1.641 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 61 Svar

Nyt mht. stamtavle. Nyt mht. stamtavle.

Nå vi har stadig ikke fået fat i opdrætter.. hmm, men vi har fået fat i OEB team dk. Og de kunne fortælle os at Chilli IKKE har stamtavle fordi der er noget Amerikansk bulldog i hende.. Så Chilli har altså ingen tavle, trods vi købte hende i den tro, at det havde hun..
Hvad ville i så gøre nu? smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af lampe 350 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Bosch vaskemaskine gået i baglås. Har prøvet alt i henhold til manual intet virker 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Skift forlyslygter Opel Karl 300 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nyt mht. stamtavle.
  • #2   29. nov 2012 åh det lyder ikke godt amerikansk bulldog er jo ulovlig smiley jeg ved virkelig ikke hvad i skal gøre, håber du får hjælp til dit problem...

• #3   29. nov 2012 Ja så har du desværre en ulovlig hund, og ifølge loven har politiet ret til at konfiskere og aflive den..

så det bedste du kan gøre nu, er vel at overholde lovens andre punkter, og så holde hende i snor og med mundkurv..

• #4   29. nov 2012 Nej det er det ikke :-(. men Chilli er heldigvis ikke ulovlig.. Er vi meget glade for!

• #5   29. nov 2012 Hvis der er amerikansk bulldig i hende, er hun jo lige netop ulovlig.

• #6   29. nov 2012 Jo hun er desværre, blandingshunde af listehunde er også ulovlige.. smiley

• #7   29. nov 2012 Ja amerikansk bulldog står på listen desværre og blandinger heraf er også ulovlige smiley

• #8   29. nov 2012 Altså kan kun sige hvad den fra OEB team dk. har oplyst os. personen vi snakkede med er ejer af Chillis mormor og det er hende der er noget Amerikansk bulle i. Men det skulle ikke gøre at Chilli er ulovlig.

• #9   29. nov 2012 Jeg kan se chilli er fra i år og altså efter den nye lov trådte i kraft, og så er hun altså desværre ulovlig når der er am bull i hende

• #10   29. nov 2012 Jo, for loven siger, at de 13 racer, eller blandinger hvor disse indgår, er ulovlige. og der betyder det ikke hvor meget eller hvor lidt amerikansk bulldog der er i hende

• #11   29. nov 2012 hvis der er amerikansk buldog i, så ER hun ulovlig

• #12   29. nov 2012 Du må heller ikke avle på blandinger af listehundene. smiley

• #13   29. nov 2012 Desværre om det så kun er 0.1111111 % så er hun stadig en blanding af OEB og AMB så er hun ulovlig desværre smiley Men hun ligner mest OEB' så hvis du bare overholder loven så går det nok.

• #15   29. nov 2012 Hmm smiley
    - Jamen så tænker jeg jo også bare at der sidder 7 andre familier derude et sted og er blevet snydt! Og jeg føler jeg intet kan gøre, det ville jo være forfærdeligt hvis de ikke har fundet ud af det.. ØV

• #16   29. nov 2012 det er noget opdrætteren har sagt, for at gå uden skyld og for at du sku tro det er iorden smiley

• #17   29. nov 2012 Ja det kan du have ret i det er rigtig rigtig øv, og du kan ikke engang anmelde avler for så er der jo stor risiko for at du mister din hund også smiley

• NONAME
    NONAME Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 7 Følgere: 5 Svar: 84
    #18   29. nov 2012 Altså man kan jo google sig frem til det meste og jeg så godt da hvalpene var til salg og det er ham her (som er i stamtavlen) det er galt med - han er ren Ambull "Bullforce Aristo" men som sagt det kan man jo undersøge inden man køber hund. En anden ting der er ærgerlig er jo at man ikke må advare i annoncer herinde så der er jo en del der bliver snydt desværre. Og en tredje ting jeg husker annoncen og der stod intet om at de fik tavler, faktisk var hvalpene billigere så på den måde er I jo ikke blevet snydt...

• NONAME
    NONAME Tilmeldt:
    apr 2011

#19   29. nov 2012 Opdrætteren af din hund er godt nok ikke et særlig godt menneske smiley

• #20   29. nov 2012 Ja jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre, det må jeg sige. Jeg syntes ikke opdrætter bare skal have lov til at slippe af med det, men jeg vil samtidig heller ikke risikerer at miste Chilli, jeg fik hende kort efter jeg havde mistet et nært familiemedlem og hun har været min "lille prinsesse" siden vi fik hende..

• #21   29. nov 2012 Du kan melde opdrætteren, men det vil formentlig også ramme dig selv...

• #22   29. nov 2012 - annoncen vi kiggede på stod de var med tavle.. ville aldrig have kigget på hende hvis jeg allerede i annoncen kunne se de ingen tavle havde..

• NONAME
    NONAME Tilmeldt:
    apr 2011

#23   29. nov 2012 Minion - jeg er slet ikke i tvivl om at jeg synes det første er værst. Der er jo folk der aldrig har prøvet det før og måske heller ikke har nogen til at hjælpe dem. Jeg synes afgjort opdrætteren skal meldes og betale alle pengene tilbage for det er den eneste måde at lære folk at de ikke skal opdrætte ulovlige hunde for at tjene kassen og så kan køberne stå der med håret i postkassen og være rigtig ulykkelige.

Camilla-Caroline - hvis ikke I melder personen så fortsætter de måske igen og så er der endnu flere der kommer til at stå i den situation som I står i....

• NONAME
    NONAME Tilmeldt:
    apr 2011

#25   29. nov 2012 Minion - OEB har vist altid været en gråzone og jeg tror man skal prise sig lykkelig hvis der "kun" er ambull blandet i.....

• TRA LA LA LA
    TRA LA LA LA Tilmeldt:
    sep 2012

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 69
    #26   29. nov 2012 Madam Mim

Tavlen indenfor bull racerne der ikke er FCI godkendte er ikke engang garanti for de er ægte...desværre.

Derfor vil jeg ikke købe noget af de alternative bull racer i DK, da du ikke aner hvad du egentlig får.
    Vil du virkelig gerne have en OEB der er som efter standarden, så tag til USA, der er nogle (ikke alle) der avler efter alle foreskrifterne, og får endda tjekket forældre dyrene...

• #27   29. nov 2012 Et lille spørgsmål smiley

Hvad betyder OEB???

• TRA LA LA LA
    TRA LA LA LA Tilmeldt:
    sep 2012

#28   29. nov 2012 Mathilde

Olde English Bulldogge

• #29   29. nov 2012 Tusinde tak smiley

• #30   29. nov 2012 Tusind tak for jeres svar, tror vi vil snakke om hvad vi gør og overveje tingene en ekstra gang, vil for alt i verden beholde min lille bulle men jeg syntes altså samtidig ikke de skal have lov til at snyde folk på den måde...

• #31   29. nov 2012 Jeg har slet ikke fulgt med herinde i lang tid, men vil bare sige thumbs up til dig Camilla-Caroline, hvis du beslutter at gøre noget ved det, så andre undgår samme dårlige situation som dig

• #32   29. nov 2012 Camilla:

Er ked af at at høre om din situation.

Ved at Mormoren til din hund er 50% engelsk bulldog og 50% Amerikansk Bulldog.
    Desuden nåede 2 af søskende til din hunds mor ikke at blive 2 år pga. sygdom. Jeg regner ikke med at opdrætter har tjekket for racerelaterede sygdomme?

Jeg bliver nødt til at gå offline nu, men du kan lige skrive en Pb hvis du vil høre mere.

• #34   29. nov 2012 Tror både min kæreste og jeg er blevet klogere, desuden købte vi hende ikke fordi hun var billigere end andre, men pga. hendes "tavle", og at hun var det sødeste lille væsen, vi vidste bare at det skulle være hende da vi var ude og besøge hende.
    - Og det var skam heller ikke de første vi kiggede på..

• TRA LA LA LA
    TRA LA LA LA Tilmeldt:
    sep 2012

#36   29. nov 2012 Med alle disse bull racer, er det en rigtig god ide at tjekke, for de fleste er der ambull i, og dette er ikke ønsket i avlen længere ifølge Hr. Leavitt..

Jeg håber I finder ud af noget, men det er synd I skulle have denne oplevelse med

• TRA LA LA LA
    TRA LA LA LA Tilmeldt:
    sep 2012

#38   29. nov 2012 Vi har alle gode og dårlige oplevelser med opdrættere af nogle racer, men der er ingen der decideret udhænger nogen som lige nu....

Men ja der skal tjekkes op på alt, og det er næsten kun os selv der kan forsøge sig at gøre det...

• #39   29. nov 2012 øh Nina hvad skulle det nu til for. DKK tilhænger siger jo netop
    Quote:
    SELV "rigtige" opdrættere er ikke et garanti, og ej heller stamtavle..
    Det bedste du selv kan gøre, er at studere og studere, både race, opdrætter

Det er trist med din schæfer historie men hvad har den med den her sag at gøre med mindre avler af TS hund også er Kennel Lyager
    Det angreb var da vidst lidt fejl placeret og totalt unødvendigt

• #42   29. nov 2012 Maj-Britt, som tidligere nævnt i et af de andre forumemner, har vi ikke så meget styr på alt det med tavler osv. Vi stolede på at det der stod i annoncen var rigtigt, vi troede at det var stamtavlen vi så ved købet af hende.. Samtidig undre jeg mig over om Chillis mor så kan have stamtavle, for det kan hun da ikke have, el?

• #44   29. nov 2012 Dokumentfalskneri er desværre set før smiley

• #45   29. nov 2012 Nina F. Vi har skrevet under på at vi har betalt osv. desværre har opdrætter naturligvis bare "glemt" at skrive i kontrakten at de er med tavle.. Det kunne ikke være mere ØV. Men vi har været for "gode" (nogen vil måske mene dumme, at tro så meget på opdrætter..

• NONAME
    NONAME Tilmeldt:
    apr 2011

#46   29. nov 2012 Chilis mor har stamtavle og det kunne Chili også sagtens have - I kan med garanti få en fra EKC.... Men Chilis mor er så vidt jeg kan se født før forbuddet og er derfor ikke ulovlig som Chili jo er....

• NONAME
    NONAME Tilmeldt:
    apr 2011

#48   29. nov 2012 Stamtavlen er ikke jeres problem for selvom de var med den famøse tavle så var hun stadig ulovlig...

• #49   29. nov 2012 Camilla-Caroline: Iflg. loven kan du ikke beholde din hund, da den er ulovlig. Om det sker imorgen eller om fire år at politiet får nys om det, så bliver den aflivet. Forudsat at loven ikke bliver omstødt.
    Prøv du at finde en god ejer i udlandet til den.
    Jeg er ikke et sekund i tvivl om at det gør mere ondt at miste hunden pga. egen dumhed om fire år end nu.!
    Jeg har ikke meget til overs for at man køber listehundeblandinger i dag, og du burde næsten have set det komme. Du bryder jo faktisk loven.!
    Jeg håber du gør det rette, og mine øjne er det ikke at beholde en listehund.!
    Men tragisk, det er det, endnu mere tragisk er det at så mange hunde mister livet fordi folk ikke overholder loven!

• TRA LA LA LA
    TRA LA LA LA Tilmeldt:
    sep 2012

#50   29. nov 2012 Du kan snart gøre alt med en EKC tavle...din blanding kan blive noget ægte, og en ambull kan trylle trylle trylle blive til en OEB smiley

• #52   29. nov 2012 Jeg er ked af at sige det eftersom der er ambull i denne hund og eftersom den er fra i år er den ulovlig...

Kan godt se jeres dilemma...

Og ja satans de er begyndt at sørge for at andre racer bliver ramt i denne hundelov... smiley

• #53   29. nov 2012 Chillis far har stamtavle hos EKC og ja det kan Chilli også få, men jeg ved sgu ikke lige hvad jeg skal bruge den til.

• #55   29. nov 2012 Du kan vel ikke bruge den til noget, desuden beviser den jo kun lige præcis det du ikke ønsker, altså at din hund er ambull blanding..

• #56   29. nov 2012 TS du kan håbe at politiet hopper på at en EKC stamtavle er ensbetydende med at hunden er den race der bliver påstået

• #57   29. nov 2012 Det er ikke Chillis far der er noget "galt" med, og det er som sagt ham der har EKC. Men hendes mor.

• #58   29. nov 2012 Hvor har moren stamtavle?

• #60   29. nov 2012 Nej men normalt står både mor og far i stamtavlen, og efter som at de godkender ALT, så skriver de nok også tævens navn i, og hun kan findes!

• #62   29. nov 2012 Nina: det har vi fattet, og vi er ikke alle enige med dig.
    Tror du ikke du skulle tage den der med DKK, istedet for i en tråd der ikke har noget med det at gøre?

• #63   29. nov 2012 Er stadig totalt forvirret over hvad pokker alt det der har med den her tråd at gøre Nina.
    Men jeg er nok lidt dum når jeg ikke kan se hvorfor den her tråd skal handle om dig og din DKK schæfer

• #66   29. nov 2012 Ok første gang troede jeg det var en taste fejl men nu må jeg altså spørge. Hvem i alverden er nu TO?

Og nej jeg kan stadig ikke se relavancen men pyt

• #67   29. nov 2012 Havde din hund haft en tavle havde hunden været lovlig. For så herlig ulogisk er loven nemlig. Kennelklubben og racen skal bare være ældre end den nye hundelov, er den det kan der godt være listehund i uden hunden er ulovlig.

Det var i hvert fald det Martin T herinde fik advide da han kontaktede justitsministeriet.

• #68   30. nov 2012 Mon ikke TO står for tråd opretter....
    Vi er nok bare blevet så vant til at kalde det ts... tråd starter

• #69   30. nov 2012 Nu er det jo ikke alle der har viden omkring det med tavle. Hvis jeg heller ikke vidst noget om stamtavler tror jeg da også at jeg vil tro på at hundene er med tavle, når det står i annoncen. Tror heller ikke jeg ville tænke over at se tavlen inden jeg tog hunden med hjem, nogle gange stoler man bare på folk.

Men til TS: I har fået jer en læresteg og jeg giver dig thumps up for at I rent faktisk vil gøre noget ved situationen istedet for at læne jer tilbage og sige "Ja ja, så har vi også prøvet det" Det er en rigtig dejlig hund I har, men desværre er den ulovlig.
    Held og lykke med det hele.

• #70   30. nov 2012 Øv :o(
    Det var godt nok en ærgerlig situation :o(

• #71   30. nov 2012 Ja det må man sige, det er pisse øv!

• #76   2. dec 2012 Jeg kan ikke skrive det mere tydeligt uden at gentage mig selv. Skriv evt. til martin T herinde, det er jo ham der har været i kontakt med justitsministeriet.

Og så synes jeg ærlig talt det er træls at blive råbt af.

• #77   2. dec 2012 NINA: Tillykke. Hvis du ikke er klar over det, så er halvdelen af det du skriver uforståeligt over fra udefrakommende. Så ja jeg er måske løbet lidt let over din første roman som Jo nok havde hørt bedre hjemme i en pb, for tråden har stadig intet med DKK at gøre, heller ikke selvom alle kan snyde! At du føler dig forkert behandlet kan jeg ikke se har noget som helst med noget at gøre!
    Øhh håber da du får løst dit problem, selvom det næppe bliver over facebook!

• #78   4. dec 2012 Meningen med dette forum var nu ikke at folk skulle skændes, men tusind tak for hjælpen, vi har kontaktet politiet og må nu væbne os med tålmodighed og vente og se hvad der sker.
    Ingen negative kommentarer tak, det har været en meget hård beslutning at tage, og vi er klar over at vi risikerer at miste vores lille prinsesse. Håber på det bedste og krydser fingre.

• #79   4. dec 2012 Kære Camilla-Caroline,
    Har først set denne her tråd nu - stakkels stakkels dig smiley Jeg håber og ber til at i kan få lov at beholde Chilli og fy føj for en opdrætter - har man slet ingen skam i livet ?? Øv!!! Og alt muligt held og lykke til jer - håber at kunne læse at i får lov at beholde hende smiley

• #80   4. dec 2012 Krydser fingre for jer og jeres hund.
    Det er ikke alle som ville tage en så uselvisk beslutning.
    Tager hatten af for jer

• #81   4. dec 2012 Tak alle tre smiley det varmer rigtig meget!

Kommentér på:
Nyt mht. stamtavle.

Annonce