{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
756 visninger | Oprettet:

En oplevelse man kunne være foruden {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften siger, fik jeg en oplevelse idag som jeg snildt kunne have været foruden.

Vi var på vej til 1 års vaccine med Eddie, da vi kører på strandvejen, og vi ser et par mennesker stå ved vejkanten. Vi kører forbi, og synet som møder mig er forfærdeligt. En hund der var blevet påkørt, som lå inde på græs rabatten, med vidt åbne øjne... Hvor gjorde det ondt at se. Der var lige kommet en bil, som vi regnede med var ejeren. Dette fik vi bekræftet senere, da vi kommer ud fra dyrelægen med Eddie, hvor ejeren til den døde hund står sønderknust, over tabet af sin hund. Føler så meget med hende, og hvor sender jeg mine tanker til hende. Hvor må det være hårdt at blive ringet op og få at vide at ens hund ligger død i rabatten af vejen.

Det satte sig virkelig i mig, har tænkt på det hele dagen, og selvom det ikke var min hund, følte jeg virkelig den der smerter som når man mister et kært elsket familiemedlem.

På det område er jeg meget følsom. Der skal ikke meget til når det kommer til det med hunde og sådan, at jeg kniber en tårer, eller rent faktisk bryder sammen til trods for det ikke er mig der har lidt tabet.

Men bare tanken om at det én dag bliver min tur til den smerter der kommer ved tabet, får jeg det helt dårligt over at tænke på.

Synes bare lige jeg ville ud med mine tanker, da det egentlig har berørt mig ret dybt, at se en hund ligge der helt udstrakt med vidt åbne øjne, med viden om at den rent faktisk er død og hvor ked af det ejerne bliver. Det var utrolig ubehageligt at se på, og hvor ønsker jeg det ikke for nogen andre at opleve sådan noget.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  En oplevelse man kunne være foruden
  • #1   26. mar 2013 Puha smiley

Vil slet ikke tænke på at miste min lille pige.. Hun har været min bedste ven i 5 år.. Det gør simpelthen så ondt at tænke på!! smiley

Sender tanker til den stakkels familie..

• #2   26. mar 2013 Har kun haft min dreng i 1 år, og kan allerede få tårer i øjnene ved tanken om at jeg mister ham, om forhåbentlig mange mange år!

Men ja.. jeg er bare følsom hvad angår det.

• #3   26. mar 2013 Det var da også frygteligt.......:( ..... men tænker samtidig..... det kunne jo være undgået , hvis man altid har snor på sin hund, når man går tur....eller et hegn i sin have , så hunden ikke kan komme ud på vejen.

• #4   26. mar 2013 Det er sandt.
    Det kunne være undgået. Man ved aldrig med de hunde altså.

• #7   26. mar 2013 Sikke en grim oplevelse smiley Det samme kunne nemt være sket for endnu en hund idag.

Da Gia og jeg var ude at gå morgentur så vi en hund som gik løs på fortovet. Lidt efter hunden kom der så en dame. De gik begge over vejen og ned af en sti (Så jeg gik så ud fra at hunden så var hendes) men da Gia og jeg så kom tættere på og skulle ned af samme sti stopper hunden op ovre på modsatte side af vejen og krydser så vejen. Jeg begynder så at råbe på hende damen: HALLO, HALLOOO, din hund er løbet over vejen! Hun vender sig så om og siger at det ikke er hendes og ser så hun går med en hund selv - i snor. Igen krydser hunden vejen (lige inden der kommer en lastbil). Efter lastbilen er kørt forbi går Gia og jeg så også over vejen og ned af stien. Jeg får så kaldt hunden hen til mig, men den har ikke noget halsbånd på så tænker at det eneste jeg kan gøre er enten at lade den rende og håbe den selv finder hjem eller se om jeg ikke kan lokke den med hjem til mig med en masse godbidder. Det får jeg heldigvis gjort, lækre pølsegodbidder og to hunde som bare leger hele vejen hjem = Gia som slet ikke kunne gå pænt i snor = ondt i armene men med hjem kom den og der blev så ringet til politiet. Halvanden time efter ringer en ung mand som savner sin hund - heldigvis endte det godt her. Men puha, jeg nåede godt nok også at få mig lidt af en forskrækkelse og gjorde ejeren i den grad også!
    På billedet - Gia og hunden Charlie, som han så hedder.

profilbillede
  • #9   27. mar 2013 Ja det må også være forfærdeligt for billisten, men det underlige var at det så ud til at billisten bare var kørt igen, for der holdte igen andre biler end ejerens...

Kommentér på:
En oplevelse man kunne være foruden

Annonce