482 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

El afgifter? El afgifter?

Jeg har lige et spørgsmål.

Vi betaler el til Vinstød, vi har skiftet fra Energi Midt da Vinstød var noget billigere i el. Men derfor skal vi jo stadig betale afgifter til Energi Midt.

Dog synes jeg de regninger vi får er TÅRN høje. Senest har vi fået en regning fra Energi Midt på 3000 kroner i afgiter (for 4 måneder)
Imens el regning til vinstød lød på 350.

Jeg forstår ikke rigtig hvordan afgifter kan være så dyre og hvad det overhovedet er for nogle afgifter? Er der nogle der kloge indenfor de område?
Ja, vi har ringet til Energi Midt, det er meget svar vi kan få fra dem (som sædvanlig) og Google synes jeg heller ikke kan hjælpe mig.
Jeg synes bare det er mange penge i afgifter i forhold til størrelsen på vores hjem og hvad strøm vi bruger?
Er afgifter forskellig fra hjem til hjem?

Jeg er bare så forvirret *G*

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  El afgifter?
  • #1   6. mar 2013 Det er IKKE meget svar, skulle der stå :O)

• #2   6. mar 2013 Synes bare det er voldsomt. Men det må jo så svinge fra husstand til husstand så??

Min mor har en elregning på 1200 kroner f.eks. det er da inkl. afgifter og alt andet, da hun betaler det hele til Energi Midt.
    Det synes jeg da er voldsom lidt, og hun er endda storforbruger af strøm - bruger el-kedlen flere gange dagligt, tv og computer er tændt osv osv.

Kan det være det akvarie vi har der trækker alt op i afgifter?

• Rune B
    Rune B Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 5
    #3   6. mar 2013 Kan gogt forstå du er forvirret. Det er en jungle, hvilket jeg tror det skal være for at få os almindelige mennesker til at give op..

Efter den såkaldte liberalisering af elmarkedet kan man vælge en ny leverandør af el. Jeg har gjort det samme. Det ændrer blot ikke ved, at Energi Midt er din distributør. Dvs., at i dit tilfælde betaler du til Vinstød for de kWh du bruger, typisk til en pris på omkring 30-40 øre/kWh. Det er den rene pris for strøm.

Udover dette skal du betale for at bruge elnettet, ligesom du skal betale afgifter til staten for dit forbrug. Danmark er verdens højest beskattede land i forhold til elmarkedet. Alt dette afregnes stadig gennem Energi Midt, så derfor har du stadig en høj regning til dem.

Konklusionen er altså, at vi kan alle godt skifte el-leverandør, men det er kun den rene elpris der er forskel på. Og denne udgør altså, skræmmende nok, en forsvindende lille del af den samlede elregning. Vi burde tage dette op med vores politikere, desværre er alle, undtagen Liberal Alliance, enige om at afgifterne på el skal være endnu højere. Dette så vi da der i januar blev stemt om indførslen af en højere "forsyningssikkerhedsafgift". Disse afgifter bruges bl.a. til at betale DONG og andre vindmølleejere helt uhyrlige priser for deres strøm, fordi det ikke kan lade sig gøre at opstille vindmøller og tjene på dem uden at få massive statstilskud.

Vil du vide mere skal du kigge på http://www.elpristavlen.dk/ og http://eltavlen.dk/

• #4   6. mar 2013 Husk også at de priser man får når man skifter elværk er kun for 1-3 mdr normalvis så skifter prisen.

Og normal er ca. 2/3 af prisen på en kwh er afgifter.

• #5   6. mar 2013 Vi har skiftet til Vindstød for længe siden og det er en helt fair elpris vi har der. Men jeg synes bare 3000 kroner i afgifter er vanvittig meget, og i forhold til hvor lidt strøm vi bruger i forhold til f.eks. min mor, som får en bette elregning (med afgifter i)

Men nej, det er nok ikke meningen jeg skal forstå det og hold nu op hvor er de bare sure penge at skulle af med. Men det synes vi nok alle sammen smiley

Kommentér på:
El afgifter?

Annonce