{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.512 visninger | Oprettet:

forsvundet penge fra kontoen, og banken er lige glad. {{forumTopicSubject}}

hej undskylder for den lidt lange smørre, men tilbage i, sidst i febuar ringede jeg til min bank dame, og fik hende til at overføre 3000kr til min kæreste, der gik så ca 3 dage pengede var stadig ikke kommet frem, ringede så til banken og snakkede med min rådgiver som overførte de penge og hun sagde der kunne gå op til 5 bank dage( har så altid kun oplevet de kom dagen efter hvis det var en bank dag) men fint ventede det længere, og de var stadig ikke kommet, ringede så igen og hun sagde hun godt kunne trække dem tilbage, men at det ville tage en bank dag mere og hun var sikker på de ville komme frem den på hendes konto den næstebank dag så hun mente ikke det var nødvendigt at tilbage føre dem.
men den næste bank dag var de stadig ikke fremme, ringede så igen og bedte hende at trække dem tilbage, og fik afvide der ville gå 2 bank dage den her gang, men fint nok tjekker min konto da der er gået to bank dage og intet er kommet tilbage ringer igen. og hun siger de er på vej, tjekker igen dagen efter og stadig intet.

ringer så til banken igen og min rådgiver ved ikke hvad der lige sker men hun var sikker på de ville være der den næste dag.
kigger så igen dagen efter og de er stadig ikke kommet ringer igen og er godt træt af det hele og spørger hvad der lige sker og det veed hun ikke, tænker fint ringer til chefen i afd. og bedere hende kigge på det, og hun ville ringe tilbage den samme dag, hvilket hun ikke gør!
Ringer så dagen efter og spørger hvad hun fant ud af og hun sagde hun ikke vidste hvad der skete, sagde så at de jo måtte være et sted, men hun svarede ikke rigtig og blev bare næremset behandlet lidt lige gyldigt.
men tænker fint og siger jeg ringer igen, den næste bank dag og håber de har fundet ud af noget, ringer så og pengende er ikke til bage samt kan ikke få afvide hvad der sker for bare afvide de ikke ved det, og bliver sur og siger det kan ikke passe de mister 3000kr som bare forsvinder ud i den blå luft!?
og igen det samme lige gyldig svar med at de ikke ved det og intet kan gøre. har nun ringet hver dag jeg kunne og rykket efter en forklaring samt mine penge, med det samme svar de ikke ved hvad der er sket osv. og det her har stået på en md tid nu.

nogen der ved hvordan jeg står? har ringet til forbruger rådet som intet kunne gøre som sendte mig vidre til noget ankenævn, men de ville kun tage sagen op hvis det har kostet mig penge at de klokker rundt i det, hvilket det ikke har efter hvad ankenævnt siger.

så skal jeg bare opgive de 3000kr og affinde mig med banken har smidt de penge væk? eller kan jeg gøre noget?
skal lige siges jeg self er igang med at skifte bank!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forsvundet penge fra kontoen, og banken er lige glad.
  • #1   19. mar 2013 Jeg vil ikke opgive sagen, banken må da stå til ansvar for hvad de har gjort. Ring og sig til dem at du har sat ankenævnet på sagen...

• #2   19. mar 2013 ankenævntet vil som sagt kun tage sagen hvis det har kostet mig penge jvilket de siger det ikke har, selv om jeg jo mener det har kostet mig de 3000kr, men har både truet med at gå til ankenævnen(som jeg jo så har haft ringet til) og gå til samtlig medier, har skrevet til ngoen(men ingen respons) så lige pt aner jeg ikke hverken fra eller til og 3000kr er mange penge sys jeg, men kan self være at når man er en bank kunde der ikke tjener en dirktør løn så er de lige glad hvordan de behanlder en.

• #3   19. mar 2013 Gå da til avisen med det, og lad dem brinde historien. Samtidigt bliver ved med at ringe nogle dage om ugen, så de ikke tror du har glemt det. Det ville jeg gøre, hva med politiet?

• #4   19. mar 2013 Du skriver en skriftlig klage og sender den til hovedafdelingen samt kopi til omtalte filial. Du beder også om en redegørelse for hvorledes det kan lade sig gøre at én bank ansat får 3000,- til at forsvinde..

• #5   19. mar 2013 hov det glemte jeg at skrive har ringet til politiet, som sagde at jeg skulle tage fat i bankens judrisk afd. dem har jeg skrevet mail til, for ca 1 uge siden men heller igen respons, det politiet sagde var man ikke bare kunne melde en bank for tyveri, som var det jeg ville og det skulle gå igennem den jydrisk afd. dem venter jeg som sagt svar fra, og ringer stadig, selv om bank chefen og min rådgiver er ekstremt tit optaget her de sidste par dage, så for bare hende der tager telefonen til at ligge en besked.

men aner virkelig ikke mer ehvad jeg kan gøre

• #6   19. mar 2013 brinde=bringe

• #7   19. mar 2013 Hvor har din kæreste bank..??
    Går ud fra det er en anden, når de siger der kan gå så lang tid før pengene er der.

De må under aller omstændigheder kunne se hvor de penge er ført hen..
    Og så må du ellers sige til dem, at de skal se at få ført de penge tilbage til dig igen.
    Og hvis de begynder med at de ringer tilbage senere samme dag, så må de give dig et tidspunkt (inde for åbningstiden), så hvis de ikke kontakter dig inden der, så ringer du selv og rykker dem for at få svar.. Du har prøvet at samarbejde længe, og givet dem rigelig med tid og selv haft meget tålmodighed, så du må gerne blive besværlig, så de kan se at komme lidt videre. Det skal ikke tage dem så lang tid.
    Slet ikke med den dårlige service de har givet dig.

• #8   19. mar 2013 lise: så skriver bare min oplevelse og hvad der er sket og sender, skal detvære pr alm brev eller tror du at mail er fint nok? plus ved du om de penge er tabt eller jeg kan få dem igen når det er banken der har lavet et eller andet

• #9   19. mar 2013 Gå ind i banken og ring fra mobilen næste gang, og se om de rådiver reelt er optaget eller ej. Måske stå et sted de ikke li kan se dig. Så kan du se om de lyver eller ej... Syntes det er under al kritik det den bank laver...

• #10   19. mar 2013 Du skal ikke skrive om du kan få pengene igen, DU SKAL HA PENGENE IGEN:..

• #11   19. mar 2013 lotte hun har i sydbank og ja det var en anden bank hun var i london og havde fundet noget tøj. og ringede hjem og spurgte om hun måtte låne til det hvilket hun godt måtte, men ja hun fik det aldrig samt har haft konto udskrift fra hendes bank med ned i min bank så de kan se de aldrig kom frem oig konto nummeret var rigtig det er der osse blevet tjekket op på.

jeg ringer som sagt hver dag og rykker, min kammerat har sagt ast jeg skulle begynde at sende dem rykker osv. med gebyr, men tror jeg desværre ikke man kan som alm person, selv om det måske kunne få dem til at tage sig sammen

• #12   19. mar 2013 De kan ikke miste dine penge, så må de da finde dem og sætte dem ind igen.

• #13   19. mar 2013 jackie: ser osse helst jeg for dem igen, men lige pt er jeg ved at opgive føles som jeg har prøvet alt nu, det eneste jeg bare ikke kan forstå er de ikke kan sige hvor de penge er for de må da være et sted?

• #14   19. mar 2013 har du ikke mulighed for at møde op i banken .... stå der og sige at du vil vide hvor dine penge er ....

• #15   19. mar 2013 Hanne M.: det er en god ide...

• #16   19. mar 2013 hanne: det kunne jeg got men tror ikke det gør nogen forskel og bare vil få det samme trælse svar med de ikke ved det.

men forstår ikke de bare kan forsvinde, plus at det ikke er særlig betrykende at en bank bare kan miste ens penge på den måde troede ikke det var muligt

• #17   19. mar 2013 Når de smider pengene væk på den måde, burde du som minumum kunne kræve de betaler de renter tilbage til dig som du mister ved ikke at have dem stående, når det er dem der laver alt det rod i det.

Tror det bliver en lang kamp for dig, og ved ikke hvad du ellers kan gøre for at få pengene.
    Ville eventuelt skrive eller ringe til bankens juridiske afdeling igen, for at få bekræftet om de overhovedet har modtaget den mail.
    Ringer du, kan du have mailen klar ved din computer, så hvis de siger de ikke har modtaget den første, kan du sende den med det samme til den person du snakker med (du skal bare have oplyst direkte mail til den person i telefonen). Få dem til at bekræfte i telefonen at mailen er modtaget, samt lige få dem til at sende svar tilbage på mail om at den er modtaget.
    Så har du nemlig sikret dig dokumentation for den er sendt og modtaget, og de kan ikke rigtig ignorere dig på den måde.
    Gør de det, er der i hvert fald noget helt galt.

• #18   19. mar 2013 måske .... men mon ikke du trods alt ville få nogen i tale ... der kan de jo ikke gemme sig som når du ringer ... og hvis du står der og halv højt spørger til dine forsvundne 3000 mon så ikke du kommer hen til et skrivebord og en der trods alt vil kigge på en computer skærm .... penge kan spores ...

• #19   19. mar 2013 Har du tjekket på din egen konto om pengene er overført til den rigtige konto i første omgang?
    Og hvilken bank har du?

• #20   19. mar 2013 christina, det var det rigtig konto nummer de havde sendt dem afsted til. og de er ikke kommet tilbage kan jeg selv se samt siger min bank dame, men har lige modtaget et opkald fra judrisk afd. derfor jeg først svare nu, men han har haft fat i banken og sagt de har til fredag ellers går han rettens vej så kan være der sker noget nu hehe helt rart smiley

Det er jyskebank afd i struer

• #21   19. mar 2013 fedt, dejligt nogen reagerer, det andet er da også ufattelig dårlig service ....

• #23   19. mar 2013 Skriv til Kontant. Det må da være en guf historie for dem.
    Banken som får dine penge til at forsvinde. Banken som tryller dine penge væk. eller andre gode overskrifter. EB kunne også være en ide.

• #24   19. mar 2013 birgitta: her for ikke så længe siden snakket med dem fra bankens juris afd. de har givet min bank til fredag til at få braagt orden i sagerne ellers ville de gå rettens vej så tror der kommer en løsning nu på det, pengende er som jeg blevet trukket tilbage men er bare aldrig kommet tilbage, det der undre mig de bare forsvinder ud i den blå luft.

men som jeg skrev før er det jyskebank

• #25   19. mar 2013 calle: har lige skrevet til kontant nu smiley

• #26   19. mar 2013 De kan bestemt ikke miste dine penge, for normalt hvis der er fejl i et konto nr, så kommer pengene retur til din konto. Giv ikke op - du har krav på at få dine penge tilbage, især når det ser ud til at være banken der har fejlet. 3000kr er mange penge. Håber at det lykkes dig smiley

• #27   19. mar 2013 hvor er det langt ude sådan noget kan ske, håber du får dem tilbage... og godt du kunne "undvære" dem, ikke alle der har kunne det

• #28   19. mar 2013 Det er korrekt forstået at det er en alm. konto til konto overførsel, mellem to banker i DK?

Før du maler fanden på væggen, så går du lige ind på netbank og tjekker hvilket registrerings og kontonummer der er overført til.
    Det kan du hurtigt holde op mod din kærestes reg og konto-nummer og se om der er overført til den rigtige konto.

Hvis der er det, så tag og tjek lige kærestens konto en gang til, for så skal pengene være kommet frem.

Hvis det ikke er, så kan Jyske Bank se hvilken bank der er overført til og ringe til dem og høre hvilken konto pengene er endt på.
    De fleste gange kommer pengene retur af sig selv engang imellem, når man skriver forkert reg eller konto nummer - Det kan godt tage noget tid.

Men engang imellem så sker det uheldige, at reg og kontonummer rent faktisk findes og pengene ender hos den forkerte person - Og så skal bankerne lige have fundet ud af det og få ført pengene retur og det må de ikke før de har talt med den person der ejer kontoen.

Når du allerede har klaget, så er jeg ret sikker på, at der nok skal ske noget i sagen, for bankerne har ikke nogen interesse i at få endnu mere dårlig omtale smiley

• #31   19. mar 2013 Jeg var gået ned i banken og havde nægtet at flytte mig før jeg fik en skriftlig erklæring på at jeg fik pengene!!!

• #32   20. mar 2013 hej alle sry det sene svar har idag været i banken igen og snakke med dem, da de ringede til mig efter dem fra judrisk har haft fat i dem, og konto nummer og det er rigtig, hun kunne ikke forklare helt precis hvad der er sket og hvorfor men noget med de var blevet låst et eller andet sted i system men det skulle være iorden, og pengende på vej til min løn konto, fik en eller anden inviklet forklaring med systemet skulle have låst dem fast et sted eller sådan noget, hun siger at det er hende der er kommet til at lave en fejl og undskyldte mange gange og håbede ikke jeg flyttede bank(men gør jeg da det ikke kan passe de ikke tager mig seriøst før nu)

men rart at få en forklaring på hvad der var sket selv om jeg ikke helt forstod det, men osse lige meget så længe de kommer tilbage smiley og hun sagde jeg skulle ringe imorgen hvis de ikke stod der.

• #33   20. mar 2013 ENDELIG.
    Det var fame også på tide. Jeg ved ikke hvad jeg skulle have gjort havde min bank budt mig det der. Så havde de låst 3/4 af mit månedlige husholdnings budget.
    Det er bare ikke i orden. Kan godt forstå du skifter bank.

• #34   20. mar 2013 Jeg synes det er rigtig godt at det er løst ...

MEN jeg synes ved gud det er helt hen i vejret af den ringeste kundeservice jeg længe har hørt om at DU har skullet bruge tid og kræfter på at få dem til at lede efter DINE penge som DE havde mistet ...

Havde du ikke fundet ud af det med den juridiske afd, havde du så bare aldrig set dine penge igen ???

• #35   20. mar 2013 hanne: det ved jeg ikke, men nu ved jeg til næste gang at hvis sådan noget skulle ske igen så ved jeg hvad jeg skal gøre,

Kommentér på:
forsvundet penge fra kontoen, og banken er lige glad.

Annonce