4.309 visninger
|
Oprettet:
Pædagog udd, praktik og ideer.. {{forumTopicSubject}}
Jeg står og skal i min første praktik om 3 uger, skal på et fritidshjem i 3 måneder.
Skal besøge min praktikvejleder og institutionen på fredag og hun sagde jeg skulle have udfyldt et praktikskema og have lavet 3 personlige læringsmål og 3 faglige.. men der er jeg jo helt blank.. vi får først praktikundervisning i næste uge- så aner knap nok hvad de der læringsmål går ud på
Er der nogen der kan komme med nogle ideer så jeg ved hvad det går ud på? Og hvad jeg evt skal forberede mig lidt på til første praktik, mødet, forventninger osv
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 103 Svar: 1.421
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 103 Svar: 1.421
Begrundede forventninger og overvejelser over den kommende praktikperiode.
Bekendtgørelsen § 15, stk. 1: Den studerende udarbejder forud for hver praktikperiode et praktikdokument. Dokumentet skal indeholde den studerendes begrundede forventninger og eventuelle spørgsmål til praktikstedet, den studerendes overvejelser over den kommende praktikperiode og dens sammenhæng med uddannelsen i øvrigt samt den studerendes øvrige forberedelse til den kommende praktikuddannelse, herunder notater om læsning af relevant litteratur.
Men det fatter man nu ikke ret meget af.. hehe. Hvis du sender mig din mail i en pb, kan jeg sende mine begrundede forventninger og det første udkast til mine læringsmål fra min første praktik til dig, hvis du gerne vil prøve at se hvordan det ser ud?
dec 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 27
Men de personlige læringsmål, kan være noget med at "komme ud af din skal" fx. at du vil have præsenteret dig selv for alle forældre (dem som du har mødt) inden for en måned. At kunne børnenes navne. At stå for en bestemt aktivitet, med en selvvalgt gruppe. osv.
Held og lykke med praktikken..
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 259 Svar: 2.481
Opstil således
Hvad, hvorfor og hvordan
Fx
Hvad: jeg vil gerne deltage i fritidshjemmet praktiske opgaver.
Hvorfor: for at få et indblik i hvilke praktiske opgaver der er i et fritidshjem.
Hvordan: være deltagende i de praktiske opgaver, samt få tildelt egne opgaver.
Der er noget som hedder praktikdokument og dette kan du finde på nettet, det burde ligge på din skoles hjemmeside:)
jul 2007
jul 2007
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.025
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.025
Pædagog udd, praktik og ideer..