694 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Scrapbooking Scrapbooking

Halløj derude.

Jeg er altid meget kreativ, og jeg har nu besluttet mig for at gå i gang med scrapbooking, da jeg er sikker på det er det helt rigtige kreative projekt for mig..
Men jeg søger lidt gode fif, og nogle gode butikker, og hjemmesider.
Hvad bestiller i, når i bestiller?
Jeg vil gerne holde tingene syrefri, så de kan gå i arv.
Men er det kun karton og tusch'er der skal være syrefri?
- eller er det alt hvad man putter på, stickers, lim osv.
Og, ja - hvilken lim bruger i ? hvilke tuscher og penne?

Kom bare med massere af jeres gode ideer og erfaringer :o)
Jeg kan slet ikke vente med at komme igang..

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Scrapbooking
  • Cille
    Cille Tilmeldt:
    feb 2013

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
    #1   3. feb 2013 det er en rigtig god idé!
    hmm, altså, har ikke rigtig forstand på limes, men en rigtig god måde at få pyntet din scrapbook, er at bruge glimmer tuscher, det giver lige en ekstra effekt og så kommer der også farver og glæde... hehe håber du kunne bruge det! xD

• #2   3. feb 2013 Ja, selvølgelig :o)

• #3   3. feb 2013 Har set de har en program om det på dk4.

Måske du kunne undersøge hvad det er for et, der må da være en masse gode tips, eksempler osv smiley

• #4   3. feb 2013 Det ser jeg tit, Karina :o) Men de snakker ikke så meget om selve syren i projekterne. Jo måske i starten, du siger noget. Nogle af deres aller første programmer, må indeholde noget fakta. :o) Det må undersøges.. Tusind tak

• #5   3. feb 2013 Maria

så lidt, ellers er der jo både blogs, forum osv du kan søge efter, så finder du nok noget

fandt bare lige hurtigt denne

http://www.scrapsisters.dk/magasinet/

Der er nok nogle tips omkring udstyr osv.
    tror det er under emnet scrapbooking i toppen. der er noget under nybegynder med indkøb af materialer osv smiley

• #6   3. feb 2013 Karina - Sjovt, har kigget på den side mange gange før, har bare ikke lige set der også var en syreguide. smiley Må anskaffe mig en syrepen.
    Så nu er det på plads. Hihi

Nu behøver jeg kun hjemmesider, og butikker. :o)

• #7   3. feb 2013 maria

de skrev de havde et forum på den side, så der kan de helt sikkert hjælpe dig smiley

ogfandt lige ud af, at programmet på dk4 hedder how2scrap, og på hjemmesiden kan du vist se klip fra programmerne smiley bare google det

• #8   3. feb 2013 Jeps, har set det smiley

• #9   3. feb 2013 Er også lige gået igang, det er altså bare en hyggelig hobby!:) Jeg startede så ud med at lave to photoalbums.. det var noget af et projekt!

• #10   3. feb 2013 Heidi - Tusind tak skal du have! Vil helt sikkert bruge din blog!
    Kan man være sikker på at papir og karton osv, er syrefri på den side? Selvom det ikke lige altid står der.

Lizette - Det er det nemlig :o) Hold da op, ja det var noget af et projekt at lægge ud med. Hehe

• #11   3. feb 2013 Havde heller ikke regnet med at det tog så lang tid da jeg gik igang i midten af november, og skulle være færdig d. 24. december;)

• #12   3. feb 2013 Uha ja, det var noget af en tidsfrist smiley

• #13   3. feb 2013 Hvad er scrapbooking?

Hver gang jeg ser et eller andet med scrapbooking ser jeg noget med søde billeder og små blomster, samt en lille sød tekst.

Er det en alternativ form for dagbogsskrivning med tilhørende billeder sat pænt op?

Kunne godt forestille mig at lave noget lignende selv, men kan bare ikke helt forstå hvorfor man skal købe diverse dimsedutter og specialudstyr?

• #14   4. feb 2013 Rie - Du behøver ikke specialudstyr, hvis det "kun" er noget du vil lave for en periode, fx et kort, et lille folder eller lign. Det er kun hvis det er noget du vil have skal holde i rigtig mange år. Syren i papir og materialer gør at siderne bliver stive og smuldre. Dette er jo ikke smart, hvis det er noget der skal gå i arv. smiley
    De såkaldte "dimsedutter" er jo for pyntens skyld, det er smag og behag hvor meget man ønsker at gøre ud af det. smiley
    Med scrapbooking bruger man sine billeder på en sjov og kreativ måde. Man tager en blanksidet bog, som man klistrer billeder og andet materiale ind i og skriver tekster til. Eventuelt pynter man med mere farve, glimmer eller andet pynt.
    Vil ikke kalde det en dagbog, nok nærmere et moderne fotoalbum. smiley

• #15   4. feb 2013 Great, lavede lige en bestilling på scrapdesign.dk ... som jeg fortrød.

Jeg aner ikke hvordan jeg skal betale varerne ??? Nogen der ved noget?

• #16   4. feb 2013 Scrapbooking er vel bare generelt "pyntning"? Man kan også pynte æsker, påskeæg osv.:)

Hvordan fortrudt? Er det blevet bestilt uden du har indtastet kort oplysninger?

• #17   4. feb 2013 Ja det kan man jo sagtens sige Lizette smiley

Ja, man kunne vælge om man ville betale med visa/mastercard eller lave en bankoverførsel
    Så vælger jeg kort, indtaster oplysninger om navn og adr, går videre til næste trin.
    "Tak for din ordre. Der er sendt en faktura til din mail"

så kigger jeg i mailen, hvor der står regler..
    .... "Vær opmærksom på at vi ikke sender din vare før varen er betalt"

Øh, ja?? Det ville jeg også gerne, hvis jeg vidste hvordan..... hmm

• #18   4. feb 2013 Men du indtastede ikke dine kortoplysninger?:/ Så lyder det som om at der alligevel blev valgt bankoverførsel..

• #19   4. feb 2013 Jeg har ingen kort/konto-oplysninger indtastet overhovedet..
    Jeg tænker bare, skal jeg betale når jeg får pakken?
    Eller er det meningen jeg skal indbetale beløbet på deres konto?
    - og i så fald, hvad skal jeg skrive? ordrenr?? hmm..

Har sendt hende en mail, må se om hun ikke svare i morgen.. Træls smiley

• #20   4. feb 2013 Tror det er meningen at du skal overfører før de sender, det står nok et sted på hjemmesiden hvordan det skal gøres. Men ja det er nok bedst at vente med at høre fra dem, det er jo også mere sikkert at betale med kort:)

• #22   4. feb 2013 Wauw heidi:)

• #23   4. feb 2013 Er vild med blonden!

• #24   6. feb 2013 Super flot Heidi smiley og tusind tak for billedet, det er altid god med noget inspiration o nye ideer smiley

Louise h - bruger du så den dobeltklæbende tykke tape som du omtaler, til at sætte billederne fast evt?

• #26   7. feb 2013 Tusind tak for det smiley

• #27   23. jun 2013 Jeg ved ikke om det er interessant - Du kan købe en masse scrapbooking papir, pynt og meget andet hos hobbyjunglen.dk (i dag er iøvrigt sidste dag med 25% rabat hvis man bruger rabatkode: sommersol) smiley

• #28   23. jun 2013 Mange tusind tak. Jeg kender slet ikke siden, så jeg vil straks smutte forbi smiley

Kommentér på:
Scrapbooking

Annonce