Det der med alder {{forumTopicSubject}}
Først, det er ikke for at skabe drama. Jeg er bare nysgerrig..
I mange tråde er jeg faldet over folk, der mener at unge ikke bør have hund.
Jeg er fuldstændig enig, MEN. Ikke alle unge er ens. Se nu mig fx. jeg har 1 gang i mit liv, været i byen sådan for real. Jeg er altid hjemme, udover når jeg er i skole.
Jeg fik min første hund da jeg var 16. Har selv betalt ham, alt ved ham betalte jeg. Så det kan godt lade sig gøre.
Men der er også det med at fx. 20 årige's liv er uforudsigligt, pga uddannelse und so weiter. Men mange er færdige med deres uddannelser når de bliver 20. Jeg vil være 20½ når jeg er færdig, og så er det arbejde, som en alm. voksen person..
Jeg har godt set de debatter med 12-15 årige, der årrh zåhh gerne vil have en husky eller en border collie, men som ikke aner hvad det kræver. Og at I så hjælper dem, og de så bare flipper ud. Men der er også dem der er seriøse, og fordi de sparer op et år, eller er lidt for unge, så skal de ikke have lov.
Hvorfor al den "had" <-- noter gåseøjne, til unge mennesker.
Igen, jeg vil ikke skabe drama. Jeg undre mig bare.. og er nysgerrig over hvorfor.
apr 2009
Følger: 34 Følgere: 38 Hunde: 8 Emner: 169 Svar: 3.803
aug 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 47
Men når det er sagt er jeg irriteret over at mange går ud fra det er ALLE unge..
Jeg er 18 år, jeg har min egen lejlighed, en stabil økonomi, jeg har tiden, jeg er for længst stoppet med at gå i byen. Jeg har alle ressourcerne til en hund. Jeg sætter mig ind i alt. Og kunne i min vildeste fantasi ikke drømme om at gå af med min hund fordi den var "irriterende". Jeg brækker mig af nogle unges holdninger. Men samtidig er vi også nogle som kan finde ud af det. Og hvor er det æv det skal gå ud over os
mar 2008
Følger: 35 Følgere: 939 Hunde: 8 Emner: 350 Svar: 8.210
Men gud hvor det hænger mig langt ude af halsen, at vi unge tit bliver skåret over een kam!
Jeg er selv 18 år, har egen lejlighed, min grand danois på 6 mrd og en for det meste stabil indkomst. Og når pengene kniber, står hunden først. Hver månede bliver der lagt til side, til uforudsete udgifter (som fx dyrlæge).
Jeg er hjemme gående pga sygdom, og det der med fester og druk har sq aldrig været mig..
Alvin er min hverdag, og min bedsteven. Jeg skylder ham, at fprsørge ham
Til den dag han ikke er her mere!
(undskyld stavefejl og taststur bommetter. Jeg er lettere iPhone retarderet..;) )
dec 2012
Følger: 27 Følgere: 20 Hunde: 8 Emner: 42 Svar: 301
Herhjemme, er det også dyrene før noget andet. Jeg er opvokset med alverdens dyr, og har altid lært at sådan er det bare..
Jeg bor godt nok hjemme, jeg er ikke socialt anlagt, så jeg vil meget hellere spare op , og købe en beboelsesvogn, til at have stående på mine forældres gård. Så ville min kommende hund også have mulighed for et mere udendørs liv, end hvis jeg boede i lejlighed, forstået på den måde, at den ville kunne ligge og nyde livet i solen, om sommeren, efter en god lang gåtur..
mar 2008
mine naboer roser mig, og syntes jeg er lidt for tosset med den hund..
Men mange tror ikke på at jeg kan styre så stor en hund.. Pjat med dem! Alvin er velopdragen (af en teenager at være) og er ikke til besvær fpr andre..
Det er mig der har valgt at have hund, ikke dem.. Så selvfølgelig skal han ikke genere nogen!
aug 2012
Min forældre bor tæt på med en dejlig have! Det er selvfølgelig ikke det samme men tror ikke de lider af det:-)
dec 2012
Den danske kæmpe; De store hunde kan sommetider være nemmere at styre end de mindre.. Og din race er godheden selv..
Stefanie, naturligvis lider de ikke af det ^^ .. Jeg skal have en jagthund, så den har jo bedst af at kunne lege udenfor.. Kan lige se det for mig, en jagthund spærret inde i en lejlighed. hihi.. Hvilken vil du have/har du?
mar 2008
Og hvis jeg nu en dag faktisk skal et eller andet, så er min mor og søster, ligeså glade for Alvin, som jeg er! Så han kan altis blive passet..
Aldrig om jeg ville have hund, hvis jeg ikke var 100% på at jeg kunne magte opgaven!
Men med de tøser der skal have en taske hund, eller køber en hund og tænker "hvalpe! Det er sjovt!" så forstår jeg godt de "ældre"...
aug 2012
aug 2012
sep 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 70 Svar: 617
Jeg har aldrig oplevet herinde at folk har brugt min alder i mod mig, eller på nogen anden måde har nævnt det i forhold til det at have hund i forhold til mig. - og jeg er 20 nu, og jeg fik Meladie for ca 2 år siden - med andre ord jeg var 18
mar 2008
Jeg er selv vokset op med mini pudler.
Så længe man sætter sig ind i racen og dens behov, så ser jeg intet problem i at være ung og have hund...(såfremt økonomien,tiden og pladsen er til det)
maj 2012
Følger: 36 Følgere: 31 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 1.632
Jeg har en bekendt, der kun vil have en chi for at have den i en taske, hun kan ikke forstå hvorfor der ikke er nogle der vil sælge til hende, hun er 18 år.
dec 2012
GAG, helt enig, hvis hun kommer med den holdning, at det skal være en taske, så forstår jeg sgi godt opdrætteren..
Men nogle opdrættere er altså også lidt kritiske. Det skal de være, ingen tvivl. Meeeeeeeeeeeeeen....
apr 2008
Følger: 51 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 228 Svar: 1.176
Jeg kan godt se det ikke dur til dem der går i byen hele tiden. Men en tur i byen hver 2-3 måned - hvordan skader det dyret? Man behøver jo heller ikke ligge i sengen hele dagen efter en bytur.
Og hvis man er alene er det vel iorden hvis man får den passet? Eller har en bedre halvdel der så tager over?
dec 2012
Vi har den holdning herhjemme, at vi sælger ikke vores dyr. De bliver her, til de ikke kan mere, eller bliver alvorligt syge..
Vi kan ikke fordrage det med dyr der bliver smidt fra hjem til hjem. Det vil vi ikke byde vores, hvis de nu ender ud i et skod hjem. Derfor avler vi heller ikke.
Jeg kan godt blive lidt bekymret, når unge og børn gerne vil have super aktive hunde. De aner ikke hvad de går ind til. Engang ville jeg gerne have en husky, men når man læser mere og mere, så er det decideret en brugshund, og ikke en hyggehund. Flot ja, men den skal skisme bruges 24/7..
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 3.714
dec 2012
Som 20 årig, er man jo sådan set voksen..
apr 2008
Følger: 51 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 228 Svar: 1.176
dec 2012
Men de burde være mere voksne. De er jo ikke teenager længere..
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 3.714
aug 2012
Man kan vel for guds skyld da ikke bedømme folk over et telefon opkald, SMS eller hvadet nu er. Jeg spørger ALTID om jeg kan komme og kigge før jeg siger ja til noget som helst. Jeg har kigget på mange hvalpe, men endnu ikke fundet en opdrætter eller hvalp jeg synes passer til mig.
Alle dem jeg har været i kontakt med har været positivt overrasket over min modenhed og hvor voksent jeg lever. Jeg hader bare at få en direkte afvisning når jeg fortæller min alder. Og jeg oplever det tit. Måske er det fordi jeg netop går efter en såkaldt "taskehund".
dec 2012
apr 2009
Her mener jeg naturligvis ikke denne tråd, men hvor ofte er det ikke meget unge mennesker der skal af med vovse fordi deres hverdag ændre sig i en retning hvor der ikke er plads til hunden. Ud til højre med hunden, fordi valget ikke var gennemtænkt..
Jeg ved godt alle ikke er sådan, heldigvis, men jeg føler som opdrætter det er min pligt at være en smule på vagt/forkant før jeg sælger hvalp til unge mennesker
jul 2010
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 210 Svar: 3.384
Grunden til jeg tror det er at:
1: Når der kommer spørgsmål hvor man tænker "du skulle ha købt en bamse" så er de fra unge.
2: Når man ser på bybilledet så er det ofte unge der kommer med hunde hvor racen ikke er gennemtænkt.
Derfor er de ældre der også altså der ikke burde have hund, men det er kun de unge der ses.
aug 2012
apr 2009
aug 2012
apr 2009
At skulle udvælge disse familier kan være noget af en prøvelse, men jeg har været heldig med begge kuld at finde kompetente ejere.
Fra mit sidste kuld har jeg fået en hvalp retur, men dette var grundet sygdom hos ejer og det er bare noget man aldrig kan gardere sig imod.
Det der med alder