{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
657 visninger | Oprettet:

Web-integrator uddannelsen - nogen erfaring? {{forumTopicSubject}}

For ikke at ødelægge en andens tråd, starter jeg denne smiley
Jeg overvejer om ovennævnte uddannelse skal være mit næste skridt. Jeg har før gået på Multimediedesigner uddannelsen på Erhvervsakademiet, men det gik en tand for hurtigt for mig. Ud over det, forventede de at man på forhånd havde kendskab til de programmer vi skulle lære. Den anden uddannelse skulle man lære det fra bunden af, hvilket passer mig bedre.
Mine spørgsmål til uddannelsen er:

Er der meget gruppearbejde?
Hvad er det for nogle typer der går der?
Hvad er udgifterne?
Og hvordan er jeres oplevelse af selve uddannelsen?

Der er mange forskellige meninger, men skriv gerne. Så kan jeg danne mig et indtryk smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Web-integrator uddannelsen - nogen erfaring?
  • #1   12. feb 2013 Jeg ved ikke så meget om selve uddannelsen, men min kæreste har gået på noget der var tilsvarende på 3D college i Grenaa, og der var det mega dyrt, en del gruppearbejde.

1 ting ved jeg dog, det er nær umuligt at få arbejde når du er uddannet. Kender en del der har taget den udd, og de kan intet arbejde få.

• #2   12. feb 2013 Hvad skulle din kæreste købe af ting til uddannelse?

• #3   12. feb 2013 Der er en herinde, som har taget uddannelsen, men der er ingen jobs.

http://www.hundegalleri.dk/forum/off-topic/535827-knaeskade___hvad_daelen_kan_jeg_lave__

• #4   12. feb 2013 Jeg har en ide om, at jeg gerne vil udvikle et musikindlærings computerspil. Vi lærte lidt om computerspil på den første uddannelse jeg var på, og det kunne jeg egentlig godt lide. Derfor jeg overvejer lidt ala samme retning igen.

• #5   12. feb 2013 der kan være stor stor forskel på hvordan skolerne gør.

Her på sjælland kan grundforløbet tages flere steder, men hovedforløbet kun et sted. Og der er altså bred uenighed på de forskellige skoler med grundforløbet om hvad man skal lære - det kunne vi ihvertfald se, da 3 skolers elever blev samlet på hovedforløbet.

Hos os skal du ikke købe noget selv.. og alligevel, nu er det blevet et krav at man selv sørger for et webhotel - til gengæld kan skolen så tilbyde en god deal i den forbindelse. Men de fleste havde jo webhoteller i forvejen.
    Vi lavede trods alt ikke ret meget gruppearbejde... men nogen fag blev man sat i grupper. Jeg er ikke selv specielt gruppeminded, men var trods alt heldig at vi i 'min' gruppe altid var de samme personer, som kom ret godt ud af det i forvejen og sad sammen. Mange opgaver, som ikke var rigtigt gruppeopgaver, dem valgte vi at løse som gruppe imellem os.

En stor forskel er så åbenbart hvad skolerne tilbyder af kodning. På roskilde kan du frit vælge imellem om du vil kode i php eller asp... men så hut jeg ved, så kan f.ex. grenå kun tilbyde asp.

Jeg har været glad for at gå på uddannelsen - allermest fordi jeg landede i en god klasse, hvor vi havde godt sammenhold og altid kunne hjælpe hinanden. Og mine 2 faste sidebuddies var ganske enkelt guld værd.

• #6   12. feb 2013 du lærer ihvertfald ikke noget om spil på uddannelsen - så skal du vælge at læse videre bagefter.

• #7   12. feb 2013 Jeg er uddannet, med forløb i Århus.

Grundforløbet var rigtig godt. Alle kunne være med, og det var forholdvis spændende projekter. Vi havde mest alene arbejde, man er dog velkommen til at arbejde tæt sammen hvis man vil det. I få projekter kunne man vælge at være grupper.

Jeg havde ingen udgifter i forbindelse med uddannelse, udover det man selv tilvælger (køb af programmer, ekstra bøger osv) til privat brug. På hovedeforløbet fik vi hver en god bærbar som vi måtte tage med hjem osv. Super lækkert.

Udover den detalje har jeg ikke meget godt at sige om hovedeforløbet. Lærene var super søde, men undervise - det kan de altså ikke. Der var ikke styr på noget, og det meste jeg lærte fra de dygtige elever i klassen.

Ingen fra min klasse har fået arbejde efterfølgende. Selv er jeg her 1,5 år efter vi blev udlært, gået igen med HGv for at blive speditør.

For at gennemfører udd. skal man virkelig være fanget af hardcore kodning og synes det er sjovt. Jeg elsker at skrive et stykke kode, også se hvordan det former sig til noget grafik/funktion! Tilgengæld er det også super "provokerend" at et komma kan gøre hele ens projekt ikke virke... Så tålmodig er en dyd smiley
    Hvis man ikke har det sådan, går man død.

Grundforløbet er sjovt og kreativt, hovedeforløbet er hardcore kodning. Mange bliver overrasket og stoppe den første månede ind i hovedeforløbet, var min erfaring.

Der går mange forskellige typer på sådan en udd., dog er piger i mindretal smiley

Det var lige lidt af mine oplevelse.

• #8   12. feb 2013 Hvis du vil lave spil, så skal du tage Web integrator også spil datamatiker bagefter - det kan man i Århus :o)

• #9   12. feb 2013 Ejer af Danmarks mest mongolide hund: Tak for svar smiley Hmm ja, jeg er i Århus, så ved ikke helt hvordan det er her. Jeg er heller ikke specielt gruppeminded. Min oplevelse med gruppearbejde har været at det tager enorm meget energi, men måske jeg bare har været uheldig. Multi mediedesigner uddannelsen var stort set kun gruppearbejde, og det synes jeg var lidt træls til tider, især når det var noget nyt man skulle lære. Der har jeg brug for lige, at kunne sidde med det selv inden man bliver kastet ud i en gruppe.

• #10   12. feb 2013 Kathrine S: Mange tak fordi du har delt din erfaring. Det er noget møg at det er svært at finde arbejde bagefter. Jeg undrer mig bare, for der er jo mange der har brug for hjemmesider i disse dage. Måske firmaerne bare ikke ved nok om denne her uddannelse? Det er da lækkert, at I fik en god bærbar på hovedforløbet. Det må man sige er service.

• #11   12. feb 2013 Anne P - Hvis det er sådan noget du gerne vil så synes jeg du skal tage et kig på 3D College, ja nok er det lidt dyrt, men du får en computer af dem med alle de programmer i skal bruge, du kan bo på skolen eller finde noget i Grenaa smiley Og de har flere linjer at vælge i mellem smiley

• #12   12. feb 2013 Anne. Problemet er at firmaerne heller vil ha' dem der har læst på uni i 5 år :o) desværre.. Dog er det muligt at få Jobs i små virksomheder, hvor det som regle er folk med samme uddannelse der har starter virksomheden. De jobs bliver bare tit afsat til en, som kender en, som kender en.....

Jeg var tæt på at få trainee job ved Jyllands Posten. Desværre var min grund viden ikke udvidet nok - mange af tingene havde jeg hørt om, men ikke lært på skolen.. Jeg var ellers til flere samtaler derude da de godt kunne lide mig som person og mente jeg ville være perfekt i en trainee stilling derude, men fagligt ville jeg være bagefter.

Så kan godt sidde og fortryde at jeg ikke gjorde lidt mere udover skolen dengang. Jeg lavede mine ting, jeg fulgte med, jeg læste blogs på nettet og søgte meget information selv på nettet når jeg følte lærene var mangle fuld. Men det var meget lidt jeg kiggede "udover" de ting vi lærte om i skolen. Jeg troede vi lærte det man skulle bruge, men ak nej. smiley

• #13   12. feb 2013 Lige lidt OT

Anya ligner til forveksling det gamle IT-College altså bygningerne på campus er det stadion alle ?

• #14   12. feb 2013 Ryan - Det kan godt ske at det er det smiley Min kæreste gik der, og de har os IT College der smiley

• #15   12. feb 2013 Jeg gik på IT-College ´98-2001

• #16   12. feb 2013 Jeg er også uddannet web-integrator. Som de andre siger, så er der intet arbejde at få. Arbejdspladserne kender for lidt til uddannelsen og de vil helst have erfarne folk og gerne universitetsuddannet. Jeg har hørt at datamatikerne ikke er lige så hårdt ramt og hvis du gerne vil lave spil, så er det nok også den vej du skal gå. Web-integrator uddannelsen handler jo om at lave hjemmesider. Jeg blev færdig for 2 år siden og der havde vi ingen udgifter ud over transport og studietur.

Kommentér på:
Web-integrator uddannelsen - nogen erfaring?

Annonce