Tænk at en mand kan ødelægge så meget {{forumTopicSubject}}
Jeg er nødt til at komme af med det, og ved at I gerne lytter til folk. Håber at I også vil lytte til mig.
I det sidste halve år af 2009, arbejdede jeg hos en svinebonde, og havde en sk*de god lærerperiode og alt var godt, selvom bondekonen var lidt skrap, men sådan skal det jo være.
2010 begyndte jeg på landbrugsskolen i Høng, og var klar på at blive landbrugsassistent.
Jeg fik så en uges praktik hos en ny svinebonde, der bor 15-20 knallert minutter fra mit hjem. Den uge gik godt, og jeg følte godt for det.
Han kunne også godt bruge mig, og vi skrev elevplads papirerne under, inden jeg stoppede på mit grundforløb i juni 2010.
Jeg startede hos ham i slutningen af juni måned, og allerede første dag var det lidt underligt. Han skulle køre sine børn i skole, fred være med det, så jeg gik over i stalden og ventede på ham. Jeg ventede længe.. Det var længe siden at jeg havde været i praktik hos ham, så kunne ikke huske morgen rutinen.
Han kom så 30-40 minutter efter, og spurgte om jeg ikke var gået i gang??? Nå men vi kom så ind, og straks smuttede han ind til drægtigheds søerne, og lod mig være alene med løbeafdelingen og farestalden.
Onsdagen kom, og der skulle leveres søer til slagtning. Jeg fik afvide at de søer der stod i række 2 skulle lukkes ud på gangen. Jeg går ind, og gør det. Der er mega kaos for det er 4 søer, og jeg har på fornemmelsen at noget er forkert.
Lidt senere, kommer han farende "Kan du dog ikke modtage en ordre! Det er helt forkert!!!!" . Rigtig sur.. Jeg blev sgu gal og ked af det.
Det viste sig, at nr. 2 række var rækken ved siden af. Der er 4 rækker, så tænker man jo ligesom at nr. 2 er nr.2 men det var så 3'ern der var hans 2'er..
Det går så on/off godt og skidt. Mest skidt for han er ofte mega sur og alt jeg gør er forkert. Der roder alle vegne, kanyler osv. Jeg nåede at få gjort det nogenlunde pænt, inden jeg rejste..
Han havde et skod fodersystem, det var håndtag der skulle åbnes og lukkes. Og sommetider, sprang de op, og så var der foder OVERALT. Det var også min skyld.. Så jeg udviklede OCD og skulle tjekke ALT 1000 gange, skrive og tage billeder af de pokkers håndtage. Det gjaldt også da jeg var hjemme, med døre, toilet osv. Har stadig en del tilbage, den dag idag.
Jeg skulle køre en traktor, fra den ene by til den anden. Det gik så dårligt, fordi traktoren ikke var iorden, og gik i stå hele tiden. Jeg var ved at ende i en ulykke med en lastbil, så jeg har ikke fået taget mit kørekort endnu, pga. den episode. Jeg er skrækslagen bare ved tanken.
Jeg tudede stort set hver dag, og brød også sammen foran ham, og sagde det var stress.. Mine forældre troede ikke det var noget, før til sidst.
HELDIGT for mig, gik jeg i stykker i mine knæ. Jeg fik en henvisning til en op. og skulle være væk i 3 uger. efter de 3 uger, kom jeg ikke tilbage. Han kimede mig ned, og skældte mig ud, om hvorfor helvede jeg ikke kom tilbage og alt muligt.. Min far ringede, og bad ham stoppe ringe mere. Jeg blev så bange når min telefon ringede.
Vi aftalte, efter han havde ringet 100000 gange, at vi afskrev elevaftalen, og jeg sagde op.
Vi fandt ud af i starten af 2011, at han skyldte mig over 7000 kr, og så måtte jeg jo se ham igen, da fagforeningen måtte trække ham til de højere magter, for landbruget. Hvis han ikke var kommet, var det endt i retten.
Han var edder tosset. Men efter det var endt, så hørte jeg heldigvis ikke mere til ham.
Men han besøger mig i mine drømme, jeg tør ikke få et nyt arbejde, jeg er bange for at få sådan en chef igen. Jeg tør ikke tage kørekortet, og sidder som 20 årig, og stadig kører knallert. Jeg er bange for alting, og er et mega nervevrag..
Jeg vil spørge lægen efter en henvisning til psykolog, men frygter bare han siger nej. Jeg har ikke råd til at skulle betale. Men min læge er ikke altid samarbejdsvillig..
Hvis I kom hertil, så siger jeg tak fordi I lyttede.
For nogen er det måske nonsens, men jeg havde brug for det, og føler at I alle er mine venner, og jeg er glad for at kende jer alle sammen..
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.537
Tror at det er en god idé at snakke med din læge om at blive henvist til en psykolog og måske også en psykriater ville være en rigtig god idé.. For det virker tydeligvis som at det er noget som påvirker dig ekstremt meget psykisk, og som muligvis skal behandles på andre måder end kun psykolog samtaler..
Er ked af på dine vegne at den klaphat har ødelagt dig så meget.. Og jeg håber inderligt at du kommer på rette spor igen..
Rigtig mange knus og kram fra mig..
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.899
mar 2013
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 55
For han skal da hjælpe dig på en eller anden måde..
Du skal ikke gå og have det så forbandet dårligt
Håber du kommer på ret køl igen
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.367
dec 2012
Følger: 27 Følgere: 20 Hunde: 8 Emner: 42 Svar: 301
Jeg glemte en vigtig detalje. Jeg var altid alene om de to afdelinger. Jeg var under 18 og elev så det er dybt ulovligt. Jeg lærte intet, udover hvor klamt det hele var.. Gammelt skarn som havde ligget i 40 graders varme, i weekenden, fordi han ikke gad rydde det op, eller døde svin i en pose.. Jeg ryddede op, og gjorde så der var pænt, når jeg gik til weekend, og når jeg havde weekend arbejde, for det skulle jeg. Og klart, for det er pisse klamt, at tro det er en pose foder.....
feb 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 3 Emner: 2 Svar: 219
Jeg indsætter et link ang. bevilling af tilskud til psykolog. Jeg tænker, at du vil kunne opnå tilskud via de to sidste punkter på listen. Print det, at du har skrevet i startindlægget ud og tag det med til lægen. Du skal virkelig have noget hjælp nu.
https://www.sundhed.dk/borger/valg-af-laege-og-sygehus/sygesikring-og-laegevalg/sundhedskortet-og-hvad-det-giver-ret-til/psykologhjaelp/
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 76 Svar: 2.741
jun 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 21 Svar: 162
Fandme træls, at sådan en idiot skal have lov til at ødelægge én, der bare gør sit bedste, for det tror jeg sgu, du har gjort!
Håber du kan komme i noget behandling for din angst og OCD!
Knus herfra!
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 927
Helt enig med bente og Isabelle.
Du skal have noget hjælp,til det her.
Herre gud,du er kun 20 år,og du skal ihvertfald i knække nakken på sådan en dum landmand.
Ja,en fagforening i ryggen er godt at have,Brug dem,det er det de er til for.Tag evt.en familie eller god ven,til "moralsk opbakning".til mødet med fagforeningen,4 ører hører bedre en 2 ører
Hvis din nuværende læge ikke rigtig gider hjælpe dig med psykologhjælp/psykiater,ja,så skal du bare skifte læge,hurtigst mulig.
Få evt.når du besøger fagforeningen,div.papirer med dig,til at vise den nye læge,hvorfor du har krav på hjælp.O)g,så husk når du skifter læge,at få din evt.lægejournal,ved.de problemer du havde i din praktik periode,overført.
Brug fagforeningen og lægen,,det er det vi betaler vores skat til.
Og,selvfølgelig skal du have et kørekort,der bla.giver dig adgang til traktorkørsel.
Du er 20 år lad dig ikke affeje.
held og lykke
vibeke
p.s.,Hvis bondemanden virkelig tillod dig at,køre traktor uden førerbevis,tja,så har han gjort noget ulovligt.
du skal nok klare det
dec 2012
Jeg har traktorkørekort, det er bare det til bil jeg ikke tør tage.. Jeg er bange for, ikke at kunne bremse..
Ulykkesfuglen, jeg er under uddannelse til web-integrator, fordi jeg gik i stykker, og dermed ikke kan klare landbruget, jeg gider egentligt heller ikke mere..
Jeg fik ingen oplæring fra ham, kun vist hvad jeg skulle gøre, den ene dag. Han regnede med, at jeg kunne huske det hele fra praktik perioden..
Jeg blev ansat til at skulle køre i marken, men fordi jeg ikke var en dreng, så fik jeg ikke lov. Det gjorde hans 15 årige ven, også på vejen, UDEN kørekort..
Det er også derfor jeg så gerne vil have en hund igen. En der altid kan gøre en glad, og jeg så ville kunne komme ud til træning, hyggeture og andet sjov.. Jeg kommer ikke særlig meget ud, for hvad skulle jeg lave? Jeg kender ikke nogen længere i min by, de gamle klassekammerater fra folkeskolen, kan ikke genkende mig længere, og min veninde bor i københavn..
Jeg må se hvad jeg kan få sat gang i med lægen. Det er nemlig død irriterende det her.. 3:
dec 2012
Hold da op, det var noget af en omgang.. Godt du skiftede læge så. Bliver man ikke også umådeligt fed af lykkepiller? Synes jeg har hørt det før..
Jo tak, men jeg har valgt den forkerte gren, de vil have .netter, og vi lærer ikke en pind . hihi. Men skidt pyt..
dec 2012
Jeg har også en masse sul jeg gerne vil af med.. LOL
dec 2012
Min hund fik hotspots over alt tilsidst. hans lys blev også slukket..
Jeg er ked af det på dine vegne ):..
Man ville bare gerne have det var væk NU
Tænk at en mand kan ødelægge så meget