{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.140 visninger | Oprettet:

hold op hvor blev jeg forskrækket i dag {{forumTopicSubject}}

øv hvor blev jeg bare forskrækket og bange i dag, det var slet ikke til at holde ud.
Jeg tænkte at jeg ville gå en tur, for at få lidt motion i dag efter lang tids meget usund livsstil, så jeg trasker afsted, og tænker at jeg lige samtidig vil gå forbi mine heste og se hvordan de har det, men da jeg går forbi folden er den helt tom, her knuger min mave sig virkelig sammen, jeg tænker straks alt det værste og om de er blevet stjålet, heldigvis findet jeg de to af dem ret hurtig, og får dem ind på folden igen, men den lille sorte shetlænder er bare væk, helt forsvundet i jorden nærmest, hvilket er underligt for den plejer ikke at vil gå særlig langt fra de to andre.
Bevæbnet med en spand foder og en træktov, begynder jeg så at lede efter den forsvundne pony og finder hende næsten 2 km væk fra foldene og de andre heste, på afstand kan jeg se at hun har svedt meget og vil slet ikke i nærheden af mig og slet ikke da hun ser tovet, imens jeg prøver at lokke hende til mig, kommer en mand forbi og siger at den pony er blevet ramt af en bil og han har prøvet at fange den, den sidste time, for at se om den var kommet til skade.
Mit hjerte stoppede fuldstændig, jeg kunne lige se det for mig at den var så skadet at hun ikke stod til at redde, øv det gjorde helt ondt at tænke sådan.
Efter noget tid før jeg endeligt fat i ponyen og tjekket hende igennem, det eneste hun lige havde var en hudafskrabning på mulen, men intet andet der skulle indikere at hun var blevet ramt af nogen bil.
Helt lettet træk jeg hende hjem, og fik lavet folden igen så de ikke burde kunne smutte ud.
Men nøjj hvor blev jeg bare forskrækket da jeg fik at vide at hun var blevet ramt af en bil, om hun er blevet ramt eller hvordan lige ved jeg ikke, men hun har det heldigvis fint

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hold op hvor blev jeg forskrækket i dag
  • #1   21. okt 2012 åh nej dog ikk flere uheldige bil episoder.....!heldigt der ikk er sket mere sender varme tanker herfra

• #2   21. okt 2012 kan dælme godt forstå du blev forskrækket, det må have været ubehageligt at få at vide, men godt ponyen ikke var kommet mere til skade

• #3   21. okt 2012 Uhh for pokker en dårlig oplevelse :-(( Kan godt forstå du panikkede lidt der, men godt at hun er ok, håber ikke hun for nogen men psykisk efterfølgende

• #4   21. okt 2012 pyha godt hun er hjemme igen, og ikke er kommet mere til skade. stort kram her fra

• #5   21. okt 2012 hun virker ikke til at være påvirket hende særlig meget, det tog hende te sekunder at bryde ud af folden igen da jeg vendte ryggen til. så nu har hun fået en special fold som hun ikke kan komme ud af

• #6   22. okt 2012 Det er da godt der ikke er sket noget. Og så må du have mig undskyldt for det næste jeg nu skriver. Men kan du SÅ se at får det hegn lavet!!!!!!!! For var det ikke netop dig der den anden dag skrev og fortalte om din lille udbryderkonge? Som heldigvis ALDRIG løb ud på vejen eller væk fra de andre og folden? JO det var det. Nu er det så sket alligevel. Heldigvis gik det godt. Denne gang. Men hvad med næste gang?
    Sidst men ikke mindst bør du efterlyse bilisten så du kan betale for rep. af bilen hvis det er nødvendigt.

• #8   22. okt 2012 Margit: hvad for dig ti lat tro at jeg ikke har efterlyst evt bil med henblik om at betale evt skader ?
    Nu var hele hegnet på øst siden revet op, altså 12 pæle og 5 tråde, det er desværre ikke noget man kan gardere sig imod som hesteejer, og som der jo så fin også er beskrevet i min anden tråd, gjorde jeg jo nemlig hegnet mere sikkert.
    Undskyld men jeg synes du er meget forudindtaget at tror at jeg ikke har sikret hegnet, fordi ponyen har løbet ud før.
    Det er skisme lidt ærgeligt at oprette et emne om hvor forskrækket man blev over sådan en hændelse og så blive mødt med en forudtaget holdning om at jeg ikke har efterlyst evt bil med henblik på erstatning til bilejer og ikke har sikret hegnet ydeliggere da ponyen før har fået tendens til at kravle igennem, det ville have været mere passende og spørge indtil og jeg havde gjort disse to ting

• #9   22. okt 2012 Træls når sådanne ting sker, men det er dyr og de reagere ikke altid som de plejer når der sker sådanne ting...
    Godt du har fået en fold til den lille så den kan blive inde, eller er der kun et tøjr tilbage så den ikke smutter...
    Men godt der ikke er sket mere med den lille...

• #10   22. okt 2012 Jamen det er da kun godt hvis du har efterlyst bilisten så du kan betale for skaderne.
    Du skrev i dit tidligere indlæg at NU skulle hegnet laves. Det blev det jo så. MEN du lærer det måske på den hårde måde en dag (håber jeg faktisk ikke). For når dyrene ikke er hegnet forsvarligt inde så dækker forsikringen IKKE. Og puha en erstatning der skal betales hvis en menneske dør fordi din pony futter rundt på egen hånd smiley

• #11   22. okt 2012 Alle de år jeg har haft mine hste på løsdrift, er det aldrig sket at nogen er gået igennem hegnet....
    Dit hegn er åbenbart ikke beregnet til at holde dine heste på folden...Der skulle udstedes store bøder til hesteholdere som bare lader stort om sikkerheden.
    Og så lige den med din forskrækkelse....Tænker du slet ikke på den forskrækkelse som en bilist får????

• #12   22. okt 2012 jeg tror sådan set ikke at i læser det jeg skriver, hegnet er sikret som jeg også skrev i mit tidligere indlæg, blev der sat ekstra snor på og hegnet blev strammet op.
    Hvis i mener at jeg skal have en bøde for min indhegning af dyr, så skulle hele danmark befolkning have bøder for deres dyrehold, hegnet er godkendt til hestehold, det er professionelt sat op, men igen ingen kan værne sig imod at en hel langside bliver revet op. og som jeg skriver er ponyen nu kommet på specialfold uden tråde, da det er dem hun kan skubbe til.
    Snow: tror du seriøst selv at hvis en billist havde ramt hesten at de så ville have kørt videre uden at sige noget til nogen, jeg fik kun at vide at manden at han mente at have set den blive ramt af en bil, og helt ærligt en pony på 70 cm vil temmelig sikkert have haft større skader hvis den var blevet ramt ?
    Hvis jeg skal være helt ærligt så synes jeg du skulle læse teksten inden du udstiller mig som en dårlig dyreejer, på et så lille grundlag og med ting du ligger i munden på mig

Anika: der var absolut intet der var som det skulle igår desværre, alle stolperne som var væltet var hevet op af jorden helt intakt, så det er lidt en gåde.

• #13   22. okt 2012 Jeg har læst...Men mangkler en forklaring fra dig...Hvordan definere du et hegn som sikkert...
    Et sikkert hegn for mig er så solidt lavet, st en hest ikke kan komme ud.
    Og det er jo så dit held at udbryderkongen ikke har haft nærkontakt med en bil....
    Men måske er du mere uheldig næste gang.

• #14   22. okt 2012 Snow: synes du ikke at det der er at trække den lidt ? regner du med at jeg svarer at de f.eks er ok at de strømførende tråde aflader på jorden ? eller at pælene der holder trådene sagtens kan ligge på jorden ?
    Mit heg ner sat så den øverste tråd er 110 cm fra jorden og den nederste tråd er 10 cm fra jorden, imellem dem har jeg tre tråde, plus at alle foldene er omkranset af en stor fold, som ikke bliver brugt til fold, samt at der er dobbelt hegn ud til den nærmeste vej, de to sidste sider er omkranset at fårefolde og en mark.

Men for ligesom at vende tilbage til det seriøse og ikke en diskussion om hvor vidt jeg har tænkt mig at betale den lovpligtige erstatning til evt bilejer eller bøde er mig pålagt.
    Så vil jeg blot sige at jeg blev kontaktet af naboen der har marken , som hegnet var revet ned til, først troede jeg at han ville have erstatning for nedtrådt afgrøder, hvilket jeg ville have dækket.
    Men han startede samtalen ud med undskyld, da han i går havde harvet ved mine folde, desværre havde harven fået fat i hegnet og inde han havde opdaget det havde han trukket langsiden op og ponyerne havde selvfølgelig set deres smit til at undersøge om græsset var grønnere på den anden side.
    Hoppen og føllet havde han ikke nogen problemer med at fange igen og sætte ind på den fold hvor hegnet var intakt, men den lille sorte kunne han ikke få fat på (det er klart, den er ikke vant til fremmede mennesker, så han tænkte at han lige kunne drive den tilbage på folden ved at gasser op for traktoren og evt dytte af den (jeg bebrejder ham ikke for hans uviden med heste) men det var jo så gået sådan at lille sorte Simone valgte at taget flugten ud over markerne, og han så desværre havde troet af mine folde havde tilhørt en anden gård, som han så havde banket på hos, men de havde deres lille sorte Claus, som dere sorte shetter hed, så han troede at min pony jo var claus og var løbet hjem i stalden, og han undskyldte til dem for at have skræmt deres pony og lovet at lave foldene igen, men nåede det ikke.
    Han troede jo at alt var iorden lige indtil han så min efterlysning efter en bil det måske havde ramt min pony.
    Jeg føler ikke at jeg kan tillade mig at være sur på ham, men vi har sammen sat nogle afmærkningspæle op så ligne ikke sker igen.
    Så vil jeg gerne se mig frabedt kommentarer om at jeg fortjener bøde for indhegningen af mine dyr og mistanke omkring min indhegning, men jeg skal da nok bøje mig i støve hvis jeres hesteindhegning kan holde til en tur med traktor og harve

• #15   22. okt 2012 Jeg har engang påkørt 2 heste. En blandingshest og en pony. Ved ponyens stigebøjle blev en lille pige slæbt efter hesten. Jeg kom kørende på lige landeveje og de kom farende ud fra en indkørsel der var fuldstændig omkranset af høje buske og træer.

Jeg nåede at dreje bilen en del så hestene istedet for at blive ramt frontalt nærmest løb ind i siden. Ved sammenstødet falder pigens fod ud af stigbøjlen og hun ligger midt på vejen og hestene farer op af vejen. Min daværende kæreste sprang ud og tog sig af pigen (han havde kørt ambulance) og jeg kørte efter hestene og fik fanget dem begge på en tilkørsel til nærmeste motorvej.

Da vi endelig får hestene retur til ejendommen viser det sig at det er 2 søstre hvor den ene er blevet sur på den anden så da hun rider ud af deres fold, slår den anden pige hendes hest i røven med stødhegnet hvorefter den går i vejret, smider hende af(hun hænger jo så stadig fast) og så render hestene..

Ponyen -som var den jeg ramte-viste sig at være ifolet og føllet kom til verden med et brækket ben via uheldet. Både piger, føl og heste har det godt i dag men det er drøn ubehageligt at påkøre en hest smiley Synes du skal få dyrlægen til at undersøge din pony, du ved jo ikke med hvor stor kraft bilen har ramt.. stakkels lille ponymus.. håber den kommer sig.

• #16   22. okt 2012 Sarah: puhhh det er godt nok en grim oplevelse, jeg har oplevet en gang hvor en hest kom galopperende i nødsporet på motorvejen, heldigvis løb den tilbage ind på et græsstykke ved siden af motorvejen, men det er drøn ubehageligt.
    Jeg har min tvivl om hun reelt er ramt af en bil, da der kun var et øjenvidne, til det og ponyen hverken er øm eller halt, hun har en lille skramme ved næseboret, men hun mangler hverken hår eller har nogen skræmmer på resten af kroppen, og jeg tror måske godt at hun har kunne løbe ud foran en bil og de så har undgået hinanden, men det har set ud som om de er stødt samme fra nogen vinkler af

• #17   22. okt 2012 Ingen af dem jeg ramte havde tydelige mærker, kun føllet i maven.
    Og jeg kørte vel at mærke en tung Volvo 740 St.car...

Kommentér på:
hold op hvor blev jeg forskrækket i dag

Annonce