Uddanelse Uddanelse
Hej allesammen
Håber nogen vil kunne hjælpe mig.
Jeg har desværre fået nogle skevanker. så skal begynde på sådan et sted hvor de hjælper med mulige uddannelse og kan komme ud i praktik.
Kunne rigtigt godt tænke mig måske noget inden for dyr.
Meget gerne hunde.
Men hvad er der af uddannelser, og det skal jo også være noget som da er mangel på.
jul 2008
Følger: 20 Følgere: 16 Hunde: 5 Emner: 55 Svar: 1.529
Prøv: (link fjernet)
Ellers biologi?
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.346
Desuden er det vidst Ekstremt få stillinger der mangler folk til, uanset hvilket erhverv man vælger.
Men ellers er der dyrepasser uddannelsen
Men husk på at de fleste dyre relaterede uddannelser tit er svære at komme igennem/ind på, og det er også småt med arbejde...
Men er det sådan noget du brænder for, så "go for it girl"
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 82 Hunde: 2 Emner: 348 Svar: 6.089
feb 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 11 Svar: 202
Biolog lyder rigtigt spændene, hvis det så er til at få job hvor det drejer sig om dyr. nu forstår jeg ik lige alt det derinde med a dansk for skal også kunne klare niveuet.
feb 2008
Men vil bare også høre om da var noget, kender slet ik alle de uddannelse.
Kunne jo sagtens være noget jeg havde overset.
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 237 Svar: 3.145
feb 2008
For har fået til opgave og undersøge lidt om hvad jeg vil, men der er jo også mange andre spændene ting. Biolog lyder også spændene og med masser af videreuddanelse.
Men er rigtigt svært når man aldrig har tænkt over sådan noget med uddannelse.
Kender slet ik til halv dele af hvad man kan uddanne sig
sep 2005
Hvis jeg var dig, så ville kigge i en anden retning.
Kan du ikke få en samtale med en erhvervsvejleder, som har lidt mere føling med de forskellige ting, og som bedre kan pege på noget, når du fortæller hvad du kan, hvad du ikke kan, og hvad du er god til.
Og netop når du taler revalidering, så vil kommunen jo allerhelst have en slags sikkerhed for at du både kan fuldføre og at der er rimelige jobmuligheder bagefter.
feb 2008
Men da er jo masser af muligheder jeg er åben, og får jo også lov at komme ud og prøve kræfter med tingen først.
Det jeg skal begynde på, der hjælper de en også,
Men fik jo en lille opgave også er det jo igang med at undersøge.
feb 2008
jul 2008
Hvad med psykomotorik? Du kan læse mere om den på ug.dk
sep 2005
Nogen uddannelser er virkelig tunge bogligt, og det kan så give nogen gevaldige spark i måsen, hvis man har svært ved at læse en masse tungt faglitteratur.
Jeg kan bare se de bøger der omhandler 'mit' emne - de er godt nok ikke for småbørn heller... men min uddannelse brugte ikke bøger, vi havde oplæg, og så var det ellers ud og stikke fingrene i fadet og arbejde sig frem til løsningerne.
Jeg er lige blevet uddannet som webintegrator (big fun, hvis man er lidt nørdet)
feb 2008
jul 2008
Derudover ved jeg, at nogen universiteter tilbyder studieforberedene kurser (hvis man mangler nogle niveauer).
Jeg har fx en kammerat der er uddannet elektronik mekaniker, han har ingen gym. udd.. Han er så betinget optaget på ingeniør studiet i Aarhus, på betingelse af at han består det her år, hvor han får undervisning i de relevante fag han skal have. I hans tilfælde er det matematik, fysik, kemi, o.l.
Så det er jo en mulighed at kontakt et universitet, og høre om de tilbyder at kunne suplere alle fagene op.
Håber det giver mening.
Og det der med "ikke at være "skarp nok"", altså det er en øvelse at læse/studere, og så snart man er inde i rytmen igen, så går det jo let nok. Jeg har heller aldrig kunne sove i timerne, men jeg har så udnytte min tid rigtig effektivt. Dvs. når jeg er i skole (på studiet) så er jeg der! Altså så må facebook/hundegalleri vente til jeg har tid. Så de fleste af mine lektier har været færdige når jeg kom hjem, eller kunne koges ned til en lille time. Så hvis man optimere sin tid, anvender det der er sat til rådighed (ink. pauser) så kan man sagtens
jul 2008
Man skal bare huske at et studie er ligesom et fuldtidsjob. Så regn med at brug 37 timer på det om ugen. Min erfaring er, at det kan man godt holde. Måske ikke mod eksaminerne, men ellers :b
feb 2008
Super dejligt med så mange hjælpsomme mennersker
jul 2008
Så tiden kommer jo nok an på en selv
sep 2005
Jeg har f.ex. slacket mig meget mere gennem min uddannelse end en af mine 'bordkammerater', som vitterligt har knoklet for sine karakterer... men han har stadig ikke fået lisså høje som jeg fik.
Her kunne jeg netop godt have undt ham bedre karakterer, for han har trods alt lagt blod, sved og tårer i opgaverne.
jul 2008
Så jeg er rørende enig
sep 2005
Resten har været 10 og 12, og jeg har seriøst slacket den i timerne.
dec 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 486
Ps. Hvor er du uddannet henne?
Så TS, det handler også meget om at finde noget du har føling for. Ellers kan det blive hårdt. Hvad evt med en HG voksen? Den tager et år, så to år i praktik..
sep 2005
Har taget den på Roskilde. Ok, indrømmet at visse lærere ikke lige var de mest effektive, men jeg endte i en god klasse, hvor vi virkelig brugte hinanden.
Det jeg griner mest af, det er at da vi startede så blev vi sat til at lave sådan noget lal, for at komme hinanden ved - i virkeligheden havde 95% af os helt instinktivt sat sig ved siden af dem man svingede med... inklusive mig. Så fra dag 1 var jeg en del af en lille arbejdsgruppe på en 3-4 mand, hvor vi har fulgtes ad i tykt og tyndt under hele forløbet.
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 201 Svar: 1.668
dec 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 486
jul 2008
Men vi er i nogen grad uenige. 100 siders projekt er ikke skræmmende meget, hvis emnet er det rigtige og at man interesserer sig for det.
Efter min mening og erfaring er interesse det der driver værket. Jeg kan ikke lide tysk (nu er det et eksempel) så hvis jeg havde valgt tysk i sin tid, så vil det ikke havde gået mig specielt godt. Ikke fordi jeg ikke kan, min karakterer i dansk er/var glimrende ligeså i samfundsfag og idehistorie. Så min evne til at fortolke og analysere er god. Modsat har jeg faktisk svært ved matematik, jeg brugte virkelig lang tid på det, fordi jeg gerne ville have høje karakterer. Så for mit vedkommende har jeg det bedre i en samfundsfaglig linje end en matematisk (måske jeg ikke skulle have haft fys/mat linje i gymnasiet
Så om et fag er svært er komplet individuelt.
sep 2005
jul 2008
Uddanelse