692 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Uddanelse Uddanelse

Hej allesammen

Håber nogen vil kunne hjælpe mig.
Jeg har desværre fået nogle skevanker. så skal begynde på sådan et sted hvor de hjælper med mulige uddannelse og kan komme ud i praktik.

Kunne rigtigt godt tænke mig måske noget inden for dyr.
Meget gerne hunde.

Men hvad er der af uddannelser, og det skal jo også være noget som da er mangel på.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 250 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Samler en kontigent seng manuel 300 kr.
  • Montering af baderumslampe 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Uddanelse
  • #1   17. jan 2013 Der er nok kun veterinærmedicin (dyrlæge) jeg ved ikke med alle de nye kandidatudd. de har oprettet på life - altså jeg ved ikke hvor efterspurgte de er.

Prøv: (link fjernet)

Ellers biologi?

• #2   17. jan 2013 Der er vidst ikke mangel på dyrlæger, det har der "aldrig" været.
    Desuden er det vidst Ekstremt få stillinger der mangler folk til, uanset hvilket erhverv man vælger.

Men ellers er der dyrepasser uddannelsen

Men husk på at de fleste dyre relaterede uddannelser tit er svære at komme igennem/ind på, og det er også småt med arbejde...

Men er det sådan noget du brænder for, så "go for it girl" smiley

• #4   17. jan 2013 Jeg tror altså det kommer an på hvad det er for en type skavanker du medbringer - hvis dine begrænsninger ligger i det fysiske, så tror jeg ikke du skal sætte dine forhåbninger alt for højt. De fleste uddannelser med dyr kan være ret så krævende på det punkt.

• #5   17. jan 2013 Dyrelæge vil jeg nok aldrig få på en realverding, og skal også have hf først har jeg desværre ik.

Biolog lyder rigtigt spændene, hvis det så er til at få job hvor det drejer sig om dyr. nu forstår jeg ik lige alt det derinde med a dansk for skal også kunne klare niveuet.

• #6   17. jan 2013 Ja er fysik. har slid i ryggen og ranaud syndrom. Så det vigtigste er ik for mange tunge løft.

Men vil bare også høre om da var noget, kender slet ik alle de uddannelse.
    Kunne jo sagtens være noget jeg havde overset.

• #7   17. jan 2013 Det er næsten umuligt at leve af at lave noget med hunde desværre. Jeg er ved at læse til jordbrugsteknolog med speciale i husdyr, men det er jo inden for landbrug eller heste.

• #8   17. jan 2013 Ja jeg var næsten godt klar over det, men alt er jo et forsøg.
    For har fået til opgave og undersøge lidt om hvad jeg vil, men der er jo også mange andre spændene ting. Biolog lyder også spændene og med masser af videreuddanelse.

Men er rigtigt svært når man aldrig har tænkt over sådan noget med uddannelse.
    Kender slet ik til halv dele af hvad man kan uddanne sig

• #9   17. jan 2013 så tror jeg virkelig det begrænser udvalget, der ikke er for stort i forvejen - så vidt jeg har forstået, så kræver f.ex. veterinærsygeplejeske og dyreassistent at man kan løfte en god slat. Det jeg så mest tænker på, det er at dine job/praktikmuligheder bliver nok meget ringe, da der er så mange til de uddannelser, at man sandsynligvis vil vælge en, man ikke skal starte med at tage en masse hensyn til.

Hvis jeg var dig, så ville kigge i en anden retning.
    Kan du ikke få en samtale med en erhvervsvejleder, som har lidt mere føling med de forskellige ting, og som bedre kan pege på noget, når du fortæller hvad du kan, hvad du ikke kan, og hvad du er god til.

Og netop når du taler revalidering, så vil kommunen jo allerhelst have en slags sikkerhed for at du både kan fuldføre og at der er rimelige jobmuligheder bagefter.

• #10   17. jan 2013 Jo min største drøm er enlig pædagog også vider som terpuet. Men får nok svært ved at få lov at få pædagogen på grund af ryggen.

Men da er jo masser af muligheder jeg er åben, og får jo også lov at komme ud og prøve kræfter med tingen først.
    Det jeg skal begynde på, der hjælper de en også,

Men fik jo en lille opgave også er det jo igang med at undersøge.

• #12   17. jan 2013 tusin tak rikke. det vil jeg prøve at rode med

• #13   18. jan 2013 For at læse biologi skal man også have en gymnasial uddannelse inden smiley

Hvad med psykomotorik? Du kan læse mere om den på ug.dk smiley

• #14   18. jan 2013 nu håber jeg du ikke tager det forkert, men hvor bogligt stærk er du?
    Nogen uddannelser er virkelig tunge bogligt, og det kan så give nogen gevaldige spark i måsen, hvis man har svært ved at læse en masse tungt faglitteratur.
    Jeg kan bare se de bøger der omhandler 'mit' emne - de er godt nok ikke for småbørn heller... men min uddannelse brugte ikke bøger, vi havde oplæg, og så var det ellers ud og stikke fingrene i fadet og arbejde sig frem til løsningerne.
    Jeg er lige blevet uddannet som webintegrator (big fun, hvis man er lidt nørdet)

• #15   18. jan 2013 Jamen jeg har været meget dygtigt engang, men det er mange år siden. Men hf skal nok kun lægge på c og b. Det værest er nok min ejen selvsikkerhed som spænder rigtigt meget ben. Er mange år siden jeg har gået i skole og da skal kæmpes hele vejen , og jeg kan bestemt ik bare sove i timerne og glemme lektierne. Og skal også tænke på to børn mine hunde, og til den tid køre jeg også hundetrænings hold så det fylder jo også lidt. Så skal ik side hjem og læse dag ud og dag ind. Men skal også være et spændene job, hvor hverdag er ens.

• #16   18. jan 2013 Inde på ug.dk kan du også se hvilke nivauer der kræves for at kunne komme ind.
    Derudover ved jeg, at nogen universiteter tilbyder studieforberedene kurser (hvis man mangler nogle niveauer).
    Jeg har fx en kammerat der er uddannet elektronik mekaniker, han har ingen gym. udd.. Han er så betinget optaget på ingeniør studiet i Aarhus, på betingelse af at han består det her år, hvor han får undervisning i de relevante fag han skal have. I hans tilfælde er det matematik, fysik, kemi, o.l.

Så det er jo en mulighed at kontakt et universitet, og høre om de tilbyder at kunne suplere alle fagene op. smiley

Håber det giver mening.

Og det der med "ikke at være "skarp nok"", altså det er en øvelse at læse/studere, og så snart man er inde i rytmen igen, så går det jo let nok. Jeg har heller aldrig kunne sove i timerne, men jeg har så udnytte min tid rigtig effektivt. Dvs. når jeg er i skole (på studiet) så er jeg der! Altså så må facebook/hundegalleri vente til jeg har tid. Så de fleste af mine lektier har været færdige når jeg kom hjem, eller kunne koges ned til en lille time. Så hvis man optimere sin tid, anvender det der er sat til rådighed (ink. pauser) så kan man sagtens smiley

• #17   18. jan 2013 Modsat havde vi mange på htx, som liiige skulle ditten og datten i timen, også nåede de ikke alle opgaverne og skulle lave dem når de kom hjem. Hvor vi var nogen som arbejde mere intensivt, også kunne vi holde fri når vi gik.. Ellers brugte jeg tit lige en frokost pause på at gøre det sidste færdigt..

Man skal bare huske at et studie er ligesom et fuldtidsjob. Så regn med at brug 37 timer på det om ugen. Min erfaring er, at det kan man godt holde. Måske ikke mod eksaminerne, men ellers :b

• #18   18. jan 2013 Line tusin tak for alle de gode råd.

Super dejligt med så mange hjælpsomme mennersker

• #19   19. jan 2013 hihi Rikke: Jeg kender fem der læser diverse ingeniør (både byggeri, strøm og noget maskine) de har da tid nok smiley I hvert fald kan de da drikker fra torsdag til søndag og de klarer det vist ret godt smiley
    Så tiden kommer jo nok an på en selv smiley Der er jo rigtig mange ting der spiller ind.. Både personlige kompetencer (/evner) og hvor meget man vil ligge i studiet. Vil du have 12 i alt - jamen det kræver jo mere arbejde end et 02-tal. Så hvis man bare gerne vil bestå har man mere tid, end hvis man stiler efter at få højeste karakter.

• #20   19. jan 2013 naaah... der vil jeg melde mig en kende uenig - det kommer ikke kun an på det arbejde som man lægger i det, det kommer osse an på ens evne til at lære det nye stof og bruge det.
    Jeg har f.ex. slacket mig meget mere gennem min uddannelse end en af mine 'bordkammerater', som vitterligt har knoklet for sine karakterer... men han har stadig ikke fået lisså høje som jeg fik.
    Her kunne jeg netop godt have undt ham bedre karakterer, for han har trods alt lagt blod, sved og tårer i opgaverne.

• #21   19. jan 2013 Skriver også at personlige kompetencer/evner har en betydning smiley
    Så jeg er rørende enig smiley Vi havde en som dig i min gym klasse. Forhelvede hun var irriterende smiley Hun kunne bare sidde på facebook i alle timer, og alligevel til prøverne score top...

• #22   19. jan 2013 jeg er kommet ud med et gennemsnit på 11,3 og det med en lortekarakter på 04 i CMS, fordi læreren ikke kunne lide mig... lidt griner er så at jeg gik til eksamen med en Wordpress-projekt, og fik 10 smiley
    Resten har været 10 og 12, og jeg har seriøst slacket den i timerne.

• #23   19. jan 2013 Udenfor - nu er jeg også uddannet Web integrator og det er helt sikkert også et fag, der kræver lidt natur talent og snilde. Mange i min klasse fløj igennem fordi de fangede det med det samme. Mens andre havde det svært med visse kode dele, og kæmpede en brav kamp. Specielt en kvinde som var der på relividering. Hun ville så gerne - har aldrig set en bruge så meget tid på lektier som hende. Det var lidt synd, men det betalte sig for hende i sidste ende smiley
    Ps. Hvor er du uddannet henne?

Så TS, det handler også meget om at finde noget du har føling for. Ellers kan det blive hårdt. Hvad evt med en HG voksen? Den tager et år, så to år i praktik..

• #24   19. jan 2013 Jeg var osse på reva - nice paycheck, hehe
    Har taget den på Roskilde. Ok, indrømmet at visse lærere ikke lige var de mest effektive, men jeg endte i en god klasse, hvor vi virkelig brugte hinanden.
    Det jeg griner mest af, det er at da vi startede så blev vi sat til at lave sådan noget lal, for at komme hinanden ved - i virkeligheden havde 95% af os helt instinktivt sat sig ved siden af dem man svingede med... inklusive mig. Så fra dag 1 var jeg en del af en lille arbejdsgruppe på en 3-4 mand, hvor vi har fulgtes ad i tykt og tyndt under hele forløbet.

• #25   19. jan 2013 Jeg synes du skal tage en gymnasial eksamen af en art(f.eks. HF), den er adgangsgivende til rigtig mange ting og så kan du jo også bruge tiden til at finde ud af hvad du gerne vil og hvad du kan holde til - der er jo også hjælp at få i form af vejledere osv smiley

• #27   19. jan 2013 Udenfor - tror det med lærene går igen på den uddannelse ligegyldigt hvor man tager den smiley Mine var simpelthen .... indsat selv passende skældsord .... De brugte meget mere tid på at spise morgenbrød end at undervise smiley Når vi have en 5 timers dag var vi heldig hvis vi sammenlagt så vores lærer i mere end 2 timer! De var ganske søde, ikke noget der. Men undervisningen var helt ude i hampen.. Kan du få job inden for faget?

• #28   19. jan 2013 @Rikke: Det er faktisk lige præcis aalborg de går på smiley Derfor turde jeg lave sammenligningen smiley

Men vi er i nogen grad uenige. 100 siders projekt er ikke skræmmende meget, hvis emnet er det rigtige og at man interesserer sig for det.
    Efter min mening og erfaring er interesse det der driver værket. Jeg kan ikke lide tysk (nu er det et eksempel) så hvis jeg havde valgt tysk i sin tid, så vil det ikke havde gået mig specielt godt. Ikke fordi jeg ikke kan, min karakterer i dansk er/var glimrende ligeså i samfundsfag og idehistorie. Så min evne til at fortolke og analysere er god. Modsat har jeg faktisk svært ved matematik, jeg brugte virkelig lang tid på det, fordi jeg gerne ville have høje karakterer. Så for mit vedkommende har jeg det bedre i en samfundsfaglig linje end en matematisk (måske jeg ikke skulle have haft fys/mat linje i gymnasiet smiley ) ..

Så om et fag er svært er komplet individuelt.

• #29   19. jan 2013 Katrine - det finder jeg ud af. Ellers satser jeg på noget it-relateret, og freelancer så ved siden af.

• #31   19. jan 2013 Rikke - synes du så ikke du skal finde dig en anden gruppe?? Men du siger jo lige præcis det jeg mener smiley Det handler om indsats. Jeg synes det for dumt af dig at du tillader, at de andre dasker den. Så må I sgu sætte navne på afsnittene (man hæfter for det man selv har skrevet - men skal kunne det de andre har skrevet). Også må de jo falde. Jeg har arbejdet i gruppe med folk der dumpede hvor jeg selv kom over middel.

Kommentér på:
Uddanelse

Annonce