Min kæreste er luddoven.. {{forumTopicSubject}}
Hvor tåbeligt dette indlæg end måtte være, så er jeg simpelthen nødt til at dele mine frustrationer med jer kære hg'er.. Min kæreste og jeg har været sammen i knap og nap 3 år efterhånden.. Vi fandt hinanden i gymnasiet og det var kærlighed ved første blik.. Åååh ja ;-).. Nå men.. Tiden gik.. Han gik i 3g. jeg i 2.g og vi ønskede at flytte sammen.. Det gjorde vi den 15 marts 2011 5 dage før vores 1 års dag.. Det hele var fantastisk og det er det da også stadig - tildels..... Vi er nu begge blevet færdige på gymnasiet - jeg i sommers og han forrige sommer.. Jeg har sabbatår og prøver desperat at finde ud af hvad jeg vil her i livet.. Han er i gang med it-supporter og startede sidste oktober/november... Nu lægger landet sådan at jeg udmærket godt er klar over, at de fleste mænd er dovne.. Det er jo mandfolk vi snakker om *GG*.. Meen.. Min er altså en helt særlig af slagsen. Efter han flyttede hjemmefra og sammen med mig er det kun gået en vej og det er ned ad bakke.. Han kommer fra et hjem hvor man laver sine lektier og passer sin skole. Man gør hvad der bliver sagt! Hans forældre har altid været meget påpasselige mec at han passede sin skole osv. Og det gjorde han så længde han boede hjemme, men nu hvor han bor ude gør han lige hvad der passer ham. De sidste måneder af gymnasiet sked han højt og flot på (undskyld sproget).. Lavede ikke sine ting og mødte for det meste heller ikke op - nu bestemte han jo selv. Jeg tog lidt let på det - det var jo hans eget ansvar. Men nu kører han samme stil med sin uddannelse.. Han møder sjældent op, laver ikke sine ting og er generelt bare total umotiveret.. Jeg får det rigtig dårligt på hans vegne. Forstår ikke at man kan tage så let på tingene.. Omvendt har jeg heller ikke så meget at sige.. Har sabbatår og aner ikke hvad jeg vil.. Hvad skal jeg som kæreste til denne luddovne mand gøre? Jeg tror vitterligt der er noget galt oven i hovedet på ham. Han forstår ikke man skal videre i livet.. At man ikke bare kan skide det hele et stykke og forvente at alting går i orden af sig selv.. Han vil ikke i gang med at søge praktikplads og eksamen - hvad er det?
Hvad gør jeg?! Jeg er indehaver af 1. stks kæreste der for det første ikke gider hjælpe med noget som helst herhjemme rent rengøringsmæssigt.. Han gider ikke passe sin uddannelse og han har absolut ikke det der minder om fremtidsplaner.. Han fylder altså 23.. Er det mig der er "sippet?"
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 3.714
mar 2005
Følger: 12 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 593 Svar: 1.246
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.992
Lad være med at vaske hans tøj.... når han ikke har mere rent... lærer han at vaske selv....
Når du handler ind.... så køb kun det du selv skal bruge... så lærer han at handle ind.
Lav kun mad til dig selv...... så lærer han både at købe ind og lave mad , når han bliver sulten.....:D
Det kan du starte med....... og hvis han undrer sig eller brokker sig..... så sig du ikke er hans mor.... og han må lære at klare sig ... og hjælpe til... og passe sin " skole ".........:D
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.397
jeg går rundt og undskylder for ikke at tage opvask og lave maden - og kæresten siger "JAMEN SKAT , jeg kan jo godt lide det - jeg hygger mig med min radio og min opvask".... nå ja... okay..... jamen så går jeg da bare ind og åbner en dåsebajer, putter hånden i buksekanten og ser noget fodbold........
sep 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 298 Svar: 1.983
Sådan er det også her nogle gange
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.857
Nittibs forslag lyder meget godt synes jeg!
Jeg håber du kan få ham til at indse at det at leve sammen med en kæreste ikke = ferie hvor man kan gøre hvad man mest har lyst til
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 95 Svar: 2.496
F&Z Ej det er f.... sårn det skal være.....hvor finder man sådan et mandfolk henne?
jul 2008
men så løber jeg frem og tilbage og dækker bord og gør det hyggeligt haha Totalt fjollet og ligegyldigt men det betyder vel også lidt
jul 2008
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 95 Svar: 2.496
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 216 Svar: 3.261
Jeg bliver stik hamrende tosset hvis jeg "bliver taget for givet" med det huslige arbejde
Men han ved udmærket godt at han ikke skal komme med spydige kommentarer mht. vasketøj, rengøring osv
Har du forklaret din kæreste hvordan du har det med ham? De fleste drenge kommer jo fra et hjem hvor de ikke har skulle løfte en finger og egentlig "bare" passe deres skole. Tog en alvorssnak med min kæreste om at være mere fælles om tingene og nu laver han faktisk tit mad og handler ind. Så tror du måske en samtale vil hjælpe? Ellers lav børnepsykologi og lav et skema han kan følge, lyder lidt tosset men det virker! Mandag: Støvsugning (kæresten), opvask (dig) osv osv. Det kan også godt hjælpe
sep 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 298 Svar: 1.983
Jeg drikker øl og han drikker drinks..altid sjovt når man er i byen og tjeneren jo mener det er mig der skal ha drinken hvor vi så mi fortælle at det er manden haha
TS: Har du fortalt alt dette til ham?
Hvis ikke, så start lige med det.. Her bad jeg manden vaske tøj..han blandede alt muligt sammen og jeg brokkede mig..lidt tid efter siger jeg at han gerne må tage en vask af og til, men han vil ikke da jeg brokkede mig sidst, men hans arbejdstøj trængte jo... så sagde jeg at jeg sku nok lade være med at brokke mig (efter at have vist ham hvilket rum pulveret skulle i)... da maskinen er færdig går jeg ud for at hente det og tage det i tumbleren da jeg ser.... han har KUN puttet sit arbejdstøj i..... så fra nu af er det MIG der vasker
okt 2012
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 117
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.985
Jeg var nok flyttet, men jeg er også en gammel sur dame på 30
jan 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 38 Svar: 509
Nogengange skal man bare lade tårerne løbe, så får de øjnene op
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.610
En god alvorlig samtale hvor du, åbent og ærligt, fortæller om dine bekymringer og hvor han kan gøre det samme ville måske være på sin plads...
Når man holder på sådanne ting bliver de bare værre og værre og du skal ikke tie "bare fordi" du ikke fundet ud a hvad du vil med DIT liv... Han er nok i samme situation men har svært ved at sige det og er i stedet gået i stå
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 61 Svar: 1.038
feb 2009
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 2 Emner: 281 Svar: 2.342
har aldrig nogenside set en komme så hurtigt om af sengen haaahaa..
apr 2010
Følger: 19 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 360 Svar: 1.383
men derfor kan i jo godt sidde jer ned og snakke om hvem der skal lave hvad af det huslige så ingen af jer føler jer udnyttet, men tror altså ikke du for noget godt ud af at ville ændre og lave om på din kæreste, det kommer der kun konflikter ud af,
feb 2009
men han ved jeg mener nå jeg for mit flip med der skal ske noget SÅ skal der ske noget ! ..
For har let ved at blive dovn . klart har gået hjemme i 6 år snart , så der skal ikk noget til så ødelægger man mine rytmer .. og tag lang tid og vende sig til det ..
okt 2006
Følger: 33 Følgere: 31 Hunde: 4 Emner: 110 Svar: 408
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.936
feb 2009
Der er jo nogen som ikk tør og sige det ..
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 61 Svar: 1.038
De første 4 år jeg boede med min kæreste, var vi vidt uenige om, hvor ofte der skulle gøres rent, da jeg var mere rengøringsfreek (der så også hurtigt rodet ud på 55 kvm). Efter vi flyttede i noget større, og fået hund, er jeg blevet lidt mere loose på det område. Jeg er glad for, jeg har indset, jeg ikke behøver gøre så meget rent. Og vi er blevet rigtig gode til at skiftes og hjælpe hinanden. Det gælder også om at gå på kompromis, hvis man ikke er enige om, hvordan og hvorledes plotteren i hjemmet skal håndtere.
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.936
Så synes jeg, der er noget HELT andet og mere alvorligt galt i forholdet end, at den ene part er doven. Et forhold, hvor man ikke tør sige, at man ikke har lyst til at stå for det hele eller stoppe med at lave nogle af tingene, er ikke et forhold, som nogen som helst bør være i
jan 2009
Følger: 19 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 23
fatter ikke hvorfor nogle mænd er "bange for/gider ikke" lave huslig arbejde ???
bliver deres ting imellem benene mindre NEJ
kom igang drenge
feb 2009
okt 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 138 Svar: 2.089
Jeg spørger bare stille og roligt, men har du overvejet at han måske er lidt syg? Altså en mindre depresssion eller noget i den stil?
Jeg synes nemlig at genkende det med "dovenskab", for det havde jeg selv og har stadig i perioder.
Så har du snakket med ham om det? Kunne være det var en god ide at gøre noget NU fremfor senere.
maj 2009
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 44 Svar: 811
Men jeg har forstået ret, så går du hjemme og han i skole?
Da jeg efter uddannelse ikke havde job gik jeg hjemme og min kæreste arbejdede, så var det mig der sørgede for alt rengøring, tøjvask. Det havde jeg jo tid til når jeg gik hjemme Så det ville jeg altså ikke forlange at han hjalp til med.
Men prøv og tag en snak med ham omkring hans dovenskab i skolen. Man får sig ikke en god uddannelse hvis ikke man dukker op. Måske er han ked af at gå der og evt. skal prøve andet?
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 4.224
Mange mænd er opdraget af sådanne mødre og når de flytter sammen med kæresten så overtager hun specielt i starten, det er jo så dejligt og nu skal vi lege far , mor og børn ( indtil hun bliver træt af det) deres mors rolle, så vi vænder dem til at vi gør alt.
Jeg ville tage en snak med ham og hjælper det ikke , brug rådet du har fået af NITTIB uandet hvad så holder det ikke i længden hvis han ikke hjælper til hjemme.
At han evt skulle have en depression, tror jeg ikke ( dog uden at være læge) han er nok mere gået i stå og behøver et spark i bagen, sidder man hele dagen uden at gøre noget så bliver energien mindre og mindre, letter man numsen og gør noget så får man mere energi og større selv tilfredsstillelse. Good luck
mar 2005
Følger: 12 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 593 Svar: 1.246
Nu lægger landet således at jeg har taget snakken med ham et utal af gange, og jeg lover jer der er trillet tårer.. Det virker da også! - blot kun i et par dage.. Når jeg lægger kortene på bordet er han enig med mig og kan godt selv se den er helt gal.. Han bliver ked af det og gal på sig selv, men i sidste ende sker der ikke rigtig noget.. Jeg har overvejet at flytte ud for en måned eller to og simpelthen bare lade det hele stå til, men så langt ud er jeg ikke nået endnu. Jeg tror jeg vil følge jer andres råd med simpelthen at lade være med at servicere ham med mad, tøj osv. for nej jeg er sku ikke hans mor!
Jeg går selv hjemme ja, men jeg arbejder også indimellem. De dage hvor jeg arbejder og først er sent hjemme ville det jo være drømmescenariet at have en mand der gad handle ind, lave mad, rydde lidt op osv. Men nej.. Det er svært for jeg elsker ham på alle andre punkter, men hans dovenskab ødelægger bare vores forhold..
jan 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 38 Svar: 509
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.985
Mange piger har tendens til at søge trygheden i tosomheden så meget at de aldrig prøver at stå på egne ben og fyrene lære aldrig at klare det huslige, for det har deres mor gjort for dem og deres kæreste fortsætter. Og ja, det er meget generaliserende, men jeg har bare set det ske SÅ mange gange.
apr 2015
Følger: 1 Svar: 1
jul 2008
tråden er 2 år gammel
Min kæreste er luddoven..