969 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 54 Svar

Misbrug af race Misbrug af race

Der har for kort tid siden igen lige været et eksempel på hvordan nogle folk prøver at misbruge andre racer for at få deres listehunde godkendt.

Personligt syntes jeg de personer som gør dette er nogle s.in.

Oplever gang på gang at uviden dumdristige egoistiske mennesker bruger staff som deres syndebuk fordi de har valgt at købe noget kratværk som ikke er lovligt. Hvad i en i hulen helvede tænker de på, til sidst har de også ødelagt den races omdømme fordi de skal tilfredstille deres ego....

Bær over med mig har bare fået nok

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montage af køkkenarmatur 800 kr.
  • Haster! Silikone fuger på badeværelse 1.300 kr.
  • Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ophængning af lamper 600 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Misbrug af race
  • #1   13. mar 2013 er fuldstændig enig med dig, det er overhovedet ikke iorden! smiley

• #2   13. mar 2013 Ja og at de bliver ved

• #3   13. mar 2013 det er folk med hovedet langt oppe i r*ven, de forstår ikke og vil ikke forstå at de ødelægger det for andre. og de er ligeglade. det er sørgeligt.

• #4   13. mar 2013 Undskyld mig meget, men er det ikke at have for lidt at gå op i, hvis det han irriterre dig så meget? :s

Jeg synes det sjovt som der viser dig en svag tendens til at ved nogle racer går folk helt i det røde felt over at andre opretter dem som værende den race (f.eks. muskelracerne som engelsk staff) hvor at det næsten ikke bliver lagt mærke til hvis det er de mere normale racer som der ikke er stor fokus på.

• #6   13. mar 2013 Labben og boxeren bliver også brugt flittigt - det er ´synd og skam. smiley

• #7   13. mar 2013 Folk farer i flindt, fordi så ender STB, Bullterrier, boxer osv. som de næste på listen, fordi så mange idioter siger deres hund er af sådan en blanding,

• #8   13. mar 2013 Anya så forstår du tydeligvis ikke hvad TS mener. det er et problem med den race pt pga. hundeloven. hvis folk opretter en ast som sbt, så ser evt uvidende folk hunden og tror fuldt og fast på at det er sådan en. en dag bider hunden måske en anden hund, eller et andet menneske. BUM hvad tror du så der sker med racen? så er den ikke længere på obs listen men på forbudslisten, fordi folk så tror at det er en sbt der har gjort det. derfor er det et kæmpe problem... det er det samme hvis folk opretter hunden som en boxer, når man tydeligt kan se det IKKE er en boxer. det er svindel og det burde man ikke gøre. opret hunden som det den er, hvis ikke den må oprettes må man jo rette sig efter det...

• #9   13. mar 2013 Enig med dig Philip. Også har man opfundet navnet engelsk staff (uden stamtavle selvfølgelig)

• #10   13. mar 2013 Anya - hvordan tror du opdrættere har det med at deres racer bliver brugt på den måde?

• #11   13. mar 2013 Anya: staffen er på obs-listen. Når alle disse blandinger kaldes staff og disse blandinger bider og skaber ballade, så er det staffen det går ud over, og denne kommer også på listen. Derfor ryger folk med kærlighed til racen op i det røde felt. De risikere at miste deres race, fordi folk lyver

• #12   13. mar 2013 Nu er det sådan at hvis du satte dig ind i tingende og holdte af den race din hund har så ville man blive påvirket af det for på sigt vil det gå ud over ens race fordi nogle ikke fatter noget.

Og nej har meget at gå op i jeg elsker min hunds race

• #13   13. mar 2013 Julie P. Nemlig, det kaldes kærlighed

• #14   13. mar 2013 Tænk hvis nogen solgte falske BMWer med defekte bremser

• #15   13. mar 2013 Line P - Jeg synes ikke der er mere fokus på staffen end der er på boxeren eller nogle af alle de andre racer folk flittigt prøver at bilde andre ind at deres ulovlige hund er istedet for den race den reelt er.

Human DKK Idiot smiley ) - Hvilken liste? Politikkerne er jo blevet klar over at forbuddet ikke har hjulpet noget som helst?

Michelle B - Det er da ligeså meget et problem for alle de andre muskellignende racer? Men de farer da ikke op i det røde felt hver gang det sker, hold nu op altså.

GAGnam'style. - Hvordan skal opdrættere af alle andre racer så have det når deres bliver brugt på den måde? Hooold nu altså.

Også vil jeg lige sige, jeg synes det ligeså irriterrende når folk opretter andre hunde som en race den ikke er, f.eks. poms som er blandinger eller en af alle de andre racer, men det er der ikke nogle der farer i rødt over heller, på den måde i så fald.

Jeg kan altså ikke se hvorfor der er behov det. Den kommer jo ikke ind alligevel? Derudover har jeg faktisk også ret ondt af alle dem der ejer hunde af ulovlig race eller blanding deraf. Det må da være nederen ikke at kunne vise sin hund frem på lige fod med alle andre, bare fordi regeringen i Danmark har været snotdumme, og HG valgte at følge trop efter.

• #16   13. mar 2013 Synes også det er vildt hvor mange blandinger af Cane Corso der er dukket op. Racen i sig selv findes vel ikke i et stort antal i danmark? Men blandingerne med disse er mange.

• #17   13. mar 2013 Er bare så stor en skam at folk er så egofikseret at de ikke kan se at de smadre så meget for os som elsker, arbejder, avler, træner og studere denne race.

• #18   13. mar 2013 Anya - Folk der misbruger boxeren, Labben, staffen... Så går det jo ud over dem! Underligt du ikke kan se det.

• #19   13. mar 2013 GAGnam'style.
    - Den forstod jeg slet ikke.

• #20   13. mar 2013 Anya, inden du nu slipper dine finger løs på tastaturet så tag lige og gør dit forarbejde ordenlig der er en liste jo.

Man fare op fordi folk misbruger ens race til deres ulovlige hunde som til sidst kan ødelægge det for os som elsker den race..

Hvis du ikke går op i din race så er det for dig jo også bare en genstand

• #21   13. mar 2013 At et menneske går og siger, at deres pomeranian blanding er ægte kan ikke betyde, at min hund skal bruge resten af sit liv i snor og mundkurv. Deri ligger forskellen! Det er jo ikke kun på HG at de lyver

• #22   13. mar 2013 Anya, orker næsten ikke engang prøve at forklare dig det, for du forstår åbenbart ikke det man skriver. det er IKKE iorden at nogen som helst opretter en hund som nogen den ikke er, chihuahua, poms, GD, DSG, EB, FB, what ever. men når folk har deres race MEGET kær så går det dem meget på når deres race bliver misbrugt så ofte og så igen. er sikker på dem med boxer og andre hunde af den type er ligeså trætte af det. i TS tilfælde er det lige sket og det var tydeligt at det ikke var en sbt. derfor går det TS meget på, da han selv er indehaver af en SBT. så kan du synes nok så meget han ingen indhold har i sit liv, eller har for lidt at gå op i. det er noget bull sh*t at fyre af! han går op i racen derfor bliver han sur, det kan ikke være så svært at forstå hvis man bare følger lidt med i timen. smiley

vi kan sagtens være enige om at det er synd og ærgeligt for folk med hunde fra listen, har selv en i familien med en amstaff. men der er ikke andet at gøre end at følge loven og reglerne. har selv spurgt admin hvorfor hunde fra listen og blandinger deraf ikke må oprettes, men har fået at vide, at sådan er reglerne på HG. så dem må man jo rette sig efter, og når folk så prøver gang på gang at få hunde ind som noget de ikke er, så er det DØD trættende at se på og derfor bliver ens pis tit sat i kog... han har ligeså meget lov til at oprette sådan en tråd som alle andre smiley hvis du ikke magter sådan en tråd, så kan du jo bare forlade den smiley

• #23   13. mar 2013 Jeg forstår godt jeres harme, jeg ser rødt når jeg ser en af de såkaldte boxer blandinger smiley

• #25   13. mar 2013 Phillip
    - Ja der er en liste, men forhåbentlig ikke meget længere, da politikkerne ER klar over den INTET har hjulpet.
    Hvad så med ALLE de mennesker der ejer en blandingshund? Det er bare en genstand for dem fordi de ikke har en racehund?

Kathrine & Julie - Det er jeg helt med på, men hold nu op altså.
    Hundeloven bliver ikke bygget over hvad folk lyver deres hund til for at få den oprettet herinde. Jeg har endnu IKKE mødt en eneste person som ejer en ulovlig hund lyve den til en anden race endnu, faktisk virker dem jeg har mødt mere "stolte" af at have en hund af en af de ulovlige racer.

Bare fordi folk lyver om racen på deres hund for at få den oprettet herinde, så betyder det jo altså ikke at de gør det i virkeligheden, og hvis man tror det så synes jeg virkelig at det går ned af bakke for Danmark og vores tanker om andre mennesker.

• #26   13. mar 2013 Jeg bliver faktisk også ret irriteret over alle de pomser der er så dårligt typede at de overhovedet ikke ligner pomser. For det ødelægger racen at folk insistere på at avle på hunde der ikke ligner hverken fugl eller fisk.

Anyway jeg er helt på linje med TS. Det er fanme ikke ok at hive staffyer, boxere og labber med sig i faldet!

• #28   13. mar 2013 Anya: hvad tror du, at de ulovlige hunde er registreret som i Dansk Hunderegister?
    Det er set 100000 gange, at folk siger 'den er registret som engelsk staff, så den er lovlig'

• #29   13. mar 2013 Nogle racer har fået et blakket ry fordi nogle idioter skal blande racen ind i deres liste hunde, og på den måde prøve at gøre dem lovlige. Hvor mange gange har vi ikke set annoncer med fks. boxerblandinger til salg, og tit og ofte indeholder de ikke skyggen af boxer...

• #30   13. mar 2013 Gider ikke engang bruge tid på at prøve at forklare dig hvordan tingene hænger sammen. Der grænser for hvilke ting man kan lære en person, som ikke vil lytte til andre end dem selv.

God aften til Jer alle

• #31   13. mar 2013 det er jo sørgeligt at tænke på at en dejlig race som amstaffen en dag ikke er her mere (hvis ikke forbuddet bliver ændret) det er da ærgeligt at nogen folk ikke kan have deres drømmerace mere pga den ånsvage lov.. kenneler der avler dem, er nødt til at finde en anden race de kan forelske sig i hvis de vil forsætte fordi de ikke længere må avle på dem smiley men så er der de idioter der laver blandinger deraf og køber amstaffer uden tavler, og bruger dem som potens forlængere, det er da også en lussing der vil noget til dem der virkelig elsker racen og vil racen det bedste. det ønsker jeg da ikke det sker for SBTen har racen MEGET tæt på livet og jeg ønsker at den fortsat skal avles, sundt og godt i fred og ro. men det er ikke nemt med disse fjolser, der synes deres 25 kg store hund pludselig skal ændre race fra AST til SBT.. tssh..

• #33   13. mar 2013 Anya du lytter jo ikke!!! smiley så længe loven er som den er, så skal folk STOPPE med at registrere deres hunde som noget den ikke er. FÆRDIG!

• #35   13. mar 2013 Nemlig Michelle..

• #37   13. mar 2013 Jesus dog, jeg skal nok bare forlade tråden. Orker virkelig ikke folk stempler mig som dum fordi jeg har et mere afslappet syn til tingene herinde -.-'

• #42   13. mar 2013 LOOOL Philip.. smiley

• #43   13. mar 2013 Anya, du skriver bare en masse, men lytter og forstår ikke det vi skriver. det har ikke noget med et afslappet syn at gøre. hvis du havde den race der stod for skud, havde du nok ikke slappet så meget af når folk misbrugte den som dækrace for deres hidsige ulovlige hunde..

• #44   13. mar 2013 godt råd Phillip smiley

• #46   13. mar 2013 Dkk Tilhænger, tak for din tid i min tråd. ses vi i morgen til træning...???

• #48   13. mar 2013 tag tøzzen med hehe

• #50   13. mar 2013 Okey. så må vi se om vi ses

• #52   14. mar 2013 isabelle: Mange tak. tanken om at uviden personer er ved at ødelægge noget for en er ikke til at bære. havde haft Amstaff i 8 år, men da han døede havde jeg to år til at finde ud af om jeg igen skulle have hund, i de to år har jeg studeret racer og kenneler osv for at finde den rette hund, og faldt for staff. men nu lader det til at uviden egoitiske mennesker også er ved at køre denne race på et sidespor. det må da snart stoppe. Blandingshunde burde ikke være lovligt at sælge så hunde kun blev avlet af seriøst opdræt, og så burde kennelerne være meget mere strikse med hvem de sælger hvalpe til, efter min mening

• #53   14. mar 2013 forstår ikke hvorfor den er noget "kratværk" bare fordi den er ulovlig, de to ting har vel ikke noget med hinanden at gøre:S?

• #54   14. mar 2013 caroline, hvad mener du, vil du uddybe

• #55   14. mar 2013 BARE fordi den er ulovlig er måske et forkert udtryk, men fordi den er ulovlig

• #56   14. mar 2013 syntes bare ikke "kratværk" er et rigtig ord at bruge om hunde fordi de er ulovlige..... syntes ikke de to ting hænger sammen. Syntes i det hele taget ikke det er ok at kalde dem noget som helst ud over ulovlige, det er jo ikke som sådan noget med hunden at gøre, det er ejerene der er idioter, men det gør jo ikke hunden til en dårligere hund af den grund ( og ja er enig i at dem der gør sådan noget er spader, men det er dem der fortjener kritikken og ikke hunden)

• #57   14. mar 2013 hvad er ulovligt!!!

• #59   14. mar 2013 jeg går udfra at de hunde du snakker om er ulovlige siden folk kalder dem andre racer?

• #60   14. mar 2013 men måske vi har forskellig forståelse af ordet "kratværk"

• #61   14. mar 2013 Caroline læs tråden

• #62   14. mar 2013 laver da ikke om på jeg syntes det langt ude kalde hunde for "kratværk"

• #63   14. mar 2013 phillip- er jo ikke uenig i din grundlæggende holdning til det her, overhovedet ikke. Men er det bare generelt at blandinger er "kratværk" i din verden? eller er det bare de racer du snakker om ? OG JA, har læst tråden

• #64   14. mar 2013 Caroline J hvor er det ord ''kratværk'' brugt? kan du ikke kopiere det og ligge det ind igen, forstår heller ikke helt hvad du mener.

jeg mener at de hunde som bliver skam alvet og blandet med alle mulige forskellige ikke fungerende hunde er noget l*rt. jeg kunne også godt tænke mig at det kun var seriøse opdrættere der avlede hunde og ikke bare folk der kunne tænke sig et hygge kuld på deres rundkørsel/græske gadekryds som ikke er tjekket for noget som helst. men det er en anden sag...

synes at de ulovlige hunde skal gøre lovlige igen og så må det KUN være seriøse opdrættere der ved hvad de har imellem hænderne der avler på de hunde! og skal de være MEGET strikse med hvem de sælger til og der skal være regler for det.

alle blandinger deraf skal der ikke avles på! og der burde falde en kæmpe bøde for at registrere en hund som nogen den ikke er. til dem der gør det og til dem med hunden!

• #65   14. mar 2013 dette står i selve start indlæget "Oplever gang på gang at uviden dumdristige egoistiske mennesker bruger staff som deres syndebuk fordi de har valgt at købe noget kratværk som ikke er lovligt."

men ja måske jeg misforstår:S

• #66   14. mar 2013 jeg tror han mener hunde som ikke er mentalt fungerende og som ikke ligner noget som helst andet end en blanding af ulovlige hunde - kratværk smiley

• #67   14. mar 2013 Nemlig

• #68   14. mar 2013 smiley

• #69   14. mar 2013 Jeg mener at at en blanding af amstaff eller SBT og Cane corso er "kratværk". Det er bare en dårlig ide at blande en moloss med en terrier.

Kommentér på:
Misbrug af race

Annonce