Anbefal hvidevarer, seng og støvsuger :) {{forumTopicSubject}}
Jeg skal snart flytte og skal derfor ud og købe en del, vil derfor gerne hører hvad i bruger og om i er glade for det.
Det må helst ikke være for dyrt - den set på den anden side så hellere dyrer end dårlig kvalitet
Hvorfor valgte i dette produkt?
Det drejer sig om følgende ting:
Støvsuger: den skal bruges til 85m2 og til både stue og første sal så må helst kke være for besværligt at støvsuge trappe med og at transporterer op og ned af trappe. Også skal den selvfølgeligt kunne støvsuge hundehår op
Vaskemaskine: den skal være let at finde ud af og mindst energimærke a.
Frysekøleskab: egentligt ikke så mange krav, bare en ok størrelse fryser også skal det bare virke
Seng: ja, det er nok mest en smagssag, men hvor har i fået den bedste rådgivning?
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 76 Svar: 2.741
jan 2011
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 6 Emner: 56 Svar: 475
dog larmer den rimelig meget
http://www.bilka.dk/elektronik/elapparater/stoevsugere/melissa-poseloes-stoevsuger-640207--08106200000(purchase_other_ds)
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
okt 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 215 Svar: 1.402
Er det ikke besværlige og usunde at tømme? Altså komme at indholdet ikke op i hovedet på en før det kommer ned i skraldespanden?
jan 2011
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 6 Emner: 56 Svar: 475
mar 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 3 Emner: 18 Svar: 229
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 32 Svar: 1.529
okt 2007
Følger: 18 Følgere: 7 Hunde: 5 Emner: 138 Svar: 4.010
http://newsroom.electrolux.com/dk/2012/07/03/electrolux-st%C3%B8vsugerne-er-de-bedste%E2%80%A6-igen/
Den fås til omkring 1300 kr.
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 423 Svar: 3.419
Resten af de ting du nævner har jeg købt på genbrug/brugt, og støvsugeren er en af Føtex´ billigste, som er supergod, har fungeret i MANGE år.....
nov 2006
Følger: 6 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 158
Vi har købt en Samsung vaskemaskine som har energiklassen med sig (A ** tror jeg), den nye type "kulfri" motor (så er det da ikke pga kul at den en dag stopper) plus at den har et varmelegeme der efter sigende ikke kan kalke til, og det er ihvertfald også et kendt problem. Så må vi se om den faktisk holder i det lange løb. Det interessante ved den maskine er at den kun kostede 3500 hvilket er vildt billigt i forhold til fx Miele.
Støvsugere holder meget bedre. Find en ikke for gammel Miele, Electrolux, Philips eller Nilfisk selvom sidstenævnte ofte er lidt dyrere på DBA fordi folk (fejlagtigt) tror at de er bedre end de andre.
Kender ikke noget til poseløse.
På samme måde køber jeg møbler. Gammel lækker kvalitet der holder vildt længe. Jeg HADER bare at være omgivet af nyt billigt skrammel som er designet til at holde i utrolig kort tid. Ved at købe brugt mener jeg at jeg får bedre varer til færre penge plus at jeg ser en del sådan økologisk mening i det. Forstår ikke altid det der "brug og smid væk" der sker hele tiden. For pokker- folk skifter hvad som helst ud pga farven der ikke lige passer eller fordi de er shopaholics eller hvad ved jeg..
okt 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 410
Støvsuger til enhver tid Miele, de lever bare evigt med nærved samme sugestyrke som ved indkøb. (findes tit på tilbud f.eks i Bilka, men betydeligt dyrere hvis man ikke lige er klar på tilbudet.)
Vaskemaskine er der lidt flere mærker jeg synes er rigtig gode(også aeg, miele), Pt har vi en Gorenje, som vi er rigtig glade for.
Opvaskemaskine er Bosch testvinder fra tænk og den er super.
Både køl og fryser har vi valgt at prøve et lavbudget produkt, da vi skulle have ALT på een gang. (dyr fornøjelse.) Hvis man er ligeglad med farve og kun interesserer sig for funktioner og energimærkninger er der utroligt mange gode. Vores som vi er meget meget glade for er fra elgiganten, Upo. Det er både gigant køleskab og fryser til lille pris og iiih det køleskab kan altså rumme rigtig meget. Selvom det ikke skulle være superdyrt, så er vi altså lidt sådan tilbageladte med luxusfornemmelsen, da det bare er så stooort med mange hylder skuffer osv. haha.. Udefra ser det bare hvidt og højt ud, men indeni er det wow her har jeg plads og "dimser" nok.
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 423 Svar: 3.419
jan 2008
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 6 Emner: 53 Svar: 1.887
Jeg ville klart købe sådan en
okt 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 215 Svar: 1.402
Men nu er jeg i tvivl om microovn og kombiovn?
Jeg kan uden tvivl ikke undvære en microovn, men tænker: er det ikke billigere at varme en kombiovn op? End at varme en ovn (komfur) op?
Det er kun mig, så det vil ikke være store ting der skal varmes? Så det virker bare dumt at tænde en almindelig ovn for en portion lasagne fx?
aug 2013
Følger: 1 Svar: 1
http://123hvidevarer.dk
apr 2006
Følger: 42 Følgere: 59 Hunde: 1 Emner: 923 Svar: 5.120
Jeg har en seng fra IKEA og det er virkelig godt. Fik anbefalet det herinde for nogen år siden og det er jeg glad for.
Og god rådgivning.
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
Og mht pose eller ikke pose..
Jeg har en poseløs støvsuger ( Dyson)
Aldrig har jeg været gladere for nogen støvsuger.
Jeg har også haft en poseløs fra Brugsen... Den var vist for billig.. Sådan noget møg.
Jeg synes ikke det er ulækkert eller et problem at tømme den.. man skal bare ikke gøre det udenfor i stormvejr
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 397
Køl/frys
Jeg har selv lige investeret i sådan et, for et par måneder siden, hvor jeg havde samme krav, om en stor fryser, og desuden skulle det så være i stål.
Jeg fandt et tilbud ved punkt1 på nettet, tog ud i forretningen hvor det var 1400 kr dyrere, sagde hvad jeg havde set det til på nettet, og hvis de ville sælge til den pris, samt levere og afhente det gamle gratis, så var jeg køber, den var de med på.
Det er et Samsung, hvor det eneste minus jeg lige har, er at det tager en krig og diverse bandeord, at vende lågerne.
Jeg har ikke meget erfaring med poseløse støvsugere, min 14 år gamle AEG Vampyr kører fint endnu, dog har jeg måttet støve printet af to gange, da støv derpå var skyld i, at den mistede sugestyrke. ( 2 gange 5 min. arbejde på 14 år, det er ikke meget, i forhold til de timer den har kørt )
Anbefal hvidevarer, seng og støvsuger :)