20. jan 2008 Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 180 Svar: 4.493
nogle elektronik-"nørder" herinde??! {{forumTopicSubject}}
Jeg har været så heldig at få et Samsung LCD fladskærm i julegave, og vil nu gerne have skærm og lyd fra min stationær over på skærmen.
Kan se der er en del indlæg omkring emnet på nettet, men ingen af de løsningsforslag jeg har set virke for andre, har virket for mig.
Jeg har en Acer Extensa E264 stationær computer. Med Windows Vista Home Premium og NVIDIA GeForce GT 230.
Der er 1 HDMI stik bag på min statinær, samt et DVI stik. I mit Samsung tv er der 2 HDMI stik.
Jeg har derfor købt et HDMI til HDMI stik og sat dette i.
Billeder fungerer rigtig fint. Det passer i størrelse og der er ingen problemer, men der mangler lyd??
Jeg har været inde i indstillinger for både Tv og PC.
Ved Tv'et har jeg valgt HDMI som kilde, og ved PC har jeg været inde i kontrolpanelet for lyde, valgt Realtek Digital Output som standardenhed. Jeg kan se den grønne lydbar går op og ned i styrke, men der er som skrevet ingen lyd på tv.
Jeg har også været inde og opdatere diverse driver.
På TV'et er der 1 ekstra HDMI stik samt et jackstik til headset, er det meningen jeg skal køre et lydkabel?
Eller er det måske fordi lydkortet ikke er kørt over til HDMI udgangen i min pc?
Jeg har ikke selv samlet min pc.
Hjælp vil blive modtaget med kyshånd.
jan 2008
Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 180 Svar: 4.493
Når lyden står på højtalerne, så kører den fint igennem computerhøjtalerne, selvom billedet er på tv, men skifter jeg over til Realtek som primær lydkilde, så er der ingen lyd. Selvom den grønne lyd-bar svinger op og ned og indikerer lyd.
Der er skruet op. XD
Jeg har også prøvet at se om der gemmer sig nogle deaktiverede lyd-muligheder, men det gør der ikke.
Kan se at dem med ATI grafikkort har muligheden HDMI Output i deres lydkontrol-panel, og for dem med NVIDIA hedder det Realtek, når lyden skal køre gennem tv.
Så vidt jeg kan læse mig frem.
Men har ikke super meget forstand på det.
jan 2008
Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 180 Svar: 4.493
Åh hvor jeg dog krydser fingre for det virker.
Så kan jeg for første gang i 2 år se min streaming på mere end min 15" bærbar skærm. Yay.
jul 2012
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 117 Svar: 2.617
jan 2010
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 349
http://www.dailyrush.dk/boards/94/topics/69417/
Han havde ihvertfald samme problem bare med en hp computer
nogle elektronik-"nørder" herinde??!