5.871 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 307 Svar

irriterende bank problemer, gennerel møgdag irriterende bank problemer, gennerel møgdag

øv hvor har jeg altså haft en virkelig skod dag i dag, faktisk blev det så meget og så stressende at jeg til sidst brød grædende sammen midt i busstoppestedet med min søn i barnevognen og folk kiggende underligt på mig.
Hele dagen startede med at gå skævt da jeg skulle til møde på min kommune, pga min sygemelding og hvad vi forventer til hinanden fremtiden skal være.
Jeg møder op til den aftalte tid kl 9 og melder min ankomst i skrankende, og skal bare lige vente til mit nummer bliver kaldt op, tiden går og jeg undre mig lidt over at der går så lang tid, især da numre efter mit begynder at blive kaldt op, så kl 10:30 går jeg op i skranken og spørger ind til om der er noget jeg har misforstået og hvordan lige, det kan den kærer kontordame godt forstå, og hun kan ikke rigtig forstå at det har taget så lang tid, her skal det siges at jeg har min søn på snart 3 år med, da han er ved at bliver kørt ind i sin nye børnehave, og jeg var bange for at jeg skulle hente ham i mødet eller ligne, men kontordamen sætter en mindre efterforskning på hvorfor jeg dog ikke er kommet ind til min tid, dette står på i 3 timer hvorfor flere gange kan hører hun går ud bagi skælder ud og beder dem om at komme ud til mig, men nej de har travlt og der er meget andet, pludselig kommer en dame ud til mig og forklarer at de havde glemt mig ? og det er selvfølgelig ærgeligt, men jeg bliver sendt hjem med en ny tid.
Jeg beslutter mig for så at aflevere min søn i sin børnehave inde jeg tager til møde i banken, selvom jeg troede jeg var i god tid da jeg planlagde dagen, kom jeg en time for sent til mødet i banken, som så fortalte mig at jeg ikke var kunde hos dem ? selvom jeg havde aftalt møde og havde søgt om at få mine kontoer flyttet over til dem allerede i juni måned og har brugt dem flittigt lige indtil i dag, jeg bliver vildt forvirret og kan ikke rigtig forstå hvad der egentligt lige sker, men min rådgiver er ikke meget for at forklarer eller fortælle noget som helst nu hvor jeg ikke er kunde hos dem, og jeg bliver nærmest skubbet ud af banken af ham, her kan jeg godt mærke på mig selv at nu begynder tingene at blive alt for mærkelige.
Jeg tager over i min gamle bank for at hører om jeg er kunde hos dem, og om de kan fortælle mig hvad der sker, her er alting mærkeligt og jeg bliver mødt af ja verdens mest hidsige og provokerende kassedame, som på ingen måder ser det som hendes arbejdsbeskrivelse at hjælpe mig på nogen måder, eller sende mig videre til nogen der kan, hun var virkelig ubehagelig og talte utroligt nedladne til en.
Heldigvis får jeg så lov til at tale med en anden til sidst efter hun har kaldt mig dum og uansvarlig, jeg bliver af en eller anden mærkelig grund henvist til et baglokale, hvor der hverken er nogen computer eller noget til at lave nogen former for aftaler, jeg finder så ud af at ham jeg er kommet til at tale med er en eller anden form for mellemleder, men han er meget ubeghagelig og spørger indtil om jeg egentligt vidste hvad jeg har gang i ? flere gange, og nej det gjorde jeg ikke, for jeg vidste ikke en gang at jeg var blevet kunde hos dem igen.
Til sidst fortæller han mig at der er åbnet fire forskellige konti hos dem, hvor der er hævet over på, og jeg sammenlagt skylder 358.000 til dem, og derfor min plan med at rykke en anden bank ikke kunne lykkes og de samtidig har meldt mig for bedrageri pga den ene konto, som jeg aldrig fik at vide hvorfor, hans bedste råd til mig var at jeg gik ned på politistationen og meldte mig selv, da der var sendt en efterlysning på mig ?
Alt dette har jeg aldrig fået noget som helst at vide om og jeg har på ingen måder hævet 358.000 kr, men jeg beslutter mig for at tage ned til politiet for at snakke med den betjent der måske har min sag, da jeg kommer derned er der ingen andre end en kontordame, hende går jeg selvfølgelig hen til og forklarer mig sag og at jeg gerne vil snakke med den betjent der har noget med det at gøre, men om de kunne skynde sig lidt, for jeg skulle snart hente min søn så han ikke har været i børnehave i for lang tid, dette synes damen selvfølgelig er fair, og går ud bagved for at finde den betjent jeg skal snakke med, da hun kommer tilbage, sige hun at han kommer lige om ti minutter.
Efter en time ser jeg stadig ikke skyggen af en betjent, og min søn har nu været i 45 min længere i børnehaven end hvad aftalen var for den dag, så jeg går op til damen og forklarer hende at jeg lige smutter ned for at hente min søn, men kommer tilbage.
Det synes hun på ingen måder er en god ide, for hvis jeg gik ud af døren til kontoret ville det blive betragtet som om jeg var stukket af fra en anholdelse, her bryder min verden fuldstændig sammen, for damen fortæller også at når betjenten fik fat i mig ville de ringe til døgn social hjælpen og få dem til at hente min søn, her begynder jeg altså og vræle, alting vælter bare for mig og intet var jo gået i dag som det var planlagt. I det samme kommer betjenten og kalder mig ind, jeg forklarer ham hvad jeg har fået at vide og han kan bekræfte at der er oprettet en sag på mig, og faktisk skulle jeg anholdelse, men han kunne ikke få fat i den social døgnhjælp, så hvis jeg lovede at melde mig i morgen tidligt, så kunne jeg få lov til at gå nu og hente min søn.
På hele turen hjem med min søn vrælede jeg, jeg kunne slet ikke holde tårerne tilbage.
Det eneste gode ved dagen i dag er at jeg fik fat i min advokat, som heldigvis møder op med mig i morgen på politistationen og hjælper mig med at forklarer min side af sagen, for noget er gået galt, jeg er på ingen måder blevet kontaktet med problemerne i banken og jeg er på ingen måder blevet kontaktet af politiet.
Jeg undskylder fr det lange emne, for det er egentligt ikke fordi jeg ville noget specielt med det, jeg ville bare gerne lige læsse lidt af alt det der kører rundt i hovedet på mig lige nu smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Handyman to fit some blinds 1.000 kr.
  • Install shower mixer 500 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • Installere vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  irriterende bank problemer, gennerel møgdag
  • #1   25. okt 2012 Men hvad er det så for nogle konti er der oprettet og hvordan kan der være "forsvundet" så mange penge, hvis du ikk har hævet dem?

Syntes det virker lidt forvirrende og ret voldsomt

• #2   25. okt 2012 Det er sørme da en besynderlig historie. Men forstår da godt, at dagen har været træls. Men jeg tænker, hvordan har du kunnet bruge en bank, du reelt ikke har været kunde i? Eller har de åbnet konto for dig i den nye bank, hvor du så har hævet, og da bankforretningen så skulle overføres, så skyldte du mere, end de var orienteret om og ville så ikke tage dig? Eller hvordan hænger alt det sammen?
    358.000 kr. er sørme godt nok mange penge - og du har ikke efterhånden hævet op til den størrelsesorden? Jeg synes, der skal noget til, før man ligefrem anholder folk og sørger for anbringelse af barn, har en efterlysning ude, bedragerisigtelse osv.

Alle de her ting sker vel ikke bare ud af den blå luft?

Det er ikke for at være ude efter dig, men jeg synes, historien er meget mystisk.

• #3   26. okt 2012 Only God Can Judge Me .: forvirrende og voldsomt er det bestemt også når man står i selve situationen, jeg kan desværre ikke hjælpe dig med dit spørgsmål, for hvis jeg havde vidst det havde jeg stoppet det.

Rikke aka. rap-anden :- ): mit kort og netbank brugte jeg så sent som i mandags til den "nye" bank uden problemer, så tilbagerykkelsen kan godt have været sket imellem, men jeg har ikke tjekket efter, da jeg kun logger ind på net bank når jeg har brug for det og bruger mit kort så lidt som muligt, da jeg godt kan lide at have fuldstændig styr på hvad jeg har brugt af penge

• #4   26. okt 2012 Enig med Bente H - Lunas moar..

Men igen, vi får jo ikk hele historien og som den er fremlagt her, så hænger det ihvertfald ikk sammen lige sådan smiley

• #5   26. okt 2012 Bente; jeg kan ikke give dig et klart svar på dette, jeg har brugt den nye bank og var godt tilfreds og har ikke skænket den gamle bank en tanke, hvilket jeg nok ville have gjort hvis de havde sendt et brev eller ligne med oplysninger om at jeg stadig havde konto hos dem der var så meget i minus.

• #6   26. okt 2012 Only: jeg kan desværre kun lige fortælle dig min side af historien lige nu, da det er den eneste jeg kender, jeg har ikke fået fremlagt nogen konkret sag for mig endnu

• #7   26. okt 2012 Det må man sige, det var noget af en dag, og ville vidst slå benene væk under de fleste.. !

• #8   26. okt 2012 det er dældulme da det man kan kalde "en rigtig skidt dag på kontoret"...:-O

• #9   26. okt 2012 Jamen, du må da vide, om du havde gæld i den gamle bank i den størrelsesorden? En ny bank "overtager" da heller ikke én som kunde uden at kende til, hvad de skal overtage af enten formue eller gæld. Eller har du bare åbnet en konto i en ny bank og så ladet den gamle bag dig?

• #10   26. okt 2012 Only God: Nej, det hænger slet ikke sammen. Hvis det her virkelig er sandt, så er retssikkerheden da totalt ignoreret, og det tror jeg næppe med så voldsomme foranstaltninger og anklager. Eller også har én begået voldsomt bedrageri i TS's navn.

• #11   26. okt 2012 Bente: nej det havde jeg ikke, jeg var kunde hos dem i 11 år og havde kun overtrak på 3000 kr i en måned som jeg betalte i næste måned, eller har jeg aldrig lånt og aldrig hævet over

• #12   26. okt 2012 Puha det lyder som en dum og noget forvirrende dag.. håbder du gir e update i morgen når du har haft møde med politiet samt advokat

• #13   26. okt 2012 jeanette: Er der nogle, der har haft adgang til dine koder etc.? Fik du at vide, om de mange penge er hævet på én gang/over kort tid?

• #14   26. okt 2012 Hvis du over tid har hævet et beløb i den størrelsesorden, må de (og du) vel have en idé om hvor de penge er nu... ellers har det dælme været noget af en shoppetur hvis de er brugt.

Du må vel osse vide om du har åbnet flere konti (uanset om du har modtaget breve eller ej).

Jeg synes osse det lyder voldsomt, men er der tale om identitetstyveri, håber jeg for dig at de hurtigt for styr på sagen, for det er da bestemt ikke rart at stå i sådan en situation

• #15   26. okt 2012 Håber også lige der kommer en update imorgen, for det virker meget forvirrende..

• #16   26. okt 2012 man kan vel ikke hæve så mange penge på en gang? I hvert fald ikke i en automat smiley

Og går der en ind i banken og vil hæve over 100.000 kr håber jeg sandeligt der bliver bedt om ID

• #17   26. okt 2012 Ja, det må du nok sige, Michelle. Jeg tænker bare, at hvis det er over lang tid, så ville banken da også reagere over så voldsomt et overtræk? Og inden det når til 358.000 kr.?

• #18   26. okt 2012 Rikke: Ja, og alle transaktioner kan de da også se.

• #19   26. okt 2012 ja min bank reagere på et overtræk på 500 kr, så mon ikke de havde reageret?

• #20   26. okt 2012 Sikke en møgdag du har haft:(

Håber at det bliver opklaret

• #21   26. okt 2012 Ja, jeg blev ringet op af min bank, fordi jeg købte en pc og en anden større anskaffelse - altså var der nogle transaktioner, der var anderledes end jeg plejer. Det havde NETS observeret, så banken ville sikre sig, om det virkelig var mig, der havde lavet de transaktioner. Og her var der altså dækning på kontoen til de ting.

• #22   26. okt 2012 og hvis det er over nethandel, så ville de jo kunne sammenligne hendes egen private computers ip med den som har stået for købet.. men når hun nu skriver at hun ikke aner noget om det, så må man jo gå ud fra at det er bedrageri, altså en anden person har bedraget i hendes navn.. men banker er forsikret, og du har jo ikke skrevet under på noget, så du burde sådan set være sikret..

• #23   26. okt 2012 Bente .ja det er mystisk. Kunne da ikkelige forestille mig at jeg sådan kunne lave et "lille" overtræk, og så ikke blive kontaktet. Jeg bliver kontaktet hvis bare de synes der er usædvanlig aktivitet på kontoen (f.eks. efter en ret stor dyrlægeregning på hesten, hvor jeg jo havde hævet et stort beløb på en gang)... og der er jo ikke engang tale om overtræk, havde det nu yderligere været deres penge der "lånt" en ordentlig stak af, er jeg sikker på de nok skulle sende breve lynhurtigt

Rikke -ja. Det kan jo ses hvor og hvornår de er hævet, så det burde være til at bekræfte at det ikke er TS, hvis hun kan dokumentere at hun ikke har været på de steder og tidspunkter

• #24   26. okt 2012 Du må da ligesom vide , om du har brugt ...358.000 kr...... det er jo ikke noget man sådan lige gør... uden at man lægger mærke til det.... ??

Det er satme mange penge......wooow
    Er du sikker på , du har fået " klippet " dit gamle kort.... g ikke en anden har fundet det ??

• #25   26. okt 2012 altså jeg har ikke delt mine koder med nogen, men jeg kan selvfølgelig ikke sige mig fri af at de kan være kopieret, hvornår kan man egentligt det ?
    Jeg har altid haft 4 konti, en budget til mine regninger, en almen lønkonto til at handle for og det sjov man nogle gange tillader sig selv, så har jeg en konto hvor jeg betaler regninger til mine heste fra, samt sætter de penge ind jeg tjener på hestene og den sidste har være en opsparing/nødkonto, hvis jeg nu en dag gik i dårligere tider.
    Den eneste der kan hæves over på er min budget konto, og det vidst kun den allermindste kassekredit, resten har altid være lukket for det.
    Jeg ved ikke hvordan det beløb er blevet hævet, men banken kunne fortælle mig at der var åbnet 4 ekstra konti, det og overtræk ville jeg mene at man normalt før at vide og skal skrive under på, men indtil i dag troede jeg bare at jeg var lykkelig kunde i min "nye" bank

• #26   26. okt 2012 Nå ja, jeg havde da slet ikke lige tænkt nethandel,men ja, det er da nok mere sandsynligt end at nå at hæve dem i en automat.

NITTIB -bare tænk hvor mange kødben vovsen kan få for de penge smiley

• #27   26. okt 2012 Jeanette -men har nogen åbnet dem i dit navn, har den "nogen" jo nok osse pænt skrevet under osv.

• #28   26. okt 2012 altså nu tror jeg aldrig nogensinde at jeg kommer til at hæve så store beløber og jo jeg ville da bestemt have mærket det hvis jeg pludselig havde 358.000 kr og lege med, så havde i nok set mig oprette en ny fin vovse som jeg har drømt om smiley

• #29   26. okt 2012 lige umiddelbart havde min første bekymring nu ikke været pengene men at min barn skulle placeres væk fra hjemmet... men det er nok bare mig.

• #30   26. okt 2012 Lige præcis, Michelle.

Altså hvis banken selv har åbnet 4 ekstra konti uden at stille spørgsmålstegn ved det, så er de da også selv skyld i det. Kan man bare gå ind i en bank, hvor man ved en person er kunde og åbne konti i dennes navn?

jeanette: Du har ikke nogle støtte/kontaktpersoner/hjemmehjælp el. lign. her i forbindelse med din sygdom?

• #31   26. okt 2012 Sarah: Nej, det er ikke bare dig - lige den del ville knuse mig totalt - det med pengene måtte man jo få opklaret.

• #32   26. okt 2012 Sarah: jeg er fuldstændig i vildrede over det, godt nok har jeg delt forældre myndighed med faren, som jokede med at han vil tage vorses søns barnestol med i lastbilen, bare for en sikkerhed, hvis han nu skulle hente ham, men altså jeg skal være ærlig og indrømme at jeg møder op i morgen, med en formodning om at jeg ikke bliver anholdt eller tilbageholdt eller hvad dælen de lige gør

Bente: Nej, jeg er sygemeldt med gigt i anklerne og hofterne, samt depression og mild menneskeangst, ikke noget der er nok syg til at jeg får noget hjælp

• #33   26. okt 2012 Bente : Nemlig.. er man uskyldig i det med pengene så skal det nok løse sig i og med at banken har udskrifter osv. men barnet ville jeg gå helt i stykker af. Fuck da alt det andet..

• #34   26. okt 2012 Min bank (danske bank) har aldrig ringet og spurgt indtil nogle handler/hævninger jeg har lavet..

• #35   26. okt 2012 Øv, nu troede jeg lige, jeg havde fundet svindleren smiley

Sarah: Jeg er fuldstændig enig - alt kan de tage bare ikke mine unger.

• #36   26. okt 2012 Klaus: Heller ikke, hvis de er store (og unormale for dig)?

• #37   26. okt 2012 jeanette: Har du stadig adgang til netbank? For så kunne du jo gå ind og kigge på transaktionerne.

• #38   26. okt 2012 *sarah med boesen,...* Pengene er grunden til at barnet muligvis skal fjernes? ville du stikke af med barnet fordi du tænker på barnet først.. ? hun tænker jo netop på barnet først eftersom hun allerede har kontaktet en advokat og tager advokaten med til mødet.. hvad skal hun ellers gøre for at tænke på barnet ?

• #39   26. okt 2012 klaus: okay, sjovt du nævner det, for et er samme bank

Bente: hvis du kan de invitere jeg dig hjertens gerne med i morgen...
    Vel jeg vil nu mere sige stakkels dem der skulle have haft min søn der allerede havde været "glemt" 4 timer i et kedeligt venteværelse.
    Men ja min søn betyder alt for mig, men alt det andet står jo lige nu og faktisk kan sætte en kile imellem min søn og jeg desværre

• #40   26. okt 2012 De var store og unormale for mig, og nej det gør de ikke.. mærkeligt nok, men nej..

• #41   26. okt 2012 Bente; nej, når jeg prøver at logge ind på netbanken fra min "nye" bank kommer der bare et rødt felt hvor der står jeg ikke kan logge ind med log in og det samme ved den "gamle" bank

• #42   26. okt 2012 Da min kæreste havde et overtræk på 200,000 pga et bil lån...
    Vi fik at vide at vi skulle betale med dankort, det gjorde vi så og tænkte ikke mere obr det.. aftalen var at banken sku sende papirene som vi sku skrive un der på hjem til os.. dette var om fredagen, onsdag da vi sku bruge vores dankort blir kortet afvist og det viser sig at det er spærret.. så ringer vi til banken og får så at vide at dehar glemt at lave lånet og derfor står kontoen i 200,000 kr i minus..... Det var der ingen der havde undret sig over.. det mærkeligt.. men dog spærrede de jo vores kort, men ingen tog kontakt til os før vi til dem..

• #43   26. okt 2012 Jeps kristina, så tænk 200.000kr * 4 konti smiley

og Jeanette, netop.. danske bank bekymre sig generelt ikke ret meget.. smiley og har du ikke skrevet under på papirer for nye konti, kan de heller ikke belemre dig med deres tab, og ikke dit tab.. der er jo tydeligvis foregået noget fup her..

• #44   26. okt 2012 jeanette: Øv smiley Jeg håber, de har en fandens god forklaring til dig i morgen, for det er godt nok noget voldsomt noget at udsætte dig for!

Kristina: De roder da rigtig rundt..

• #45   26. okt 2012 ja det må man sige, men det var ikke danske bank.. har haft dem engang og vil aldrig tilbage dertil.. denne fejl/forglemmelse var i sydbank.. men det var monster pinligt og stå i bilka og ha handlet ind for over 1200 med det hele igennem... hov ups vi kan så ikke betale for noget....

Det kan ikke anbefales...!v

• #46   26. okt 2012 Klaus så vidt jeg kan se er det pengene der virker til at være det største problem for ts og grunden til -som jeg læser det - at der bliver kontaktet en advokat er pga. at det er en formodet straffesag-ikke pga. barnet. men igen kan være jeg læser det forkert.

• #47   26. okt 2012 har selv blevet " anhold " pag en ex kæreste hadde købt bil i mit navn til 350 000 kr ... jeg viste ikke noget om det da han må ha hentet min post osv... kom frem senere at han hadde lavet 3 stk lån også i mit navn ... så i alt hadde ham taget opp lån for rund 400 000 kr i mit navn ...han hadde også skiftet min adresse...

håper du finder ud hva som har skjedd...

heldigvis så politiet at det ikke var min underskrift ...

• #48   26. okt 2012 marianne... hold da op..puha godt de fandt ud a det..

Se TS der er håb forude...!

• #49   26. okt 2012 Jeg har prøvet det i det små, med en der oprettede telefon og viasat osv. i min x kærestes navn fordi vi var flyttet og hans cpr havde stået i et brev fra banken.
    smiley men igen -det løste sig. Det skal de sgu nok finde ud af smiley

• #50   26. okt 2012 nu kan ikke tale for jeanette´s vejne, men som jeg læser det, så bekymre hun sig rent faktisk hele dagen for sit barn både ved kommunen, banken, politigården..? og jeg vil da sige, (jeg har ikke børn) jeg havde ikke kontaktet advokat før jeg var blevet anholdt/sigtet hvis det var mig.. men har heller ikke en forpligtelse over for et barn.. hvis jeg selvfølgelig vidste jeg havde gjort noget galt, så var det en helt anden snak.. smiley

• #51   26. okt 2012 Sarah: der tager du godt nok noget så grueligt fejl. og jeg håber da bestemt ikke du ser mig som sådan en person, som du tilsydenladne fremstiller, min søn har hele tiden været min første bekymring, og så derfor jeg tog kontakt til politiet, da jeg ville have klarlagt alt hurtigst muligt så jeg ikke risikerede at blive anholdt og taget væk fra min søn, grunden til at jeg ville forlade politi stationen inden jeg snakkede med betjenten var jo lige præcis fordi jeg ville hente min søn, da jeg synes at n havde det været nok ventetid, det var også kun for min søns tarv at jeg havde ham med på kommunen, da planen jo ikke var at det skulle tage 4 timer, men at jeg bare lige hurtigt skulle ind og fortælle at jeg stadig havde ondt og stadig var lidt bange for mennesker, så hans børnehave tid passede med at jeg kunne gå til møde i min bank, egentligt for noget så ubetydeligt at jeg skulle overføre 2000 kr mindre til min budget konto og jeg derefter kunne tage tidligt hjem med min søn så vi undgik at skulle sidde i bus i myldretiden, jeg er da ked af at jeg ikke har fået forklaret dette tydeligt så der kan komme tvivl om hvor vidt min søns tarv var i mine tanker da jeg ville udrede problemerne.
    Jeg endvidere også kun svaret på det folk har spurgt indtil og det var pengene i første omgang.

Marianne: hvordan fik i det løst ? eller hang du bare på gælden så ?

• #52   26. okt 2012 ja de siste 3 lån fant jeg ut af i sommers... og det var tilbake fra2006 - 2007 lånene... jeg bodde i danmark og hadde flyttet til norge... og han hadde flyttet min adresse...

den med bilen ble jeg anoldt i 2009... men de sagde intet om de 3 andre lån politiet , men det var " bare " lån på rundt 10 000 og 20 000 kr stk på de 3 kort...

han klarte også og lave et kreditkort i mit navn i norge også over internet på 20 000 kr , og jeg kunne ikke få et mobilabonemang pag jeg ikke hadde bodd lang nokk tid i norge... men der blev jeg ringet opp af incasso lindorf hurtig da man må registrere navn når man køber kontantkort til tlf i norge... og da først opdaget jeg det og han blev smidt på dør og anmeldt...

• #53   26. okt 2012 det med bilen viste jeg politiet mit pas og kørekort efter jeg blev anholdt og de kunne jo se jeg blev totalt forvirret da de sagde at jeg bodde i spanien hehe... politiet så nemt at det ikke var min underskrift og jeg blev løsøadt og fikk et brev tilsendt at saken var henlagt eller hvad det hedder...

med de 3 andre lån , fik jeg lindorf danmark til at sende over gjeldspapirene og da kunne jeg nemt se at det ikke var min underskrift og scannet min pas og kørekort så de kunne se at det ikke var mig og brev fra politi i norge og danmark.. de forlanget at jeg anmeldte , de sagde at de kunne se det ikke var min underskrift men de kunne ikke slette den... jeg sendte en anmeldelse til politiet og jeg skrev navnet på ham og forklaret sagen og fikk hurtig mail tilbake fra politiet at det ikke var jeg som skulle anmelde da lindorf hadde bevisene at det ikke var mig og at lindorf skulle slette kravene i mit navn... så fik jeg bekreftelse fra lindorf at sagen mod mig var afsluttet og gjælden slettet.... jeg hadde ikke nogen advokat i billedet da det nemt kunne ses at det ikke var mig...

han hadde tilogmed flyttet min adresse på et tidspung på bornholm og der har jeg aldrig været...

men ha med noget pas/kørekort osv med din underskrift...

• #54   26. okt 2012 Nå jeg vil i seng nu smiley Held og lykke med i morgen, lad nu være med at ødelægge natte søvnen pga. af det her..

• #55   26. okt 2012 Marianne: okay, det lyder ihvertfald som noget jeg skal undersøge også gør sig gældne for min sag.

Klaus: tusind tak, tja jeg sover gennerelt ikke særlig godt om natten pga min depression, men jeg skla da prøve at være lidt frisk til i morgen

• #56   26. okt 2012 Jeanette: jeg kender dig jo ikke, så forholder mig kun til hvad der står og dømmer dig ikke , jeg forholder mig bare til at ja du taler om din søn i indlægget, hæfter mig bare ved at noget af det sidste du omtaler er "jeg er på ingen måder blevet kontaktet med problemerne i banken og jeg er på ingen måder blevet kontaktet af politiet" det er såmænd det hele. jeg skriver ovenikøbet at det kan være jeg opfatter det forkert.. så rolig nu.. siger bare min mening og har vitterligt ondt af dig..

• #57   26. okt 2012 Sarah: jeg synes det er et vigtigt argument at jeg ikke er blevet kontaktet af banken hverken ved de store beløber, de nye konti eller at jeg er skiftet tilbage, og jeg synes det er vigtigt at jeg ikke er blevet kontaktet af politiet med denne anmeldelse og at jeg først får oplyst at der er rettet straffesag imod mig, men jeg først blive oplyst og taget i deres varetægt når jeg selv frivilligt henvender mig på politistationen ?
    Hvordan kan det at jeg hæfter mig ved disse ting give anledning til at tro at pengene er vigtigere for end min søn ?

• #58   26. okt 2012 jeg var på ferie i danmark og skulle anmelde at min pengebok var stjålet pag forsikring osv , og politiet sa at de forstod at det ikke var mig fordi jeg har kunnet anmelt det over internet og ikke trengt at komme på stationen... man drar ikke til politistationen hvis man ved man har gjort noget ulovlig... men de måtte anholde mig sa de...

• #59   26. okt 2012 Nu er der jo ikke tale om en permanent placering af sønnen men en "han skal være et sted, hvis vi anholder dig".
    Og hvis de så ellers skynder sig at opklare sagen, er der jo ingen ko på isen i forhold til sønnen.

Der er ikke tale om at nogen prøver at tage sønnen fra TS -ingen sag, intet problem med søn, så det var da nok osse sagen der ville bekymre mig sådan lige her og nu.
    Yderligere har sønnen jo osse en far, og formodentlig er der jo mere familie, så mon dog sønnike bare sådan lige bliver sendt ud i systemet på ubestemt tid smiley

• #60   26. okt 2012 Jeg tror ikke på, at TS bliver tilbageholdt i morgen, for så havde de ikke ladet hende gå i dag - hun møder jo selv op, laver ny aftale til i morgen osv...
    Selvfølgelig kan de få fat i nogen til at tage sig af knægten, hvis det virkelig gjaldt, men det virker ikke til, at det er blevet prioriteret særlig højt, for de er sikkert godt allerede nu klar over, at der slet ikke er nogen sag...

• #61   26. okt 2012 Lyder godt nok som noget af en ubehagelig dag.. smiley
    Håber virkelig at det hele flasker sig for dig.. smiley

Men syntes godt nok det er underligt at Danske Bank ikke kontakter folk hvis der er hævet ualmindelige og store beløb..
    Min bank (Nordea) kontakter mig hvis min konto er i minus med bare 50kr..

• #62   26. okt 2012 tusind tak for jeres opbakning, det er rart at få lidt luft og gode råd og bare gennerelt god karma lidt med på vejen.
    Søvn får jeg nok ikke meget af i nat, men jeg ser frem til i morgen i håb om at der ikke er nogen sag overhovedet, ihvertfald imod mig, jeg vil gerne ha afskrevet de t der mens at være skyldt

• #63   26. okt 2012 Det lyder godtnok som en meget speget sag smiley
    Underligt at bankerne har så lidt styr på tingene, og at TS ligefrem bliver mere eller mindre beskyldt for bedrageri med politiet indover.... Det lyder som om der ee sket en kæmpe bankfejl i forb. med overdragelse af konti til den nye bank, eller en forbrydelse udefra m. noget hacking eller hvad ved jeg.
    Sikke da en situation at stå i smiley og jeg håber og krydser fingre for at der ffindes en logisk forklaring, så tingene løser sig xxx

• #64   26. okt 2012 Hold da op for en dag smiley Jeg håber godt nok på at du finder ud af hvad pokker der foregår...

Jeg forstår heller ikke at banken ikke har kontaktet dig hvis der virkelig har været så store overtræk? Der MÅ være en forklaring på det hele. Det skal der da. Jeg krydser fingre for at det hele er en misforståelse af den grumme slags og at du kommer godt igennem det hele smiley

• #66   26. okt 2012 Kære Jeanette

Godmorgen smiley til forhåbenligt en meget bedre dag for dig... Jeg kan så sandelig godt forstå det var var en skidt dag i går, og at du var ked af det... Jeg har aldrig oplevet noget lignende selv, så har intet godt råd at give men vil da lige sende en krammer din vej smiley

Udfra det du skriver og som jeg læser det, må der uden tvivl være sket en fejl eller i hvert fald noget som du ikke er skyld i.. Jeg håber du hjælp i dag og sagen bliver opklaret hurtigt, så din søn og dig kan nyde weekenden smiley

Så jeg vil bare ønske dig en rigtig god dag. smiley

• #67   26. okt 2012 Ønsker dig en god dag

• #68   26. okt 2012 Puha det er da noget af en pærevælling du er ude i..

Det første der sprang mig i øjnene (inden jeg nåede at læse videre) var:"Hvorfor filan venter man 3 timer på kommunen, for at få en ny aftale? Altså jeg havde maks ventet en halv, også var jeg gået..

Nå men tilbage til det med pengene. Ja det lyder sku mystisk, hvis du er så 'from' smiley som du skriver.. Har selv fået mit kort hacket, og det har kæresten også. Vi har aldrig lagt vores info på nettet, andet end når vi har købt noget.. Det har dog ikke været kæmpe beløb, som du taler om..

Min bank (nordea) kontakter både manden og mig, hvis vi foretager os noget underligt med vores konti. Da min mand hævede 8000 kr i en automat ringede de i samme sekund at han gik væk fra automaten, så de rykker hurtigt smiley

Hvilken bank er det du har?

• #69   26. okt 2012 Det er vist det, man kalder identitetstyveri, og jeg håber meget for dig, at du får det opklaret hurtigst muligt. Det er desværre ikke første gang, at jeg hører om det. Held og lykke i dag.

• #70   26. okt 2012 puha din stakkel smiley føler med dig. det må være helt igennem forfærdeligt. krydser fingre for at det hele løser sig, kærlige tanker til dig og din søn.

• #71   26. okt 2012 Hold da op smiley

• #72   26. okt 2012 Varme tanker. Det er tunge systemer at danse med uagtet du ikke har budt dem op..Du gør det rigtige. Tag tyren ved hornene og få løst situationen (når du finder ud af hvad filan der foregår!)

• #73   26. okt 2012 Stort trøstekram herfra! Håber for dig at de finder ud af det

• #76   26. okt 2012 *LOL* Hr. Overskæg..

• #78   26. okt 2012 Krydser fingre - og ser frem til at du skriver at det hele bare var en stor misforståelse.

• #79   26. okt 2012 håber deet går godt i dag og deet hele bare er en fejl

• #80   26. okt 2012 Krydser fingre og venter på en forhåbentlig god update.. smiley

• #81   26. okt 2012 så er jeg tilbage, ja som i hurtigt kan se fik jeg lov til at gå som en fri dame.
    Dagen startede selvfølgelig med at min advokat blev 10 min forsinket, der begyndte jeg at blive stresset efter de dårlige oplevelser fra dagen før, men heldigvis kom han og vi snakkede lige sammen på parkeringspladsen inden vi gik ind, jeg viste ham de beviser jeg havde taget med, og forklarede ham sagen, og han hjalp mig med hvad der var vigtigt at sige og hvad vi skulle lægge vægt på.
    Heldigvis fik jeg lov til at blive afhørt som vidne og ikke som sigtet og ret hurtigt blev vi enige om at det at jeg ikke havde nogen skyld i denne sag og sigtelsen om bedrageri frafaldt heldigvis, og sagen er blevet omskrevet til formodet identitets tyveri, så det kører sagen videre på nu.
    Dagen i dag gik heldigvis bedre, og behøver jeg fortælle at jeg var ret hurtig til at hente min søn, da det var afsluttet og tage hjem og holde tidlig fri

• #82   26. okt 2012 Sådan! smiley Hjem og hold en dejlig weekend med sønnen... det har du da så fortjent.

• #83   26. okt 2012 For en i hulen H hvor kan ens hverdag lige pludselig ændre sig fra god til rigtig skidt.
    Hvor er det godt du fik styr på det....
    Bliver ret sjovt at høre hvad banken nu vil sige, hvad gør du så med dine penge når du ikke kan hæve i banken...???

• #84   26. okt 2012 Som jeg skrev på hestegalleri også.. En fantastisk update og er rigtig glad på dine vegne smiley

• #85   26. okt 2012 Rikke: jeg føler mig på en eller anden måde krænket... der er nok massere jeg ikke er deres kop te for, men jeg håber bestemt ikke at det har noget med det at gøre.

Anika: lige nu kan jeg ikke hæve noget som helst, jeg har en 50er i pungen og et klippekort, som jeg kan leve for, indtil politiet har fremlagt beviser for banken om indentitets tyveri, jeg håber dog på at det er klaret på mandag

• #86   26. okt 2012 Jeanette det er fandme bare ikke i orden... smiley
    Det er ikke fedt at vide man ingen penge har, og ikke er 100% sikker på hvornår man kan hæve igen... smiley

• #87   26. okt 2012 Godt, at det blev løst, men dælme ufedt, at du på sin vis straffes dobbelt ved ikke engang at have nogle penge smiley

Ved du så nu, hvorfor bankskiftet aldrig gik i orden?

• #88   26. okt 2012 Det er squ ikke god stil at du stadig ikke har mulighed for at hæve nogle penge, da du stadig har dit barn at tænke på, så burde politiet jo nærmest be banken om at fjerne gælden fra dit navn, så du er stillet som du var før alt dette.. dårligt retsystem/bank-karma efter min mening..

men godt at hører selve sigtelsen frafaldt dig..

• #89   26. okt 2012 Puha en omgang.

Jeg forstår godt du føler dig krænget, og hvis ikke banken selv kan finde ud af at give en undskyldning, så havde jeg flyttet alt når der igen er kommet ro på. Ikke om jeg ville finde mig i sådan en behandling.

Jeg blev engang brandt af af kommunen da jeg var syg. Jeg troppede op, blot for at få at vide, at min sagsbehandler havde fået en akut sag. Jeg forklarede hende ved næste møde, at eftersom hun forventede at jeg dukkede op eller ringede afbud, og at hvis jeg bare udeblev, så havde det konsekvenser, så forventede jeg også at hun ringende hvis hun blev forhindret. Hun kunne på vej ud af døren, lige bede en kollega om at ringe til hendes møder. Det kunne hun godt følge mig i, og beklagede at det ikke var sket.

Håber du snart får styr på tingene og kan komme videre som en fri og renset kvinde smiley

• #90   26. okt 2012 Klaus jeg forstår det nu godt, der skrives jo : Det efterforskes som identitets tyveri, så indtil videre så er det vel fair nok banken lige får kigget tingene igennem ?
    Ikke at det er tilfældet, men prøv lige at se på det sådan her, en person bruger en masse penge og siger efterfølgende - det var ikke mig, der må være nogen der har stjålet "mig"........

Se positivt på det, lige pt. er Jeanette uden for mistanke og kan beholde sin søn hos sig, og tror Jeanette er lykkelig for det.

• #91   26. okt 2012 Tillykke med udfaldet det var dejlig læsning! smiley :) Er glad på dine vegne.

• #92   26. okt 2012 Hun kan beholde sin søn, men ikke købe føde til barnet..? i dagens samfund må man erkende at ikke alle har mulighed for at få hjælp via. familie. måske hun er heldig nok til det, men hvad så hvis ikke? 50kr i pungen, det kommer man ikke langt for.. og det med selve sagen kan jo tage lang tid.. og hvis jeg ikke gætter helt forkert, så står jeanette med "byrden" indtil sagen er færdig i retten.. og det ikke om en månede eller 2.. det er nok 1år eller 3.. :S så de burde have fundet en løsning så hun var lige stillet, eller i det mindste kunne leve.. men det må man håbe de får gjort inden får de nærmeste dage, men alligevel.. det fredag i dag, også sker der ikke en skid i weekenden, og bankernes evne til at få gjort noget i en fart kender de fleste nok til.. så der går ihvertfald flere arbejdsdage igen før der måske bliver fundet en midlertidig løsning.. 50kr, fra i dag fredag, også over hele weekenden, og minimum nogle dage i næste uge.. smiley

• #93   26. okt 2012 jeg håber på at kunne overleve indtil videre, desværre kan man jo ikke bede om check fra kommunen af længere, alle penge bliver overført til ens nemkonto, som ja lige nu findes i den bank der har lukket alt for mig, men jeg er optimitisk selvom det er svært og holder mig oven vande lige nu. Ellers må hestene blive solgt, hvilket jeg vil være ret ked af i det lange løb.
    Jeg er selvfølgelig glad for at mistanken fra politiets side er frafaldet, men jeg føler egentligt først at jeg kan sove roligt når mistanken fra bankens side også er frafaldet, og ja jeg håber virkelig på en undskyldning fra deres side af, og den skal være pæn, efter jeg er blevet kaldt dum og umoden og meget flere af deres ansat

• #94   26. okt 2012 Gå ned i en h ulken som helst anden bank og åben en konto og bed om at den bliver oprettet som NemKonto. Så kan di stadig få penge fra offentlige instanser. Når alt falder på plads, så lukker du bare den konto i den bank du har en midlertidig lønkonto/NemKonto.

• #95   26. okt 2012 Hulken=hvilken. Skide pølsefingre

• #96   26. okt 2012 Jeg tror ikke, uden at vide det, at hun kan oprette noget som helst med den sag hængende over hovedet..

Men dejlig update fra dig TS smiley

• #97   26. okt 2012 Pyyyh, sikke en lettelse, trods alt smiley

Håber hurtigt at der bliver styr på det, så du igen kan hæve penge og få betalt dine regninger. Det er jo snart den 1.
    Held og lykke smiley

• #98   26. okt 2012 jeg tvivler på at der er nogen andre banker der vil tage mig ind, før den oprindelig bank har opgivet deres anklager imod mig

• #99   26. okt 2012 Præcis det jeg mener Jeanette.

• #100   26. okt 2012 pyyh sikke en lettelse , men hold op det er skrækkeligt du ingenting har at leve for smiley
    Jeg håber det hele trods alt løser sig for dig, så du kan få noget at leve for
    Prøv mandag at gå ned på kommunen og hør om i kan finde en ordning så du stadig kan få dine penge, og få betalt husleje og udgifter

alt mulig held og Lykke herfra

• #101   26. okt 2012 En bank SKAL oprette en nemkonto hvis man beder om det. Det siger loven.

• #102   26. okt 2012 kjempebra...

banken kan intet sige når du er fundet uskyldig... så må banken slette gjelden for dig og prøve at finde de som ar taget pengene...

hos mig sagde politiet til lindorff at de måtte slette gjelden til mig da det var beviser på at det ikke var min underskrift osv...

• #103   27. okt 2012 Føj for en gang rod du er havnet i smiley det er virkelig skræmmende at det overhovedet kan lade sig gøre smiley og der bure virkelig være et sikkerhedsnet der griber ind, der kan yde både økonomisk og personlig hjælp når man står i sådan en situation..

• #104   27. okt 2012 Dejligt at høre! Og ja, en dybtfølt undskyldning samt et bankskifte ligger lige til højrebenet!

Det er sjældent folk man kender, der stjæler ens identitet i den kaliber. Det er gemene forbrydere! I vores tidsalder med computersystemer er tingene slet ikke så svære at manipulere åbenbart. Da jeg købte en ny bil kom forhandleren til at taste et nummer forkert i nummerpladen til politiet. Dette bevirkede at jeg fik registreringsattest og vægtafgift opkrævning på en eller anden Ford Scorpio. Yderligere kunne jeg ikke forsikre min egen bil, da forsikringsselskabet også ville have penge for Scorpioen som jeg ifølge diverse systemer ejede. Jeg tog gentagende kontakt til politiet for at få slettet Scorpioen, men fik da rykker og incassotrusler alligevel, så jeg endte med at ringe og melde Scorpioen stjålet.. smiley

• #105   27. okt 2012 Kai: Hun har en nemkonto og lur mig om hvis der kommer penge ind så går de også ind, kontoen er bare frosset indtil man finder ud af hvad der foregår (hermed ikke sagt at det er til sagen er opklaret).
    Kan heller ikke se hvad det skulle hjælpe at oprette en ny konto i en anden bank før det hele er i orden da det stadig ikke vil give hende nogle penge da de konti hun har er frosset, og det er i og for sig det samme der sker for par ved dødsfald hvis de har fælles konto.

Marianne: Nu har der ikke været en retssag så der er ingen der er kendt udskyldig eller skyldig endnu, så jo banken kan sige noget, jeg vil umiddelbart mene at ud fra hvad politiet har oplyst så vil hun få adgang til sine penge mandag eller tirsdag når det er klarlagt for banken at man som udgangspunkt ikke mistænker TS men et identitets tyveri.

• #106   27. okt 2012 Altså jeg indtil videre har fået at vide så hænger jeg på gælden indtil der er faldet dom over nogen i denne sag, men jeg kan få lønnet frosset så der ikke kommer flere renter på, med en politiskrivelse om at der er begrundet mistanke om indentitets tyveri.

• #107   27. okt 2012 Hvad jeg kunne forestille mig er at man vil efterforske om det er en anden der har oprettet konto i dit navn og så hævet, er det tilfældet vil jeg tro det er banken der hænger på de udbetalinger og ikke dig, da banken har fejlet i processen.

Jeg kunne nemlig ikke forestille mig de har taget dit nemid og gjort det men gjort det via telefon eller anden form for kontakt til banken.
    Banken må jo kunne dokumentere hvordan de konti er oprettet, og man må kunne tracke IP hvis det er foregået over nettet, telefon osv.

Så min umiddelbare tanke vil være dine konto åbnes igen mandag eller tirsdag når efterforskningen sættes i gang og banken informeres om hvad man efterforsker.

• #108   27. okt 2012 Ryan: det er også det jeg satser på, men jeg vil tjekke op på dem indtil sagen er gået iorden

• #109   1. nov 2012 Er der noget nyt?

Håber stadigvæk på at det hele går i orden for dig smiley

• #110   1. nov 2012 nej desværre ikke.. bilen der er købt i mit navn er meldt stjålet og der foregår intet elektronisk imellem min bank og jeg.
    Jeg skal ned senere i dag og se om jeg kan få mulighed for at hæve lidt penge til denne måned

• #111   1. nov 2012 Det er dælmene en dyr bil...
    Hvor er jeg ked af det på dine vegne, kan slet ikke forstå at det er kommet så vidt... smiley
    Hvor jeg håber du kan få nogle penge så du kan få købt ind osv...

• #112   1. nov 2012 Undskyld mig, men hvad er det for en bil, der er købt i dit navn??

• #113   1. nov 2012 Hov, en bil købt i dit navn?? Er det dét at de penge der er hævet (også i dit navn) er gået til? Hold da op....

Puh hvor det lyder som noget der godt kunne trække i langdrag og trække et par tænder med ud på vejen. Ej, du må da kunne få noget hjælp et sted, så du har penge at overleve for?

• #114   1. nov 2012 det er virkeligt derfor at man skal være forsigtig når man smider papirer væk.

Det er ikke ret svært at gå igennem nogens affald og derved få adgang til informationer som man så kan bruge til identitetstyveri.

• #115   1. nov 2012 ja der er købt en bil i mit navn også, og politiet regner med at det ligesom er det svage led da de er ret sikker på at den person der kører rundt i bilen enten er den skyldige eller kender en masse til sagen.
    Jeg har ellers været meget påpasselig med mine papirer, men det kan godt være at den er smuttet en enkelt gang uden jeg har opdaget det

• #116   1. nov 2012 Ej for pokker Jeanette, sikke da noget
    Frygtelig situation at stå i
    Har du fundet ud af noget så du kan få noget at leve for eller er der helt lukket ?

• #117   1. nov 2012 jeg har oprettet en løn konto hos en anden bank, for at kunne få nogle penge og leve for, da banken lånene er optaget i, stadig ikke vil anerkende politiet og min mistanke om indentitets tyveri og derfor stadig stille mig til ansvar for lånet og derfor stadig fryser alle mine midler hos dem .
    Jeg er dog i tvivl om jeg nåede at åbne den nye konto så min løn kommer ind i den rigtige bank

• #118   1. nov 2012 Der må da findes nogle papirer på det bilkøb.... Er tidligere ejer tjekket??
    Hvad med forsikring på bilen??
    Der må da kunne findes noget et eller andet sted.....??

• #119   1. nov 2012 linda: det gør der også, men politiet vil ikke oplyse det, da de ikke vil opfordre til selvtægt

• #120   1. nov 2012 men kan de ikke se at det ikke er din underskrift på lånet på bilen ?

det kunne de nemt gøre hos mig ,da det nemt kunne se at det ikke var min underskrift ...

• #121   1. nov 2012 det vil jeg tro,, jeg har dog fået den betjent der står for sagen til at tage et møde med banken og fremlægge deres bevisbyrde for at jeg taler sandt for banken

• #122   1. nov 2012 Det lyder godt for dig..

• #123   1. nov 2012 wauw hold da op en konklussion at komme med, jeg håber inderligt at du næsten gang læse hvad der er skrevet i tråden og lader være med at trække en depression ind som argument for om jeg skal beholde min søn.

Faktisk synes jeg du burde skamme dig over at skrive sådanne en konklussion og angreb offentligt

• #124   1. nov 2012 Minion: altså sidst jeg tjekkede efter lå han trykt i sin seng og sov, og det er mindre end en time siden, og hvis han bare så meget som var tæt på tvangsfjernelse ved Mama Anita noget om min sag son jeg ikke gør

• #125   1. nov 2012 m selv: alle har selvfølgelig ret til at ytre deres mening, men når den er så fejlplaceret ud fra så kraftig fejlfortolket læsning, så har du nok ret.
    Men jeg kunne godt tænke mig at vide hvorfor Mama mener at depression skulle give anledning til tvangsfjernelse af min søn, og hvordan jeg selv skulle have stiftet en så stor gæld ? og hvordan politiet så er enig med mig i er det er indentitets tyveri ?

• #126   1. nov 2012 Mama - det var da en utrolig nedladende kommentar til TS. Mon ikke du har fået det forkerte ben ud af sengen? Eller burde gå i seng....

• #127   1. nov 2012 Jeanette - jeg tror bare at du skal ryste på hovedet af det smiley

• #128   1. nov 2012 gider i godt at holde jeres indlæg sobert ? mama anita hvis du har noget at skrive til indlægget er du velkommen, men hvis kun er her for at sprede dårlig karma og svine forskellige brugere til, synes jeg du skulle oprette din egen tråd, for jeg vil gerne frabede mig det.

• #129   1. nov 2012 Psst Mama Anita - det er en fandens god idé lige at læse tråden helt igennem, inden man kommenterer smiley

• #130   1. nov 2012 ja der blev ringet efter den sociale døgnvagt, fordi jeg var i politiets varetægt og børnehaven var ved at lukke, min søn er jo ikke blevet eller truet med at blive tvangfjernet i sagen.
    Den sociale døgnvagt bliver altid blandet ind i det når børn ikke bliver hentet i instutionerne og forældrene ikke er til at få fat i, det har intet at gøre med privat økonomi eller psykisk tilstand

• #131   1. nov 2012 hmm mama anita... var døgnvagten ikke kun på tale fordi TS stod til anholdelse? og ikke på grund af at kommunen har valgt at fjerne barnet???
    desuden er det faktisk meget nedladende at side og påstå at TS faktisk lyver omkring hendes oplevelse, som du faktisk gør med din egen opdigtet version af hvad der sker i hendes liv?

• #132   1. nov 2012 det er fair du har din undren, jeg havde selv svært ved at tro på det, men uanset hvor meget jeg ønsker at det aldrig var sket, at jeg måske havde været mere opmærksom eller at det bare var en rigtig ond joke, er det desværre ikke tilfældet, at du ikke vil tro på er på din egen regning, og jeg vil da ønske at det aldrig nogensinde sker for nogen andre, for det er ganske fofærdeligt.
    Men at du mistænker at grunden til min anholdelse skulle være selvforskyldt og min søn er tvangsfjernet, synes jeg er dybt sårende, og jeg tror ikke du ved hvor forfærdeligt det er at læse sådan en anklage fra en fremmed på nettet, nej min økonomi er ikke altid super, men jeg har formået at klarer mig uden at komme i gæld, og jeg har altid fået ros for min håndtering af min søn, og min rolle som mor for ham.
    Det er faktisk ret sårende på min personlige stolthed for alt det jeg har kæmpet for og med, og du er da hjertens velkommen til at stille spørgsmål, men det virkede ikke sådan på dit indlæg

• #133   1. nov 2012 har da fulgt lidt med i denne debat, og syntes folk er kommet med undringer... det du gør er ikke kun en undring, det er at fortolke på hvad TS skriver og komme med din egen version... det er sku da ikke at undre sig?

• #134   2. nov 2012 jamen problemet ligger jo ingen steder i om jeg har svært ved at håndtere mit barn, jeg vil da gerne indrømme at sagen her tager på mig og jeg tænker meget på det, men efter min vudering lider min søn igen overlast og er ikke for stor en mundfuld for mig nu.
    Jeg håber da det giver lidt klarsyn

• #135   2. nov 2012 Mama Anita: Ja, det gjorde jeg faktisk - og det ville du også kunne se, hvis du altså læste hele tråden, - at jeg har læst hvert eneste indlæg. Tråden ændrer sig jo ganske markant efterhånden, som der kommer nye oplysninger.

Og du sidder jo og konkluderer, at TS ikke har sit barn hjemme - og det fremgår i hvert fald overhovedet ikke af tråden. Tværtimod fik hun sit barn med hjem og som det er oplyst, så har han været der hele tiden. DET undrer mig, hvordan du kommer frem til det.

Prøv at læse dit første indlæg igen - det er altså enormt sårende skrevet. Og ja, jeg undrede mig i første omgang, det medgiver jeg gerne. Men efterhånden kom der jo opklarende oplysninger.

• #136   2. nov 2012 Jeg har virkelig ikke lavet nogen tolkning på, at barnet var væk fra hjemmet - så det må blive et ja til dit spørgsmål. Mht barnet er der INTET at tolke på.

• #137   2. nov 2012 Jeanette se bort fra Mama´s indlæg, hun er ikke det værd.

• #138   2. nov 2012 Mama Anita - Du er simpelthen for meget du er! '' Be gone.. demo.. woman ''

• #139   2. nov 2012 Er der nogen der gider fortælle mig hvordan man stjæler identiteter ????

Hvordan får jeg et banklån på 2-300.000 i min kærestes navn ???

Skal jeg bare gå ned i banken iført paryk, fake tits og læbestift og sige: "Hej, jeg hedder Eva, og jeg vil gerne have et lån"

Jeg kan til nød forstå, at man ved hjælp af lidt fiksfakserier kan få et online lån i et eller andet www.hurtigekontanter.dk, mn i min kærestes egen bank ???????

Det er nok bare mig der ikke er skarp nok.

• #140   2. nov 2012 CE> Skarp.. tja.. Men ihvertfald ikke tæt nok på de forkerte typer til at vide hvor nemt det faktisk er at stjæle identiteter. Der er nogle gevaldige huller i bankernes og kreditfirmaers sikkerhedsnet, som gør at folk med ondt i sinde kan oprette lån og meget andet sjov i andres navn. Så TS' historie er plausibel nok. Det eneste jeg undrer mig over er bankens vedvarende mistanke efter politiet har startet en efterforskning! Lortebank!

• #141   2. nov 2012 Så M, mener du så at jeg kan gå ned i vores egen bank og oprette et lån i Eva's navn....bare jeg medbringer hendes pas ?

Jeg er ret sikker på at de vil forlange at hun selv underskriver lånedokumentet. Faktisk er jeg stensikker.

• #142   2. nov 2012 Mama jeg sidder og krummer tæer!
    Hvis man kommenterer på en tråd, så læser man tråden fra ende til anden. Man læser ikke det første indlæg og ud derfra drager sin konklusion. Faktisk synes jeg det er dig der er dybt pinlig. Du driver den konklusion uden at læse denne meget lange tråd. Og det er bare slet ikke ok. For egentlig udvikler denne tråd sig i stik modsat retning end hvad man kunne tro udfra den første besked. Så håber du nu har lært at læse trådene før du konkludere, så undgik du måske også modgang fra resten af hg.
    Jeanette - Jeg håber så meget at du snart kommer på rette spor igen og denne gæld må blive slettet. Jeg håber også at du hovedet koldt, og ikke lader dig påvirke mere end hvad godt er. Er helt sikker på det må være så svært. Dejligt at høre at du har oprettet en konto i en anden bank, så kan du im ikke andet leve så normalt som muligt.
    Held og lykke skal du have med.

• #143   2. nov 2012 Mama, jeg citerer dig lige: "tror nærmere det hænger sådan sammen at du har kæmpe rod i din økonomi og det sammen med din psykiske tilstand har gjort, at kommunen har valgt at fjerne dit barn".

Syntes du ikke selv at det er en nedladende kommentar du har skrevet dér? Og jeg har skam læst hele dit indlæg og jeg er ikke rygklapper for nogen som helst smiley

• Beanmor *
    Beanmor * Tilmeldt:
    okt 2012

Følgere: 1 Hunde: 3 Svar: 225
    #144   2. nov 2012 Jeg har godt nok også svært ved at tro på, at det kan lade sig gøre. Man kan jo ikke lave overtræk på 300000+ og skal man låne så mange penge, så skal man helt sikkert møde op i banken og have vurderet sin kreditværdighed. Jeg synes det lyder vildt og håber ikke det kan være sandt.

• #145   2. nov 2012 Jeg sidder og krummer træer og de der ikke tror på historien bare fordi DE ikke ved hvordan man gør. Jeg ved heller ikke hvordan man laver feks en bombe - men efter sigende er det slet ikke så svært!

Jeg har en tidligere veninde der desværre gør meget i identiets tyveri - dog over nettet. Umiddelbart ved jeg ikke hvad hun gør, og hvis jeg blev stillet opgaven ville jeg nok også være tabt bag en vogn. Men ifølge hende er det pære simpelt.

Kære TS - Jeg ønsker dig alt held og lykke, det en træls sag at have hængende over hovedet! Netop på grund af sager som din, ser jeg ikke min veninde mere.. Jeg forstår ikke man vil byde andre det.

• Beanmor *
    Beanmor * Tilmeldt:
    okt 2012

Følgere: 1 Hunde: 3 Svar: 225
    #146   2. nov 2012 Det er sørme da også noget andet, når det foregår på nettet. Men i egen bank?

• #147   2. nov 2012 Beanmor - du kan oprette nye konti hjemme fra din computer. Du behøver ikke stille til et møde i banken. I princippet behøver man jo nærmest ikke bruge sin underskift til noget som helst mere, efter der er kommet NemID. Det er jo ens elektroniske underskrift.

Som jeg tænker det måske er foregået mht. banken og det store beløb der er hævet, så kunne det tænkes at det hele er blevet hævet samme dag i forskellige automater, forskellige banker, forskellige steder. Men jeg ved det ikke, da det ikke er noget jeg har kendskab til. Som der bliver nævnt i tråden så er identitetstyveri meget mere "almindeligt" end hvad mange tror, men det kommer da frem i medierne med jævne mellemrum. Du kan jo risikerer at gå ind på en eller anden random side på nettet, som måske installerer en trojaner eller spyware på din computer, som så lurer alt hvad du indtaster af oplysninger på diverse personlige sider som f.eks. en netbank.

• #148   2. nov 2012 en måde at stjæle en anden identitet på kan være således.
    nu er jeg en mand så jeg ville vælge en mand på samme alder som mig selv, tage hans navn og ringe til komunnen og bede om at få et nyt sundhedskort (sygesikringsbevis) og så stå et par dage ved postkassen hos den det vil blive sendt til og tage i mod posten når den bliver omdelt.
    derefter skal jeg en tur forbi kirkekontoret og have lavet en ny dåbsattest, som jeg også vil modtage på samme måde som før.
    nu har jeg nok til at gå op og få lavet pas og kørekort med mit eget foto på og vil nu have et helt sæt id papirer som jeg kan handle ind på samt oprette lån.
    eneste problem er efterfølgene er at du vil bliver opdaget da de steder du skal hen er video overvåget, men for ofret er skaden sket

• #149   2. nov 2012 Man må godt nok have et meget upersonligt forhold til sin bank hvis andre kan oprette lån i ens navn.

M find du lige et google link der kan overbevise mig om at JEG kan gå ned i min og kærestens FÆLLES bank, som kander os begge personligt, og oprette et lån i HENDES navn. Det er jo DIN påstand at det kan lade sig gøre, så må det også være dig der underbygger påstanden. Right ?

• #150   2. nov 2012 Nicholaisen

"nu har jeg nok til at gå op og få lavet pas og kørekort med mit eget foto på og vil nu have et helt sæt id papirer som jeg kan handle ind på samt oprette lån. "

Du mangler lige at skaffe offerets årsopgørelse og kopi af hans 3 sidste lønsedler ;O)

• #151   2. nov 2012 TS> Sender lige et kram herfra. Det du går igennem håber jeg ikke en gang for min fjende. DU kender sandheden og hold så fast i at mod dumhed kæmper selv guderne forgæves!!

• #152   2. nov 2012 CE man kan godt få tilsendt nyt NEM ID, hvis man har smidt det gamle væk og glemt sin kode - det gjorde min bror, da jeg havde mistet hans i en flytning, så der vil man jo princippet kunne gøre som tidligere skrevet, gå på kommunen og bestille det, få det tilsendt til den nye adresse og vupti, så har man adgang til både lønsedler og skats hj...

Jeg kender intet til det, men jeg kan forstille mig at det sagtens kunne foregå sådan...

• #154   2. nov 2012 ce det var så ikke nødvendigt for 13 måneder siden her i odense, men skal da ikke kunne sige om det er lavet om. men det kommer vel også an på hvem og hvordan man vil oprette et lån.
    men selve det at tage en andens identitet er ikke så svært, og derfor undre det mig bare at nogle folk har den forstilling at det må være ts der digter en historie op for at gøre sig interessant, for der er desværre mange der står i sådan en situation hvor der pludeselig er oprettet div. kviklån

• #155   2. nov 2012 hold da op denne tråd har udviklet sig meget og meget kraftig endda.
    Det er fint nok at i har forskellige meninger og om i tror på identitetstyveri og hvordan det er foregået, kan jeg kun sige ligger for jeres egen regning, jeg er selv ved at finde ud af hvordan det er sket, og kan derfor ikke give jer nogen forklaring på hvordan det sker også fordi jeg heller ikke selv har erfaring med at stjæle andres identitet.
    De store lån er jo taget over 3 måske 4 forskellige konti og derfor er det samlet beløb så stort.
    Jeg har i dag været til møde i banken med betjenten, for at få lukket alle muligheder for at få lukket mulighederne for at hæve i denne bank, og få lukket låne indtil efterforskningen giver resultat.
    Banken var i første omgang ikke interesseret i dette, da de gerne vil have deres penge tilbage og stadig mener at det er mig der har hævet disse penge, heldigvis kom der andre boller på suppen da jeg truede med at gå til ekstra bladet med den sag politiet havde oprettet og deres udtalelser, så banken har heldigvis lukket for alle muligheder for at hæve penge fra dem nu.

• #156   2. nov 2012 Suzy: det er godt nok uhyggelig læsning

• #157   2. nov 2012 Det der med at få fat i lønselder osv er slet ikke svært... man skal bare sende en mail, hvori der er et link, som personen skal trykke på.. trykker personen på linket, bliver der installeret et program på computeren som gør at man kan se ALT hvad personen er inde på, og styre personens computer.. så let er det at hacke en computer.. min kæreste har installeret et lignenede program på min mors computer, for at han kan hjælpe hende når hun har computer problemer.. han kan sidde hjemme ved os selv, og styre musen på min mors computer, som står hjemme hos hende, han kan åbne forskellige programmer på hendes computer og se alt hvad hun er inde på i den tid hvor han er "connected" med hendes computer

• #158   2. nov 2012 "han kan sidde hjemme ved os selv, og styre musen på min mors computer,..."

Jeg kender godt det program, men for at det virker skal "den styrede" give tilladelse til at der må oprettes forbindelse og at en anden styrer ens mus.

• #159   2. nov 2012 CE. Adfærdskonsulent og alt muligt andet . du har helt ret, i det program han bruger skal der gives tilladelse.. men det skal der jo netop ikke ved de programmer hackere bruger! hvis en af mine venner for hacket deres e-mail(hvilket sker meget oftere end man skulle tro) så kan personen der hacker e-mailen sende en mail rundt til alle kontaktpersonerne. mailen vil være godt skjult og der vil sikkert stå noget som: "Se lige det her, det er helt vildt sjovt".. trykker man på linket i mailen, vil der blive lagret filer på ens computer som opsnapper alle ens koder osv.. det er ikke noget man skal give tilladelse til, og det er ikke noget der kan ses, da filerne bliver skjult

• #160   2. nov 2012 http://www.hundegalleri.dk/forum/off-topic/488057-jeg_er_blevet_hacket - her er en tråd jeg lavede da kæresten og jeg blev hacket... heldigvis blev det opdaget lynhurtigt, og vi fik formateret vores computere og ændret alle vores koder.. men det var et sandt mareridt, for det er jo ikke til at vide hvad hackerne har nået at få fingrene i

• #161   2. nov 2012 Man kan nu sagtens låne penge uden først at skrive under. Gjorde det selv da jeg købte bil. Det var kun over telefonen.

• #162   3. nov 2012 CE ja det skal man med de programmer der er udviklet til det så som RAdmin, Remote Desktop og TeamViewer

Men så er der også lige de mange virusser som giver Telnet, SSL eller anden consol adgang, og så kan de sidde og lave ting på ens computer uden du er klar over det, og det er endda selv om du sidder ved den......

• #163   5. nov 2012 så kan jeg heldigvis komme med lidt godt nyt, da politiet i dag har valgt at sigte en i sagen, personene der er blevet sigtet er blevet sigtet foridentitets tyveri dokumentfalsk og noget andet jeg ikke lige kan husk.
    Jeg må jo af gode grunde ikke vide hvem det er endnu, men jeg er blevet bedt om at komme op på politigården på onsdag og kigge på nogle beviser.
    selvom det ikke er meget, er det nok til at jeg i dag faktisk var flyvende og for første gang i lang tid begynder at kunne se afslutning eller en begyndelse på en afslutning i alt det her

• #164   5. nov 2012 Dejligt!

• #165   5. nov 2012 Fedt! Har du fået lidt penge at leve for?

• #166   5. nov 2012 Bente: ja jeg har 2000 og udsigt til at få skrabet 6000 sammen til den 17, så lige nu har jeg kontaktet de selskaber jeg skal betale regninger hos og fået udsat betalingen

• #167   5. nov 2012 Åh, hvor godt smiley Håber, du snart kan få det hele afsluttet, så det hele kan blive normalt igen.

• #168   6. nov 2012 jeg vil ihvertfald sige at jeg er begyndt at turde glæde mig til det smiley

• #169   6. nov 2012 Årh hvor godt at høre! smiley jeg håber at det går hurtigt for dig fra nu af med at få styr på det hele!

• #170   6. nov 2012 hold op hvor er det godt at høre :))

• #171   6. nov 2012 Sådan der. Håber de har fanget svinet så personen kan bøde for det istedet for dig...
    Håber alt flasker sig for dig... smiley

• #172   6. nov 2012 Om jeg begriber, at det kan komme så vidt ..... 358.000 og banken har ikke kontakte dig én eneste gang - eller lukket dit kort ????
    Det er sgu lidt suspekt ....

• #174   6. nov 2012 Smydi: jeg er også meget vred på dem, især fordi jeg har aldrig haft oprettet et lån, så jeg har aldrig været typen der lige svips har hævet over eller haft vildt overtræk på min konto før

• #175   6. nov 2012 De må da kunne fortælle dig hvem der har skrevet under på lånedokumentet - har du bedt om at få kopi af det ?
    Der må du da kunne se, om underskriften ligner din !

• #176   6. nov 2012 Og hvad så hvis underskriften ligner? Det gør da ikke Jeanette skyldig.

• #177   6. nov 2012 Super godt at høre TS! Og dejligt med nogle strissere der rubber neglene, så du ikke skal kæmpe længere tid end nødvendigt.. Men jeg fastholder altså stadig min holdning til din bank.. LORTEBANK!!

• #178   6. nov 2012 Nu som medløber DKK snob - det har jeg da så sandelig heller ikke påsået !!! Det kunne jo også frikende hende for AL mistanke....

• #179   6. nov 2012 Nej man så tror jeg ikke jeg forstår hvor du vil hen med dine indlæg?

• #180   6. nov 2012 Ja jeg forstår så ikke at banken slet ikke samarbejder med politiet, de har mistet 350000 kr og dem er de slet ikke interesseret i at få fat i ??? Jo via ts, som de dog først gør krav på når ts møder op...., De har slet ikke har skrevet ..... Det er da meget underligt at banken slet ikke er rystet og gerne vil finde ud af hvad der er sket i deres system.
    Noget andet, hvordan kan det lade sig gøre at banken udbetaler 350000 kr til en bil.. Da jeg skulle købe min bil kontant, kunne jeg ikke hæve dem sådan bare.. Mener jeg skulle kontakte banken dagen før og bede dem overføre dem selv, da der " var en stopklods " på sådan et stort beløb.. Kan ikke helt huske det, men banken var Danske bank.

• #182   6. nov 2012 A;h .. det virker så endnu mere mærkeligt...

• #183   6. nov 2012 Nu som medløber DKK snob - Jeg vil derhen, at banken må have hængt noget i bremsen, hvis de lader det komme så vidt, uden at kontakte deres kunde. Og hvis der er oprettet et lån, så er der altså lånedokumenter der skal skrives under, og det gøres i banken - så de kan da ikke kende deres kunde særligt godt, hvis en anden person har kunne skrive under på det....

• #184   6. nov 2012 Okay syntes det lød som om du ikke troede på Jeanette.

Ja lånedokumenter skal skrives under, men man kan sagtens få pengene på kontoen inden man skriver under.

• #185   6. nov 2012 hvordan det hele er foregået ved jeg endnu ikke eller hvordan nogen har kunne overtale min bank og hvordan det er sket, ved jeg desværre ikke.
    Jeg krydser fingre for at det er den rigtige mand de har fingre i nu, men det er svært at havde en virkelig god forklaring på at man kører rundt i en bil der er købt i mit navn, uden at have svindlet eller snydt

• #186   6. nov 2012 Og så oven i købet en mand? Hvordan hulan har han kunnet bruge et pigenavn og et pige-cpr.nr.?

• #187   6. nov 2012 Bente: Det har du da helt ret i ...

• #188   7. nov 2012 Jeanette - har du ikke bedt om, at få udleveret den dokumentation, som vedkommende har underskrevet, for at oprette konti i dit navn ?

Jeg forstår ikke helt det du skriver her: <i>...kom jeg en time for sent til mødet i banken, som så fortalte mig at jeg ikke var kunde hos dem ? selvom jeg havde aftalt møde og havde søgt om at få mine kontoer flyttet over til dem allerede i juni måned og har brugt dem flittigt lige indtil i dag....</i>
    Har du ikke skrevet under på overførselspapirerne og fået udleveret et dankort eller hævekort til den nye bank du troede du var blevet kunde hos ?

Nu som medløber DKK snob - I hvilken bank kan man få penge, får dokumenerne er underskrevet ?

Bente & Marianne - good point.

• #189   7. nov 2012 Bankens problem er nok i virkeligheden at hvis der er svindlet og de ikke kan finde den skyldige men KAN bevise det ikke er Jeanette der har lavet konti og hævet så er det dem selv der hænger på den.

• #190   7. nov 2012 Ryan: Hvis en bank mister penge og politiet er indblandet , så tror jeg nu at de gerne samarbejder med politiet. Selvfølgelig finder man den skyldige .. Vi har selv oplevet at vores kreditkort blev hacket i forbindelse med en handel i USA .. Der lod man kontoen stå åben for at kunne spore dem der brugte kortet. .. Medens jeg skriver dette, virker det underligt hvis man har kreditkort på 4 kontoer .

• #191   7. nov 2012 Hov, bliver der ikke skrivet lånedokumenter; dvs . der skulle være bevilliget 4 forskellige lån ?

• #192   7. nov 2012 Jeg siger ikke de ikke vil samarbejde, men at hvis de ikke kan finde den skyldige vil de jo holde på det er kontoens "ejer" der hænger på den for ikke at miste penge......

• #193   7. nov 2012 Ryan: Enig, men der er vist for mange ? i denne sag til at alm. mennesker kan finde hoved og hale i den...

• #194   7. nov 2012 altså nu ville jeg nok have undret mig hvis jeg havde fået låne dokumenter og stoppet det lang tid før hvis jeg var blevet oplyst om disse lån, jeg mener derfor at banken har en stor fejl da jeg mange gange har været oppe i banken .

Smydi: jo jeg har skrevet under på overførelsespapirerne og sørget for at den "nye" bank havde fået dem, ellers ville jeg jo ikke betragte mig som kunde hos dem eller fået hævekort og netbank, hvis jeg ikke var kunde hos dem.

Jeg blev igen i dag kaldt til politi stationen (jeg begynder snart at kræve kørselsgodtgørelse) der er desværre blevet anholdt to andre i sagen, jeg har set billed af dem for at se om jeg kunne genkende nogen af dem, det har jeg desværre ikke, men de lignede ikke nogle kriminelle eller nogen jeg ville have troet ville kunne gøre sådan noget hvis jeg så dem på gaden.
    Politiet vil også gerne have fat en den rådgiver, der har givet lov til at de store penge beløber er blevet hævet, men han er desværre sygemeldt og vi mangler stadig hans vidne til at kunne bærer sagen helt igennem.

• #195   7. nov 2012 M selv: jeg kender desværre ikke reglerne for sådan nogle slags afhøringer, men har tiltro til at politiet har styr på det, og vil afhører ham lige så snart de kan

• #196   7. nov 2012 Det kan være bankmanden sidder på Bahamas nu smiley

• #197   7. nov 2012 Bente: det kan godt være, det skal jeg ikke sige mig klog, men at rejse til syden, skulle også være en god kur imod nogle sygdomme

• #198   7. nov 2012 Jeanette - tror du misforstår mit spørgsmål, vedr. lånedokumenterne, og jeg kan godt forstå, hvis du er rundt på gulvet, hvem ville ikke være det, med de oplevelser du har haft.
    Det jeg mente var: Hvis banken har bevilliget lån i dit navn, så MÅ de jo have udfædiget et lånedokument, som nogen har skrevet under på. MEN.... nu er politiet på sagen, så skal det hele nok komme frem i lyset.

Mht. den nye bank - så er det netop underligt, at de siger til dig, at du ikke er kunde hos dem, når du har underskrevet overførselsanmodningen OG har udstedt hævkort til dig.

I tilfælde af kriminalitet - hvilket der tilsyneladende er tale om her - så kan man ikke undskylde sig med en sygemelding. Så bliver man bedt om at komme til afhøring, og udebliver man, så bliver man hentet. Kan man få lægeerklæring på, at man er for syg til at møde op, så komme politiet til vidnet smiley
    Politiet har taget over, og så gør du ret i, at have tiltro til, at de gør hvad der er nødvendigt ....

Håber da dit navn bliver renset for mistanke, og de ubeghagelige mennesker i bankerne, har meget røde ører over deres uforskammede opførsel, og giver dig en undskyldning.

• #199   7. nov 2012 Smydi; okay ja på den måde.
    Jeg håber da at hans samvittighed byder ham at møde op til en afhøring og fortælle hvad han ved

• #200   7. nov 2012 Jeanette: Du fortæller at det drejer sig om 4 konti , du skriver nu at du har været i banken mange gange uden de har fortalt dig om lånene. Virker da underligt at du ikke har opdaget at der var lån på dine konti , og der må da have været trukket penge i afdrag ?

• #201   7. nov 2012 Marianne: det er fire konti der er blevet oprettet ekstra ud over min almen løn konto og budget konto, det er kun de konti jeg har brugt og spurgt indtil, da jeg ikke har været bekendt med at de fire ekstra eksisterede

• #202   7. nov 2012 Ej hvor jeg synes at i mistænkeliggøre TS. Altså nu er det jo ikke normalt at når man er i banken på normalvis, at man så lige nævner lån i den samtale, eller det er i hvert fald i min verden på ingen måde normalt, så jeg forstår godt at ingen har sagt noget. Men når TS forsøger at skifte bank og den nye bank ser at de ting hun har fortalt ikke stemmer overens, så sætter de bremsen i. Hvis man fortæller at man har lån i den bank man er i for 50000 kr, og så banken kan konstatere lån for 500000 kr. Ja så er der noget galt. Og derfor kunne jeg forestille mig det er sådan at det er opdaget. Den nye bank har derfor afvist hende som kunde.
    Jeg vil gerne lige understrege for dig jeanette at jeg på ingen måde spår tvivl om din oplevelse. Og jeg håber så inderligt at det er en af de mænd de har inde som er den skyldige, så du kan blive renset for mistanke.

• #203   7. nov 2012 Jeanette - der er IKKE noget der hedder samvittighed hvis man har været medvirkende/haft kendskab til kriminelleanliggender. Hvis man bliver bedt om at møde op hos politiet, så er man forpligtet til det - hvis ikke, bliver man hentet/opsøgt på sin adresse.

Solveig Ø - jeg syntes da ikke det fremgår nogen steder, at vi mistænker TS, tværtimod. Der er opstået lidt forvirring, tror jeg, fordi TS's tråd er lidt rodet - og det er der jo ikke noget at sige til, med de oplevelser hun har - du har tilsyneladende også selv misforstået noget af det. TS er jo blevet accepteret som ny kunde, har været det siden juni og der er udstedt hævekort. UDOVER det, er der oprettet 4 konti, som er blevet overtrukket med 358.000 kr.
    Jeg mener da banken har et problem, når de har ladet stå til i SÅ mange måneder, uden at kontakte TS.....!

• #204   7. nov 2012 Jeanette - er det i den nye eller den gamle bank, der er blevet oprettet 4 ekstra konti ?
    Har den bank slet ikke kontaktet dig, enten pr. brev eller telefon, og bedt dig om at indfri overtrækket ?

• #205   7. nov 2012 Jeanette, håber at det løser sig snart så du kan komme videre, det må da tage al din energi.
    Jeg forstår ikke at noget sådant kan lade sig gøre uden en inside medvirken fra en bank ansat, enten Jeanettes sygemeldte bankrådgiver eller en anden der kan omgås de normale procedurer for overtræk, underskrifter på lån m.m , hvis det ikke er in inside så har den bank sovet og de burde fyres hele bundtet, ikke underligt at bankerne behøver hjælpepakker hele tiden , hvis dette er måden de kører deres forretninger på.

• #206   7. nov 2012 Jordnødden og jeg - præcis, det er jo det jeg mener med, det er underligt de ikke har reageret...

• #207   7. nov 2012 Nordea smiley

• #208   7. nov 2012 Smydi: Altså, jeg har flere gange lånt/hævet pengene før jeg har underskrevet papirerne og det er Danske Bank, Nogle synes det er en lorte Bank og andre synes den er god.. Jeg har ikke noget imod den.. Men klarer nu også for det meste alting selv.. =) hvis man skal bruge hjælp til få eller mange økonomiske ting, så tror jeg heller ikke den er så fantastisk mere.. smiley

men er glad for at hører at tingene begynder at udarte sig for dig, for det må da være en kæmpe belastning at være uvidende omkring 358.000kr.. smiley det havde helt sikkert ødelagt min natte søvn.. =)

• #209   7. nov 2012 Jeg har nemlig os lånt penge før jeg skrev under. Det var i Nordea.
    Nu har jeg Danske Bank.

• #210   7. nov 2012 man kan jo sige nu at de har reageret ved at indefryse mine midler hos dem.

Lige nu synes jeg faktisk det tager rigtig meget på mig, jeg troede lidt at det ville blive nemmere når der var nogen sigtet i sagen, men det er bare som om jeg nu mere tænker på hvorfor mig, og hvorfor er det lige at nogen har ville svindle på mine vegne, for gennerelt har jeg ikke særlig mange penge, og er ikke typen der flasher mine penge eller køber nyt tøj, så jeg har ikke reklameret med penge eller noget, og hvor er det det er gået galt, hvor har disse mennesker fundet så meget om mig at de har kunne udgive sig for mig.

• #211   7. nov 2012 Ja hvis man kender sin bankrådgiver og omvendt så kan det vel ske at man kan få pengene og skrive under ugen efter, men dette er 350,.000 på flere konti, det tror jeg ikke på at nogen bankrådgiver må give tilladelse til alene, desuden skal et stort lån normalt godkendes på deres uge møder i banken , har jeg ladet mig fortælle.

• #212   7. nov 2012 Solveig : Ja det kan god være at jeg er mistænkelig, og jeg skal være den første til at sige undskyld, men med mit kendskab til den danske bank, ja så virker det meget meget underligt at dette har kunne lade sig gøre.
    Ts fortæller at hun har haft skiftet bank for ½ år siden ! ergo den nye bank, har godkendt hende som kunde og de har overtaget hendes bank ting for ellers ville de ikke udlevere kort og netbank, det skriver ts selv.. Pludselig har ts 4 ekstra kontoer, som udfra det skrevne er oprettet medens ts stadig var kunde . Danske bank, har slet ikke haft fat i ts omkring afdrag , de har bare ladet tingene flyde ? Hvor mange mon har en gæld på over 350000 kr hvor der ikke engang skal betales renter. Vi har set indtil flere tråde herinde , hvor folk har oplevet at banken selv har hentet deres " tilgodehavende " på de andre kontoer, hvis der var overtræk ... Ts fortæller at kassedamen skælder hende ud , kalder hende dum og uansvarlig ; Er der nogen andre der har oplevet at en kassedame snakker sådan til en.. "min kassedame" kan da overhove ikke se noget om mig , når jeg står ved skranken.. Det eneste hun kan se er hvad der står på min konto.

Nu begynder tråden endda at mistænkeliggøre en rådgiver; ifølge ts har politiet allerede anholdt 2 mennesker.

Skal nok hoppe ud af tråden, men vælger man at offentliggøre private ting om ens liv, må man forvente at ikke alle bare hopper på sådan en historie.. Den virker ikke troværdig i min verden..

• #213   7. nov 2012 Jeg ringede op og bedte om 35-40.000 til ny bil, snakkede med den første og bedste der tog telefonen, 10 min senere stod pengene på min konto. UDEN jeg havde været i banken og UDEN jeg havde skrevet under. Papirene kom et par dage efter med posten og så skulle jeg returnere med underskrift.

Jeg har os prøvet at spontant være ude og se på en sort Araber hingst til salg. Han kostede 25.000 kr og jeg ringede op i banken mens jeg stod på stedet og spurgte om jeg kunne låne til ham. Fik afvide at det kunne jeg godt. Jeg kunne bare ringe igen samme dag hvis jeg bestemte mig for at købe ham, så ville de sætte pengene på min konto så jeg faktisk ville kunne købe ham på stedet. IGEN uden at vise mig i banken og uden at skrive under.

Nu har jeg så Danske Bank og dem kender jeg ikke med hensyn til det her. De har godt nok lånt mig til et hus. Der er dog skrevet under smiley

• #215   7. nov 2012 Jeg undrer mig over at man bare sådan lige kan gå ind og oprette konti i en andens navn. Jeg har for ikke så længe siden oprettet en ny konto i en bank, og måtte da pænt medbringe pas og sygesikring (udover self diverse bankpapirer).

Nå, men jeg ved da hvor jeg ikke skal have bank kan jeg læse ud fra alt dette.

jeg er glad på dine vejne, over at der ser ud til at være en afslutning lige om hjørnet. Og så håber jeg da du får en oprigtig undskyldning fra banken -selvom det nok er lidt optimistisk smiley

Og så håber jeg du får lidt klarhed over hvordan det kunne ske, når politiet når længere med sagen -måske det kan hjælpe dig til osse at komme videre smiley

• #216   7. nov 2012 Marianne, jeg mistænker ikke en rådgiver men skriver at enten så har alle i den bank sovet i timen og bør fyres ellers også er der en insider med, jeg tror ikke på at det kan lade sig gøre på andre måder, banken burde jo hvis det var en falsk person have sendt rykkere på manglende afbetalingen af lånet til TS. Banken gør intet før TS henvender sig , det er underligt.

• #217   7. nov 2012 Hvor må det være opslidende..
    jeg håber der snart kommer klarhed over hvad der er sket

• #218   7. nov 2012 Altså - for at være ærlig, så syntes jeg altså også der er mange suspekte ting i den her fortælling. Jeg har før nævnt, at jeg syntes det virkerrodet rodet, men det er måske også svært for TS, at hitte rede i det hele, når man er yde i noget møg.

Jeg har stillet indtil flere spørgsmål, og indtil videre har TS ikke svaret på dem. Det er muligt det ikke kommer mig ved, eller at nogen finder det irrelevant - men når man udpensler sit økonomiske kaos i et offentligt forum, så må man da også være forberedt på, at der både vil være medløbere og folk der er skeptiske.

Jeg siger ikke, at det TS forklarer ikke passer eller dømmer hende - jeg syntes bare der er mange, helt almindelige procedurer i bankforretninger, der åbenbart ikke har fundet sted, og mange ting der virker mærkeligt.

Klaus J & Nu som medløber DKK snob - Jeg betvivler ikke, at I har lånt penge, før dokumenterne er blevet skrevet under ...... men hvis I nu overtrak jeres konti med 358.000 kr. på relativt kort tid, tror I så også at Jeres bank ikke ville reagere ?

• #219   7. nov 2012 Smydi, husk nu det er flere konto der er overtrukket og ikke EN konto.

• #220   7. nov 2012 Ej jeg lånte altså knap 40.000 til min nuværende bil uden at vise noget som helst.Skulle bare underskrive de papir der kom med posten og retunere inden 14 dage.

• #221   7. nov 2012 Hvem snakker om lån......
    Lyder for mig mere som overtræk.........

Hvad konti er det der er oprettet ? VISA f.eks. der kan man udnytte forsinkede træk på konto osv.

Jeg tvivler ikke på det er sandt, havde hun selv lavet ravagen/svindlen kald det hvad i vil, så ville jeg tro det var noget man holdt for sig selv og ikke smed i offentligt fora......

• #222   7. nov 2012 Jeg så bilen søndag på nettet, kørte ind og så den mandag, ringede til banken senere mandag, 10 min efter stod pengene på kontoen, og om onsdagen holdte bilen på min grund, købt, hentet og betalt, og papirene var ikke engang kommet med posten endnu.

Så det kan altså lade sig gøre. Men jeg ved godt der er forskel på 40.000 og 350.000.

• #223   7. nov 2012 Hvad når man køber større ting som hus, hvad viser man så som beviser man er den man er som person?

• #224   7. nov 2012 Jeg forstår ikke hvorfor man bliver ved med at tærske rundt i hvad man kan og ikke kan som bankkunde.

Hvis man tvivler på at om om TS har en meget livlig fantasi eller rent faktisk er offer for identitetstyveri, så spring dog tråden over og kom videre.

Der går vel ikke mange dage, før nogen har ringet til sin bank og spurgt om det er muligt, eller til diverse politikredse for at høre om der er sådan en sag.

• #225   7. nov 2012 Men Natasja, viser man ikke noget der viser at man er den person man udgiver sig for?

• #226   7. nov 2012 ....og for en gennemført fusker, så er det vel ingen sag at klippe og klistre, så man kan fremsende tilfredsstillende dokumenter.

• #227   7. nov 2012 Det tænker jeg os..

• #228   7. nov 2012 Er jeg den eneste der har set det program, hvor de viser hvor let det var at stjæle en identitet?

• #229   7. nov 2012 Nej mener jeg os jeg har set. Det skulle vist ikke være svært.

• #230   7. nov 2012 Nej, der er mange der har oplevet det smiley

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/04/20/175235.htm

• #231   7. nov 2012 og hvis nogen ikke gider læse, så er der her en der fortæller

https://www.youtube.com/watch?v=9qFDZSLMK_I

• #232   7. nov 2012 Rotterne - Jeg antager at I har fælles adresse, og måske også noget fællesøkonomi ???

• #233   7. nov 2012 Det gjorde de jo så ikke i det her tilfælde..

Læste et andet sted om en der havde fået stjålet sin identitet og der var så oprettet to firmaere i den persons navn. Der må jo os have været nogle penge involveret.

• #234   7. nov 2012 Nu som medløber DKK snob - det gør da ingen forskel om det er én eller flere konti, faktum er at den samlede gæld er på 358.000, og banken har ikke reageret (ihvertfald iflg. TS)

• #235   7. nov 2012 Det ser jo ikke SÅ voldsomt ud hvis det er på flere kontoer, ved ikke om det er i flere banker eller kun i en.

• #236   7. nov 2012 Hvorfor ikke bare indrømme at I tror TS lyver, og så komme videre i livet?

• #237   7. nov 2012 Hvis jeg er kommet til at hæve et unormalt stort kontant beløb eller laver et stort overtræk, uden at have talt med min bankrådgiver om det, så ringer hun da til mig - og heldigvis for det....

• #238   7. nov 2012 Moster i svøb - jeg skal ikke sidde til doms over, om TS lyver - men det er satme mærkeligt, at hendes bank ikke har reageret på det store overtræk.....

• #239   7. nov 2012 Rotterne - hatten af for det, det var ikke gået i min bank, det er HELT sikkert smiley

• #240   7. nov 2012 Det er mærkeligt og MEGET for dårligt banken ikke har reageret.

• #241   7. nov 2012 jeg må ærligt indrømme at jeg finder det lidt mærkeligt at man sidder og forventer at jeg skal kunne huske at svare på hver enkelt spørgsmål, nu vil jeg ikke virke som en sur kælling eller noget, men det her er en meget levende tråd og der er mange spørgsmål som jeg slet ikke når at læse eller se iblandt alle disse svar og henvendelse, jeg vil hjertens gerne svarer alt det jeg kan, men det er at forvente at denne tråd faktisk er lidt svær at holde helt styr på hele tiden, men jeg prøver så godt jeg kan, både med at svarer på spørgsmål og holde jer opdateret.

• #242   8. nov 2012 Forstår slet ikke jeres tankegang ingen her har belæg for at tro TS lyver, jaja vær kilde kritisk bla bla bla.... Det er da klart at flere af de ting TS siger ikke hænger sammen, efter som hun slet ikke har været med til at gøre det her, og visse ting må politiet altså ikke bare sladre om... ingen kan benægte at identitetstyveri sker, at det lige skal ske for TS ja det er sgu mærkeligt, men én skal det jo ske for. Ja det er mærkeligt at banken ikke har reageret, men hvem ved hvorfor, vi kan jo kun gisne om hvorfor... TS håber det hele ordner sig, kan godt forstå det er hårdt for dig psykisk det her, held og lykke fremover.

• #243   8. nov 2012 Jeanette - nå, men så spørger jeg da bare igen smiley

Har du bedt om at få udleveret de dokumenter der er skrevet under på, da de 4 konti, du ikke havde kendeskab til, blev oprettet ?
    Har du spurgt i banken, hvordan en mand kan oprette konti med en kvindes (dit) personnummer - og hvornår det er foregået ?

Du må forvente, at når du opretter en tråd i offentligt forum, så vil folk også spørge indtil dit emne - og undre sig, hvis du ikke svarer smiley
    Men du havde måske bare regnet med at få ubetinget medhold ?

• #244   8. nov 2012 stine V - det er nu engang hvad man må forvente, når man opretter en tråd i et forum med mange tusinde brugere.
    Det er da hamrende ubehageligt for TS, men altså, man kan jo ikke forvente at alle brugere ubetinget "køber" historien - og det selvom TS burde være at betragte som uskyldig, til det modsatte er bevist smiley

• #246   8. nov 2012 Allergisk over for nobber og storhedsvanvid - Nemlig !!! smiley Dog vil politiet vel kun bede TS slette tråden, hvis de er bekendt med den findes smiley

• #247   8. nov 2012 Smydi: jep jeg har bedt om kopi af alt hvad der er foregået på disse konti og hvornår de er åbnet og hvad der er sket på dem. dette er vidergivet til politiet.

Allergisk: jeg kan fortælle dig at politiet er fuldt ud informeret om denne tråd og nej de har ikke bedt mig om at slette tråden eller mine samtaler med jer, så jeg ville nok lige være lidt mindre i slaget med at være så sikker på hvad politiet ville bede mig om, men jeg er opmærksom på hvad jeg vidergiver af information der er delt imellem mig og politiet, da nogle ting måske kunne blive følsomme for en kommende retssag, ingen ved jo om de der er blevet sigtet har siddet og fulgt med eller ligne.
    Jo bankdamen gik langt overstregen da hun skældte mig ud i banken, dette er også på overvågning med lyd, men som de fleste der har været aktive på arbejdsmarkedet ved, så er det ikke alle mennesker der fylder deres proffesion særlig godt og nogle kan godt være temmelig uprofessionelle i deres job, det sker og det har jeg oplevet mange gange.
    Jeg har dog i dag modtaget en skriftlig undskyldning fra den Bank afd hun er ansat i.
    Som du kan læse i tråden så er alle mine midler i den pågældne bank indefrosset af banken indtil vi har lavet en afdrags ordning, det vil jeg ikke gå med til og banken vil stadig ikke anerkende min udtalelse, og derfor har jeg åbnet en almen løn konto i en anden bank..

Nu siger jeg det blot en gang for alle i håb om at det bliver læst denne gang, og derfor bliver det skrevet med stort, simpelhent i håb om at folk læser det når de scroller igennem tråden.
    JEG KUNNE RIGTIG GODT TÆNKE MIG AT HVIS I HAR NOGLE SPØRGSMÅL, SÅ LÆS LIGE TRÅDEN OG SE OM JEG HAR SVARET PÅ DET, ELLER SKREVET DET I MIT FØRSTE INDLÆG, SÅ BLIVER DET NEMLIG NEMMERE FOR MIG AT SVARER PÅ NYE SPØRGSMÅL DER KOMMER, SÅ DE IKKE BARE FORSVINDER I VRIMLEN AF SPØRGSMÅL OG INDLÆG.

Og så tilbage til noget godt nyt, jeg har i dag igennem politiet fået tilkendt hjælp fra en advokat med speciale i banksager, som vil hjælpe mig med at gennemgå hele sagen omkring banken og mægle for mig i banken

• #248   8. nov 2012 Lyder godt smiley

• #249   8. nov 2012 Held og lykke smiley Håber den bankdame har det bare lidt dårligt.

• Dorthe C
    Dorthe C Tilmeldt:
    sep 2007

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 1
    #250   8. nov 2012 Jeg kan kun give dig ret, sikke en møgdag, som du nok vil huske resten af dit liv især fordi en advokat stillet til rådighed af politiet, det er det vi andre vil kalde en forsvarsadvokat.

• #251   8. nov 2012 sig mig en gang kender du mig Musse siden du kan udtale dig på sådan en måde omkring mig ?
    Jeg må ærlig indrømme at det der er et ret lavt angreb at komme med og jeg håber ikke at du er på den måde overfor dine medmennesker, for du virker ikke som en særlig rar person med sådanne udtalelser

• #252   8. nov 2012 Ignorer dem der bare vil lave ballade.

• #253   8. nov 2012 Nu som: jeg synes bare lige den der var et ret strengt personangreb

• #254   8. nov 2012 Det var det os, men lad være med at hoppe på den. Bare ignorer det smiley

• #256   8. nov 2012 Enig smiley

• #258   8. nov 2012 Nej ah der er du helt forkert på den, når vi andre ikke ved hvordan det foregår eller ikke kan finde hoved og hale i historien, så sker det faktisk slet ikke.. Og da slet ikke for ts her smiley
    (ironi kan forekomme)
    Musse hold kæft du er et indsnævert og sørgeligt menneske, tænk at du kan tillade dig at komme med sådan en udtalelse, hvad bilder du dig dog ind?! en ting er at være mistænksom, en anden er sgu at være nedladende !!!
    TS - du skal bare ignorere dem der ikke tror på det her, de burde jo gå udenom, men de kan jo heller ikke leve uden dramaet.

• #259   9. nov 2012 Det er sgu lidt sørgeligt at folk har så travlt med at sparke til en person som allerede ligger ned.. TS har INGEN pligt til at svare på jeres spørgsmål, og hun står på ingen måde til ansvar for jer.. hun har oprettet en tråd, fordi at hun havde brug for at for luftet nogle meget tunge problemer, og så synes jeg helt ærligt ikke at hun på nogen måde har lagt op til at komme under forhør af jer.. lige her, burde folk stå sammen om at støtte TS, hun er uskyldig til andet er bevist.. hvis i ikke tror på historien kan i jo nøjes med at følge med på sidelinjen, og se om jeres spørgsmål ikke automatisk bliver besvaret hen af vejen.. jeg synes helt ærligt at det er usselt at i får det vendt til at det er noget hun opdigter, mon ikke hun har det svært nok i forvejen, uden at hun behøver at blive hængt ud som en løgner?

• #260   9. nov 2012 Prinsesse Zoe - nej det har det ret i, at TS ikke har, men det er nu bare engang, hvad man må forvente, når man slår et emne op i et forum med over 60.000 medlemmer. Uanset hvilket emne bringer op herinde, så vil der næsten altid være kritik af den skarpe, spørgsmål og rygklappere. Sådan er det bare - og hvis det man fortæller så er usammenhængende, så brugerne har svært ved at forstå forløbet, ja så giver det anledning til massive bombardementer af spørgsmål og voldsom kritik.....
    Det er selvfølgelig ikke så skide fedt, når man i forvejen er presset - men det er nu engang vilkårene, når man vælger et forum som dette smiley

• #261   9. nov 2012 Jeanette - det letter på ingen måde forståelsen af din situation, at du "RÅBER" smiley

• Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 855
    #262   9. nov 2012 Lang tråd, alle indlæg er læst smiley Jeg har et spørgsmål til TS, da du bestilte tid til møde i din nye bank, fortalte de så ikke at du ikke var kunde hos dem ?

• #263   9. nov 2012 Prinsesse Zoe >> Kan kun give dig helt ret.

Hvis man tror det er løgn og latin, hvorfor så bruge sin tid på det?
    Hvorfor er det så vigtigt for, at igangsætte et krydsforhør af en bruger, som man slet ikke har noget forhold til, udover HG?
    Hvorfor er det vigtigt for nogen, at stille spørgsmål til hver enkelt detalje, for derefter at råbe op om, at sådan kunne det aldrig nogen sinde være sket, og hvorfor gøre sådan og sådan og sådan?
    Hvis TS skulle have fundet på historien udelukkende for at få opmærksomhed, så er det da lige nøjagtig hvad hun får.
    Hvorfor ikke bare lade sagen gå sin gang, og lade politiet stå for afhøringen?

Jeg forstår det ganske enkelt ikke.

• #264   9. nov 2012 Smydi: hvisdu nu gad at læse mit indlæg kunne du se at jeg vælger at skrive stort for at folk kunne se det imellem alle indlæggene, jeg tror du misforstår mine hensigt meget kraftigt, og om det er selvforskyldt eller du leder efter en grund til at så tvivl, skal jeg ikke kunne sige, men det er lidt ironisk at det der er skrevet med stort lige præcis er skrevet for at folk gider at læse hele svaret, og så ender vi igen i en samtale hvor der ikke er blevet læst hele svaret ?

Charlotte: nej mødet var et møde der var aftalt for noget tid siden.

Jeg skal være ganske ærlig og indrømme at jeg oprettede denne tråd ikke så meget for at få rådgivning eller hjælp,, men blot for lige at lufte mine frustrationer og få lidt luft for en dag der efter min mening havde været mere end dårlig, jeg skal indrømme at jeg næsten fortryder rent faktisk at have fortalt hvad det var der gik galt i banken og hvordan det efterfølgene er gået, for de anklager jeg har været udsat for igennem denne tråd har været mere end hårde, jeg tror at mange af jer har gjort det af ren nysgerrighed, men jeg tror at rigtig mange af jer slet ikke har nogen anelse om hvor hårdt det er at sidde i denne situation og der samtidig sidder nogle fremmed mennesker på nettet og åbenlyst anklager en for at lyve, blot fordi de ikke forstå hvordan disse ting har fundet sted, jeg ville også ønske at alt dette var en ond løgn og jeg lige om lidt kan gå ned i banken og hæve mine penge, men modsat jeres beskyldninger, så er det ikke nogen ond løgn og jeg har ikke mulighed for bare at gå ned i banken og løse det hele med en lille samtale.
    Især jeres anklager om at jeg ikke har tænkt på min søn eller at min søn allerede er tvangsfjernet, synes jeg har været meget hårde, det er utroligt smerteligt at læse at et vildt fremmed menneske, der aldrig har mødt mig, min søn eller bare så meget som set os på gaden, kan finde på ikke bare at anklage mig for det, men skrive det offentligt og endda stå ved sine ord, jeg tror faktisk ikke at i har nogen som helst anelse om hvor ondt det gør at læse sådanne ord.
    Min psyke byder mig at tro på det bedste i mennesker og jeg er ret sikker på at størstedelen af jer der har skrevet i denne tråd har gjort det i en god mening, men jeg vil gerne bede jer fra nu af lige at tænke igennem, at selvom i ikke tror på min situation, så er det en meget hård tid jeg er i lige nu, det er et alvorligt stort pres jeg er under fra mange sider af, og har derfor ikke altid den helt store overskud, den overskud vil jeg rigtig gerne nøjes med at bruge på min familie istedet for at skulle forsvarer mig overfor vildt fremmed mennesker og deres til tider meget spydige kommentarer og hårde anklager.

• #265   9. nov 2012 Smydi, jeg tillader mig lige at citerer dig:

"nej det har det ret i, at TS ikke har, men det er nu bare engang, hvad man må forvente, når man slår et emne op i et forum med over 60.000 medlemmer. Uanset hvilket emne bringer op herinde, så vil der næsten altid være kritik af den skarpe, spørgsmål og rygklappere. Sådan er det bare - og hvis det man fortæller så er usammenhængende, så brugerne har svært ved at forstå forløbet, ja så giver det anledning til massive bombardementer af spørgsmål og voldsom kritik.....
    Det er selvfølgelig ikke så skide fedt, når man i forvejen er presset - men det er nu engang vilkårene, når man vælger et forum som dette smiley "

...Enig i at man kan forvente spørgsmål og kritik, men det er ikke lig med at Jeanette skal finde sig i at folk kommer med yderst nedladende kommentarer og beskyldninger.

• #266   9. nov 2012 Synes nu nok man kan læse at der er mistro her og der. Usmageligt i mine øjne.

Det er ikke ret svært at sætte sig ind hvor grim en situation det må være - at man har behov for at så tvivl om hvad TS skriver ud fra egne rationaler er sgu grimt.

• #267   9. nov 2012 Natasha: så tror jeg faktisk at du bliver nødt til at læse tråden igen, for det er vidst ikke helt rigtigt at der ikke har været rettet anklager imod mig.
    Jep indligget var rodet i starten, men du bliver nødt til at huske på at der jeg skriver dette emne aner jeg heller ikke selv hvad der foregår eller har foregået, og jeg er stadig ikke bevist med det hele der får sagen til at gå op som et puslespil.
    Nu er der jo mange meninger om hvad der kan og ikke kan foregå i bankverden, men flere bankansatte har kigget på denne tråd og fortalt mig at min oplevelse lige nu er enestående, men jeg ikke er den første der har oplevet dette, så jeg vil rigtig gerne frabede mig kommentarer omkring hvad der kan og ikke kan foregå i banken fra brugere som ikke er ansat ved eller uddannet i bankaktiviteter ikke fordi nogen meninger skal negligeres, men jeg bliver nødt til at sortere lidt i hvad der er almen spørgsmål og gennerel faglig viden.
    Som sgen står lige nu, har jeg ingen intentioner om at gå til medierne, jeg har fint kendskab til mediernes verden igennem flere jounalister i min familie, men jeg har haft korspodanse med en jounalist som jeg er villig til at give et intewiev når der er faldet dom i sagen og ikke en dag før

• #270   9. nov 2012 Jeg ser nu os mistroen. Desværre.

• #271   9. nov 2012 Allergisk: nej jeg tror du drager dine egne konklussioner på et tyndt grundlag, jeg skriver at jeg der er forskel på at spørge om det virkelig kan lade sig gøre og skrive det kan ikke lade sig gøre, især hvis man ikke selv har nogen særlig stor grundlæggende viden om hvad der kan foregå i en bank.
    Der er forskel på gennerelle spørgsmål og faglig viden, og blot fordi man ikke kan få noget til at hænge sammen betyder det jo sådan set ikke at det så ikke kan lade sig gøre.
    g så som jeg har skrevet længere oppe er dette en periode hvor jeg ikke har så meget overskud, så det med at drage så voldsomme konklussioner på noget man tror jeg har skrevet og ikek gide at læse mit svar hele vejen igennem, har jeg lidt svært ved at håndtere, og jeg har også flere gange frabedt mig at folk genstiller allerede besvaret spørgsmål eller ombygger på mine sætninger og drager til konklussion eller spørgsmål omkring nogle ting som er sagen uvedkomne da det ikke er det der er sagt.

Jeg står ikke til rådighed for at de skeptiske kan have en målskive at kaste deres mudder på, men jeg vil rigtig gerne stå til rådighed for spørgsmål og folk som er oprigtigt interesseret i at følge sagen på et grundlag uden skjulte motiver og jeg skal ikke gøre mig til herre for hvem der har det derfor bestræber jeg mig også på at besvarer jer alle så godt som muligt, så må i selv afgøre om jeres spørgsmål, svar og hendvendelser til mig er på hvilket grundlag

• #273   9. nov 2012 Utroligt hvad kan sige til ts og andre i tråden hvis man bare lige skriver go weekend og go vind bagefter.
    Ja det er mærkeligt at en bank ikke har grebet ind, men nu ved vi slet ikke hvordan og hvornår de konto er oprettet og hvordan de penge er hævet og over hvor lang tid, desuden har banker vist lavet større brølere end det her.
    Min søsters kæreste købte bil i min søster navn uden hendes vidende, slet ikke i nærheden af det her, men det er bare utroligt hvad nogle mennesker kan slippe afsted med.

• #274   9. nov 2012 Allergisk: jeg har ikke dankort og adrig haft det, jeg som jeg har skrevet længere oppe har jeg kun enkelt haft overtræk på min konto og ej heller trukket 420000 på en bar.
    Jeg håber ikke at du forventer at unge mennesker kvajer sig økonomisk, men jeg har altid gjort en dyd ud af kunne betale mine ting selv og ikke bruge kredit.
    og som jeg skriver så er der forskel på at spørge om det virkelig kan lade sig gøre og skrive et statement om at det ikke kan lade sig gøre, jeg har ikke pålagt nogen mundkurv på hvad de må spørge om, men blot opfordret dem til at indse at min situation er svær og derfor føler det ekstra hårdt at skulle mødes af folk der ikke kende så meget til bank og deres udtalelser om hvad der kan foregå i en bank

• #276   9. nov 2012 Allergisk: hvad mener du ?

• #278   9. nov 2012 Jeanette - har læst hele tråden .. og vil egentlig ikke sige så meget andet end :
    KÆMPE KRAM og håber virkelig for din søn og dig alt dette løser sig hurtigt... ! ingen er tjent med at gå det igennem ..

• #279   9. nov 2012 Jeanette jeg forstår godt hvis du køre død i tråden her, det er ved at være lidt for meget.

Luk øjenene for det negative. Håber snart på en løsning for dig smiley

• #280   9. nov 2012 Aj altså - man kan da ikke oprette en tråd her, og så diktere, hvem man gerne vil have svarer: <i>..... jeg vil rigtig gerne frabede mig kommentarer omkring hvad der kan og ikke kan foregå i banken fra brugere som ikke er ansat ved eller uddannet i bankaktiviteter....</i> blot fordi folk stille spørgsmål og ikke lige køber historien.
    Vi er en broget skare herinde, og der er sådan cirka lige så mange forskellige meninger, som der er brugere her, og nogen er mere skeptiske end andre, nogen tror pr. definition ikke på noget som helst, og andre æder alt råt... Så lad da være med at oprette en tråd i et offentlig forum. Alle har ret til at komme med deres mening, kritik eller spørgsmål.

Når man er presset og ikke kan overskue sin situation, så er man nok også mere sårbar, og modtagelig for det skrevne - men Jeanette, prøv engang at tage de positive briller på, og læse flere af indlæggene igen - for der er faktisk rigtig mange indlæg, der godt kan opfattes negativt, hvis det er det man vil. Hvis du vælger at opfatte det positivt, så år det straks en helt anden betydning smiley Men det er altså vilkårene i cyberspace, når man ikke kender folk og har mulighed for at høre tonefald og se kropssproget....

• #281   9. nov 2012 Smydi: der er forskel på at stille spørgsmål og skrive "det kan ikke lade sig gøre", jeg mener selv jeg har været mere end positiv og åben for folks spørgsmål, men igen der er forskel på at spørge og konstantere smiley
    Jeg ved ikke om der er forskel på hvad skriver og siger, men jeg vil mener at det er ret tydeligt hvad de forskellige her i tråden har ville med deres spørgsmål og ja største delen er postivt, hvilket jeg længere oppe og så har bemærket og anerkendt, og det samme ved dem der har taget sig tid til at skrive privat til mig, så de var sikre på at jeg fik deres besked.
    Jeg har igennem hele tråden været meget overvældet den opmærksomhed, nysgerrighed og empati jeg er blevet mødt med.
    Alle har igennem hele tråden været velkomne til at ytre lige præcis det de ville og spørge ind til min situation og hvad jeg ved og må oplyse, men der er forskel på at være velkommen til at ytre sig og forvente at man korstog agtig kan tillade sig at krydsforhører mig, dreje mine ord og pille ting ud af sammenhængen og drage konklussion ud af det, og det kan alle jo se har været foregået igennem tråden ved nogen faser.
    Som sagt jeg har stilt mig til rådighed for folks spørgsmål og jeg gør det gerne videre frem, men jeg frabeder mig krydsforhør og konklussion draget på tynde grundlag eller fordrejet ord og sætninger.

• #282   9. nov 2012 Når man siger direkte eller inddirekte til folk at de lyver, opfinder ting. lader fantasien løbe af med sig, gør det for opmærksomhed eller fordi ens barn er fjernet pga ens psykiske tilstand så er tonefaldet eller kropssproget vist lidt ligegyldigt,

• #284   11. nov 2012 Jeanette - hvem er det du mener krydsfører dig ???

• #285   11. nov 2012 .

• #286   11. nov 2012 Jeg kan da læse flere steder der er enkelte der insinuere at TS lyver da det efter deres mening ikke kan lade sig gøre at stjæle folks identitet.

• #287   11. nov 2012 Det er egentligt utroligt at der stadig er liv i tråden.
    Jeg er selvfølgelig rigtig glad for at der er så mange der følger med, og jeg vil med glæde bestræbe mig på at holde jer opdateret så godt som muligt.
    Smydi: jeg ved faktisk ikke om jeg har gjort dig noget personligt eller været en skidt person overfor dig, jeg tvivler stærkt, men din opførsel i denne tråd begynder at undre mig lidt, og jeg har svært ved faktisk at forstå hvad dine hensigter er

• #288   12. nov 2012 Jeanette - jeg vil godt understrege, at jeg på intet tidspunkt har beskyldt dig for at lyve. Jeg har stillet spørgsmål og tvivlet på din bank(er)s professionalisme - fordi jeg syntes det er helt sindssygt, at det kan lade sig gøre at havne i en situation som din. Det må eddermaeme være frustrerende og ubehageligt. Der er sikkert flere der har samme opfattelse, og derfor er der stadig interesse og liv i din tråd smiley

Det eneste jeg har været kritisk over for dig personligt i er, at jeg mener når man opretter en tråd i offentlig forum med over 60.000 brugere, så kan man ikke ikke bede folk om at holde sig væk, hvis ikke man er uddannet i bankverdenen smiley

• #289   12. nov 2012 Ryan, jeg kan læse det samme som dig.

• #290   12. nov 2012 ts føler med dig smiley

men nu er jeg total parnoid havde indbrud i min bil for et stykke tid siden ,,og min pung er belvet stålndet ,,nu tænker jeg de har både mit kørekort og sygesikring smiley

• #291   12. nov 2012 Det kan godt lade sig gøre at lave lån i en anden persons navn, med dokumenter og det hele. Det har en af mine klienter måtte sande, da han var offeret.

"Tyven" har stjålet legitimation (en lønseddel) fra et aflåst skab i et personaleomklædningsrum, gået på kommunen og fået udstedt et nyt sygesikringskort. Efterfølgende har personen meldt adresseændring på folkeregistret og til postvæsenet etc.

Så har tyven først kontaktet "sin" bank telefonisk og fået oprettet en ny konto med VISA/dankort, oplyst at han ønskede en ny konto, da han var ved at opdele hans og hans samlevers økonomi. En eller to mdr. efter lånte han så henholdsvis tkr. 120 til en bil (som banken får tilsendt slutsedlen på) og tkr. 50 til møbler i.f.m. sin flytning fra samleveren.

Dokumenterne er blevet tilsendt den nye adresse, underskrevet og returneret. Pengene overført til hans nye konto, og det meste af det hævet på kortet. Bilen bliver efterfølgende forsøgt solgt til trods for gælden i den for lige at gøre historien komplet. Det er faktisk her, at man først opdager, at der er noget galt, da den interesserede køber kontakter banken, da der er tinglyst pant i bilen. Og så ruller lavinen.......

Sagen har nu kørt i langt over et år, med politi, advokat etc. og min klient har været ude for en del ubehageligheder i den tid, for selvfølgelig har tyven også forsøgt sig med kontoordninger og andre "sjove" ting. Tyven er selvfølgelig nemt fundet, men er fuldstændig ligeglad, han skylder gud og hvermand penge, har en lang kriminel baggrund.

Men det jeg vil sige med dette er, at kriminelle har set mulighederne for at benytte sig af vores nye kontaktsystemer, hvor vi ofte ikke står ansigt til ansigt med/ikke kender vores bank/myndighedspersoner personligt. Der er huller i systemerne og det benytter disse kriminelle sig af.

Jeg kender ikke TS, og ved ikke hvad og hvordan det er sket i hendes tilfælde, jeg vil kun berette om en sag, der efterhånden er udredt. Men det har været et helvede for min klient.

• #292   12. nov 2012 Susanne: jeg kan sagtens forstå dig, jeg er også gået hen og blevet meget parnoid, når jeg f.eks er på apoteket eller kommunen er jeg holdt op med at oplyse mit cpr nummer, fulde navn eller adresse mundtligt, men bare vise mit sygesikirngsbevis og hurtigt ligge det tilbage igen i inderlommen.
    Hele sagen her har haft meget store konsekvenser for mig, både som det i har læst her, men også personligt er det et startende marridt, der har delt mine nærmeste kraftigt på to fløje, og lige nu skal jeg finde noget nyt at bo i inden d 1, da min eks kæreste ikke vil have mig boende til leje hos ham længere og flere af mine venner og familie har tydeligt valgt mig fra.
    Heldigvis har jeg nogle ret gode venner og hestene har jeg heldigvis fundet en god løsning på så jeg ikke skal sælge dem, så der er stadig lidt der holder mig oppe.

• #293   12. nov 2012 Kirsten: det er simpelhent så uhyggeligt at læse dit indlæg, jeg er helt målløs over at det faktisk kan være så nemt, hvis man glemmer alt om etik og morale

• #294   12. nov 2012 fuskere og svindlere finder desværre gerne udveje for deres slyngelstreger... bare at gå igennem folks skrald åbner op for mange huller mht. identitetstyveri.
    Faktisk burde alle have en makulator, og så per default makulere personlige papirer før udsmidning.
    Nogen gange er det en god ting at have paranoia med paranoia på.

• #295   12. nov 2012 jeanette: De har valgt dig fra, fordi?

• #296   12. nov 2012 Bente: det troede jeg ligesom besvarede sig selv ? jeg har lige i øjeblikket ikke den store overskud til andre ting i mit både psykisk men også økonomisk, jeg har så derfor valgt at skærer ned på luksusgoder og leve minimum, hvilket har været svært for mange at acceptere og især når jeg forklarer hvorfor har det delt vandene hos folk, du kan jo selv se hvor splittet folk er herinde, og selvom dette blot er en debat hjemmeside skildre det meget godt vores virkelige liv.

• #297   12. nov 2012 jeanette: Nej, så ville jeg da ikke spørge smiley Jeg undrer mig bare (og det gør mig også trist), hvis folk i dit virkelige liv tager afstand til dig, de burde jo om nogen kende dig. Én ting er, hvordan folk på et forum reagerer, de kender jo ikke én indgående, det må man da formode, at de mennesker, man omgiver sig med IRL gør. Jeg ville da blive fælt skuffet, hvis mine nærmeste ikke troede på mig.

• #298   12. nov 2012 Bente: desværre kender man ikke folks reaktion på sådan noget, før det ligesom er prøvet, jeg havde heller aldrig i min vildeste fantasi troet at jeg blev valgt fra af de mennesker der kender mig, men igen jeg vidste ikke hvordan de ville reagere på min situation før jeg fortalte dem

• #299   12. nov 2012 Spørgsmålet er jo, om banken reelt fortæller Jeanette, hvad de har gjort - om det er overtræk eller lån, eller hvad det er. Jeg ville formode (er jo en hel del inde i den verden), at de vælger at holde kortene tæt ind til kroppen og ikke fortælle mere end højest nødvendigt.
    Igen, jeg kender ikke noget til Jeanette's sag, men har i kraft af mit job flere gange være involveret i udredningen af lignende sager både med besvigelser, bedrageri o.lign. Og her fortæller banken sjældent mere end højest nødvendigt til andre end politiet.

• #300   12. nov 2012 Hold op hvor er det forfærdeligt det du går igennem smiley
    Det må simpelthen være noget af det værste at skulle gå igennem, ikke bare at blive udsat for identitetstyveri, men at skulle kæmpe mod andres mistænksomhed og fordømmelse smiley
    Jeanette jeg håber du får den rigtige hjælp og du kommer helskindet igennem dette her

Vil så lige tilføje det ikke er alle banker og bankrådgivere der taler og behandler kunder ordentligt eller informerer dem om tilstanden på kontoen hvis der sker pludselige ting.
    Jeg opdagede f.eks selv at banken havde skrevet et forkert tal så jeg betalte husleje for en anden,

• #301   12. nov 2012 Jeantte - du har været udsat for identitetstyveri, og er altså helt uden skyld i det her, også vender familie og venner dig ryggen, fordi du må skære ned på luksusting, mens sagen bliver opklaret ?
    Sorry, to say - så har de sg* ikke været værd at samle på alligevel, hvis ikke de er der for én, når man har brug for det !!!
    Vennerne vælger man selv, det gør man jo ikke familien smiley

• #302   12. nov 2012 Kirsten: både banken og politiet har valgt at holde deres kort tæt på kroppen lige nu, jeg ved ikke om det er for at beskytte mig eller hvilket, det gør mig selvfølgelig lidt urolig, men jeg har tiltro til at de gør deres arbejde og de indvolvere mig når det er nødvendigt.

Smydi: det har du ganske ret i, men det gør aligevel ret ondt i hjertet, når folk som har kendt mig i flere år, finder på at kalde mig hustler, og kræver bevisførelse på at jeg ikke har gjort, det er giver en klam fornemmelse ned af ryggen at skulle stå og forsvarer sig for nogle mennesker, som man selv har forsvaret før og har haft tillid til

• #303   13. nov 2012 Tænk at blive valgt fra af sin egen familie. Føler sgu med dig Jeanette! smiley

• #304   23. nov 2012 Er der noget nyt i sagen??

• #305   23. nov 2012 Only: jeg har været til møde med skat da banken har valgt ikke at samarbejde med mig og politiet, men kører deres egen sag imod mig og indberret mig til skat, jeg har fået henstand fra skat af, fordi jeg havde kraftige beviser på at der er mistanke om at jeg ikke har snydt banken.
    Retsagen starter i januar imod to af de anholdte

• #306   23. nov 2012 M Selv: fordi jeg har nægtet at tage sagen med en inkasso advokat og nægtet at anerkende bankens indberetning til RKI.

Christina: det vil ikke tro på hvad politiet og jeg siger før der er faldet dom i sagen

• #307   23. nov 2012 Retssag allerede til januar? Det lyder godt nok utroligt, der plejer at være lange ventetider i retssystemet? Er de fængslet, inden der overhovedet er faldet dom??

• #308   23. nov 2012 M Selv: ja lige præcis, men jeg har nægtet at lave en afbetalings aftale, derfor er det henlagt til skat.

Bente: kun varetægts fængslet og det er kun en ud hvor mange retsmøder der starte til januar, den retsfuldmægtige pillede lidt mit nyerhvervet mod ned med at der kan gå op til et år før der falder dom

• #309   23. nov 2012 M jo betaler man ikke et eller andet vil de trække over sketten

• #310   23. nov 2012 M: desværre jo smiley

• #311   23. nov 2012 Så gennemtvinger de afdrag via skat og lønindeholdelse?

• #312   23. nov 2012 Bente: ja. men vi har heldigvis fået det udsat pga beviserne og politiets sag

• #313   23. nov 2012 Har man ubetalt gæld kan firmaet få skat til at trække det over skatten og ved løntilbageholdelse

• #314   24. nov 2012 Private virksomheder kan IKKE få SKAT til at lave lønindeholdelse for deres tilgodehavende. Det er udelukkende hvis du har gæld til offentlige indstandser, så som stat, kommune, politi etc.
    Der må være en anden grund til at banken har indberettet det til skat.

• #315   24. nov 2012 Barley okay heller ikke i sådan en sag hvor du ikke vil vedgå gælden som i dette tilfælde

• #316   24. nov 2012 Kan det ikke tænkes, at banken har indberettet gælden til skat, som så evt. har fratrukket nogle renter? På den måde, ville man jo få gæld til det offentlige.

• #317   24. nov 2012 Man kan jo gætte herfra og til juleaften hvorfor banken har indberettet TS til skat.....

Der er jo nok et eller andet i sagen der gør, at det giver mening - og sikke da et held, at skat venter på at politiet løser sin opgave inden inddrivelsen sættes i gang.

Kommentér på:
irriterende bank problemer, gennerel møgdag

Annonce