare skrevet hvad jeg helst vil, hvilket selvfølgelig er at bruge min drømmeuddannelse, som jeg har brugt 3½ år på, men intet sted skriver jeg at det er et ufravigeligt krav, gør jeg?

• #46   22. apr 2013 Underfrankerede snotunge hahaha den var go` Isabelle smiley

• #48   22. apr 2013 Min a-kasse fraråder mig at søge job, der er udenfor mit felt.
    1) fordi jeg aldrig får jobbet, for de ved godt, at arbejdsgiveren aldrig ansætter mig. For de ved, at jeg er ude af 7-11 hurtigere end du kan sige lunchbite, når noget som helst der minder om mit fag dukker op
    2) det er på ingen måder gavnligt for min jobsøgning at have erfaring med at bage pizza eller være gadefundraiser.

• #49   22. apr 2013 Isabelle> Ja, det er jo det. Så kan man nemlig svine dem lidt mere til så man selv kan føle sig dygtig og vigtig.. Heldigvis er det da kun en lille procentdel af de heldige med job, der tænker sådan, ifølge min erfaring!

• #50   22. apr 2013 Hvor blev respekten for andre mennesker af?? Synes sgu det er så modbydeligt at nedgøre andre på den måde... Men igen, I er vel et produkt af curling generationen..

• #51   22. apr 2013 Julie> Det første halve år, søgte jeg også kun indenfor mit fag, men det gør jeg ikke længere fordi jeg egentlig bare gerne vil have et fast arbejde, fordi jeg jo så som Lotte så klogt siger, kan søge et andet job imens.. Godt hun sagde det, for det var jeg slet ikke klar over jo.. smiley

• #52   22. apr 2013 Tine A> Tak!

• #53   22. apr 2013 Tine B det var henvendt til Gås og Lotte..

• #54   22. apr 2013 Gås> Jeg fatter slet ikke dit regnestykke, og det rager mig egentlig også langsomt. Jeg beder dig om at forholde dig til emnet og undgå OT. Opret din egen tråd med regnestykker for 4.b og undlad at spamme min, tak!

• #55   22. apr 2013 Tine: på et tidspunkt, så søger man jo så alt. Men som min a-kasse siger, så får man sikkert bare ikke ret meget ud af det. Mit cv er spækket med service, men jeg ville stadig ikke få jobbet i 7-11. De får 300 ansøgninger- hvorfor skulle de vælge en, som smutter igen, fordi jobbet kun er til at få et andet med?
    Stort set alle mine relevante jobopslag kræver min. 3 års erfaring. Hvor tryller man det frem henne som nyuddannet?

• #56   22. apr 2013 Tine A> Det ved jeg. Jeg siger tak, fordi jeg mener det. Så tak, fordi du i modsætning til dem har respekt for dine medmennesker.. smiley Kan god se den kunne misforståes.

• #57   22. apr 2013 Jeg må desværre sige at med den fremtræden du udviser i denne tråd, kan jeg sørme godt forstå du har svært ved at få job. Jeg vil sige "held og lykke", også smutte fra denne "tudetråd".

Også vil jeg slutte af med endnu engang at sige, det er ik så svært at få job, hvis man virkelig vil- det er dér mange falder fra smiley God jagt.

• #58   22. apr 2013 Julie> Nej, præcis. De vil have erfaring og det er sgu svært at have når man ikke er ældre.. Jeg tog kørekort, fordi jeg på den måde ville kunne søge bredere. Og fordi jeg snart går i panik mht at ryge ud af dp-systemet 1. februar, har jeg søgt ind på Sosu-assistent uddannelsen. Det er da ikke fordi jeg vildt gerne vil i skole igen, når nu jeg lige er blevet færdig med 7 år på bænken, men et eller andet skal jeg jo lave og en ekstra uddannelse er jo aldrig af vejen.

• #59   22. apr 2013 Mommy> Jeg fremtræder på denne måde i dette forum, fordi jeg bliver sur og ked af det over, at der er nogle mennesker der udviser så lidt respekt for sine medmennesker, som du fx gør. Jeg kan så kvitterer med at sige, at jeg er glad for jeg ikke er beboer/barn på det sted hvor du er ansat som pædagog, med det menneskesyn du lægger for dagen her i tråden.

• #60   22. apr 2013 Tine B ... var i tvivl om, om du mente det sarkastisk smiley

Jeg bliver bare så skide træt i ansigtet, når man udtaler sig om noget man tydeligvis ikke ved en rygende hatte fis om !!!

• #61   22. apr 2013 Jeg kan simpelthen ikke forstå, hvor hele den idé med, at folk er arbejdsløse af lyst kommer fra. Hvad er det, der skulle være så tiltrækkende ved at blive nedgjort, mistænkeliggjort, være fattig, blive kontrolleret og tvunget ud i de mest intetsigende ting i verden? Sove længe? Ja det får man da hurtigt nok af. Frihed til at gøre, hvad man vil? Jeg må ikke engang tage op og besøge min mor en lang weekend, for der kan ligge et brev fra jobcentret fredag, at jeg skal møde et eller andet sted mandag.

• #62   22. apr 2013 Gås> Hvilke uddannelser har du?
    Jeg kan godt regne dit regnestykke ud, jeg har bare intet at bruge det til.
    Jeg beder dig endnu engang om at forholde dig til tråden eller venligst forlade den.

• #63   22. apr 2013 Julie> Nej, jeg forstår det virkelig heller ikke. SÅ sjovt er det jo heller ikke at tørre støv af hver dag, fordi man ikke har andet at lave. Det er begrænset hvor mange jobs der er at søge. Jeg er jo så heldigvis i løntilskud, så jeg da har noget at lave!

• #64   22. apr 2013 Helt ærlig startede jeg med at være flink, men da jeg blev mistænkeliggjort og dømt til at kalde dig dovrn. Ja så blev jeg sku harm. Det viser at du har det røvdårligt med din situation og det er alæe andres skyld.
    Desværre rammer din kommentar ikke hårdt, da jeg ved at jeg er en skide god pædagog og kollega. Og det har jeg jo også oplevet i min jobshopping, hvor jeg vælger og vrager.. Synd du ikke evner at opleve dette..

• #65   22. apr 2013 Luk røven Gokke din utiltalende snotunge.. Gå ud og find nogen jævnaldrende at lege med, og lad være med at udtale dig om noget du tydeligvis ikke ved en skid om..

Og denne udtalelse tager jeg gerne en tur i fryseren for..

• #66   22. apr 2013 Tine A> jeg får lange løg hver gang jeg høre nogle siger, at man sagtens kan få job hvis man vil. Ja, det kan man da med garanti også, men hvad hjælper det, hvis jeg ikke kan leve af det? Så er vi jo lige vidt!

• #67   22. apr 2013 Jesus! Holder alle HG's uempatiske og usympatiske væsener kom-sammen i den her tråd? Hvor er det dog grimt at læse smiley

• #68   22. apr 2013 Tine B.. jamen livet ville da være så meget nemmere for mange mennesker, hvis det hele var så simpelt som "nogen" giver udtryk for.. Der er arbejde til dem der vil arbejde... min bare .......

• #69   22. apr 2013 Mommy> Vi har så tydeligvis forskellige opfattelser af hvad flink er. Jeg siger ikke at du kalder mig doven. Jeg siger at det FØLES som om det er det du mener gennem linjerne, fordi jeg FØLER at du taler ned til mig, hvilket du tydeligvis bliver ved med. Selvfølgelig har jeg det da røvdårligt med min situation, men INTET sted har jeg sagt at det var andres skyld. Tværtimod har jeg skrevet at arbejdsgiverne kan vælge som de vil og at det er marginalerne der skiller. Jeg har ikke pålagt nogen skyld på nogen som helst!!
    Men jeg jeg holder ved min mening om at dit menneskesyn burde være anderledes, uanset om det rammer eller ej. Det var ikke meningen det skulle ramme, det var bare en konstatering....

• #70   22. apr 2013 Ved du hvad lille Gokke modsat dig er jeg ikke kontanthjælpsmodtager.. Hvad kender du egentlig til livet?? Håber virkeligheden bider dig hårdt og brutalt i røven en skønne dag. DU ER ET STORT NUL; OG VENNER KAN DU INGEN HAVE AF - HVORFOR BRUGER ET UNGT MENNESKE ELLERS TID SÅDAN ET STED??

• #71   22. apr 2013 Ja det er sørgerligt Bente..

• #72   22. apr 2013 Gokke afslørede jo sig selv som socialbedrager, inden han slettede sig sidst smiley Det er SÅ sjovt, at den lille loppe gør så højt i den her slags tråde smiley

• #73   22. apr 2013 Ja, Bente. Jeg vil gerne give dig ret, men så får jeg nok at vide at jeg tuder - igen... smiley

• #74   22. apr 2013 Gu er du da så Gokke..

• #75   22. apr 2013 Mig og mine venner hahaha mon ikke det er ønsketænkning..

• #76   22. apr 2013 Tine A: Ja, meget endda - jeg forstår godt, det er svært at være arbejdsløs, syg, whatever i dagens Danmark med så indskrænkede og unuancerede holdninger nogle mennesker har.

Tine B: Ja, garanteret smiley

• #77   22. apr 2013 Usynlige venner - det er der mange små børn, der har smiley

• #78   22. apr 2013 Næhh det gør jeg såmænd ikke Gokke, men jeg væmmes ved folk med holdninger som dig. Et menneske der har så skide travlt med at overbevise alle andre om ar både dig og din far er så skide succesfulde.. Jeg tvivler... hælder mere til socialbedrager.. smiley

• #79   23. apr 2013 Gås> Hvad vil du helt præcist med dit sidste indlæg til mig?? Det er da fint at du hygger med en bold og nogle øl, men hvorfor skulle jeg føle mig trådt på af den grund?
    Jeg går på arbejde, selvom jeg ikke får løn for det, jeg går tur med min hund og sørme om jeg ikke hygger med minde veninder i weekenden. Føler du dig trådt på nu? Eller hvad går legen ud på?

Du svarede forresten aldrig på hvilke uddannelser du har, efter du kaldte mig dum?

• #80   23. apr 2013 Gås, smut nu ind og læs din fars lønsedler og hop derefter i seng, så du er klar til dit rige sociale liv i morgen...

• #81   23. apr 2013 Gåsegokker> Gider du ikke lige skrive Tine A eller Tine B? det andet er sgu så forvirrende.. Jeg er jo ikke for skarp, ved du nok..

• #82   23. apr 2013 Jamen Gokke hvorfor blive ved med at prøve at overbevise os... har du ikke fattet at det rager de fleste af os? Men selvfølgelig kan man skjule sit sande jeg sådan et sted her smiley Måske du er en grim lille splejs med bumser og fedtet hår smiley

• #83   23. apr 2013 Eller også er det fordi jeg har aldeles svært ved at tro på dig... tror du lever dit drømmeliv herinde... job og venner... jaja lille Gokke, alle har brug for at føle de er noget engang imellem smiley

• #84   23. apr 2013 Hvem siger jeg er personlig.. du tør jo ikke vise hvem du er...

• #85   23. apr 2013 Gåsegokker> Du har skrevet om et skoleophold i dit underlige regnestykke, men ellers har du ikke svaret.
    Men gider du ikke lade være med at udtale dig om ting du ikke ved noget om? Du skal være velkommen tilbage for at komme med "gode" råd når du er færdiguddannet og selv har prøvet lidt af hvert...

• #86   23. apr 2013 Jahh men det kan jeg jo egentlig ikke vide.. det er så smart at man herinde kan være anonym... hvilket jeg kan forestille mig er belejligt for dig..

Hellere en grim søn end en uden hjerne som dig smiley

• #87   23. apr 2013 Hvor er jeg imponeret, Gokke, du kan linke til et billede og hæfte et par grimme ord på. Ih, jeg falder da helt svime over din opfindsomhed, høje IQ og utrolige formuleringsevner. Psst - det staves "sgu" og ikke "sku" smiley

• #88   23. apr 2013 Det er vel ikke at være personlig hvis man ikke ved hvordan personen rent faktisk ser ud?

• #89   23. apr 2013 Gåsegokker> Ja, nu var jeg så så heldig at jeg boede 10 minutter fra MIN drømmeuddannelse, som jeg vel at mærke HAR gennemført med topkarakterer. I tilfælde af, at DU ikke kan læse, tilføjer jeg lige endnu engang, at jeg arbejder på et bosted, for netop ikke at gå hjemme. Så hvad er din pointe?

• #90   23. apr 2013 Here we go again.. jeg gik i skole i jylland bla bla bla... hehe den kan vi vist alle sammen hørt til hudløshed..

Synes du skulle lytte til Tine B, og komme igen når du har noget sagligt at komme med..

• #91   23. apr 2013 Gås> Ja, men jeg ville nu også hellere have Tine A´s søn, som i øvrigt ligner en rigtig sød knægt, frem for en som dig, der finder det underholdende at generer andre mennesker.

• #92   23. apr 2013 Tine A: Ja, det kører i den samme røvkedelige rille - om og om igen.

• #93   23. apr 2013 Nahh lille Gokke det kan ikke betale sig, at forsvare noget som helst over for dig - du er vist uden for rækkevidde..

Måske det er en fake profil ligesom din, eller hov det er du måske ikke??

• #94   23. apr 2013 Jamen Bente hvor mange gange har vi efterhånden hørt det?? Det er en anelse trættende..

• #95   23. apr 2013 Gås> så vær du ligeglad...

• #96   23. apr 2013 Nå tror vi skal ignorere Gokke, han har vist fået nok opmærksomhed for i dag..

Tine B.. Jeg håber virkelig snart du finder et job, endnu bedre ville det være hvis det var dit drømme job og det du er uddannet til smiley Jeg krydser fingere for, at nogen for øjnene op for at det netop er dig de skal ansætte smiley

• #97   23. apr 2013 Tine A: Det er trættende og hamrende trivielt, så trivielt, at jeg vil hoppe i seng - stakkels lille kedelige dreng smiley

• #98   23. apr 2013 Hvor er det usselt og lavt at trække et barn ind i tråden, som på ingen måder er vidende eller deltagende i dette scenarie . . Føj hvor lille et menneske kan man blive .

• #99   23. apr 2013 Tine B: Jeg krydser også fingrene for dig, jeg VED nemlig, hvor svært det er at finde job.

Sov godt smiley

• #100   23. apr 2013 Enig Bente smiley Jeg vil også nat tisse hundene.. skal tidligt op på arbejde i morgen smiley

• #101   23. apr 2013 Mange tak skal I have. Hvis I hører om nogle jobs jeg bare MÅ søge, så skriv endelig en PB til mig! Det behøver ikke kun være pædagog.. Må hellere fremstå yderst flexibel! smiley

• #102   23. apr 2013 Gås: Jeg vil ikke savne dig...

• #103   23. apr 2013 En mor synes altid at lige netop hendes børn er de smukkeste smiley Men vigtigst for mig er det, at begge mine børn kan føle empati og ikke mindst kan udvise respekt for andre mennesker .... Johh er er meget stolt af mine børn smiley

• #104   23. apr 2013 Tine> Præcis! Det kommer man da også længst med. Det er gode egenskaber at have, fremfor udseende der alligevel ændrer sig mange gange i løbet af et liv. Når det så er sagt, synes jeg din søn ser rigtig sød ud!

• #105   23. apr 2013 Tak Tine.. han er en rigtig god dreng smiley Det er vigtigst for os som forældre, er slet ikke i tvivl om at han nok skal klare sig.. Og synes jo selfølgelig selv at han er et flot fyr... og så er det jo også sådan at skønhed også kan komme indefra smiley

• #106   23. apr 2013 Og hvad skete der med den alkohol skadede unge ?

• #107   23. apr 2013 hanne: Gåsen blev vist plukket... smiley

Tine: Din dreng er køn, dejlig og sød. Punktum.

• #108   23. apr 2013 Hanne.. er Danmark ikke et af de lande hvor unge drikker mest??

• #109   23. apr 2013 Tak Bente smiley jeg ved det, tager mig ikke af hvad ligegyldige mennesker mener smiley
    slet ikke mennesker som ikke har forståelse og empati for andre..

• #110   23. apr 2013 Godt, Tine så kan jeg godt gå roligt i seng. Og nej, man skal ikke lytte til totalt ligegyldige mennesker - slet ikke når de er født uden hjerne eller har drukket den ud.

Nat nat til alle smiley

• #111   23. apr 2013 Haha Bente.. nej det skal man ikke smiley

Sov godt alle sammen..

• #112   23. apr 2013 Tine> Jeg sidder og bliver lidt forelsket i boxeren, og jeg har da ellers altid været temmelig bange for store hunde. Synes virkelig den ser dejlig ud! Jeg har dog aldrig mødt en.

• #113   23. apr 2013 Du ska ikke være bange for boxeren, ikke med mindre du er bange for at blive slikket ihjel smiley Den er et stort legebarn. Vi har i fredags fået en boxer mere, en oplancering.

Du må komme og møde vores en dag smiley

• #114   23. apr 2013 Joe, men der er åbenbart nogle der trækker mere op i statistikken end andre . . Jeg har da 3 stk's som trods et normalt ungdoms liv, ikke er så skadede at de ville tillade sig den opførsel . . Nu må jeg vist hellere hvile øjnene. . . Godnat

• #115   23. apr 2013 Tine> ja, der er ikke andet for! smiley

Sov godt, allesammen!

• #116   23. apr 2013 Vi som forældre kan kun gøre vores bedste, for at gøre vores børn til ansvarsfulde og respektable mennesker... for nogen forældre mislykkes det desværre... og i nogle tilfælde er det nok mest den socialearv der spiller ind.

Godnat Hanne.

• #118   23. apr 2013 Han valgte at gå selv - det skrev han i hvert fald - han syntes vist ikke, at han havde så meget til fælles med nogle herinde smiley

• #119   23. apr 2013 Sletter den automatisk alle hans indlæg når han sletter sig selv??

• #120   23. apr 2013 Tine B: Ja.

• #121   23. apr 2013 Hoold nu op. Ærger mig over jeg ikke så denne tråd igår smiley
    - men rart hvis gåsen er væk xD

• #126   23. apr 2013 Lotte> For lige at sætte tingene op på samme måde som dig, har jeg for nemheds skyld kopieret dele af dit indlæg.

CITAT 1:
    "Og hvorhenne i mit startindlæg har jeg skrevet noget som helst om kriterier?"
    "bosted/institution med handicappede, der ikke er udadreagerende"
    - Det vil jeg kalde at stille kriterier op. Det er et arbejde, du behøver ikke blive der resten af dit liv. Hvis man fik arbejdet kunne man jo senere hen beskrive hvorfor man ikke lige ville arbejde med Morten, men har det bedre med Birgit. Men det med at "det er nemmere at få et job, når man har et job" diskussionen, tror jeg vi skal stoppe. Jeg har en mening og i har en mening, også kan vi være enige om at være uenige.

Jeg skrev at HVIS han kunne finde et job uden udadreagerende, ville jeg blive glad, men intet sted skrev jeg at det var et krav! Hvis du skal citere mig, så gør det venligst ordentligt og lad være med at undlade de ting der ikke passer ind i dine fordomme!
    Og prøv så lige at læs med fra start til slut. Vi er enige i, at det er nemmere at få et job når man har et i forvejen, men lige pt hjælper det mig jo ikke, når nu jeg rent faktisk ikke har et i forvejen!

CITAT 2:
    "Tror du ikke, at man føler sig som et rigtig dårligt menneske når man ikke engang kan få et skide ekspeditionsjob i Bilka?"
    Det er du selv ude om at du føler sådan, det var jo nok en der var uddannet til jobbet der fik det?

Er du altid så kynisk og selvmodsigende? Med dette citat siger du jo rent faktisk, at det ikke kan betale sig for mig at søge jobs jeg ikke er uddannet til, fordi en med en uddannelse får det, gør du ikke? Mens du andre steder skriver at jeg skal have et job for derefter at søge efter et indenfor mit eget felt. Hvordan hænger det lige sammen ed at jeg skal være flexibel?
    Og hvordan kan jeg selv være ude om at jeg føler som jeg gør? Den vil jeg gerne have, at du forklarer lidt nærmere, for jeg er vist ikke helt med på hvad du helt præcist mener?

• #127   23. apr 2013 Jeg synes godt nok der er et par folk her, som skulle prøve at tage et kursus i medfølelse og sympati for andre end dem selv!

Tine B - Jeg forstår godt din frustration. Min far går selv ledig og er 50% blind, plus han har en udd. han stort set ikke kan bruge til noget i dag, så han har også viiildt svært ved at finde et job og man bliver rigtig træt og frustreret af det smiley
    - Også er der intet galt i at være så menneske at det støder en at NOGLE synes det sjovt at blive ved med at træde på folk som ligger ned i forvejen, øv altså.

Håber virkelig du får et job hurtigst muligt smiley Som du også kan være glad for.

• #128   23. apr 2013 Tak, Anya! Håber også at din far snart finder et job der lige passer til ham!

• #129   23. apr 2013 Jeg er helt enig med Isabelle, burde ikke have reageret på den måde og da slet ikke være sunket ned på Gokkes niveau. Men når nogen, og især et ungt, og på rigtig mange områder uerfarent menneske, udtale sig om at folk er dovne og ikke gider arbejde, bliver jeg sgu harm. Jeg kan simpelthen ikke forstå, at man har behov for at jokke, som Anya skriver, på folk der i forvejen ligger ned.
    Det er uopdragent og nedladende at tiltale folk på den måde... ligesom det er uopdragent, at kalde Gokke for alle de grimme ting som jeg gjorde.

Men gud hvor havde jeg mistet tålmodigheden med ham, og hans ondskabsfulde og respektløse udtalelser om andre mennesker... eller gamle dumme krager som han før har kaldt os.

• #130   23. apr 2013 Jeg er totalt chokeret over denne tråd, ja jeg ved jo desværre der er nogen mennesker der er så selviske så de ikke kan se udover sine egne næsetippe, men ku man for søren ikke holde det for sig selv!
    Det er godt det ikke er alle der har det sådan, for ser man det ikke direkte, eksisterer det åbenbart ikke.!
    Men hvor ville det dog være en dejlig verden at leve i, ingen arbejdsløshed, ingen hungersnød, ingen fattigdom, ingen krig, ingen mobning, ingen ødelæggelse og jeg kunne blive ved, den verden vil jeg også ind i smiley

Jeg mangler ikke arbejde, og kender ikke mange der gør, men det er vel logik for burhøns at når der er x antal Jobs, så kan x gange mange ikke alle sammen få!

Tror helt ærligt vi skal trække på smilebåndet guys, de er ikke mere værd, og så nyde vi ikke har dem som kollegaer eller medarbejdere. Og jep jeg sank ned på præcis samme niveau som andre i denne tråd har været på.

Godaften til alle dejlige mennesker smiley

• #131   23. apr 2013 At være arbejdsløs er verdens hårdeste job. Det er der en Facebook side der hedder og jeg kan sgu godt nikke genkendende til det. Det er stressede ikke at have et job, det er stressede at skulle søge så meget, så mange, så bredt, så forskelligt, det er stressende ikke at vide hvad fremtiden bringer eller hvad der skal blive af en. Jeg har været arbejdsløs siden 2010, jeg er dog sygemeldt nu, dog er jeg snart klar igen til at søge job. Jeg har søgt ALT; Pædadgogmedhjælper, rengøring, i supermarkeder/købtmænd, McDonalds/burgerking, Bones/jensens, handicapmedhjælper, elevstillinger, skraldemand/dame.... Har sågar også søgt stillinger som butikschefaspirant og inden for IT branchen, fordi det jo siges at man også skal søge stillinger man er overkvalificerede til (som man for det meste nok alligevel ikke får)
    Den sætning med: Hvis man vil virkelig vil have et job, så er der også et job - det er noget vås. Der er en der skriver vi er 170.000 arbejdsløse i Danmark - hvis der så kun er 80.000 jobs rundt omkring i landet, så er det jo ikke bare lige af få et arbejde. Vi er mange om budende.

• #132   23. apr 2013 Overkvalificerede = IKKE kvalificerede!

• #133   24. apr 2013 Jeg startede i arbejde 1. januar 2013, efter at have gået ledig i 3 år. Jeg søgte og søgte og søgte og søgte. Jeg bor på Sjælland, men søgte da jobs i Jylland, på Fyn og Bornholm. Og fik ikke andet end afslag på afslag.

Der var alt mellem 200 og 900 ansøgere til hvert job. Så nej, det har dælme ikke været nemt.

Jeg har som sagt job nu. Et akutjob, vikariat på 12 mdr. Jeg ville være røget på kontanthjælp 3. februar i år. Men nu er jeg så heldig at jeg i det mindste optjener retten til 2 års dagpenge igen. Men begynder snart at søge igen, så jeg forhåbentlig kan finde noget andet (hvis jeg ikke bliver fastansat) inden 1. januar 2014

Men let, DET er det ikke... Ihvertfald ikke i kontorbranchen

• #135   25. apr 2013 FOR SIDSTE GANG, Lotte!!! Vi er HELT enige i den påstand! Du behøver ikke linke/pointere det mere!? Til gengæld, ville jeg da synes det var meget rart hvis du ville være venlig at s vare på mit sidste indlæg til dig?

• #136   25. apr 2013 Det hjælper jo ligesom ikke dem der ikke har et arbejde....

• #138   27. apr 2013 Lotte> Det er da klart jeg går i forsvarsposition når du kommer med udsagn som dette "Det er du selv ude om at du føler sådan, det var jo nok en der var uddannet til jobbet der fik det?". Det er jo klart modsigende alt hvad du ellers har skrevet om din mening til arbejdsløse der ikke er flexible nok.
    Men fair.. Du må jo selv kunne se det logikken i de ting du skriver.

• #140   27. apr 2013 Hvis det er korrekt så burde det være nemt at understøtte med et link ?

• #141   27. apr 2013 Åhh nej, ikke nu igen..

Er det mon Gokke Gås der er vendt tilbage under nyt alias..

• #142   29. apr 2013 kan vi snart få betaling for oprettelse på HG tilbage, så vi undgår alle de......... oprettelser.

TS- er i samme båd blot med fleksjob, så håber også at du finder job:)

Kommentér på:
Vedrørende jobsituationen i DK

Annonce