{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
925 visninger | Oprettet:

*host* {{forumTopicSubject}}

Ville bare lige gøre opmærksom på mig selv..

Jeg var for en milliard år siden ret aktiv herinde, men så fik jeg et barn og rykkede stille over på BG.
Efter noget tid måtte jeg desværre lade min hund aflive, og stoppede så helt herinde, dog med enkelte pip af og til.

Nu har jeg fået hund igen (forudsat at min dyrlæge ikke dømmer det til at være helt åndssvagt på mandag, når han skal derned), og vil derfor være lidt at finde herinde igen smiley

Ville bare sige et lille pip, og HEJ! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  *host*
  • #1   8. mar 2013 Wiiiiiiii heeeey !!!

Iih har sådan tænkt på om det mon blev til noget med ham eller ej smiley men det fik jeg så svar på nu smiley

Gal et fjæs !!!! Fjolle-fransk smiley

• #2   8. mar 2013 Hvordan tager Vito ham ? smiley

• #3   8. mar 2013 Hehe, han flyttede herhjem i dag smiley

Vi skal til dyrlægen på mandag, og hvis hun har nogle dårlige tanker om ham, vil jeg tage dem til efterretning.

han har kastet op i dag, det gjorde han også sidste weekend når han spiste. Men nu stopper jeg ham på barf fra i dag af, da jeg mistænker at det fucker hans mave op. Kører i stedet over på wolfsblut og essentials, som er det jeg lige har.

Vito elsker ham, og de fungerer rigtig godt. B er lidt usikker når Vito tager kontakten (men han er også et meget fysisk og voldsomt barn), men er god til at trække hvis hans grænser overskrides. Til gengæld er han selv rigtig interesseret i Vito, og følger i røven af ham, og kommer styrtende så snart han vælter eller gør sjove ting. Er ret sikker på at de nok skal blive gode venner og vokse op sammen på en god og dejlig måde!

Og ja, en dejlig rynket lilel gryntefætter.. han er ret tynd, og i lidt dårlig form, men det kan der ændres på! smiley

• #4   8. mar 2013 Lyder som om at der med tålmodighed og respekt nok skal komme et godt bånd imellem de to også smiley

God ide med dyrelæge, håber alt er positivt for jer smiley

• #5   8. mar 2013 Det tror jeg også Freja.

De er begge nysgerrige, og selvom Vito er et meget fysisk barn har ikke vist tendens til at være led mod B (og ville heller ALDRIG få lov). Vito har en dyb besættelse af hunde (underligt nok, eftersom han er skemadet med dem smiley ), og han er SÅ begejstret for Bertram. Dog undrer han sig over at Bertram ikke dækker, når han beder ham om det! hahaha (Bertram kender ingen kommandoer).

Tak Christina smiley
    Er glad for at jeg ikke er heeelt glemt smiley Er jo ikke helt grøn længere, men det er en ny race og visse ting ryger i glemmebogen, så lidt vil jeg følge med igen smiley

den kloge vil i øvrigt bemærke at Bertram blev født mens Basse sov ind..

• #6   8. mar 2013 Hahahah lyder som om der er en lille hundetræner gemt i Vito smiley fedt !!!

• #7   8. mar 2013 Og syret sammentræf !!! - også sktiver du han er lidt dum - er næsten for sjow smiley

• #8   8. mar 2013 Velkommen tilbage, og tillykke med din nye hund..:-)
    Bulldogger er noget så underholdene med deres klovne numre..:-)

• #9   8. mar 2013 Nobel,
    tak smiley

og ja, han virker til at være en sjov lille fætter.

Inden jeg blev gravid, drømte jeg om en træningsmakker, kiggede på aussies og ville rigtig gerne en aktiv hund, som jeg kunne lave en masse med. I dag er jeg rigtig glad for at det ikke blev til sådan en hund.
    Nu håber jeg at B og jeg kan opfylde hinandens behov, med en masse tid sammen og nogle gode gåture - men uden høje ambitoner og masser af træning, det er min tid desværre ikke til.

F,
    han minder umiddelbart en del om Basse. Ikke så klog, og alt for tynd! haha. Dog slet ikke lige så hvalpet. Han er en forholdsvis "moden" hund, og mødte jeg ham på en gåtur, ville jeg aldrig gætte at han blot er en stor hvalp!

• #10   8. mar 2013 Hehehe feedt, så ved du liige hvordan du skal håndtere evt problemer smiley

• #11   8. mar 2013 Franske plejer gerne at ville "arbejde" lidt, og de er ofte ret hurtige til at fange træningen..:-)
    (bulldogger generelt skal ikke ha den samme øvelse gentaget ret mange gange før den keder sig.)

• #12   8. mar 2013 årh han er fin Anja:) tillykke med ham.

• #13   8. mar 2013 Nobel,
    jeg regner også med at han skal lære visse ting, men det bliver herhjemme.

pt. er han ret uskolet, og har ingen ide om hvad kurven eller buret f.eks er og han glor underligt når han skal vente på et "værsgo" ved maden. Men det skal nok komme. Pt skal han lige falde til, og så skal klikkeren betinges og vi skal i gang med at træne lidt forskellige småting smiley

Tak Sarah! smiley

• #15   8. mar 2013 Velkommen tilbage. smiley

• #16   8. mar 2013 Camilla,
    selvfølgelig må du det.

Gaia var ikke syg nej, men ulykkelig.

det startede faktisk allerede da jeg blev gravid. dengang undrede jeg mig over at hun intet anede, når nu alle andres hunde ændrede adfærd overfor den gravide. Når jeg ser tilbage var det skidt allerede der. Tidligt i min graviditet holdt hun helt op med at sove i min seng, og ville sove alene på sofaen i stedet. Jeg kunne kun sjældent lokke hende ind.

Da Vito var en uge, hentede jeg Basse efter en ferie hos F (stor tak til hende og familien for at passe hende under fødslen og i den første tid efter!). Hun hilste og var glad for at se mig, men da jeg senere sad med Vito i armene ville hun ikke hilse.
    Herhjemme var hun rigtig negativ overfor ham. Hun ville ikke være i samme lokale som os. Når han var i soveværelset var hun i stuen og omvendt. Hun blev urenlig og både tissede og sked indenfor, også hvis hun lige havde været ude.
    Under en legedate hos H bed hun med 95% sikkerhed zoe over øjet (de legede under bordet, og vi så det ikke, men al adfærd bagefter tydede på at det var hende). Der overvejede jeg allerede aflivning, men tog hende i stedet til dyrlægen som intet fandt. Nogle dage senere vist det sig dog at Basse havde et græsstå siddende fast til trommehinden på det ene øre - det var måske årsagen.

Hun var flere gange hos dyrlægen i forbindelse med urenligheden, og fordi hun en dag havde knurret af mig, da jeg ville give hende sele på, mens jeg havde Vito i vikle på maven. Dyrlægen fandt intet, og kunne heller ikke komme på en årsag til hendes urenlighed.

Basse var meget ked af det, hun trivedes slet ikke, var ikke glad på turene (hvor fokus jo var på barnevognen og ikke hende).
    Det var rigtig tydeligt at hun var ulykkelig over at gå fra at være min etter og få al min opmærksomhed, til kun at få en lille del af den.

En aften sad jeg og spiste, og Vito møffede rundt på gulvet. Han var næsten 6 mdr og ret mobil. Han prøvede at komme hen til Basse (som han var sååå vild med), men da han var ca. 20 cm fra hende, vendte hun sig mod ham og lavede et udfald. Det blev kun til et rødt mærke på siden af hovedet, og et kæmpe chok.

Dagen efter kom Vitos far og så efter ham, og min far kom og kørte mig og Basse til dyrlægen. Min dyrlæge var helt enig og mente at jeg havde gjort nok. Basse var dybt ulykkelig over situationen.

Hun kunne have levet et langt og lykkeligt liv i et nyt hjem, og jeg overvejede det kort, men valgte ikke at gøre det..

I maj var vi i sommerhuset, hvor hun elskede at være, og det lykkedes at time det så fantastisk at vi kunne begrave hendes urne, og sætte en flot blomst ovenpå, på den dag hun ville være fyldt 4 smiley

Hvad der skete var helt og holdent min skyld, og IKKE Basses, men jeg kunne desværre ikke se en anden udgang. Hverken Basse eller jeg orkede det mere..

• #17   8. mar 2013 woow det blev langt! Sry Camilla, men ja, det er nok ikke til bare "lige" at berette om den slags historier smiley

Susanne og allergisk, mange tak smiley

• #18   8. mar 2013 Krydser fingrer for dit dyrlæge besøg på mandag...sikke en charmør du har fundet der smiley

• #19   8. mar 2013 Puh jeg bliver altså stadig ramt af at læse om Basse-pigen :*) - hun betød trods alt virkelig meget i familien her også !!!
    Ingen tvivl om at du gjorde hvad du kunne men mere havde heller ikke været fair for nogen parter !

Og - ingen grund til tak - pasning af Basse var altid en udsøgt fornøjelse smiley :)

• #20   8. mar 2013 Velkommen tilbage så at sige smiley
    Skønne B, håber at alt er ok på mandag når I skal til dyrlægen smiley

Han er jo en fantastisk lille grynter smiley

• #21   25. mar 2013 Øv at høre mht Bertram smiley havde ellers været fedt men ja....:/

Hvad fejlede han ?

• #22   25. mar 2013 øv med bertram. Hvad så? kigge "vi" efter en ny til dig?? Får jo stadig af og til hunde ind af døren eller høre om nogen der søger nyt hjem:)

• #23   25. mar 2013 Det var ganen.

Allerede da han var her første weekende, havde han tendens til at kaste op når han spiste. Ejer sagde at det gjorde han ikke normalt og hun ville svinge forbi sin egen dyrlæge.

Da han var her igen, fortsatte det ved hvert måltid og når han drak og han ville ikke rigtig spise noget, kun når han havde gået virkelig længe uden (Han var jo helt ekstremt tynd).
    Jeg tog ham til min egen dyrlæge mandag eftermiddag og hun frarådede købet. Han kastede også op der, hun mener simpelthen ikke at han kan sluge maden grundet ganen.
    Hun kommenterede også hans vejrtrækning allerede inden vi nåede ind i undersøgelseslokalet. Og hun har aldrig set så tynd en buller.
    hun mente at han skulle opereres i gangen omgående, og under alle omstændigheder inden det bliver varmt i vejret.
    Hun ville ikke gå med til at lægge ham i narkose for en kastration, før ganen er ordnet, da hun ikke mener det er forsvarligt og hun tror risikoen for at han dør, er så høj.

Og det er jo en dyr og omstændig operation, og dybest set ønsker jeg bare ikke en syg hund fra start af..

Jeg er ret skuffet og føler virkelig jeg har brændt nallerne. Hun virkede reel, og jeg har kendt hende lidt fra et andet forum.

andre ting har hun også løjet direkte om, og hun lovede mig en update på hans tilstand (vi snakkede om at hvis ikke han bliver opereret SKAL hun aflive ham - alt andet er synd) men jeg har ikke hørt fra hende siden..

• #24   25. mar 2013 Tjah, Sarah, jeg ved det ikke helt.

En mindre hund, som er til at have med rundt hvis jeg en dag står uden bil (skal kunne komme med i bus). Helst en han. Den skal kunne med Henriettes hunde (derfor størrelsen og kønnet).

Den skal være til at få en hverdag sammen med, så helst ikke for dum, og heller ikke med et for stort behov for aktivering. Jeg elsker at træne hund, men overskuddet er der bare slet slet ikke, og der går år før jeg kan det igen.
    Helst en over 1½ år, gerne over 2. Skal kunne være alene hjemme, og være renlig, og af en race som relativt nemt kan lære at gå fri. Og så skal den ikke have dårlige oplevelser med børn.

Jeg leder mest efter en ven.
    jeg kan tilbyde et par gode ture om dagen, ikke alt for emget alenetid og en stabil hverdag. Om aftenen må den dog nøjes med en kort tur indenfor babyalarmens rækkevidde. Med tiden finder jeg en bolig med have, så kan vi bedre lave nogle aktiviteter og fodersøg derude..

Og det skal være en type hun, som ikke minder om listehund... Jeg vil aldrig have en mundkurvshund igen!

Jeg har kigget meget selskabsracer som løwchen og puddel faktisk smiley

• #25   25. mar 2013 smiley smiley

Nej med udsigter til vold dyr OP x 2 fra start skal man virkelig enten elske hunden helt enormt eller have et fed pengepung smiley - lyder virkelig trist!

Håber for ham at hun finder ud af noget, for en FB med vejrtrækningsproblemer nu får da en voldsomt hård sommer smiley

Hvad søger du så nu ? , stadig FB eller måske noget sundere ? boston terrier ?

• #26   25. mar 2013 F,
    jeg har ikke kunne finde ham på DBA, så jeg håber hun har aflivet ham, men jeg ved det ikke desværre.. Min dyrlæge nægtede at tro på at hendes dyrlæge ikke mener han fejler noget smiley

bertram er i hvert fald taberen her - det er der ingen tvivl om!

• #27   25. mar 2013 Lyder som om man skal være pænt blind som dyrlæge for ikke at se det smiley trist !!

Håber du finder en vuf der passer ind hos jer og som ikke kommer til at koste for mange tåre og penge i sidste ende smiley

• #28   25. mar 2013 den er noteret i huskeren:)

• #29   25. mar 2013 Super Sarah smiley

Der er ikke hast, den rette hund er her når den er her, jeg troede bare jeg lige var havnet i en god situation.. Men sådan er det.

Nu får jeg sparet lidt penge op, og får forhåbentlig snart til indskud til en større bolig med et lille frimærke - det ville også være dejligt i forhold til hundehold!

• #30   25. mar 2013 smiley

Held og lykke med jagten på både hund og bolig smiley

• #31   25. mar 2013 jo tak smiley

Kommentér på:
*host*

Annonce