Tandlægesjusk.. Hvad skal jeg stille op? {{forumTopicSubject}}
Hej Alle jer!
Jeg bliver simpelthen nødt til lige at høre hvad i ville have gjort i en lignende situation.
Jeg var ved mit sidste tjek ved "børne-tandlæge" (inden jeg fylder 18-agtigt) for en uge siden, hvor jeg skulle have revet en visdomstand ud.
Der sker så det, at da hun er ved at bedøve mig rammer hun et blodkar der sprænger, hvorefter jeg får en begyndende hævelse på venstre kind.
Den bliver større og større og tandlægen bliver nærmest mere og mere panisk over hvad der er sket.. Hun bliver ved med at sidde og "trykke" på den, i håb om at bedøvelsen ville sprede sig, og hævelsen falde.. Men eftersom min kind bliver ved med at hæve kan hun godt se at det ikke er helt normalt.
Til sidst er den hævet så meget op, at hun ikke kan åbne min mund, og hun sender mig derfor hjem igen, uden nogen behandling, og med kommentaren at det vil gå over om ca. 1-2 uger.
Jeg har indtil dagen idag gået med en kæmpe hævelse på min kind, (den er så nogenlunde faldet nu.), jeg har spist penicillin, og 8 smertestillende om dagen pga. smerter i hoved og kind.
Mit spørgsmål til jer nu, er så.. hvad ville i stille op i en sådan situation? Altså jeg har fået en ny tid til at få revet min visdomstand ud, men umiddelbart har jeg ikke lyst til at tage derhen igen, med risiko for at det samme skulle ske. Nogen har snakket om at melde det til forsikringen.. jeg er bare utrolig forvirret om hvad jeg kan tillade mig og ikke tillade mig i denne situation? hvad ville i gøre?
Hilsen
Louise.
Har vedhæftet billeder. Det første er lige da det var sket, hvor man kan se hævelsen.
Billede nummer 2 er taget her til aften, af hvordan min kind ser ud nu, det kan ses her: https://mail-attachment.googleusercontent.com/attachment/u/0/?ui=2&ik=f7d6731860&view=att&th=13ae237398f48023&attid=0.1&disp=inline&safe=1&zw&saduie=AG9B_P9FmRnDp-RHrmkkeJx3Y747&sadet=1352415654357&sads=ZT0gmrPO5BN9rNfsb91Eu6XxAQk
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.118
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.367
http://www.tandklage.dk/soeg-skadeerstatning.aspx
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 216 Svar: 3.261
"For skader, der er sket i regionstandplejen, i børne- og ungdomstandplejen og på tandlægeskolerne ydes der kun erstatning, hvis erstatningen overstiger 10.000 kr. For skader, der er sket hos privatpraktiserende tandlæger, skal erstatningen overstige 1.000 kr."
For mig læser jeg det som en ærlig fejl og ikke en permanent skade Så af hvad jeg ved kan du ikke få erstatning nogle steder fra
jul 2008
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 105 Svar: 155
Bedre?
Nej, det var egentlig heller ikke for at få decideret erstatning. Ved bare ikke om man skal sidde her og gøre ingenting, når det er en fejl, som ikke engang tandlægen selv havde set før.
aug 2008
aug 2008
jul 2008
jul 2008
aug 2008
Jeg ved desværre ikke hvad du kan gøre
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.537
Og nu er det ikke for at gnide salt i såret.. Men hold op hvor er jeg glad for at mine visdomstænder ikke er kommet endnu (der er dog en som er begyndt at kigge lidt frem) og er glad for at de sidder som de skal (har fået taget røngent)..
okt 2008
Følger: 37 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 3.788
Jeg tror desværre ikke, du kan gøre noget.
Jeg fik for mange år siden en bedøvelse, hvor tandlægen lige præcist ramte nerven, og skal den over.
Jeg var lammet i den ene side af ansigtet i næsten 4 måneder indtil nerven voksede sammen.
Det skete en gang ud af en million, sagde tandlægen.
Så mon ikke de "tilfælde" er noget af det samme?
At det måske kun sker en gang i den tandlæges liv.
Det var desværre så dig, det gik ud over.
Men mon ikke, du får en superservice næste gang, du kommer?
Jeg ville da ikke være bange, for at gå derop igen.
Hun skal nok passe på, ingen tvivl om det.
Tag dine billeder med, så hun kan se, hvor slemt, det har været.
Og god bedring
sep 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 226
jul 2012
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 117 Svar: 2.617
jun 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 106
jul 2009
Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 884
Hvad gør du ved en blodansamling/blåt mærke på knæet? Går du til kommunen, fordi det var på cykelstien ned ved idrætsanlægget?
Nej.
Det er desværre, hvad der sker. Du kan melde det til din/dine forældres forsikring og så står det der til senere brug/arkiv.
Hvis det IKKE fortager sig, så går du tilbage til tandlægen og beder om behandling.
Du går jo heller ikke i Bilka, når du har købt en dårlig vare i Superbrugsen...
God bedring.
dec 2008
Følger: 36 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 51 Svar: 962
Hvis man vælter på cykelstien, og får skræmmer, så er det vel ens egen skyld man vælter?
- i ts situation, har hun da ikke selv ført nålen ? Så forstår ikke din sammenligning?
Hvis jeg får lorte behandling og dårlige vare i superbrugsen, så finder jeg da netop et andet sted at handle fremover?! Præcis som ts, der bare gerne vil have anden tandlæge ? Så den sammenligning fanger jeg ikke?
TS: jeg havde valgt en anden tandlæge.
- fejl kan alle lave, men er du utryg så skal du finde en anden
Go bedring
feb 2012
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 113 Svar: 5.599
(Arbejdede ved en tandlæge for mange år siden)
Men av det ser ubehageligt ud God bedring til dig..
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 201 Svar: 1.672
Det ser godt nok ikke særlig godt ud, av av. Men jeg tror ikke der er så meget at gøre, tandlæger er jo også mennesker og laver fejl.
Dog er jeg enig med mange herinde om at børnetandlæger ikke er særlig gode, så find da en anden tandlæge i byen og hør ham/hende ad
jul 2009
Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 884
Det er et uheld. Et gængs et af slagsen.
Det sker tit. Meget tit.
Det er hvad der sker, sådan er det bare.
Der er ingen grund til erstatningssag eller lignende, hvis der ikke er varige mén (ses først om minimum 1 år).
feb 2023
Følger: 9 Svar: 1
Tandlægesjusk.. Hvad skal jeg stille op?