{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
991 visninger | Oprettet:

Puuh Reality-tjek {{forumTopicSubject}}

Ja, idag gik realitetten op for mig
- Jeg bliver aldrig gift..

Jeg fylder 24 til Juli, M er lige fyldt 25 , vi har været kærester i 6.5 år på søndag.. Vi har endnu ingen børn, men snakken er blevet mere alvorlig indenfor de sidste par uger.

Men, vi kan simpelthen ikk blive enige om hvordan og hvorledes.
Vi har forskellig syn på hvad familie er.

Det jeg ku tænke mig er et lille kirkebryllup, med familien som består af udvalgte onkler/tanter/moster og selvfølgelig forældre, søskende og bedsteforældre. Behøver ikke være fest til 100.000kr osv.. Bare en simpel fest med familien og nogle enkle venner..

M's : Hemmeligt, på rådhus, ingen brudekjole eller jakkesæt, og måske middag på en kro.. Og gæsterne består af Forældre, søskende og bedsteforældre

Jeg kan ikke forlige mig med tanken om at jeg ikk kan snakke med nogen om denne store dag, og folk rundt om os først skal have det at vide bagefter.

Så vi skal forblive kærester resten af vore dage, uden nogen ringe eller delte efternavn..

Puuh det blev langt, skulle bare lige ud med det, håber i kom igennem..

Hilsen Betina.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Puuh Reality-tjek
  • #1   19. apr 2013 Så meget betyder et bryllup da heller ikke - så længe man elsker hinanden.

• #2   19. apr 2013 Kære Betina min mand og jeg har kendt hinanden i 19 år og lykkelige kærster, blev forlovet i 1997 smiley ingen børn. Masser af kærlighed, dyr og har ikke et behov for at få papir på hinanden smiley nyd det mens i kan

• #4   19. apr 2013 Enig med "Allergisk" ..

Jeg skal selv giftes til september (i år)
    Og det er da i kirken med kjole og fest bag efter (med udvalgte familiemedlemmer og vennner)..

Jeg ville aldrig selv blive viet på rådhuset, jeg har altid drømt om skulle giftes i kirken, så det vil jeg da også..
    Og det vil min kommende mand også smiley heldigvis!

• #5   19. apr 2013 Jeg prøøøøver på at få ts til at tænke pooooositivt de damer :).

• #6   19. apr 2013 Min kæreste og jeg er også lidt forskellige på det punkt, jeg ville allerhelst have en privat cermoni på Hawaii med kun os to på stranden, hvorimod min kæreste gerne vil have familie og fest.
    Vi er så gået på kompromis med at der bliver holdt vielse et sted som IKKE bliver i kirken, bagefter vil der foregå fest og farver også med hele familien og en uforglemmelig dag.

Vi snakker om bryllupsrejse til Hawaii hvor man kan "forny" sine løfter enten der eller om X antal år på stranden som jeg vil have smiley

Kan I slet ikke finde et kompromis måske?

• #7   19. apr 2013 Det betød også meeget for mig, men jeg har lært at leve med tanken. Måske vi en dag bliver gift, måske ikke, det er lige meget, så længe jeg har min højt elskede "mand" og vores søn!

• #8   19. apr 2013 Netop som Allergisk skriver, er det at give afkald på en drøm..
    Vil gerne prøve at få en ring af M, at blive forlovet, det at planlægge en stor begivenhed i sit liv..

Jeg kan sagtens gå på kompromi med rådhus, men vil stadig gerne have en kjole på, men nej, det mener M ikke man kan på rådhuset eller at det høre til..
    Altså M's forstilling med kirkebryllup er 100 gæster og over 100.000kr ..
    Hans to søstre blev gift på hver deres måde.
    T i kirke med stor kjole og fest bagefter, og B på rådhuset, hemmeligt for omverdnen, kun forældre og søskende som gæster, og med almindeligt fint hverdagstøj. Sådan ser han de to slags bryllupper..

Han NÆGTER at gå i kirken, endda for min skyld, det gik også op for ham at vores børn i fremtiden også skal døbes og det betyder jo man skal i kirke..
    Enten er det hans bryllups-metode eller intet, han giver sig ikke. Han vil ikke bruge pengene på det.
    Så heller en rejse på til USA som man kan snakke om om 30 år og sige, kan du huske vores rejse til USA..

• #9   19. apr 2013 Om 30 år skulle i da også gerne kunne se tilbage på jeres bryllup, uanset om det er et kirkebryllup til 10.000 kr eller et til 100.000, det er jo ikke størrelsen på festen der gør den uforglemmelig.

• #10   19. apr 2013 Hm....
    Må indrømme jeg ikke synes om den stædighed i den situation! Jeg ville blive enormt ked af det, frustreret og skuffet hvis min kæreste havde det på den måde som du beskriver!
    Herhjemme er vi utrolig gode til at gå på kompromis og der skal altså bare være plads til begge i et forhold - også selvom man må opgive lidt!

Har du fortalt hvor meget det betyder for dig? Snakke om hvad han ville synes var et passende budget, sådan så der stadig ville være plads til en USA tur??
    Som du selv skriver er der jo ingen der siger det skal koste 100.000 men jeg synes nu bestemt at du skal have lov til at have brudekjole på som det mindste, det burde han altså ikke komme og bestemme over! Ja sådan ser jeg altså på det

• #11   19. apr 2013 Man kan da forhåbentlig også snakke om et bryllup om 30 år

• #12   19. apr 2013 En lækker kælling
    PRÆCIS!

• #13   19. apr 2013 Vi skal som sagt selv giftes, og vores budget er på 50.000
    Men vi har også valgt at have 2 fotografer fra morgenstunden til efter brudevalsen, dyr post, men for <b>mig</b> mig nødvendigt, vil så gerne have en masse gode billeder til evigt minde.

Maden koster så også en del, kan dog både gøres billigere men også meget dyre, synes det er en fin pris...

Men som sagt kan man jo sagtens holde festen i sin baghave med en helstegt pattegris og tilbehør, hvad koster det, en 2-4 tusind eller sådan?(Med ham slagter skære manden) og så drikkevarer med mere, det er da et ret billigt bryllup hvis man holder det i haven fx. om sommeren smiley

• #14   19. apr 2013 Jeg har også altid drømt om det store kirkebryllup med en heeel masse gæster... min drøm startede ud med at være en fest til mindst 100.000, det er urealistisk at vi vil få råd til det de kommende år, så min drøm blev "nedgraderet" til et lille kirke bryllup kun for de aller nærmeste... men nu er jeg begyndt at blive mere og mere lun på tanken om "bare" at smutte på rådhuset... før var det festen der betød noget for mig, nu er det der betyder mest for mig, at vi bare bliver gift, at vi siger at det skal være os to for altid, for alvor, at vi skriver under på det.. så betyder resten ikke så meget for mig mere.. og jeg kan virkelig godt se det romantiske i at blive gift på rådhuset, og så istedet for at bruge pengene på en stor fest, så tage på en skøn bryllupsrejse et sted hen, som man måske ellers ikke ville have haft råd til smiley
    Der jeg egentlig ville hen med det her er, at fortælle, at ens drøm kan ændre sig smiley
    måske bliver din kæreste mere lun på tanken om et kirkebryllup, eller måske ændrer dine prioriteter sig, så det ikke længere er festen og kirken der betyder så meget, men bare det at i siger ja til hinanden smiley

• #15   19. apr 2013 Her hjemme har vi den samme holdning, nemlig min smiley jeg har også altid drømt om et kæmpe bryllup i haven, med kæmpe fest og det hele. Man skal jo starte et sted, nu har vi fået den kæmpe have smiley

• #16   19. apr 2013 Ja jeg ved heller ikk hvor den kom fra den kommentar.. Tror ikke han har tænkt sig om lige der..

Tror hans budget hedder 5000kr, for det brugte hans søster B og mand kun på deres hemmelige bryllup..

Vi elsker hinanden, men M vil heller bare bruge pengene på noget andet.
    Så må vi lave testamente og alt det..

Spurgte så om vi sku købe nogen ringe som et symbol på at det er os to sammen, (eller hvordan man nu kan skrive det), men han ser ringe som en forlovelse.. Så det får vi heller ikke..

• #17   19. apr 2013 Der er nu en del der bliver forlovet helt uden ringe, og ofte også kun hvor kvinden for en, og så til vielsen for begge parter en ring..

Jeg forbinder to ringe - en til hver, med en vielse.

• #18   19. apr 2013 Minion det er nemlig ærgeligt..
    Derfor er vi bare kommet frem til, vi skal ikk giftes, så kan vi da ikke blive uenige om det..

Prinsesse Zoe : det kan også være mit syn på et bryllup ændre sig når vi får børn en gang, at man måske ser det som noget praktisk, i forhold til børnene, hvem ved..

• #19   19. apr 2013 Her hjemme er det "Kun" mig der har ring på smiley

• #21   19. apr 2013 Her er det mig, der er den stædige.

Min mand ville gerne have været gift i kirke og have holdt en stor fest.
    Ikke ti vilde heste havde fået slæbt mig i kirken for at blive gift, så det blev som jeg ønskede det, et bryllup på rådhuset uden gæster af nogen art.

Det eneste, der indikerede, at vi var blevet gift, var at navneskiltet på døren blev ændret, jeg skiftede et J ud med et H i mit efternavn.

Vores unger er blevet døbt, før de blev konfirmeret.
    Min yngste på 13 er ikke døbt endnu, han er endnu ikke afklaret om det er det han ønsker.

Min betingelse for en dåb, var at min mand selv bar, efter at have læst dåbsritualet kunne han ikke og jeg fik igen min vilje smiley

Til sommer fejrer vi sølvbryllup og stod det til mig rejste vi væk, kun os to, men denne gang får han sin vilje og der bliver holdt fest for familie og nærmeste venner.

• #22   19. apr 2013 Minion..

Jo det lyder også hyggeligt..
    Kan sagtens blive gift på rådhuset.
    Jeg vil bare gerne have kjole på, og lave en fin fest i haven eller forsamlingshus, med en god buffet (helstegt pattegris kan vi ikke lide), og så med den nærmeste familie og et par venner..

Der det hele kulminere er at M ikke synes brudekjole hører til rådhusbryllup, nærmeste familie kun består af søskende, forældre og evt bedsteforældre.. Og det skal være hemmeligt..

Men min nærmeste familie består af :
    Mor Far og Storebror
    Bedsteforældre og Mormor
    Far's søster og mand - evt mine tvillingefætre og kusine
    Mor's lillesøster og forlovet - uden børn
    Mor's lillebror og kone - og min kusine

• #23   19. apr 2013 Allergisk, bestemt, havde heller ikk regnet med den skulle koste mere end 2000-3000kr. Den skal bare sidde godt.. Og selvfølgelig selv betale..

Aldrig i livet om jeg vil bruge 100.000kr på en fest..
    Havde tænkt MAX 20.000kr , og så er det vist højt sat..

• #24   19. apr 2013 Nu ved jeg ikke hvad kjole du havde tænkt dig osv.
    Men der er en del brugte brudekjoler på DBA og gul og gratis fx. de sælges også til 1000 og 2000 kr, og er rigtig fine smiley
    Alt afhængig af hvad man er til at størrelser, slæb osv.

• #25   19. apr 2013 Ja , jeg må prøve og tage den op en gang om noget tid.

Men i i hvert fald, hvis vi går hen og blive enige om noget vi begge er glade for, så bliver det nok først i år 2018, da jeg gerne vil giftes på mine bedsteforældres bryllupsdag d. 30 juni og den lander først på en lørdag i år 2018.
    Mine forældre valgte og forlove sig på deres sølvbryllupsdag d. 30 juni 1981 og ville selv have været gift den dag i 1989, men eftersom de havde termin med mig d. 1 juli 1989, turde de ikke, kom dog først d. 2 juli ..
    I år har mine bedsteforældre 57 års bryllupsdag..

• #26   19. apr 2013 Åh det er da en rigtig sød tanke Betina! smiley

• #28   19. apr 2013 Man kan ændre sig og gå på kompromis med tiden... smiley Her hjemme kunne vi heller ikke blive enige, jeg holdt på at hvis vi skulle giftes, så skulle det være i kirken, men tilgengæld var jeg ligeglad med fest og gæster, for min skyld kunne det egentlig godt bare være os to i kirken, men den anden halvdel mente så at hvis det skulle være i kirken skulle vi også have den store fest og det har vi bare aldrig haft råd til -eller vi har ikke ville prioterere i vores budget i hvert fald..

Efter at have været kærester i 14 år og 11 mdr. Blev vi så rent faktisk gift for 4 mdr. Siden, på rådhuset med kun vores forældre som gæster -og to af mandens søstre som egentlig ikke var inviteret, men what the hell.. smiley

Vi blev så viet på Det gamle rådhus i Ribe og jeg vil sige at skal det være et rådhus bryllup, så bliver det altså ikke meget finere og mere kirkeagtigt end netop det rådhus smiley

• #29   19. apr 2013 Hehe det er ikke andet for Allergisk , min opsparing priotet lige nu er til børn, så skal vi da ikke tænke på det når vi en gang går hen og bliver gravid..

Også bare det med at få en ring som symbol på man hører sammen med en kunne jeg godt tænke mig. Kan helt vildt godt lide de der Titanium ringe, også fordi vi begge er håndværker (maler og murer). Og de koster dælme ikke meget..

Lækker kælling..
    Mine bedsteforældre betyder meeeeeget for mig.. Min kære Bedste er lige fyldt 86 og Bedstefar bliver 80 til August.. + plus jeg er den mindste i børnebørnsflokken, så er Bedste's pige, derfor betyder det meget for mig at kunne blive gift den dag..
    Er bare bange for de ikke når og opleve den dag, HVIS den kommer, da de er blevet meeget gamle på det sidste og Bedste er ikke meget optimistisk mere..

• #31   20. apr 2013 Kan ikk lide guld smykker.. Så heller sølv, eller hvidguld hvis man skal flotte sig hehe..

• #32   20. apr 2013 Det var da vildt så stædig han er..

Alle ved da eller burde vide, at de fleste piger har en drøm om at blive gift i kirke med hvid kjole og alt der hører til.. smiley

Hvis jeg en dag bliver gift, så er jeg ligeglad med om det bliver i kirke eller på Rådhuset (er jeg sikkert ikke ligeglad med når den tid kommer).. Bare jeg jeg kan være iført den hvide kjole.. smiley
    Ringe behøver der ikke blive brugt penge på, har nemlig et sæt vielses ringe herhjemme.. 2 smukke ringe i guld fra 1962, som tilhørte min farmor og farfar samt min mor og far.. smiley

• #33   20. apr 2013 Har du spurgt ham ærligt (og med det varmeste smil på læben) om han egentlig har nogen betænkeligheder ved at være registrerede ægtefolk? -Jeg spørger fordi, jeg lige kan se det for mig, at han sidder og planlægger jeres tur igennem USA og taler om det med så store armbevægelser, at han slet ikke forstår at han efterhånden gør dig ked af det, hver eneste gang der bliver nævnt bare en lille bitte kommentar omkring det. -Fordi han får lov til at ytre SIN drøm og du bare skal gå på kompromis med din. Ret mig endelig hvis jeg tager fejl!
    Well, jeg tænker at i kommer fra to forskellige verdener, og at du er villig til at gå på kompromis med din drøm, men han lyder ikke så villig til at gå på kompromis med sin drøm. Og det er et regnestykke alle mennesker kan se, er et unfair resultat. Det er derfor jeg tænker om han måske i virkeligheden går og frygter et eller andet?
    Når det så er sagt, så vil jeg lige skrive, at hvis du nu går med til en rådhusvielse, og du gerne vil have det lidt specielt alligevel, og lejligheden til at tage en billedskøn kjole på.. så er der startet et forholdsvis nyt koncept der hedder "Vi i det fri". Det er nogle specielle dage, hvor man kan blive viet i fx. botanisk have. Det er både en blanding af meget højtideligt, grundet omgivelserne, men også meget nede på jorden, da der er en del andre par, der også bliver viet den dag. Jeg skal slet ikke gøre mig til herre over at bestemme hvad der er det rette for jer, jeg tænkte bare at det måske er stedet hvor jeres to verdener kan mødes.

Al håb om at du bliver indhyllet i en fantastisk kjole og får erklæret din ubetingede kærlighed foran dem du elsker! -Knus til dig

• #34   20. apr 2013 Samliv og ægteskab er et langt kompromis.
    Man giver, man tager, man forhandler, man trækker på skulderen, man argumenterer... Man vinder, man taber.

Det er om at holde sig for øje, hvad der i virkeligeheden betyder noget, så man ikke står ved Sct. Peter og fortryder sine valg smiley

• #36   20. apr 2013 Jeg er bare så enig med CH her, samliv handler om at tage hensyn til hinanden om at leve sammen, ikke om at "vinde" hvis ikke man vil se det fra den andens side også og indgå kompromis så er det dømt til at gå galt, i samliv er det ikke din drøm eller hans drøm det handler om, det er jeres fælles liv;)

• #38   20. apr 2013 Nu har jeg ikke læst hele tråden, men her kommer vores version:
    Jeg har altid drømt om et kæmpe kirkebryllup hvor intet manglede - hele prinsesse-udstyret med hestekaret, kæmpe marengskjole, you name it!

Det var bare ikke helt sådan det blev... Det skulle gå lidt stærkt, for manden skulle udsendes, og vi skulle have været samboens i 2 år eller gift før jeg stod som 'første arving' hvis der skete noget... Så det blev på rådhuset i min fine gallakjole fra gymnasiet, med en lille fest bagefter med den nærmeste familie.. Med et sær ringe af rustfrit stål, for det var lige det vi havde råd til... Og heller ikke med det romantiske frieri som jeg havde drømt om, men et opkald og med praktiske grunde...

Jeg er stadig ret træt af, at det ikke blev det store drømme bryllup, og vi har snakket om, at blive gift igen i kirken med det hele - men det er All or nothing for mig, der er kun et bryllup, en chance... Jeg har måtte sluge en af mine største drømme, mit bryllup... Men som de andre siger - det er en dag af livet, godt nok en stor en, men stadig kun en... Så kan vi bruge penge på andre drømme istedet smiley

Kommentér på:
Puuh Reality-tjek

Annonce