656 visninger
|
Oprettet:
Lockout (Skolerne) {{forumTopicSubject}}
Ja, som i nok kan se handler det her om den lockout der kommer her den 1. april.
Jeg ville sådan det bare lige høre, hvad synes i om det?
Personligt synes jeg ikke at det er i orden, at vi børn ikke kan komme i skole i så lang tid, men jeg synes heller ikke at det er i orden at vi så skal være i skole fra 08:00 - 16:00 hver dag! Det er da heller ikke okay for lærene! De tager alles fritid!
Hvad mener i om det?
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.331
Hellere 8-16 brugbar kontruktiv og rar tid , end 8-14 i stress hvor man ikke lære noget...
Jeg kan ikke 100% finde hoved og hale i for og imod, men synes ikke part out det er tiden i sigselv der er det afgørende
jul 2008
Følger: 20 Følgere: 16 Hunde: 5 Emner: 55 Svar: 1.525
Og det er jo ikke anderledes end andre også arbejder 8 timer af gangen, fx kunne de så kun være på skolerne 2 dage ud af 5, eller hvordan dælen deres tider nu kører
Jeg mener så også at der burde tages plads til, svømning, håndarbejde, billedkunst, sløjde osv fra de helt små klasser og op!
maj 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 129
For mig er det største problem i det, at det skal være det samme antal lærere til mere arbejde.
Og skal jeg vælge, vil jeg hellere have færre timer, med en lære der har haft mulighed for at forberede sig og tilpasse undervisningen så flest mulige elever bliver set og hjulpet alt efter hvad de har brug for.
En heldagsskole, kan godt fungere, hvis der så stadig er plads til fritidsinteresser bagefter, og børnene ikke bliver presset af en masse lektier også.
Syntes at have læst noget omkring undervisning der er mere tema/projekt undervisning. Men det kan også lade sig gøre som det er nu.
Det hele er meget en balancegang og om man kan se mulighederne i det man har.
Det der taler imod for min side af, er hvis lærerne får så meget dårligere mulighed for at forberede sig, at det kommer til at gå ud over kvaliteten af undervisningen, og det er altså det der vejer højest for mit vedkommende.
Samtidig skal eleverne så også føle de får noget ud af det og have det sjovt i skoletiden.
Men er også bange for at de "svage" bliver tabt i den reform. De elever der f.eks bliver mobbet. De har altså brug for at komme væk fra skolen. Men bliver der gjort noget aktivt ved det er det jo heller ikke noget problem.
Men det er det i dag, for vi kan finde ud af at snakke om mobning, men bare ikke gøre noget konstruktivt ved det, rigtig mange steder.
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 257 Hunde: 3 Emner: 426 Svar: 10.536
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.061
Men når det er sagt, synes jeg, den nye skolereform er en dårlig idé.
Alt, alt for lidt fritid til børnene.
Og forberedelse bliver der ikke meget af, så kvalitet i undervisningen, kommer vi til at kigge langt efter.
Desuden tyder alle undersøgelser på, at børn ikke lærer mere af at være mere i skole.
Som mor er det mig inderligt imod, at mine børn blive endnu mere institutionialisrede, og deres undervisning forringet.
Som lærer er det mig inderligt imod, at mine arbejdsvilkår og mine elevers undervisning, bliver forringet.
feb 2012
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 113 Svar: 5.519
Hvornår skal børnene gå til sport og andre fritidsaktiviter?? Nej synes det er en meget dårlid ide..
maj 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 129
Fik lige læst kor "overskrift" fra Margrethe Vestager's FB side. At hun mener at der skal mere bevægelse og aktivitet ind i folkeskolen, sådan at børnene ikke sidder ned en hel skoledag.
Det er jeg så ikke enig i.
Her holder jeg med dem der har børn i skole nu, hvor de mener der skal være plads til fritidsaktiviteter. Der får mange børn rørt sig i forvejen. Så hvorfor ikke lade det være der i stedet for absolut at ville flytte det til skoletiden..??
Det aktivitet vi kunne lave i skolen, sagde ikke mig noget om helst. Der ville jeg meget hellere sidde og have time.
De aktiviteter jeg interesserede mig for, ville skole ikke kunne opfylde eller tilbyde overhovedet.
jul 2008
Følger: 20 Følgere: 16 Hunde: 5 Emner: 55 Svar: 1.525
Så havde de også lektie time på skolen, hvor der skulle være ro. Hvor der også var lærer til at hjælpe eleverne. Jeg synes det er meget påfaldende at der i min familie bare der synes at det er svært med tre børn i forskellige institutioner/skoler osv har svært ved at nå at lave lektier med børnene, smøre madpakker etc. Så hvorfor ikke lade børnene blive en time eller to mere på skolen, også kan de komme hjem uden lektier, få hjælp til lektierne af nogen der kan finde ud af det også er forældre ovenikøbet fri for at smøre madpakke. Det giver da rum i hverdagen for de travle familier hvor der er to voksne med fuldtidsarbejde?
Også synes jeg ikke alting skal måles med hvilke karakterer eleverne får. Jeg mener at fx svømmeundervisningen, sløjde, håndarbejde etc altså alle de kreative fag, som ikke er streng bolige, skal indføres igen i alle trinene, for at give plads til de elever som er stærke på de punkter. Så folkeskolen ikke længere kun retter sig mod middelklassens piger, men også alle drengene som gerne vil noget andet
Men jeg er helt holden enig i, at lærer ikke skal undervise mere og have skåret ned i deres forberedelses tid.
jan 2011
Følger: 39 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 5.266
Nu er alm klasser osse fyldt med børn med problemer og tror nu ikke at problemerne bliver mindre, ved at de skal tvinges til at være i skole fra 8 morgen til 16 eftermiddag, tværtimod...
jan 2011
Følger: 39 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 5.266
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.076
Hvis lærerne skal til at strejke, så gælder det alligevel ikke hende, da hun er tjenestemand..
Men for dem der skal til eksamen her i år, så håber jeg da ikke at det ender i lockout/strejke...
jun 2012
Følger: 16 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 382
dec 2012
Følger: 6 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 20
Og børnene har overhovedet ingen fritid! Jeg kan sagtens forestille mig at efter at have været i skole så længe, lavet lektier, lavet de pligter man nu engang har, så gider man sgu ikke noget bagefter! Jeg går selv til guitar 2 gange om ugen, og det kan jeg ikke hvis vi skal have så lange dage!
Og jeg ved heller ikke hvordan de havde forestillet sig, at børnene vil kunne holde koncentrationen så længe! Jeg håber virkelig ikke at det bliver til noget alt det her!
Lotte D: Ja, børnene for ingen tid til fritids interasser, og lærene for ingen tid til at forberede sig, til ting, som fx tema uger. Og som du også siger, hvad nu hvis man bliver mobbet? Så er det da ikke det fedeste! Jeg har selv nogle problemer derhjemme, og det kan da godt være svært for mig nogle gange at have tankerne på det der sker i skolen, og ikke det der hjemme.
Jeg er også enig i at det er dumt, at flytte fritidsaktiviteterne ind i skemaet, eller hvad man nu kan sige... For ja, det sport vi laver i skolen siger sgu heller ikke lige mig noget! Til gym. skal vi faktisk bare løbe... løbe rundt i hallen... ikke noget sjovt, ikke noget man har lyst til... Så hvis de lavede noget atletik/parkour/dans/boldspil, så ville det være meget! Eller noget med trampoliner og madrasser og sådan! Det ville helt klart fange børnene mere!
Line Bæk: Altså, det der med at lave frokost til eleverne, det bliver nok lidt svært. På min skole har vi ikke et specielt stor budget i forvejen, så hvis de også skal til at betale for at børnene kan få lavet frokost, så kan vi da i hvert fald ikke komme på lejrture eller noget andet, og det ville være ærgeligt
Sløjd, svømning, håndarbejde m.m har vi ikke så meget af på min skole, og jeg tvivler på at der vil komme mere bare fordi at vi for flere timer....
Og hvis vi skal sidde og lave dansk, matematik og sådan noget, hele dage, så vil jeg overhovedet ikke kunne holde det ud!
Men dejligt at du er enig i, at lærene ikke skal midste deres forberedelses tid!
Anika F: Som jeg også skrev længere oppe, så nej, det når man har problemer er det ikke det fedeste at skal være længe i skole
Og slet ikke hvis lærene ikke er forberedt! Det bliver akavet at se på
Dejligt at du er enig i, at lockouten vil blive en realitet!
Gizmo's ejer Sofie: Ja! Enig! Lad os leve vores barndom fuldt ud!
Lockout (Skolerne)