410 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Forårsgal Forårsgal

Er der andre end mig, der er gået forårsamok? - Her er det primært have- og planteamok!

Hunden og jeg har været ude og hjælpe hinanden med at anlægge et nyt bed, og fjerne mus og muldvarpe fra stedet - Har fjernet 200 små jordbærplanter og nogle stikkelsbær, hindbær og blåbær, og flyttet dem i drivhuset indtil de får til huse i nypløjet jord.

Jeg stresser næsten over alt det, jeg mangler at så - til trods for at vindueskarmen er fyldt med 100 forskellige spirer:-) - og kan ikke vente til i morgen, hvor jeg skal ud og lægge de første kartofler i drivhuset:-)

Elsker foråret, og bliver så lykkelig af at pille i noget jord og planter - og når hunden så kan være med til det hele, er det ekstra fedt. Forår er fantastisk!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forårsgal
  • #1   2. mar 2013 Jeg er mest til at slå græs, men det er liiiige tidligt nok endnu....*G*

Ellers har jeg planer om et højbed, hvor der skal sættes kartofler smiley

• #2   2. mar 2013 Jeg er gået i forårs mode på den måde at jeg er gået igang med forårs rengøringen herhjemme... smiley

Gangen er ordnet og ryddet helt op alt er vasket ned...

Men tager tingene i roligt tempo så ryggen og armene kan følge med...

Men lige så snart solen smutter frem på himmelen så er det tid... smiley

• #3   2. mar 2013 Sikken en skøn aktivitet smiley Mit forårs mode viser sig i form af længslen efter mine elskede klip klappere...hader følelsen af strømper og indespærethed smiley

Og så har vi også gjort lidt forårs rent i sidste weekend...solen skinnende på mine alt for beskidte vinduer smiley Men havde jeg have så havde det også kriblet i fingrene...har dog kun altaner hvor det desværre suser alt for meget til de fleste blomster synes det er en fryd smiley

• #4   2. mar 2013 Rikke; Jeg ved, hvordan man dyrker enhver tænkelig grøntsag på den bedst mulige måde, men når det kommer til blomster (og flere frugtbuske og træer) er jeg på bar bund.

Jeg har haft flere forskellige roser, men har ikke haft held med dem, så kan desværre ikke hjælpe!

• #5   2. mar 2013 jeg begynder i roserne den 10 april - det har jeg gjort i mange år, efter jeg hørte en roseekspert i radioen sige at han startede der. Jeg klipper dem ca 40 cm fra jorden ved slyng/klatreroser og ca 20 cm hvis det er alm. roser. Når du skal flytte den, så kan du først klippe den ned og så grave et godt stort hul der hvor den skal plantes, og så må du ikke presse jorden for hårdt ned om den, men den skal selvfølgelig stå fast, du skal huske at jorden skal gå op over podepunktet.

• #6   3. mar 2013 haha, Rikke - de fleste roser, om ikke alle er podet på en rod. Der er sådan et fortykket sted helt nede, måske er der endda podevoks på, det skal under jordoverfladen.

hvis ikke det er en klatrerose, så tager det lang tid at få den op i espalieet. En anden ting der er værd at vide, er: hvis du klipper roserne ned hvert år, så får du få men store blomster hvis du lader den vokse, så giver den flere, men mindre blomster smiley

Når bladene falder af blomsten, så klip resten af, lige over det 1. bladpar efter 'knoppen', så er der god mulighed for at den kommer igen.

• #7   3. mar 2013 Du er bestemt ikke alene!

Desværre bor jeg nu i lejlighed uden have, og hus har lange udsigter, da min kæreste starter på en ny uddannelse til sommer.

Netop af den grund skal vi skrive under på vores nye kolonihave på onsdag, så jeg igen får mulighed for at dyrke mine egne grøntsager og frugter og få masser af jord under neglene - og jeg glææææder mig til at komme i gang. smiley

Vi har allerede lavet en plantegning, og de første frø er også indkøbt smiley

• #8   3. mar 2013 Nej, jeg er også begyndt at luge og har gjort klar til at så tomater. smiley

• #9   3. mar 2013 Jeg har lige været til hundetræning, skønt vejr til det, så får man lyst til at træne endnu mere smiley

• #10   3. mar 2013 Vi flytter i hus 1 april og det kribler allerede i mine fingre for at komme ud og ordne lidt i den.
    Pt. holder jeg mig dog til at plante lidt spirer og have dem stående i vindueskarmen, og så ellers pakke ned og sortere ud i alt mit skrammel.

Kommentér på:
Forårsgal

Annonce