{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.289 visninger | Oprettet:

Sosu hjælper med Tattoveringer ? {{forumTopicSubject}}

Ville da lige høre om der er nogle herinde der skulle have erfaringer med at være inden for hjemmeplejen og samtigdig være tattoveret på synlige steder ?

Jeg var i 2010 igang med uddannelsen som SSH og der var jeg ikke tusset på begge arme som jeg er nu smiley da jeg fik bøvl med ryggen måtte jeg stoppe min uddannelse. men nu er jeg lige blevet optaget igen for at færdiggøre min uddannelse. så på mandag skal jeg i praktik i en uge og derefter ind på teori 2 og så i praktik igen.

er jo lidt nervøs for hvad de vil sige til mine tattoveringer ude på plejehjemmet smiley har selvfølgelig planer om at komme i en langærmet trøje for at dække dem mest muligt men kan jo nok ikke undgå de ser dem så længe det er begge underarme jeg har tusset smiley

nogle erfaringer og evt gode råd ? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sosu hjælper med Tattoveringer ?
  • #1   23. nov 2012 Jeg har synlige tusser, og det var INTET problem da jeg arbejde i hjemmeplejen. Der var flere andre der oss havde smiley

• #2   23. nov 2012 okay der lyder godt smiley men jeg har forholdsvis store tattoveringer med skulls som jeg tænker virker lidt skræmmende måske ?

vehøfter lige et billede at den ene som er en begyndelse af et sleeve.

profilbillede
  • #3   23. nov 2012 Jeg er sygeplejerske og har aldrig oplevet at der har været problemer med at personalet har været tatoveret. Vores chef havde også synlige tatoveringer :o)

• TRA LA LA LA
    TRA LA LA LA Tilmeldt:
    sep 2012

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 69
    #5   23. nov 2012 Mange af de gamle synes det er ret fascinerende med tattoveringer...
    Jeg har på ryggen, og der var et par af de gamle der kunne se dem gennem min trøje, og de sagde at sådan noget skulle da vises frem...c",)

• TRA LA LA LA
    TRA LA LA LA Tilmeldt:
    sep 2012

#7   23. nov 2012 Ja jeg trækker altså ærmerne op hver gang jeg kommer ind i et hjem, man ved aldrig hvad der venter ....he he

• #8   23. nov 2012 Christian poulsen - ja det er nemlig os det jeg tænker smiley men regner os med at gå en en langærmet så den bliver gemt væk...

den anden virker måske også lidt stødende smiley den ser sådan ud

profilbillede
  • #9   23. nov 2012 tja det er jo selvfølgelig rigtigt smiley hm ja så er jeg jo nød til at vise dem frem smiley må bare håbe at de ikke finder det alt for stødende..

• #11   23. nov 2012 ja hehe det bliver jeg vist nød til smiley hm må se om jeg kan forklare mig ud af dem hvis det bliver et problem smiley hehe

• #13   23. nov 2012 hehe ja det håber jeg hverfald smiley må se hvad der sker smiley og mange tak skal du have smiley

• #14   23. nov 2012 Rent hygiejnemæssigt må du jo ikke have lange ærmer på i plejen - men det går jeg ud fra, at du har fået at vide/eller får at vide på uddannelsen smiley Jeg tror ikke, at reglerne er anderledes for SSH'ere, end for jeg, som sygeplejestuderende smiley

Vi har flere mænd på uddannelsen, som har begge arme totalt tattoveret, og de har endnu ikke haft nogle problemer med tattoveringerne i forhold til uddannelsen.. Man kan nok aldrig undgå at møde nogen, der ikke synes, at det er ligeså smukt som man selv gør, men jeg tror i nogle tilfælde, at det kan være en god starter til en snak, for de kan ikke undgå at lægge mærke til dem, du har smiley Jeg tror ikke du skal være nervøs smiley
    Held og lykke med uddannelsen smiley

• #15   23. nov 2012 Årh det lyder godt smiley jeg håber ikke der bliver et problem smiley mange tak for svaret smiley

• #16   23. nov 2012 Ingen langeærmer på grund af hygiejnen...så vis dem frem og være stolt af dem og når du får egne borgere så vær åben og spørg til hva de syntes om dem og om der var mange der havde dem dengang de var yngre så I får en god diaglog hvis dette er nødvendigt for mange er ikke interesseret og virker ikke anstødeligt overfor dem så du må sætte en finger i jorden ....held og lykke med det hele smiley

• #18   23. nov 2012 jeg arbejder ved hjemmeplejen og på min arbejdsplads er der ingen der har synlige tatoveringer eller piercinger i ansigtet, og jeg ved at de heller ikke ansætter folk med "stødende" udseende.. men jeg bor og arbejder så også i Vestjylland, hvor folk kan være ret dømmende, og det kan især mærkes på de ældre generationer som vi kommer ved..
    På et tidspunkt havde vi en elev, som havde en tatovering i nakken som gik om på halsen, og hende ville nogle af de gamle ikke have ind i deres hjem.. de var overbeviste om at hun ville stjæle fra dem, og havde generelt bare ikke nogen tiltro til hende..

• #20   23. nov 2012 tja må vel bare prøve og se hvad der sker. det er jo næsten sådan fremtiden vil se ud, så før eller siden kommer der jo flere plejere til med tattoveringer smiley

• #22   23. nov 2012 Kiab - så snakker du måske 20-30 år frem i tiden.. men det gør ikke din situation lettere lige nu jo smiley Den generation af gamle vi kommer hos nu, de ser ikke positivt på tatoveringer, specielt ikke på piger.. og det vil have betydning for dit arbejde, for du kan risikere at de nægter at få hjælp af dig.. men den næste generation af ældre ser nok lidt mildere på den slags smiley

• #23   23. nov 2012 for øvrigt, så tror jeg heller ikke det bliver let at finde et job indenfor det her fag, når man har synlige tatoveringer på begge arme,..

• #24   23. nov 2012 ulla - Hm det tror jeg så da de fleste unge i dagens danmark har tattoveringer, så det bliver jo mere og mere in og på den måde vil det os være mere acceptabel i fremtiden..

Zoe - Siger heller ikke at det gør min sitiuation nemmere men blot at tattoveringer kun går en vej og det er fremad... og til sidst kan man jo nærmest ikke finde personale uden tattoveringer.
    men som sagt jeg må se hvad der sker og hvordan det kommer til at gå... nu er det jo ikke sådan at min arm er et levende monster så mon ikke de acceptere det i længden smiley

• #26   23. nov 2012 Hos min gamle mor på 91 ville du nok blive smidt ud med føn og klem, hun er en smule dement og det har gjort hende meget mistænksom overfor alt, der er anderledes og mindre tolerant.

For 10 år siden havde hun nok bare trukket på smilebåndet og rystet på hovedet.

Jeg har oplevet mange gamle reagere på samme måde.
    Når hukommelsen svigter, skal tingene være genkendelige og ikke stikke alt for meget uden for "normalen".

• #27   23. nov 2012 Kiab - for at de skal acceptere det i længden, kræver det at de giver dig en chance først.. og det er der stor risiko for at de ikke gør..
    og nej, det bliver ikke mere og mere in med tatoveringer.. det er et modefænomen, som kommer og går..

• #28   23. nov 2012 ulla - det var så 3. gang du sagde det smiley har godt forstået DU tror det bliver svært for mig, men det finder jeg nok ud af hen af vejen.. nu må jeg se hvad der sker.
    Nu er det jo heller ikke død og ødelæggelse ??? det er et enkelt kranie og en enkelt rose ?? har svært ved at se død og ødelæggelse i det. og kranier er jo vel og mærke noget alle er udstyret med bag facaden smiley

• #29   23. nov 2012 det samme gælder faktisk hårfarve.. bare så lille en ting, som en skrigende hårfarve kan betyde at de ikke vil acceptere at man kommer i deres hjem

• #30   23. nov 2012 Kiab - jeg TROR ikke.. jeg VED! jeg arbejder med det her hver eneste dag.. kom du hos mine borgere, så ville du få besked på at skrubbe af igen smiley

• #31   23. nov 2012 zoe : Det passer jo så ikke helt, for kigger man tilbage i tiden og så til nu så har det jo formeret sig i stigende grad og gør det stadig.

• #32   23. nov 2012 ja på DIT arbejde det betyder jo hele restende DK smiley har da selv været i plejen før med skrigende rød hår og det eneste jeg fik var komplimenter...

• #34   23. nov 2012 Ulla M - helt enig.. hun havde heller ikke fået arbejde de steder hvor jeg har været ansat smiley

• #35   23. nov 2012 det var så 4. gang smiley
    OKAY det er fint du VED det, men er da blevt optaget til uddannelsen så smiley
    Ja jeg har været bevidst om det ellers havde jeg nok ikke fået dem lavet.

• #36   23. nov 2012 Kiab - at du er blevet optaget på uddannelsen har jo intet at gøre med hvor svært du vil få med at finde et job, eller om borgerne vil kunne acceptere dig..
    Her i landsdelen bliver man optaget via brev, ingen har set hvordan man ser ud når man bliver optaget...

• #37   23. nov 2012 jo var til samtale.
    Men jeg skal nok selv finde ud af om jeg kan få arbejde eller ej. nu handler alt jo ikke om udseende smiley
    er udemærket godt klar over ikke alle vil acceptere mig men det handler jo bare i bund og grund om at de lige så stille lære mig og kende og derved ser en smule bort fra tattoveringerne smiley

• #38   23. nov 2012 Hvis jeg skal være ærlig, så ville jeg nok vælge at tage en langærmet trøje på, da motiverne nok er lidt voldsomme for ældre mennesker, men når sleevet er lavet færdig, så ser man ikke de enkelte detaljer så meget. Men jeg ville stadig vælge en delvis langærmet trøje der.

Af og til har jeg i en MEGET presset situation lige hjulpet en kammerat i hans butik ( hvis han lige havde noget andet at lave og jeg alligevel var der).
    Men jeg har aldrig haft korte ærmer i en butik - ej heller da jeg arbejde i Fakta. Måske er jeg bare snerpet, men jeg synes ikke det hører sig til med et voldsomt sleeve når man har med mennesker at gøre.
    Men det er bare min mening

Derudover synes jeg faktisk dine tusser er fede. smiley

• #39   23. nov 2012 Ebenezer Scrooge resten af året. - man må ikke have langærmet på pga. hygiejnen.. det skal være kortærmet smiley så det bliver svært at skjule..

• #42   23. nov 2012 M - det er også det jeg mener. man ser altså flere og flere med tattoveringer alle steder så der bliver ikke set så hårdt på det som der har gjort.

eks i mandag var vi på fin restuarent og tjeneren have tusser på hele underarmen og hun kunne da sagtens arbejde i en fin resturant med mange forskellige slags besøgende smiley

• #43   23. nov 2012 oki, anede jeg ikke smiley

Noget helt andet og ret OT - sorry, men er der egentlig ikke gået mode i at få en sleeve?
    Synes når jeg ser fodbold, at mindst 15 ud af 22 spillere har et sleeve.

• #44   23. nov 2012 M selv - jeg tror du har ret i at det er nemmere indenfor det private, end det er når man er kommunal arbejder..
    Vi er repræsentanter for kommunen, og det går de ret højt op i..
    Vi må ikke have for meget makeup på, vi må ikke have synlige piercinger, vi må altid kun have vores "Uniform" på, håret skal være sat op.. vi skal generelt bare se så pæne og neutrale ud som muligt..

• #45   23. nov 2012 Jeg er selv tattooveret på begge arme, dog kun til albuet.
    Jeg undre mig bare lidt over hvor en ung pige får lavet dødninghoveder osv, har du tænkt på hvordan de vil se ud når du bliver 40-60 år ?

• #46   23. nov 2012 Jeg arbejde i sommers på et plejehjem, og en dag, havde jeg sko på, hvor man kunne se noget af mit keltiske symbol på foden, den er helt simpel, men den blev da alligevel kommenteret en enkelt gang, hvor der var en der sagde at jeg var tosset, med et smil på læben.

Men som mange andre nævner, dem du har, kan nok nemt virke voldsomme for nogle af de ældre.

Mht til piercinger, så er der en afløser med en madonna piercing, men hendes er bare en lille sten, så den er ikke voldsom. Ved ikke om den er blevet kommenteret af de ældre.

Men som prinsesse zoe nævner, så skal man gerne være lidt neutral i den branche, og jeg tror desværre, at dine motiver kan være hæmmende i forhold til job osv.
    Det er bla også derfor, at mine tatoveringer normalt ikke er synlige, for selvom jeg er vild med tatoveringer, er det ikke alle der er det, og jeg vil ikke sætte begrænsninger for mig selv i forhold til fremtidig job og karriere.

• #47   23. nov 2012 Jan : Det er vel den samme grund som hvorfor du har fået lavet dine ? fordi jeg synes det er flot og den relaterer til noget der har betydning for mig. ja den ser vel ud som alle andre tattoveringer i en alder af 60 år smiley

• #48   23. nov 2012 syntes de er flotte dem du har....et kranie symbolisere død selvom vi alle er udstyret med et...blot tænk på sheakspear

• #49   23. nov 2012 reiki
    ja, det er jo tidligere i kunsten brugt som "memento mori" eller hvad det nu hedder, som vist betyder "husk du skal dø"

Jeg tror de fleste i en eller anden grad associerer kranier med død

• #50   23. nov 2012 Jeg tror altså at det kommer an på hvor man er i landet. Det er ligesom at vestjyder og midtjyder er lidt mere konservative end folk fra f.eks. Århus og København, det er jo f.eks. byer der er fyldt med unge mennesker.
    Tag det som det kommer, der er ingen grund til at tage sorgerne på forskud.
    Og jeg er ret enig med trådstarter om at tattoveringer bliver mere og mere normalt at have.

• #51   23. nov 2012 Min mor havde aldrig problemer med tatoveringer , men da hun blev syg og skulle have hjemmepleje, samt kom på hospice ændrede hun sig meget og blev utryg ved ting, som aldrig havde betydet noget før.....

Hvis hjemmeplejen havde "glemt" at sætte sit skilt på, så blev hun utryg, ligesom visse mennesker kunne gøre hende utryg, vil vædde med hun var blevet ligeså utryg ved en der var tusset op og ned af armene

Så selvom man mener lige nu at det er ok, så kan sygdom gøre mange ting ved en

• #52   23. nov 2012 det er lige præcis det som en anden skriver. et kranie betyder "husk du skal dø" min relaterer til døden som tog noget smukt fra mig "rosen" Døden som tog min datter inden hun overhovedet var blevet født. Derfor betyder denne tattovering meget for mig og jeg har vagt kraniet og rosen på dette grundlag....

• #53   23. nov 2012 Kiab
    det er også godt at den har en stor betydning for dig. Men du skal være klar over, selvom det er noget smukt for dig, kan de altså være stødende for nogle ældre. Tak Renes historie som et eksempel.

Men når der ligger så meget betydning i din tatovering, så har du sikkert også tænkt over hvordan den an påvirke folks holdning til dig. Og det er der stor chance for i den branche. Men tag det som det kommer.

• #55   23. nov 2012 når man arbejder indenfor det her fag, så hjælper man gamle mennesker på deres præmisser.. og det er netop det der gør at det er svært at skille sig ud fra mængden i det her fag.. man vil jo aldrig blive ansat et sted, hvis lederen allerede på forhånd kan se at der vil blive problemer når den ny ansatte skal sendes ud til borgerene..
    så er det egentlig lidt lige meget at det bliver "mere og mere" normalt blandt unge mennesker - vi har kun med gamle mennesker at gøre, og deres syn ændre sig ikke..

• TRA LA LA LA
    TRA LA LA LA Tilmeldt:
    sep 2012

#56   23. nov 2012 Tag det som det kommer. Jeg synes de steder jeg har været til job samtale, der har det mest handlet om din personlighed og kvalifikationer, ikke dit udseende på hverken den ene eller den anden måde.

Men nej langærmet er ikke hygiejnisk forsvarligt, men med 3/4 ærmer er det ok
    Jeg ved godt vi hjælper de ældre på deres præmisser, men derfor skal vi ikke lave om på os selv.
    Du skal være proffessionel, og det kan du være på mange måder...

• #57   23. nov 2012 De sidste par kommentarer er dejlige positive smiley tak for svarende, jeg håber på de vil give mig en chance på trods af tusserne ... Jeg vil hvertfald gøre en brag indsats for at de skal kunne lide mig smiley

Mama Anita : tusind tak det var godt nok sødt sagt smiley

• #58   23. nov 2012 kiab

tror også det er muligt, men du skal nok vente et par kommentarer fra nogle af de ældre smiley

• #59   23. nov 2012 Gagnam : selvfølgelig smiley er godt klar over der vil komme nogle ikke så venlige kommentarer men så må jeg jo sætte mig ned og snakke med dem og evt forklarer meningen bag tattoveringerne så bare håbe på jeg kan vinde dem med min personlighed istedet for mit udseende smiley

• #60   23. nov 2012 kiab

det lyder som en god ide. Men når man vælger sådanne synlige tatoveringer, så er det jo også et bevidst valg man tager.

Men at forklare hvad der ligger bag, kan måske hjælpe lidt.

• Lady Pink
    Lady Pink Tilmeldt:
    jul 2011

Følger: 13 Emner: 58 Svar: 265
    #61   24. nov 2012 kiab smiley kan se vi kommer fra samme kommune .. da jeg i tidernes morgen tog min udd fik de piger havde piercinger at vide de skulle dækkes til aller fjernes inden de kom i praktik ude på stederne..

men det har sikkert ændret sig det er jo maaaange år siden..
    men der er faktisk ikke nogen af mine kollegaer der er tusset.. hvis de er, er de godt gemt..

• #62   24. nov 2012 Det eneste jeg tænker er, at psykiatriske patienter godt kan blive skræmt, specielt hvis de hallucinerer... Så kan det kranie på armen godt blive levende for dem, eller på anden måde skræmme dem... Men jeg er lidt i tvivl om det er en del af hjælperudd. at komme i psyk...

• #63   24. nov 2012 Hundenørd:

Det er ikke en del af hjælper uddannelsen at komme på psykiatrisk afdeling dog er der mange der både har en demenssygdom og har en psykiskoverbygning så hvis man kommer på en skærmet enhed på ældrecenter så kan man løbe ind i sådanne borger og der må det være vejlederes opgave at finde egnet borger både mht mål og fremtoning (tatoveringer) herudover er der mange ex. skizofrene i hjemmeplejen

• #64   24. nov 2012 Er godt nok vilde med dine tusser med skulls!! Fuck hvor de fede smiley
    Jeg er jo rigtig vild med skulls og tatto smiley

• #65   26. nov 2012 Tag du det bare roligt med de tatoveringer, så længe du har hjertet på rette sted, så skal du nok få et job smiley

• #66   26. nov 2012 Ninna - tusind tak Hehe smiley

Betina - det er jeg glad for at høre smiley mange tak og håber du har ret.. Min første dag i praktik idag er også gået rigtig godt smiley

• #67   27. nov 2012 Dejligt at høre smiley

Kommentér på:
Sosu hjælper med Tattoveringer ?

Annonce