{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Man føler sig lidt gammel når
  • #1   10. jan 2013 Lige præcis.. smiley

Ej troede seriøst at det var en joke da min læge sagde det, men næææh nej.. Det var det ikke..

Men hey, jeg vil hellere tage de piller til folk over 50 end piller til gravide (folinsyre) som hun startede med at sige.. smiley

• #2   10. jan 2013 Ha ha - hva' så gamling - hvad skal du tage? Ej, jeg håber, det får dig på toppen igen smiley

• #3   10. jan 2013 Bente - Hehe, det håber jeg også at det gør.. smiley

Rikke - Haha, jeg følte mig gammel da jeg fik en tegning af den ældste af mine små søstre hvorpå der pænt stod "Gamle Carina".. smiley
    Men ok, jeg er jo gammel for hende, der er "kun" 13 år imellem os..

• #4   10. jan 2013 Hehe, sagde pænt til hende at så gammel er jeg jo ikke..

Jow jow, jeg er tudse gammel siger hun... Den lille lort altså.. smiley smiley

• #5   10. jan 2013 Folinsyre er nu ikke bare til gravide smiley

Det skal vi alle bruge, ikke kun fostre smiley

Hvad får du for noget medicin, der er til gamle.. det er vel ikke circadin?

• #6   10. jan 2013 Det er noget kosttilskud fra apoteket som hedder Apovit 50+

• #7   10. jan 2013 Nåårr *GG*

Det er jo bare B-vitaminer *GG*

• #8   10. jan 2013 Hehe, jep.. smiley
    Men det er det der 50+.. Så gammel er jeg jo sleeeet ikke... smiley

Men nu må jeg se om de virker, skal tage dem i en mdr og så have taget nye blodprøver igen..
    Mine arme ligner efterhånden en stiknarkomans med alle de blodprøver jeg får taget.. Hehe.. smiley

• #9   10. jan 2013 Rikke - Hahaha, det kender jeg godt.. Og så vågner man før fanden får sko på... smiley

• #10   10. jan 2013 Forresten, Carina - her forleden kom jeg til at tænke på, at jeg ville spørge dig om, hvad det egentlig er for nogle helbredsting, du oplever.

Jeg mener at kunne huske at du ikke var diagnosticeret og havde en del forskellige symptomer. Kan du ikke prøve at ridse lidt op... bare for min nysgerrigheds skyld?

• #11   10. jan 2013 CH, jamen jeg har fået svar på nogle ting.. Har B12 mangel som jeg får indsprøjtninger for, og har så lige fået af vide idag at min blodprocent ligger i den lave ende af normalen og det samme med mit Folat..

Derudover har jeg depression, angst, løse ledbånd og er hypermobil..

Der var mistanke om Lactoseintolerance, men det fandt de ud af via blodprøver at jeg ikke havde og de fandt samtidig ud af at jeg har B12 mangel..

• #12   10. jan 2013 Er der nogensinde nogen, der har nævnt fibromyalgi for dig?

• #13   10. jan 2013 Nu bliver jeg jo så tjekket i hoved og i mås for blodmangel osv pga. B12'en..

• #14   10. jan 2013 Ja vi har snakket lidt om det i familien, men har ikke fået det tjekket..

• #15   10. jan 2013 Det er bestemt også relevant at blive tjekket godt igennem når man både har b12-mangel og symptomer fra tarmsystemet.

Der er nogle småting omkring det at blive diagnosticeret med fibromyalgi - og udredt for det, som er rart at vide. Det er ret omfattende, så du må sige til, hvis du vil høre mere om det.

• #16   10. jan 2013 Jo det vil jeg meget gerne.. smiley

• #17   10. jan 2013 Ok.. vi starter lige i det små med et spørgsmål *GG*

Kender I til begrebet funktionelle lidelser og Term?

• #18   10. jan 2013 Rikke - Det går nok.. smiley

CH - Nej, det må jeg nok sige at jeg ikke gør..

• #19   10. jan 2013 Jeg har fået b12 sprøjter siden jeg var 16, jeg får også kalk, husk og D-vitaminer i pilleform, jeg er lige blevet 20. - såé jo på det punkt føler jeg mig heller ikke som en på 20 smiley

• #20   10. jan 2013 Here goes *GG*

Fibromyalgi hører under en række diagnoser, som i Danmark har lidt trange kår - eller rettere patienterne har.

Det er ikke en diagnose der bliver stillet let og det er heller ikke en, der er let at have, når man er i beskæftigelsessystemet.

Grunden hertil er, at på trods af, at fibromyalgi - og de øvrige sygdomme, herunder piskesmæld, eksempelvis - er via en forskningsenhed i Århus - blevet kategoriseret som værende psykosomatiske tilstande.
    Man kalder det funktionelle lidelser.

Og jeg ved godt, det kommer til at lyde helt paranoidt det her, men det er den skinbarlige sandhed.

Forskningsklinikken har haft held til at udbrede sine teorier som værende sandhed til rigtig mange læger i DK - herunder neurologer og reumatologer som er dem, der jo diagnosticerer denne tilstand, og til kommunerne.

De har lavet et system, som lægerne kan bruge til at diagnosticere med og både læger og andre behandlere kan følge når de skal "håndtere" deres patient. Og her kommer det groteske ind i billedet.
    For behandlerens opgave er, at overbevise patienten om, at denne ikke fejler noget. Behandlingen er terapi og motion (motion er kontraindiceret ved nogle tilstande), og behandlerne bliver anvist i ikke at gå ind i symptomernes karakter, undgå at sende videre til ydereligere udredning og berolige patienten.

Dette er kaldet TERM.

Prøv at læs her:

http://www.migraeniker.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=1226:term-modellens-indhold&catid=7&Itemid=264

Det jeg vil anbefale er, at læse den godt igennem og når I kommer til læger og eventuelt serverer mistanken om en af disse lidelser (og ja, herunder er migræne), at I holder øje med de metoder, som TERM-lægerne benytter sig af for at få Jer til at tænke, at Jeres lidelser er psykiske.

• #21   10. jan 2013 Det er da vanvittigt.. At lægerne simpelthen vil sige at det er noget man bilder sig selv ind.. smiley

• #22   10. jan 2013 jeg har fået "konstateret ireterret tyktarm" er der ikke noget der rigtig hedder det så? det er defor jeg skal have det skide husk...

Må man spørge om hvad du laver til daglig CH

• #23   10. jan 2013 Hvis ikke man er syg så kan man da hurtigt blive det..

• #24   10. jan 2013 Rikke: Jeg kan kun tale for mit eget vedkommende, når jeg mangler min sprøjte får jeg virkelig ondt i musklerne, især i mine arme, og jeg bliver rigtig rigtig træt

• #25   10. jan 2013 Alfisten - Det jo endnu mere sygt ! smiley

• #26   10. jan 2013 rikke: Hvordan ved du det er knoglerne og ikke musklerne smiley ?

• #27   10. jan 2013 Rikke - Jeg har stor mangel af B12 og jeg har ingen smerter nogen steder i forbindelse med det smiley Og det har da været gennem en 6år.

• #28   10. jan 2013 Rikke: okay, jeg ved ski ikke om jeg har ondt i knoglerne eller musklerne... har bare ondt i hele kroppen, og i sær mine arme så smiley

• #29   10. jan 2013 Jeg tror det er kraftesløsheden der gør, at man tænker B12 - og smerterne.
    Det er værd at få tjekket ihvertfald.

Michelle, jeg er fuldstidssygemeldt smiley

Alfisten - velbekomme. Jeg er glad for, at informationen kan bruges - og for HULEN hvor er jeg glad for, at du slap ud af kløerne på ham...
    Jeg kan forestille mig, hvordan han har set ud, da han er blevet "afsløret"....

Men nej, jeg vidste godt nok ikke at man kunne få sparket af sin læge *G*

• #30   10. jan 2013 JS. Hvis du har stor mangel kan du så slet ikke mærke når det er ved at være tid til du skal have sprøjten igen? smiley overhovedet ikk

• #31   10. jan 2013 CH. Kunne jo nemt være du var sygeplejeske eller lignende når du kendte til det her smiley

• #32   10. jan 2013 CH: men der hvor jeg fik forklaret jeg havde ireterret tyktarm, sagde han også at det var psykisk betinget - vil det sige han bare snyder mig smiley

• #33   10. jan 2013 Michelle, bestemt smiley

Jeg er også akupunktør, så jeg havde en lille fornemmelse af, hvad der foregik før også, men man bliver bare bedst uddannet når man er syg *GGG*

• #34   10. jan 2013 Det er sgu godt at høre, Alfisten - men hvordan står det til med diagnoser så?
    Er det noget du har fået?

Michelle - det er sandsynligt. Men lige med irritabel tyktarm så er det nok sådan de fleste læger alle har tænkt - men hold øje med hvor du bliver "ført hen" af din læge. Kig på de tegn, der står i linket, jeg har sat ind tidligere...

Der står lidt om irritabel tyktarm her i relation til funktionelle lidelser: http://ikke-funktionelle-lidelser.dk/

• #35   10. jan 2013 Jeg har heller ingen smerter..
    Men jeg kan så for den sags skyld heller ikke mærke når jeg skal til at have min sprøjte igen.. Kan slet ikke mærke nogen forskel..

Men om det så også har noget at gøre med at min Blodprocent og mit Folat niveau er i den lave ende af normalen, ja det ved jeg så ikke..

Eller jo, den eneste forskel jeg kan "mærke" er at jeg kan drikke mælk og spise mælkeprodukter igen..
    Den eneste grund til at jeg blev tjekket for B12 er fordi jeg havde tegn på Laktoseintolerance..

• #36   10. jan 2013 Michelle - Jeg får ikke sprøjter, men piller, selvom der har været snak om at skifte.
    Umiddelbart har jeg aldrig mærket til manglen, men omvendt ved jeg ikke om evt. ubehag skyldes det eller andet.

Men jeg har i samme periode haft blodprop og depression - så evt. ubehag kan komme fra mange ting.

Men altså, decideret ondt i knogler eller lignende har jeg aldrig haft.

• #37   10. jan 2013 Jeg havde den vildeste langsomhedsfølelse, da jeg manglede b12 *GG*

Alt var tungt og langsomt, simpelthen...

• #38   10. jan 2013 *CH* Jeg tror jeg er opgivet, de siger de ikke ved hvad det skyldes, og vi ser tiden an? - første gang jeg blev indlagt med det var jeg 16, nu er jeg 20 :s jesus christ... Men ang. min mave har jeg intet at gøre med min egen læge, det er nyborg syghus hvergang.

• #39   10. jan 2013 JS. Det er da sjovt du kan optage det via piller hvis ikke du kan optage det via maden.. det er derfor jeg får det på sprøjte..

Men det er da kun godt du ikke kan mærke forskel så for i guder jeg synes det gør ondt.

• #40   10. jan 2013 Hov det skal lige siges at min læge har mistanke om at jeg har manglet B12 i mange år.. Hendes gæt er omkring 10 år ud fra hvad hun har kunnet læse i min journal..

Fik tit af vide af den læge jeg havde da jeg var 10-13år, at jeg havde jernmangel fordi jeg var meget træt.. Men som min nuværende læge siger, så forveksler mange jernmangel med B12 mangel..

Men jeg er så heller aldrig blevet testet for det før i oktober sidste år..

• #41   10. jan 2013 Det kan jeg følge helt ud til fingerspidserne... Jeg har længe vidst, at jeg havde fib - måske ME (populært kaldet kronisk træthedssyndrom), men har ikke rigtig kunnet få sparket mig igang med at få diagnosen stillet - netop fordi det bare kunne sende mig ud i endnu mere udredningsmøg.

Men jeg tog mig sammen og i november måned fik jeg den så. Men jeg var dælme spændt. Jeg var så bange for at jeg tog fejl og jeg fantaserede eller var pivet og ynkelig...
    Men heldigvis... Skrækscenariet kom ikke, i stedet fik jeg helt klare linjer i forhold til hvordan jeg skal håndtere min forhutlede krop.

Så - GO for it - men vælg nu den rigtige læge smiley

• #42   10. jan 2013 Carina - ja, B12-mangel giver blodmangel. Og når det er b-12, der er synderen hjælper det jo ikke meget at give jern smiley

Michelle, jeg får dem også i tabletform. Der er flere årsager til at man kan miste evnen til at optage B12 - en af dem er at man mangler et enzym i mavesækken, der omsætter fra føden til ren b-12. Så kan man få det det i pilleform.
    En anden er, hvis der er en fejl, sygdom, skade eller man helt mangler det lille stykke af tyndtarmen, hvor man skal optage det. Så er det sprøjten, der må til...

Men begge kan få sprøjten - jeg selv har valgt tabletterne, jeg sluger alligevel en bunke hver dag, så er der ingen grund til lægebesøg.

• #43   10. jan 2013 Læger kan ligge meget ind under begrebet "psykisk dårlig eller ustabil"..
    Har en veninde hvis storesøster har været hele møllen igennem, efter en påkørsel i bil.
    Hvis ikke hun havde det psykisk dårligt, ja så fik hun det ihvertfald. Hold op en kamp.
    Hun havde desværre ikke modet til at konfrontere lægerne, derfor tog det mange år inden hun fik hjælp. I dag er hun førtidspensionist!!

Tillader mig lige at fortælle noget totalt off topic.

Jeg er selv syg, både fysisk og psykisk og i dag har jeg prøvet noget helt nyt - og for mig grænseoverskrideende.... Jeg har været ved kinesiolog smiley

Jeg kan trods rigtig meget terapi og medicin ikke komme over min depression.. Det går hele tiden op og ned og det er jeg ærlig talt træt af. Så tænkte hvofor ikke prøve noget helt andet, og kender et par stykker som har fået deres liv forandret ved terapi ved en kinesiolog.
    Meget spændende oplevelse smiley

• #44   10. jan 2013 CH - Hehe, lige præcis.. Men det tænkte de nok ikke på dengang.. smiley

Nu håber jeg bare at min blodprocent og Folat vil stige lidt.. Tror at jeg vil græde snot hvis de falder.. smiley

• #45   10. jan 2013 Jeg gik til Henrik Isager. Pensioneret læge, men en af dem, der slet slet ikke anerkender forskningsklinikkens arbejde - han arbejder tværtimod med dokumentation for årsagen til Fibromyalgi. Meget meget spændende, i øvrigt - også noget der er nedfældet i den erklæring, jeg fik med mig.

Det var nemt og enkelt. Men jeg tror nu også det var en text book case - hele min sygdomshistorie var nærmest tilrettelagt til fib-bogen...

• #46   10. jan 2013 Jeg ville sådan ønske at jeg bare kunne få svar på hvad i al verden der foregår i min mave, uvisheden er simpelhen det værste..

CH okay, det anede jeg ikke, - ja det kan jeg godt forstå, jeg får sprøjten en gang om måneden, ville være 100 gange nemmere at tage en pille(:

• #47   10. jan 2013 Michelle, ja det er ikke særlig sjovt, når kroppen lever sit eget liv.

Tine, det lyder så bekendt med din søster... det foregår desværre sådan hele tiden. Men godt hun har ro nu, i det mindste.

Har du læst den artikel på Videnskab.dk forleden om sammenhæng mellem betændelsreaktioner i kroppen og depression?

• #48   10. jan 2013 Det er min venindes søster, men det er ligemeget smiley

Nej den har jeg ikke læst, vil lige se om jeg kan finde den smiley

• #49   10. jan 2013 ch ja død træls, min journal er dælme lang, og med 1000 ubesvarede spørgsmål

• #50   10. jan 2013 Alfisten, det må man smiley

Jeg har jo nogle skader på min krop i forvejen og tarmsygdom, som gør, at det er svært at skelne tingene - og derfor er der nok gået for mange år inden jeg har reageret på alle de diffuse smerter.

Jeg har smerter stort set overalt - i alt muskulatur og på overfladen af huden. Lys, lyd og lugtfølsom, smerter i senetilhæftninger i mange led, ledsmerter i både store og små led, ekstrem træthed og udmattehed, massive hovedpiner og migræneanfald, koncentrationstab, tab af ordforråd, ekstremt energitab både fysisk og mentalt, søvnbesvær, svimmelhed, manglende kræfter... Og en hel bunke andre ting. Det er temmelig omfattende, når jeg sådan tænker efter...

De ting, der gør at sygdommen egentlig følger det klassiske billede er, at jeg har været udsat for fysisk traume ved trafikulykke og deraf både operationer og medicin. Siden tarmsygdommen har der også været en masse problemer og en masse gift er kommet i kroppen. Og til sidst - sammen med prednisolonbehandling - er den voldsomme stress som jeg har været i i forbindelse med min beskæftigelsessag nok det, der allermest har skubbet til, at det er blevet rigtig slemt. Så slemt at jeg nu er invalideret af det.

• #51   10. jan 2013 Ej hvor skummelt.. har gået pisse syg i 2 år nu, og tror også det er noget som hedder ME.. som CH også nævner.. og de har bare brugt den der model på mig..

har fået anti dep. medicin hvor jeg fik at vide side effekten også var smertestillende, alt muligt forskelligt, og intet har som sådan rigtigt virket, har sågar fået at vide jeg ikke kan blive testet for ME/CFS eller fybromyalgi osv, da det ikke er anerkendt i DK, eller ingen danske læger kan give denne diagnose..

• #52   10. jan 2013 Vupti Klaus, Velkommen i fælden!

De er lige præcis klassikeren - det antidepressive får du fordi det lindrer dine smerter..bla bla

Og jo, man kan godt diagnosticeres med begge dele i DK - og i udlandet, de har deres officielle diagnosekoder og der er en god håndfuld læger i DK, der bestemt anerkender sygdommene....

Får lyst til at bande!!

• #53   10. jan 2013 Hov jeg må lige hører, jer som får B12 indsprøjtninger..

Hvor på kroppen får i dem?
    Og er i ømme bagefter? Hvis ja hvor længe?

• #54   10. jan 2013 CH, hvad kan jeg gør for at komme videre/op igen..? er ærlig talt ved at give op.. skal til møde i morgen med AOF, som nærmest insistere på at Uddannelse eller job er fremtiden for mig.. ! og ja, jeg kan dårligt nok passe hus og hjem :S ja flot tænker jeg så.. så kan jeg bare få en dejlig nedtur igen, den sidste jeg havde, varede i 1½ månede.. hukommelsestab, så kan ikke rigtig huske hvad der skete i den periode.. smiley men er sikker på at jeg ramt rimeligt godt af det meste af symptomerne, rimeligt kraftigt i de perioder.. smiley

• #55   10. jan 2013 Jeg er nok ikke den eneste i denne tråd, der ville give sin højre arm for sådan en pude her: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSKK3Mf9krt8366li-TpRoj0OHxK4l02_KvhNIRuh_7_s2Tfk7eUg

• #56   10. jan 2013 Carina, tror det meste normale er at få den i balden fordi der ofte er noget at stikke i smiley - jeg synes bare det gør ondt der, så jeg får det nærmest i hoften (: ..

det kommer an på hvor god din læge/sygeplejeske er til at stikke, og hvor ømskindet man er smiley

jeg er blevet stukket så mange gange nu, at det kun gør ondt hvis de ram direkte ind i ?noget der gør meget ondt? smiley

• #57   10. jan 2013 Klaus, du skal jo til en læge, der kan give dig diagnosen og så sætte en stopper for at du overskrider dine grænser - problemet er jo, at vi har svært ved at restituere og er man først gået meget over grænsen, så kommer man ikke helt tilbage igen. Det har jeg selv prøvet et par gange efter arbejdsprøvninger, hvor der faktisk gik 1½ år inden jeg var menneske igen.

Du skal have en læge til at skrive sort på hvidt, at du IKKE må presses ud i beskæftigelse, du ikke kan klare.

• #58   10. jan 2013 Så jeg skal finde en læge som anerkender sygdommen Fybromyalgi og ME og det.. ?

• #59   10. jan 2013 Michelle - Ok, jeg syntes at det gør voldsomt ondt at blive stukket..
    Får den også i balden..
    Jeg er øm i op til 3 dage efter og har endda præsteret at få blå mærker.. smiley

• #60   10. jan 2013 Bor du i Østjylland, som skrevet i profilen, Klaus?

• #61   10. jan 2013 Jamen.. okay..har bare skiftet læge allerede 1 gang i dette år, lige præcis pga. af jeg følte at jeg ikke blev taget seriøs osv.. nogle råd til hvordan sådan en læge findes i sit nær område?

• #62   10. jan 2013 CH - Jeg har ikke Fibro (af hvad jeg ved), og min læge har skrevet i papirene (generel helbredsattest) til min sagsbehandler at jeg på ingen måder må komme ud i jobs som belaster mine led..

• #63   10. jan 2013 ja CH, bor i Randers midt

• #64   10. jan 2013 Men ingen jobs passer til mit helbred lige nu.. er simpelthen så langt væk hver eneste dag, og jeg prøvede at genoptage skolen på halv tid, og det var sidste gang hvor jeg havde min nedtur (1½ måned med hukommelsestab..)

• #65   10. jan 2013 BTW, den der pude du linker til, den tror jeg faktisk ville være perfekt til mine led og muskler og lægge måde.. !

• #66   10. jan 2013 Her er en liste over læger, som andre patienter af vores slags har været glade ved at besøge - de har ikke været TERM-læger.
    Listen er ikke helt ny, så der er ingen garanti for, at den er fuldstændig opdateret:

Region Midtjylland
    ·Berit Schiøttz-Christensen (Reumatolog) Århus Reumatologiklinik Skt. Clemens Torv nr. 17, 3. sal 8000 Århus C
    ·Erik Michael Lehfeldt (Neurolog) Sundhedscentret Sygehusvej 7,2. 8660 Skanderborg
    ·Erik Morten Gustavsen (Reumatolog og fysiurg) Klostertorvet 6 8000 Århus C
    ·Jens Gram-Hansen (Praktiserende læge) Borgergade 14 8600 Silkeborg
    ·Karin Moldrup (Speciallæge i almen medicin) Trangstræde 15 8900 Randers
    ·Kirsten Bruun (Alment praktiserende læge) Mølledamsgade 1 8600 Silkeborg
    ·Lone Svendsen (Reumatolog) Reumatologisk Speciallægeklinik ApS Godthåbsvej 31 8660 Skanderborg
    ·Merete Graakjær Nielsen (Reumatolog) Klostertorvet 6 8000 Aarhus C
    ·>Mikkel Gjesing Callsen (Reumatolog) Regionshospitalet Silkeborg, Medicinsk afdeling Falkevej 1-3 8600 Silkeborg

Men du kan jo også være så fræk at spørge dem smiley

• #67   10. jan 2013 Klaus, ja, puden der ser BARE god ud. Og den kan lægges på alle mulige fikse måder, så man kan blive støttet ordentligt.

Søvn er så stort et issue og når kroppen gør naller, så er det dælme svært at ligge ordentligt.

• #68   10. jan 2013 Uhh, den der pude ser god ud..

Minder mig lidt om den måde jeg ligger på kæresten når han er her.. smiley

• #69   10. jan 2013 carina, sådan havde jeg det også, og det gjorde ondt bare at sidde ned, og rik nærmest en lille kugle der jeg var blevet stykket, det var altid sygeplejesken der stak mig..... Så en dag var jeg inde ved min genlæge tror det var med halsbetændelse, nåh.. han sagde så at han kunne ligeså godt give mig min B12 med samme sådan jeg ikke skulle ind til sygeplejesken bagefter, og han stak mig i siden, sådan lidt over hoftebenet, og lidt længere over bagpå. og det gjorde overhovedet ikke ondt, og jeg er blevet stukket der lige siden (: engang i mellem kan det da lige mærkes men ikke i forhold til hvis det er i balden (:

• #70   10. jan 2013 Michelle - Min læge vil så kun stikke mig i balden..
    Hun siger at det er fordi jeg ikke har ret meget andet at stikke i.. smiley Er nok tykkest på måsen... smiley

• #71   10. jan 2013 Carina måske du skal forbi en af NITTIBs gratis tråde der var vist en rullator i en af dem, sådan en med indkøbskurv........ hehehehe

Og med det tal du kom med tidligere så må du jo kunne blive folkepensionist om 2½ år smiley

• #72   10. jan 2013 Ja, giver dig helt ret, sover måske 2 timer og ellers går resten af tiden bare med hvile! Men må lige prøve og snakke med hende der Karin Moldrup i Randers.. smiley Takker virkelig for den liste, håber virkelig det er punktet for mig, for og komme videre.. smiley

• #73   10. jan 2013 ts hehe det skal jeg jo ikke kunne sige, men det virker for mig smiley

• #74   10. jan 2013 Ryan - Hahahaha ! Ja sådan en kunne til tider være rart at have... smiley

• #75   10. jan 2013 Ja, det er fuldstændig syret det der med, at man er så træt at man føler man er på vej i graven og det eneste man ikke kan er at sove. Man bliver ødelagt af det, det er så hårdt så hårdt...
    Kroppen sætter helt ud. Jeg havde to år i streg, hvor jeg næsten ingen søvn fik og havde derfor kronisk hovedpine.

Nu tager jeg melatonintilskud når jeg skal i seng og det har været et mirakel for mig. Nu sover jeg - ikke hver nat og heller ikke altid helt effektivt, men jeg sover så jeg kan leve lidt.
    Og en venlig læge, der vil samarbejde udskriver melatonin - det skal fremstilles magistralt.

• #76   10. jan 2013 Ja, netop, man er fuldstændig smadret af træthed, og det er så også det eneste man heller ikke kan.. og ens døgn rytmer bliver helt smadret, hele tiden..
    er virkelig ikke inde i læge systemet, eller sygdomme eller noget, og faldt tilfældigvis over ME via en hjemmeside, den hed vidst noget med 12? men en psykolog havde givet mig diagnosen somatisk eller sådan noget, så googlede det jo, også fandt jeg jo frem til ME, via den diagnose, hvilket jeg følte passede 95-99% på mig! og hans diagnose var godt nok til at brække sig over.. smiley

• #77   10. jan 2013 Jeg har haft B12 mangel i nogle år efterhånden jeg var meget langt nede i B12 da det blev opdaget faktisk lå det i den kritiske zone.jeg kontaktede lægen da jeg følte mig underligt tilpas,var svimmel,koncentrationsbesvær,en træthedsføles i venstre arm og ben og når jeg gik føltes det som om min venstre fod gik på vat.Det er efterhånden blevet bedre med arm og ben,men jeg føler mig altid træt ved ikke om det har noget med b12 at gøre men det er rigtigt træls.

• #78   10. jan 2013 Mon ikke det var somatiseringstilstand, din diagnose var smiley

Den kommer fra forskningsklinikken og betyder: Hypokonder... Så venlige er de nemlig...

• #79   10. jan 2013 Men hold da op hvor er jeg glad i dag.. har fødselsdag i dag, også sker dette(positiv ny viden/muligheder), plus jeg har været til dr. dyr med Bella, og fået at vide hun er fri for patella, og hun klarede det super fint.. =)

Men mine symptomer ligner vidst meget dine CH:
    Muskel smerter, (Kraftigst i ryggen, men har spredt sig)
    ledsmerter, kronisk hovedpine hvilket også tit giver anledning til tinitus, fokus/koncentration/hukommelses-besvær, tit kolde hænder, overfølsom for lyde og lys, osv osv, den liste er bare ane lang jo.. ! den er så lang at jeg vidst ikke helt kan overskue den smiley

Men ja, min hund er også det, som gør at jeg hænger sammen i hverdagen..

• #80   10. jan 2013 Hvor er det heldigt at man har internettet til at sidde og diagnosticere sig selv og andre - Så ski' da hul i hvad lægerne med mange års uddannelse bag sig mener smiley

• #81   10. jan 2013 ja det var lige præcis den CH smiley også det mit øje faldt på først.. hypokonder.. tak for lort.. men samtidig er man i teorien så langt ude, jeg ikke orkede og bekæmpe det.. eller vidste hvordan jeg skulle bekæmpe det..

• #82   10. jan 2013 Alfisten - Jep, jeg håber også at jeg har misforstået den kommentar..

• #83   10. jan 2013 ja, CTC, men må ærlig talt sige jeg bliver lidt skuffet, når man selv skal til og lege læge for at finde ud af hvad man fejler.. hvis jeg vidste fra starten, at hvis jeg ikke slappede af osv, så ville jeg få det værre, så ville jeg måske stadig være i stand til at holde et arbejde eller sådan noget.. men nu, føler jeg mig totalt ødelagt, og ser ikke rigtig noget arbejde i fremtiden.. og jeg er alligevel kun 25.. ville give min højre arm for den information i starten, i stedet for og blive fyldt med pis.. smiley nu går mine dage jo med bekymring om, hvor lang tid kan man være på en bistand, hvad skal jeg gøre når kassen bliver lukket i, for jeg er ikke så heldig at have den der gyldne familie, hvor jeg så lige kan flytte hjem igen..

• #84   10. jan 2013 Mange tak Alfisten Natasja

• #85   10. jan 2013 Jesus christ, det var da også for naivt at tro man kunne have en skøn samtale herinde uden latterlige kommentarer!

• #86   11. jan 2013 Michelle - Enig..

Men håber som sagt at jeg har misforstået meningen med den kommentar som CTC kom med.. smiley

• #87   11. jan 2013 CTC - under lavmålet.
    Du må tro dit...

Klaus, tillykke med dagen smiley

• #88   11. jan 2013 Nåhr ja.. Tillykke med dagen Klaus ! smiley
    Er glad for at min tråd har gjort dig glad.. smiley

• #89   11. jan 2013 Tillykke smiley

• #90   11. jan 2013 Mange tak CH og Carina

Må da sige at når der endelig sker noget positivt i mit liv, så må man suge alt den glæde til sig man kan smiley

• #91   11. jan 2013 Tak Rikke smiley Ja, nu er den dag allerede væk smiley

• #92   11. jan 2013 og tak Michelle.. smiley

• #93   11. jan 2013 Og Rikke... Tillykke med dagen til dig.. smiley

• #94   11. jan 2013 Specielt når man endelig er i godt humør Rikke smiley Men må hellere komme i seng, har lidt restituereringstid<--staves? og skal igennem da jeg skal til møde i morgen med det dejlige kommuniale system smiley

Men CH, må jeg ansøge dig om venskab herinde, hvis jeg har nogle spørgsmål senere hen? du virker til at være meget inde i alt det her smiley

• #95   11. jan 2013 og Tillykke med dagen Rikke smiley Nok derfor du var så hurtig til at se kl. havde passeret 12 smiley

• #96   11. jan 2013 Tillykke Rikke smiley

Ja jeg burde også hoppe i seng sådan jeg er bar elidt frisk til i morgen så den eksamens opgave kan blive færdig smiley

• #97   11. jan 2013 Mange tak Rikke smiley og du må have en god dag i dag med svigerfamilien så smiley

• #98   11. jan 2013 haha det kender jeg kun alt for godt, og det er umuligt for mig at gøre det ordenligt da vi lever i et flytte rod, - eller rettere der er intet rod for der er ingen møbler... Vi skal flytte den 19, og jeg er færdig den 15 og den 15 kommer mine forældre + påhæng og min kærestes forældre da vi jo skal fejre jeg er blevet udlært, og vi skal ud og spise og sådan (: - Men vi kan jo knap nok få en plads hver at sidde på her, for mange af møblerne er jo flyttet (:

• #99   11. jan 2013 Ctc ja man skulle mene at lægerne er klogere end patienterne men det er ikke altid tilfælde,i flere år døjede jeg med nogle slemme bivirkninger -jeg spurgte lægen om ikke det kunne være medicinens skyld men dette afviste han blankt da han sagde at dosisen var så lille.Så for 2 måneder siden lå jeg syg en uges tid og fik derfor ikke taget medicinen da jeg ville skåne maven.og vupti var mine bivirkninger væk.

• #100   11. jan 2013 HELDIGVIS tænker danske patienter også selv - og nogle gange skuer til andre lande og ser, hvad der foregår der.
    Det er rigtig sundt at den gamle autoritetstro er ved at fordampe og folk tager aktiv del i deres behandling og stillingtagen til egen situation.

Folk er døde i dårlige lægers varetægt fordi de blindt har troet dem.

Det værste man kan gøre er at tro ukritisk. Og det være sig om man patient eller behandler.

Den der kender patienten bedst er patienten og det tror jeg er til alles fordel, hvis behandlere er bevidste om.

• #101   11. jan 2013 Det er ikke første gang CTC kommer med en spydig bemærkning - og sikkert heller ikke sidste !!

• #102   11. jan 2013 Men kan ikke tage CTC seriøs, at kommer herind og smider sådan en bombe af latterlige ord - for derefter at skride og ikke vil udbyde eller andet, jesus christ altså!

• #103   11. jan 2013 tag det som et udtryk for uvidenhed smiley

• #104   11. jan 2013 Jeg tænker det er en overbevisning. Og det er ok.

Ironien kunne jeg godt have undværet.

Jeg er blot slet ikke enig. Og det handler nok om, at vi ser sagen fra to vinkler - TERM-vinklen og patientvinklen.

(Gad vide om behandlere husker, at Forskningsklinikken faktisk ikke har dokumenteret deres teorier, men blot fremsat dem, når de vælger at indtage deres syn på patienter ud fra klinikkens anbefalinger?)

• #105   11. jan 2013 Det er ikke forbudt at stille spørgsmålstegn ved lægernes ord, og selv være medbestemmende.

Heldigvis har jeg en special læge der mener, at jeg er den der bedst ved hvordan det står til. Ikke sagt at jeg ikke følger hans råd, men jeg vil selv være med til at bestemme hvad det skal ske med min fremtidige behandlings plan.
    Han er god til at lytte, og går meget op i mit almene ve og vel.
    Men han er mediciner, og inderst inde mener han nok at medicin er vejen frem smiley

• #106   11. jan 2013 Hørt Batdog

• #107   11. jan 2013 Term er rigtig uhyggeligt!

http://butik.gigtforeningen.dk/vare/4747

Den koster omkring 1500 kr. Og så køber man særskilt betræk til den...

• #108   11. jan 2013 Havde aldrig hørt om TERM-modellen, men jeg er særligt dybt forarget over punkt 17 og 19.

Man skal desværre nok have været patient et stykke tid før det hår op for en at man har stemmeret - sågar vetoret indimellem.
    Jeg har godt nok også fået hældt en masse skrapt stads i mig fordi "det sagde lægen" hvor jeg, når jeg ser tilbage, sagtens ku ha undværet det og sparet mig selv en masse bivirkninger.

• #109   11. jan 2013 Nåå, ja, mødet i dag blev så lig med møde op 2 gange ugenligt, til personligt udvikling, men har fortalt dem konsekvensen af og presse mig for mig.. bliver spændende hvor mange gang jeg kan komme før jeg går ned igen.. grotesk at man bliver ved med at forklarer, og de intet aner om den sygdom man snakker om, også skal de stadig bestemme ens forløb.. nåå.. men jeg ved da hvad jeg kan se frem til igen..

Btw CH, jeg kontaktede lægen du omskrev i listen, og hun aner intet til sygdommen ME, men har fået en tid hvor jeg kan komme ned og snakke med hende, også må jeg se hvad det så kan fører til..

Men takker ihvertfald for hjælpen..

Nåå, tror jeg skal have en lille lur, fik ingen søvn i nat.. ^^

• #110   11. jan 2013 Så er der forsendelse oveni - det kan være det kan betale sig at melde sig i gigtforeningen og købe den til 1000 *GG*

Klaus, jeg tror også det er vigtigt du ikke bider dig fast på en diagnose smiley Og i sidste ende - om det er Fib eller ME, det er godt det samme.

Hun kender uden tvivl diagnosen som det, den lidt misvisende hed før - kronisk træthedssyndrom.

• #111   11. jan 2013 I øvrigt så nævner jeg faktisk aldrig selv hvad jeg tænker omkring diagnoser for lægerne. Jeg vil helst ikke have at de bliver sporet i en retning - eller afsporet - fordi jeg selv har en mistanke.
    Jeg lader dem altid selv arbejde. Men jeg udbeder mig at de fortæller hvad de tænker.

• Beanmor *
    Beanmor * Tilmeldt:
    okt 2012

Følgere: 1 Hunde: 3 Svar: 225
    #112   11. jan 2013 Den der term model er godt nok skræmmende. smiley

Tak for linket til u puden. Sådan en må jeg eje. smiley

• #113   11. jan 2013 ja, Kaldte det godt nok ME, måske fordi hun ikke kender dette udtryk for det..

har ikke som sådan haft overskud til at læse om fybromyalgi, så ved ikke lige hvad forskellen er, da jeg stoppede med at læse de andre, da den første jeg læste ud af de 3, passede så godt på mig..

• #114   11. jan 2013 Det er SÅ ulækkert med den TERM-model. Jeg sidder og tænker, at den med irriteret tyktarm skulle fyre den ene brandskid af i hovedet på behandleren og derefter hævde, at det er indbildning, at de hørte (eller lugtede) noget.

Det gør mig så ondt, at mennesker skal trækkes igennem det skidt smiley

• #115   11. jan 2013 Jeg må indrømme efter at have læst om den der TERM-model, at jeg er blevet lidt skræmt..

Jeg ved at min læge vil tage mig seriøst hvis jeg beder om at blive testet for Fibro for hun ved at min krop bestemt ikke er som den burde være, men den TERM har godt skræmt mig lidt..

• #116   11. jan 2013 *efter den anden (det gik lidt stærkt).

Forstår jeg godt, Carina - jeg er også skræmt.

• #118   11. jan 2013 Bente - Det værste er at jeg burde tage mig sammen og få bestilt tid til at blive tjekket og få snakket med lægen om det.. Men for pokker, jeg tør ikke helt nu..
    Ender med at min mor skal slæbe mig derop før det sker..

Pernille - Haha, ja den har jeg også tænkt engang i mellem.. smiley
    Og så tænker man "Guuud, har jeg også været så slem da jeg var på deres alder?"... smiley

• #119   11. jan 2013 Jeg forstår dig godt, Carina.

• #120   11. jan 2013 Egentligt lidt åndsvagt at være "bange" for at gå derop..

Bliver tjekket i hoved og i mås for blodmangel her for tiden da jeg har symptomer på det, men mine tal er alligevel inde for normalen, dog i den lave ende..
    Og det vil jeg nu alligevel mene er værre end at blive tjekket for Fibro.. smiley

• #121   11. jan 2013 puha, tør ikke tænke på alt det medicin jeg har hældt i min krop...

- Ja der er intet værre end at få beskeden :" Det er ikke inden for normalen, og vi kan godt se der er noget galt, men vi kan ikke se hvad så lad os se tiden an"

• #122   12. jan 2013 Michelle D, og den sætning lyder meget bekendt.. hvor er det nu lige jeg har hørt den før? smiley

• #123   12. jan 2013 Klaus- Ja det ved jeg sørme ikke da smiley

Kommentér på:
Man føler sig lidt gammel når

Annonce