{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.806 visninger | Oprettet:

Ny bamse – tråd ;o) {{forumTopicSubject}}

Hvis man vil se den første tråd jeg lavede den 4 december: http://www.hundegalleri.dk/forum/off-topic/531513-hvor_herligt?jli=true#7923756

2 bamser er foreløbig lavet ud fra samme mønster, men i forskelligt stof… smider også den første ind her, så man kan se hvor meget forskel der er pga. stoffet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny bamse – tråd ;o)
  • #1   9. dec 2012 Og her er den jeg lige er blevet færdig med, eller dvs. jeg snyder lidt hehe har været 3 dage om at lave den, mangler stadigvæk at sy fyldåbningerne på arme og ben, men ellers er den færdig ;o)
    Sløjfen har jeg bare ”lagt”, kan ikke helt hitte ud af om jeg skal sy den på….. jeg ”legede” lidt med tanken om at lave den med hvid kort pels på maven, men kom til at tænke at jeg jo bare kunne klippe den til på maven, dog nænner jeg det ikke nu :o/ det ville ellers havde været som det jeg har klippet i ansigtet hvis jeg havde gjort det ;o) men jeg tror jeg klipper den 3 bamse kort på maven…..


    profilbillede
  • #2   9. dec 2012 Stående....


    profilbillede
  • #3   9. dec 2012 Aino den nederste bamse er jeg sygt vild med, hvor er den søøøøøød, den ser helt levende ud... smiley

  • #4   9. dec 2012 Årh de er søde

  • #5   9. dec 2012 Ej hvor er de da søde, får jo næsten lyst til at eje en! smiley

  • #6   9. dec 2012 Har du overvejet at lave nogen skindlapper til hænderne og fødderne...????

  • #7   9. dec 2012 Anika, det er den samme på billede 2 og 3 ;o) er ikke færdig med den 3, måske jeg bliver det en af de næste dage :o)

    Er spændt på den 3, for den har mørke brun bund, men ellers lys i det lange (man kan se billede af dens dele i den anden tråd).


  • #8   9. dec 2012 Anika, ja men tror det bliver noget juks, for det er jo "stift" i forhold til f.eks. fleece...

  • #9   9. dec 2012 Takker for jeres søde kommentar :oD

  • #10   9. dec 2012 Jeg tænker på sådan noget blødt skind og så lave den så det ser ud som en pote... smiley
    Det er selvfølgelig osse de to sidste billeder jeg snakker om... smiley

    Men nøj hvor er den bare nuser... smiley


  • #11   9. dec 2012 Gud hvor er de søde!! Er de svære at lave?


  • #12   9. dec 2012 Tihi Anika det er det jeg har forsøgt denne gang, har syet flere sting på poterne ;o) mangler noget af det der farve de bruger :o/ ville være fedt at kunne farve det så de får endnu mere form end hvad tråden gør når man syr - strammer tråden.... må se om jeg kan huske at spørger i f.eks. Stof og Stil næste gang vi er der.....

    Jeg er blevet total bidt nu hehehe værre end normalt, det er noget værre noget....
    En dag kunne jeg godt tænke mig at se om jeg kan lave mønster til en Shih Tzu, kunne være nice! Har det inde i hovedet, det skal bare finde vej til noget papir en dag.... ;o)


  • #13   9. dec 2012 Stella, den første drillede en del fordi jeg lavede den af et mega blødt tæppe hvor der var "pels" på begge sider, den tog mig ca. 2 dage..... den anden har taget mig 3 dage, har ikke sovet i nat, har lavet bamse ;o) plus vasket tøj når jeg alligevel var vågen, så kan man jo lige så godt komme i bund i vasketøjet ;o)

  • #14   9. dec 2012 Ihhhh,,, hvor er de altså nuuuuser...... Den lille med "Sløjsen " ha ha ..... sån' en må jeg ønske mig til min 100 års fødselsdag.........
    De er rigtig godt lavet....... men jeg kunne godt tænke mig at vide..... det mørke ved øjnene.... har du farvet det ??..... eller ??... smiley


  • #15   9. dec 2012 Jeg siger det gerne igen - har vist sagt det mange gange før - du er bare SÅ dygtig Aino smiley

    De er helty vildt søde smiley


  • #16   9. dec 2012 Øjjj - hvor er de søde! Du er bare så skarp til det der smiley

  • #17   9. dec 2012 Ejjjjjjjjjj hvor er de skønne, dem kan du godt sætte i produktion og sælge.

  • #18   10. dec 2012 Bitten, på den første brugte jeg en permanent marker (skulle da prøves), men den anden brugte jeg lidt sort pels, plus hvid fleece som jeg har klippet til og sat oven på øsken bag på øjet...

    Hvor er I søde, det varmer utroligt meget man får ros for det man laver! :oD

    Anni, det har jeg ikke lyst til, det er noget andet hvis en enkelt her og der vil man laver en bestemt, hvis du lægger mærke til det på min hjemmeside, så de bamser jeg syr kan være i samme mønster, men de ser forskellige ud pga. farvevalg - stof, synes kun at huske jeg har lavet den blå fleece bamse i 2 der var af de samme farver, det var meningen der var en til Maria herindefra også en herhjemme, men med den anden ombestemte jeg mig så den blev til Freja herinde fra ;o)

    Bamser kan være meget billige når det er masseproduktion og de sælges i butikkerne, bare lur i Ikea (gode hundebamser ;o) til hunde der ikke ødelægger), de kan også være dyre som den (mener det er en old english shepdog) jeg engang købte i Ballerup centeret da jeg var 18, den kostede 500,-
    Hjemmelavet bamser er noget helt andet end dem man kan køber og de masseprodukters ikke hvad jeg ved af.

    Meget spændende og mere kælen for detaljerne er der når man laver en enkelt i ny og næ der ligner en man har lavet før, men gejsten for at lave den skal være til stede, jeg har f.eks. hæklet 2 egern, den ene til Freja i lys grå og den anden i lys brun til mine de gamle, jeg vil så gerne havde et selv til at stå og pynte, har også planer om at lave et til en, men lysten er der ikke lige nu, så må vente til det igen kribler i fingrene for at lave dem ;o)


  • #19   11. dec 2012 Aino - lad mig gætte!

    Hvis du vidste du skulle lave det der lille egern til nogen andre end itl dig selv, så var det allerede lavet. Kan det være rigtigt??? smiley


  • #20   11. dec 2012
    Fornemmer jeg her du ved noget? Det TROR jeg nok jeg gør ;o) men shhhyyyy…..

    Lige før og næsten ;o) har jo sådan set lige gjort det med Freja, plus de gamle imens jeg var der…. Egernet var en købeopskrift hvilket jeg jo normalt ikke har haft gjort i, men var egentlig godt klar over at jeg en dag måtte eje den så jeg gemte linket til den, synes jeg fra start af at jeg så opskriften at den var mega nusser, kunne næsten læse imellem linjerne der stod Freja helt vildt mange gange ;oP den dag kom så da jeg blev klar over Freja tog med til Herning ;o) for jow jow "frk. listesko" med sit fine kamera i skovene skulle da havde sådan en til at pynte derhjemme!

    Af de 2 jeg på et tidspunkt gerne vil lave er den ene som før nævnt herhjem til, det andet er tys tys endnu i sådan åben tråd ;o) jeg er som du godt klar over at jeg ender med at få egernet sidst lol men sådan er det denne gang.
    Den første jeg laver af et eller andet bliver normalt her, men med f.eks. egernet og tyren var det altså ikke sådan ;o) Nogen gange synes jeg der står et navn på en ting inden jeg starter selvom jeg ikke har lavet den før. Men for dælen det var så Fedt at ”overrumpe” hende sådanne som det skete, at give hende lidt fine hjemmelavet ting ansigt til ansigt som man havde en ide om vil glæde hende og hendes, det var en fed følelse!
    Du fik jo også taget fusen på mig ;o) og lige pludselig en dag Henriette, så får jeg en ide og vil bruge det garn, så bliver der pillet op og nyt vil titte frem .Endnu engang Tak og *Krammer* til dig!

    Men nu er det snart jul og julegaverne til familien kan jeg ikke vente med at få færdige, har et halstørklæde der skal syes ud af fleece med dødningehoveder på til en nevø (også et til den bette herhjemme), så jeg kan få nevøens i pakken som sendes til de gamle, de hæklede futter til svigermor skal syes sammen og laves bånd til dem…. også er jeg "kommet til" at love Anika at være "prøveklud" for et par luffer, det går ikke hvis de først er færdige til sommer ;o)

    Hvornår får vi flere timere i døgnet? Måske man kan ønske sig det i julegave eller nowet ;o) jeg er ellers god til at ”forlænge” døgnene engang imellem, men synes skisme det er begyndt at blive hårdt at gøre sådanne, man bliver jo ikke yngre ;oP


  • #21   11. dec 2012 Wow, sikke en "stil", men du kommer nok igennem den ;oP

  • #22   11. dec 2012 *GG*

  • #23   11. dec 2012 Var det hvad du kunne diske op med? et *GG* LOL

    Hov forresten skal du drilles lidt, bare fordi jeg kan og fordi jeg faldt over et tilbud der måske kan interessere dig ;oD

    *Dadaaaaa* Synes jeg har set den før, bare ikke på tilbud ;oP nu er det min tur til at vise den hehehehe *DrilleKrammer* til dig Henriette http://www.billigesymaskiner.dk/shop/singer-160-jubilaeum-433.html


  • #24   11. dec 2012 Det kan du ikke drille mig med - jeg har jo købt min og jeg har givet mindre for den end de tilbyder den til her smiley
    Men et kram kan du altid få smiley


  • #25   11. dec 2012 Nej hvor Fedt! damn så tog du lige fusen på mig igen hehe men Tillykke med den, den er så flot! ilm søde dig, dejligt med krammer ;o)
    Skal jeg havde ny en dag, så tror jeg det bliver en af dem der kan brodere bogstaver, måske også brodere andet hvis den er billig nok ;o) kunne være nice at kunne brodere f.eks. en hunds navn på et betræk.


  • #26   13. dec 2012 Jeg har ikke fået klippet endnu, står igen igen i situationen og kan ikke bestemme mig for om jeg tør ;oP
    Har taget ret mange billeder af den, men svært at fange farven - udtrykket rigtigt, så smider 3 billeder i tråden af den sidste bamse.....
    Billedet taget i aftes....


    profilbillede
  • #27   13. dec 2012 Billedet taget i dag samme sted som i går....

    profilbillede
  • #28   13. dec 2012 Billedet taget andet sted og med lidt solstråler ;o)

    profilbillede
  • #29   13. dec 2012 hold nu op hvor er de søde altså

  • #30   13. dec 2012 Aino det ville næsten være synd at klippe den, skal hilse fra min datter at de er såååå søøøøøøøde... smiley

  • #31   13. dec 2012 Hvor er den sød Aino, en rigtigt ægte langhårsbamse smiley

  • #32   13. dec 2012 Tusind Tak i 3 :oD

    Er i gang med luffer nu, det driller bare en smule hehe for opskriften er til 1 lag "stof" men jeg laver med 2 lag, dvs. det ene noget cowboy stof, det andet (indeni og kant) er det samme "pels" som den første af bamserne i tråden her er lavet af....


Kommentér på:
Ny bamse – tråd ;o)

Annonce