{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.931 visninger | Oprettet:

Fødselsdagsgave. {{forumTopicSubject}}

Dette er meget OT og jeg har desperat brug for råd/hjælp/vejledning og ideer.

På lørdag skal vi til min mors fødselsdag, hun er blevet 60 år i går og vi har bestemt at give hende penge, da hun faktisk ikke rigtigt ønsker sig noget og hun har faktisk alt.
Så hvor meget vil I mene er et beløb, man kan/skal give?

Og så på søndag har min mand fødselsdag. Han ved ikke hvad han skal ønske sig udover ringe og armbånd - hvilket han har mindst 15 af hver, så det skal han IKKE have, for han går faktisk kun med 1 armbånd og 3 ringe. Ikke engang den diamantring, han fik på bryllupsrejse går han med - hrmf smiley

Så kom frisk med meninger og ideer.
Tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fødselsdagsgave.
  • #1   13. jan 2013 Vi plejer at give mine svigerforældre for ca.400 - 500 ved fødselsdage - måske lidt mere ved en rund dag.

Jeg gav sidste år min mand to billeder til stuen, det blev han super glad for.

Min mand bliver 40 til maj, og står lidt i samme dilemma som dig - aner ikke hvad jeg skal give ham..

• #2   13. jan 2013 Når vi har råd (ikke altid at vi begge er i arbejde), så giver vi oftest 500,- til runde fødselsdage.

Manden skulle måske have et gavekort til noget oplevelse? En tur i biffen og ud og spise begge to?

• #3   13. jan 2013 Jeg sidder selv og tænker om 1000,- er alt for meget.

Jeg aner ikke hvad jeg skal give manden, så overvejer at give ham penge, da vi har snakket om at spare sammen til en ny tørretumbler. Jeg har selv fødselsdag om et par måneder og ønsker mig osse kun penge - til både tørretumbller, toilet og en ny tus.
    Men vi skal jo osse holde stor gilde til sommer, da vi tager den kirkelige velsignelse over vort ægteskab, så vi kan kalde os "rigtigt gift" smiley

• #4   13. jan 2013 Hvis I har råd til at give 1000 kr, og har lyst så synes jeg ikke det er for meget.

Jeg overvejer at give min mand en romantisk weekend tur til Rom til hans fødselsdag... Ved han vil sætte pris på det smiley

• #5   13. jan 2013 Tine A
    Vi har ikke rigtigt råd, da vi er igang med at spare sammen til festen til sommer.

Forstår godt din tanke med rejse til Rom - skulle være fantastisk dernede. havde jeg råd til det, så havde jeg taget manden med på en en dags tur til London for at se "We will rock you" musicalen. Vi har godt nok set den nogle gange efterhånden, men den er fantastisk - virkelig fantastisk og ellers shoppe lidt rundt på Oxford Street.
    Men det koster, så venter lidt med det smiley

• #7   13. jan 2013 Helt ærlig syntes jeg at fødselsdage budgettet er mega højt hos mange:) i vores familie vil en rund fødselsdag typisk være 250 til 300 kr og til min mand køber jeg for ca det samme:)

• #8   13. jan 2013 Min mand og jeg er ekstremt dårlige til at give hinanden gaver. Oftest køber vi tingene når vi har brug for dem og råd til dem.

Så det bliver som regel bare nogle smågaver.

Til gengæld ønsker vi os altid noget "større" og derfor ønsker vi os penge til fødselsdag og jul fra familien.

Da vi blev gift var vores eneste ønske faktisk at få penge, så vi kunne få en brændeovn. Det fik vi heldigvis smiley

• #9   13. jan 2013 Det er mange penge ja, så derfor også kun noget jeg overvejer endnu smiley
    Jeg vil rigtig gerne til Rom, men ved ikke om det bliver nu..

Århh den musical vil jeg også gerne se, synes da jeg har hørt den spiller her i Danmark på et tidspunkt?? Hvis den gør kunne det måske være en gave ide ?

• #10   13. jan 2013 Tine A
    Mener det er til Marts den kommer. Billetter koster omkring 600,-, mener jeg at huske. Men det er alle pengene værd, hvis man kan lide Queens musik. Prøv at Google det. Det kommer både i Forum og Boxen i Herning, så vidt jeg husker. Men tror man skal være hurtig for at få gode pladser.

Det der med oplevelsesgave, det var faktisk en mulighed. En god tur ud og spise og i biffen eller en overnatning på hotel et eller andet sted. Et slot evt...

• #11   13. jan 2013 Overnatning på slot er da en rigtig romantisk gave smiley

• #12   13. jan 2013 Jeg syntes da bestemt man skal give hvad man har lyst og råd til, men det virker helt forkert på mig hvis folk som har svært ved at få det til at løbe rundt til dagligt, vil give gaver for så store beløb bare fordi andre siger de gør det! Man giver det msn vil og kan give hvad andre giver eller siger de giver kan da være lige meget!

• #13   13. jan 2013 Til din mor synes jeg en Digital Billedramme ville være en Super ting.... så kan man sætte billeder ind , og hun kan sidde og se på billeder af familien .... F.eks din datters konfirmation.... eller forskellige oplevelser, ....Det kører som et lille Galleri....som på et lille TV......
    Det ville jeg blive glad for.... og jeg er i samme alder som din mor... smiley

Du kan se dem her.... der er mange forskellige ... og mange forskellige priser ..

http://www.google.dk/search?hl=da&gs_rn=1&gs_ri=hp&cp=9&gs_id=s&xhr=t&q=digital+billedramme&rlz=1W1SUNC_daDK490&biw=1024&bih=571&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv.1357700187,d.Yms&wrapid=tljp1358077798359016&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=UJ_yUOukJIjntQa-roH4Ag

• #14   13. jan 2013 NITTIB
    Bestemt en god ide, men hun har allerede sådan en... Som sagt, hun har ALT... Skulle det have været, så skulle det have været en noget større billedramme - digital- til at hænge på væggen - som et billede, der konstant skifter.
    Men tror ikke sådan noget findes endnu.

• #15   13. jan 2013 Hvis du har børn, hvad med at få lavet nogle billeder af dem, (proffisionelle )

• #16   13. jan 2013 Jeg gav min mand 20 brugte anders and blade til han fødselsdag. De kostede 50 kr. Og det var den gave han var blevet mest glad for af alt hvad jeg har givet ham.

Ang. Fødselsdagsgave.....
    Vi giver næsten aldrig penge, de det er meget upersonligt. Men ellers ville jeg veje beløbet op mod hvad "mor" selv plejer at give. Og ud fra det vurdere om hun vil blive glad for beløbet, forstået på den måde at man jo ikke har lyst til at gøre vedkommende forlegen ved at give for stort beløb... eller stødt ved at give for lidt

• #17   13. jan 2013 Katja:

Måske er penge upersonligt, men hvis det er det folk har brug for? Vi har et par i vores familie, som har samme holdning som dig. Så til vores bryllup (hvor vi jo havde ønsket os hjælp til en brændeovn) fik vi to, meget fine, blå vaser. Gæt hvad vi har brugt mest? Og haft mest glæde af?

Iøvrigt var der mange opfindsomme måder vi fik vores penge til brændeovnen. En af dem var et stykke træ, som der var boret en masse huller og og proppet sedler i. Så det behøver ikke at være upersonligt, hvis der ligger tanker bag måden at give dem på smiley

• #18   13. jan 2013 Vi gav min farmor 1000kr (vi gik 5-6 stykker sammen), til hendes 70 års fødselsdag, og der lavede vi en kransekage af 1000 1 kroner smiley

• #19   13. jan 2013 Et billede af den

profilbillede
  • #20   14. jan 2013 sej kranse"kage" smiley

Mette:
    i et sådan tilfælde havde jeg måske valgt at give tilbehør til ovnen eller en pallefuldt brænde måske....... evt. halvt gave halvt penge :9 for naturligvis har jeg forståelse for at folk ønsker sig så store ting at der skal flere givere til at kunne betale.

Jeg ønsker mig selv også kun penge i øjeblikket, da en ny sofa og spisebord står højt på ønskelisten.

Kommentér på:
Fødselsdagsgave.

Annonce