{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.517 visninger | Oprettet:

Pædagog på stoffer... {{forumTopicSubject}}

Hej HG...

Jeg sidder i et kæmpe dilemma og jeg er bange for at jeg, uden at vide det, er på vej ud et sted, hvor jeg ikke kan bunde..

Min datter har en far, som er hashmisbruger... Han arbejder i samme by, som jeg bor i.. (han arbejder med de problematiske unge (primært indvandre drenge)... I en ungdomsklub..

Nu vil han flytte til Albertslund.. Han får ikke lov til at se sin datter, da han konsekvent udsætter hende for farer. Ligeledes er det ikke hende han elsker - men kontrollen han har over mig.. Han elsker at se mig bange - om det er bange for at han skal gøre mig noget, eller min datter der skal komme galt afsted ( han kan ikke selv se, at det han gør er fuldstændig grotesk) - Som I "sjov" at forsøge at putte en plasticpose over hendes hoved.

NU til den anden del af sagen.

Min datter har så haft knyttet sig rigtig meget til en mandlig pædagog i hendes vuggestue.. Vi er også blevet venner - dog KUN venner - fra min side..

Men nu har jeg så fundet ud af, at denne pædagog, både skulle tage hårde stoffer i weekenderne, (også for sig selv).. Hans brødre er rocker relaterede og idet hele taget, er han ikke helt så fin i kanten som jeg først troede...

Nu er han begyndt at kalde mig og min datter for "mine piger".. Vil have os med i Lalandia, købe julegaver osv. til os.. Jeg har hørt at han før har slået piger, og at han ikke er en fyr, der bare tåler en afvisning - slet ikke hvis han får følelser for personen..

Min datters far, har nu idag, sendt mig en besked om at han "ved" jeg ser en anden.. Hvilket jeg ikke gør - men dette kan kun være pædagogen som har været og spise aftensmad her et par gange..

Jeg ved nu, at jeg ikke kan rende rundt, hvor jeg bor, uden at min datters far, kender alt til min gøren og laden.

Jeg ved ikke hvordan pokker jeg skal få rodet mig ud af alt det med pædagogen, da jeg jo har ladet ham og min datter knytte sig til hinanden - han er min datters pædagog i vuggestuen, og jeg er bange for hans reaktion, hvis jeg siger at, jeg ikke har lyst til at ses privat med ham mere.

Jeg har en super god aftale med min kommune.. Da jeg pt. er under uddannelse, men har fået lov at gøre det på KH.. Så jeg ikke skal gå ned med stress og have arbejde ved siden af... (Jeg har ADHD)

Denne aftale er ikke sikkert at jeg kan rykke den til en anden kommune.. Det er helt op til den nye kommune, om de vil fortsætte den aftale, eller om de vil skide på den..

Mig og min datters sikkerhed og velbefindende er vigtigst - til hver en tid .. Men jeg har VIRKELIG ikke lyst til at flytte, min datter skal til at forholde sig til en masse nye mennesker, ovenpå en i forvejen kaotisk start på livet.

Men jeg skal ærligt indrømme, jeg har det hamrende skidt med den situation jeg er kommet i...

Hvad ville I, have gjort i min situation??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pædagog på stoffer...
  • #1   25. nov 2012 Slet ingen hjælp at hente på HG?? I plejer ellers at være gode med rådene smiley

• #3   25. nov 2012 jeg tænker bare på, hvis han er på hårde stoffer, hvordan fanden er det så lykkedes ham at blive pædagog og få et pædagog arbejde?

• #4   25. nov 2012 Jeg må indrømme at jeg var flyttet...
    For det første fordi du ikke kan bevæge dig rundt i byen uden din x er efter dig med dit og dat.
    Dernæst hvis ham pædagoggen er som beskrevet så ville jeg ikke tøve så meget som et sekund med at komme langt væk fra ham med datteren...

• #5   25. nov 2012 For det første - din pædagogven skal vist listes ud af dit liv igen... Dernæst omkring flytning til anden kommune - jeg tror måske, at du ville kunne få en revalidering, når du har en ADHD-diagnose, og så ville du faktisk være bedre stillet end på KH.

Så hvis du er indstillet på at komme væk fra din ex og pædagogvennen, så ville jeg få det undersøgt nærmere.

• #6   25. nov 2012 Nej det er lige præcis også der, jeg er.. Jeg ved bare ikke hvordan jeg skal kringle den...

Eftersom vi har skrevet meget sammen og blevet gode venner (vi har tidligere været kollegaer, da jeg har arbejdet nede i børnehaven).. Så det lå jo naturligt at snakke privat sammen, fra start af..

Vi har været i bio sammen - med min datter. Han har også fået lov til at overnatte herhjemme - på sofaen, et par gange, fordi det blev så sent.

Det var meningen at han skulle passe min datter, her d. 1 dec. da jeg skulle til julefrokost.. Den har jeg nu aflyst..

Så jeg ved ikke hvordan, jeg skal komme ud af suppedasen, uden at han finder ud af at jeg ved disse ting om ham - og at jeg derfor trækker mig tilbage.. Min mavefornemmelse, fortæller mig, at han ikke vil reagere pænt på det smiley

• #7   25. nov 2012 Jeg var flyttet langt væk...

Hvis jeres sikkerhed er det vigtige, så var jeg flyttet for længst.. Er sikker på en anden kommune ville være ligeså behjælpelige.. Må ærligt indrømme jeg ikke kan forstå du ikke har grebet ind noget før.. Fået hjælp fra nogle der har med voldelige mænd at gøre.. Et eller andet..

Det lyder til det er kommet rigtig lang ud, så langt ud at du går og er bange.. Så kan jeg ikke lade være at tænke om ikke din datter føler sig mindst ligeså utryg, når mor går og er bange?

• #8   25. nov 2012 Bente: De giver ikke revalidering på en HF.. Og hvis de gør, så har jeg kun 5 år på revalidering og ville så ikke kunne få revalidering på en fuld videregående uddannelse - hvilket er planen nu..

Jeg vil gerne op til mine forældre og bo - vestsjælland... Men Odsherred kommune er den absolut dårligste kommune jeg kan vælge at flytte til, hvad angår hjælp..

De er pisse kolde.. Jeg kender så mange som har ADHD og har det rigtig svært - de får ingen hjælp...

Baun - Han er pædagogmedhjælper og har arbejdet der i 6 år..

• #9   25. nov 2012 Ud over det de andre har skrevet, så synes jeg du skal kigge rigtig meget på hvorfor du bliver tiltrukket af de typer der. Der er jo et mønster, først din ex-kæreste og nu ham pædagog-vennen. Jeg beklager meget hvis du føler dig truffet, men ja det er altså det jeg tænker. smiley

• #10   25. nov 2012 Tvivler på, man kan få en revalidering på en ADHD-diagnose. Min ældste datter har ADHD og tourettes. Det er først efter at hun også fik konstateret psoriasis gigt at revalidering har været på tale.

Jeg ville også få pædagogvennen listet ud ad bagdøren.

• #12   25. nov 2012 Monica: Jeg har først LIGE fundet ud af det med pædagogen for 2 dage siden.

At min datters far vil flytte til Albertslund, har jeg først fundet ud af i Onsdags..

Så fra i Tirsdags, gik jeg faktisk og havde det rimelig fint.. Ikke super lykkelig, men bestemt heller ikke bange og utryg, som jeg er blevet nu..

Så jeg kan jo ikke reagere hurtigere end jeg gør..

Det hjælper ikke noget, bare at flygte fra min datters far, da loven siger at han SKAL oplyses om en evt. flytning og hvorhen..

• #14   25. nov 2012 Der skal da ikke være en weekend misbruger i en vuggestue, kan godt forstå du er bange men han skal da fyres!
    Var nok også flyttet smiley

• #15   25. nov 2012 Anne-Julie: Jeg bliver bestemt ikke tiltrukket af den "slags mænd"...

Pædagogen er utrolig vellidt, både blandt personale og forældre.. Hvordan skulle jeg på nogen som helst måde, vide at denne mand sidde og sniffer coke, hver weekend.. Det er på ingen måde noget man kan mærke på ham - han arbejder med vuggestuebørn og har en engels tålmodighed..

Du kan ikke altid skue hunden på hårene og jeg er jo på ikke blevet tiltrukket af ham som kæreste.. Jeg faldt for at min datter havde knyttet sig SÅ meget til ham, som hun har..

Min datters fars, misbrug vidste jeg slet ikke var så omfattende, før det var for sent.. Han holdt en stor del af det hemmeligt, og var faktisk en rigtig god kæreste - lige indtil vores datter kom til verden...

• #16   25. nov 2012 Kan kun skrive, hvad jeg ville gøre, hvis jeg stod i din situation..

Hvis jeg havde fælles forældremyndighed med faderen, ville jeg prøve at få den ophævet med henvisning til hans uansvarlige omgang med jeres fælles barn.

Dernæst ville jeg flytte i nærheden af mine forældre, hvis det var der, jeg helst ville bo og så ville jeg være fløjtende ligeglad med, hvordan kommunen var og læse på su, hvis jeg ikke kunne få min KH i den nye kommune. Du kan trods alt få ekstra tillæg som forsørger til su'en. Hvis jeg ikke kunne klare mig for det, så ville jeg få su lån. Hellere det, end at min datter skulle vokse op under de betingelser.

• #17   25. nov 2012 Jenny: Nej det skal der ikke.. Men jeg har altså ikke tænkt mig at sige noget til kommunen, eftersom både min eks og pædagogen kender samtlige i kommunen..

Jeg skal ikke risikere flere problemer, end dem jeg allerede har rodet mig ud i smiley

• #18   25. nov 2012 Aliliaya: Ok, det kan jeg godt se. Men jeg ville alligevel sætte mit barns og min egen sikkerhed før økonomi.

Helle: Jeg har hørt om nogle, der har fået revalidering på det grundlag, men jeg skal indrømme, at jeg ikke har researchet og er ikke klar over, om der er principielle afgørelser på det. Men det lyder så også som om planen er revalidering efter HF.

• #19   25. nov 2012 Bente

Det afhænger desværre også meget af, hvilken kommune, man bor i.

• #20   25. nov 2012 Din x kæreste lyder til at have chikaneret dig længe.. Det vel ikke kun fordi han flytter til Albertslund at han er ubehagelig?:s

Jeg ser x-kæresten som det største problem, hvis han sys det sjovt at se dig bange.. Ingen mennesker skal gå og være bange..
    Du skriver "da han konsekvent udsætter hende for farer" .. Jeg var gået til diverse sociale myndigheder, samt alt andet jeg kunne finde..

Jeg er måske lidt farvet af diverse tv-programmer om stalking, og dem
    Som går skridtet videre, men jeg ville stadig gøre alt der stod i min magt for at for ham helt ud af ens liv..

• #21   25. nov 2012 Helle: Ja, desværre smiley

• #22   25. nov 2012 Helle: Jeg har allerede søgt om fuld forældremyndighed og faderen er ikke blevet tildelt midlertidigt samvær..

Det bliver højst sandsynligt også det jeg gør.. Jeg ved bare ikke hvordan jeg skal få penge til indskud.. Jeg har lånt af kommunen, til indskud i den lejlighed jeg sidder i nu.. Men da min eks, synes han skulle smadre døre osv. I lejligheden, bliver en klækkelig del af det indskud taget..

Jeg kan ikke låne nyt indskud, før det gamle er betalt tilbage.. Min far er førtidspensionist, pga. brækket nakke. Og min far/mor og 2 søskende, lever af hans førtidspension og har derfor ikke mulighed for at låne mig pengene, ligeså lidt som banken vil låne mig dem...

Det er ikke altid "bare" lige at flytte.. Ikke når man også har en datter og en hund ihvertfald.. Vi skulle jo gerne bo i noget, der er beboeligt og ikke i en stald..

• #24   25. nov 2012 Mht. indskud så er der jo altid den mulighed at søge om en enkeltydelse/engangsydelse(kan ikke huske om den hedder det ene eller det andet) mod tilbagebetaling til indskud. Du skal selvfølgelig begrunde årsagen til flytningen.

• #25   25. nov 2012 Monica.. Problemet er, at loven pt. er skruet sådan sammen, at jeg som sagt, SKAL oplyse ham om hvor jeg bor osv.

Derud over, så er det meget sjældent at der bliver dømt så hårdt i en samværssag - at forælderen ikke får samvær med sit barn..

HVIS han får samvær, er jeg tvunget til at samarbejde med ham - uanset hvor lidt jeg end vil.. Det er mig der bliver straffet, hvis jeg nægter..

Pt. Har han ingen ret til samvær - da han blev nægtet midlertidigt samvær (indtil sagen kommer for retten)..

Han har ikke fulgt efter os eller lign.. Men han har haft skrevet og ringet et par gange..

• #27   25. nov 2012 Rikke: Nej jeg tvivler.. Jeg har nu hørt dette fra flere pålidelige kilder, der normalt ikke "render med sladder"...

Jeg er bestemt ikke fan af rygter.. Men når man i forvejen bor i en by, hvor skure bliver brændt af, biler bliver brændt af, man går en tur på 7-eleven og en fyr står åbentlyst og vifter med en pistol.. Vagter i Netto, føtex og mange andre steder.. Skyderier i nabogården.. Knivstikkeri på den ubemandede shelltank, 500 m. fra vores hjem, bandekrig, rødder der står nede i ens opgang, og står og ryger hash osv..

Når man så finder ud af, at ens venindes kæreste, betaler beskyttelsespenge, til pædagogens bror ( som er I rockermiljøet - hvilket pædagogen forleden også selv fortalte)... Så bakker det altså kun min historie op.. Når manden FORTSAT fester hver weekend - hvorfor skulle han så være stoppet med at tage stoffer?? Han er ofte syg og har feber, men kommer på arbejde alligevel..

Jeg synes - at når min datter i forvejen har den far, hun har, så er det en stor chance at tage...

Karin: Nu er det jo ikke fordi jeg er gået hen og blevet kærester med ham.. Men min mor har været dagplejemor og fik da gode venner og veninder igennem sit job på den måde - så jeg er opvokset med, at dette sagtens kan lade sig gøre.. Og har ikke tænkt at det var strengt nødvendigt at holde så stor professionel afstand...

Slet ikke når min datter ingen faderfigur har i sit liv, og hun har knyttet sig SÅ meget til pædagogen som hun har.. Han kunne ligeså godt have været hendes far - så tæt har hun knyttet sig til ham.. De har aldrig set så stærk en tilknytning før - nede i vuggestuen og det er altså ikke fordi hun mangler kærlighed, for hun kunne ikke få mere end det jeg giver hende smiley

• #28   25. nov 2012 Alfisten

Enig. Ikke et sted, jeg ville bryde mig om, at mine børn skulle vokse op.

• #29   25. nov 2012 Natasja: Også enig her - sådan et sted ville jeg ikke turde bo med børn.

• #31   25. nov 2012 Natasja: Det vil jeg også gerne...

Jeg vil bare gerne gøre det ordentligt så intet bider mig i halen, bagefter.. Også er der altså også noget der hedder økonomi.. Det nytter jo ikke noget at flytte, før jeg har noget at flytte hen i.. Og jeg skal altså stadigvæk kunne brødføde min datter osv..

Så selvom jeg bor i denne mere og mere rædselsvækkende by, så kan man altså ikke "bare lige flytte"...

• #32   26. nov 2012 Helle og Bente: Sådan her har det bestemt ikke altid været.. Alt det her, er sket indenfor de sidste 3 mdr.

Og nej det er ikke et sted min datter skal vokse op.. Det har det aldrig været.. Jeg havde bare håbet på at jeg kunne nå at tage min HF her, også flytte..

Karin: Nej han skal ikke klandres for, hvad hans bror gør.. Men ens familie påvirker stadigvæk en selv og når 3 af hans brødre er i det miljø, og er nogle mennesker som ikke ligefrem er venlige - hvordan tror du så det går mig, hvis pædagogen pludselig bliver forelsket i mig, og jeg siger fra??

Jeg har ALTID troet på det gode i mennesker og på at "alle" mennesker har noget godt i sig osv... Men når jeg har min datter at tage varer på, så føler jeg ikke, at jeg længere har "råd" til at tænke sådan om folk - når jeg får disse ting at vide..

Og pga. dårlig erfaring - med bla. min datters far, er jeg færdig med at tage chancer med mennesker som omgåes det kriminelle miljø - eller har bare en smule hang til stoffer.. Det er slet ikke mig og jeg vil ikke risikere pludselig at stå midt i noget...

Karin - nu er skaden jo sket.. Så mit spørgsmål er igen.. Hvad gør jeg NU, hvor jeg HAR involveret mig med ham privat.. Jeg kan jo ikke rigtig gøre det ugjort...

Men tage ved lærer og selvfølgelig ikke gøre DEN fejl igen smiley

• #33   26. nov 2012 Nå jeg bliver nødt til at hoppe i seng nu... Har en datter der vågner tiiiidliiigt smiley

Jeg læser videre imorgen og tak for alle svarene alle sammen smiley

Der er ingen tvivl - JEG FLYTTER!!!!! Men hvordan jeg kringler tingene må i gerne komme med råd om...

Jeg har 3 mdr. opsigelse og jeg har ikke råd til at ligge penge til side, da min husleje er så høj og det er en 4 værelses jeg bor i, men får kun boligsikring til 3 af værelserne..

Sov godt HG smiley

• #35   26. nov 2012 Jeg har sagt til pædagogen af vi ikke kan snakke privat længere, men pga. min eks render og tror jeg har en kæreste ( dette kan kun være pædagogen, da han er den eneste mand jeg har haft besøg af) og det vil jeg ikke risikere, der kommer mere ud af... (En vred eks)

Dette kunne han godt forstå... Så nu bliver alting holdt professionelt fra min side af...

Jeg ringer til den anden kommune, så snart de åbner..

• #36   26. nov 2012 Godt han kunne se fornuften i, at holde jeres forhold lidt mere professionelt!
    Har ingen gode råd, kun en masse krydsede fingre for, at det går godt for jer begge to, du og din datter smiley

• #37   26. nov 2012 Tak Hundenørd smiley Det skal nok gå smiley Jeg er bare rigtig dårlig til forandringer, og frygter altid en hel masse ting, når der skal ske store forandringer i mit liv - som en flytning til et nyt sted..

Det er nok en del af min ADHD, der har det meget svært med forandringer og elsker rutiner smiley

Men det bliver i den grad til det bedre, på mange planer og det prøver jeg at huske mig selv på smiley

Tja han kunne se fornuften I, ikke at friste skæbnen med en sur eks.. Men dertil også til at se fornuften i at holde det professionelt, det tvivler jeg på.. Men det er også ligegyldigt, for jeg har fundet en udvej, indtil jeg flytter og det er det vigtigste smiley

• #38   26. nov 2012 SÅ nu har jeg været til møde med, hende fra mit Jobcenter..

Det er hende der står for den uddannelsesaftale jeg har lavet.. Hun siger at det er sjældent, den nye kommune vælger at afbryde en uddannelsesaftale - især når man er så langt i forløbet, som jeg er.. - Så det er jo godt nyt smiley

Min far ringer til familieafdelingen i tilflytningskommunen og forhører sig om den hjælp der er at få...

Jeg ringer til studievejlederen og får booket tid til et møde om overflytning til VUC i min tilflytningskommune.

Jeg kan flytte midlertidigt hjem til mine forældre - (gud vær mig nådig) smiley Men det er bedre end at skulle bo her..

SÅ som alt ser ud nu, så flytter jeg efter årsskiftet, da det er bedst, skolemæssigt og i forhold til at jeg har 3 mdr. opsigelse.. Så er jeg kun tvunget til at bo hos mine forældre (økonomisk set), til februar..

Indskud, til ny lejlighed, må vi tage som det kommer.. Bare jeg nu kommer væk smiley

• #39   26. nov 2012 Super smiley

Held & lykke med det.

• #40   26. nov 2012 Tak smiley

Kommentér på:
Pædagog på stoffer...

Annonce