{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
319 visninger | Oprettet:

Morskab på hundens bekostning.... {{forumTopicSubject}}

Efter arbejde tager vi ofte nogle timer ned på en strand der er forbeholdt hunde. Og det gjorde vi så også igår, og der var som altid mange andre hunde.

Og i går var der en familie - forældre og en dreng på omkring 12 år - med deres skønne Chow chow som hyggede sig på land med de andre hunde.

Men den her dreng mente bestemt hunden skulle ud i vandet og hver gang den nærmede sig vandet i legen med de andre hunde, skubbede han den og hev den i pelsen for at få den ned til vandet, men den udslap hver gang for det var tydeligt den var rædselsslagen for at gå ud vandet.... Så prøvede han at stå at kalde på den i over 20 minutter ude i vandet, dog uden held, så til sidst gik han op og hentede snoren, fangede hunden og slæbte den ned til og ud i vandet mens hunden hylede og peb og strittede imod med alt den kunne....

Jeg syntes det var utroligt synd for hunden, men jeg ville ikke sige noget for jeg regnede med at hans forældre ville bede ham stoppe, men nej, de syntes det var lige så skægt som drengen og da han havde fået den så langt ud at den ikke kunne bunde og den måtte svømme slap ham den ikke engang løs men stod og råbte at forældrene skulle se mens han trykkede den på ryggen en gang i mellem så den gik under vand med hovedet, og de sagde stadig ikke noget, de morede sig stadig over at sønnen havde det så skægt på det stakkels dyrs bekostning....

Nu er jeg normalt ikke én der blander mig i andre menneskers sager, men det her var for meget, jeg rystede helt af vrede, så jeg gik ud i vandet til ham og tog snoren ud af hånden på ham så hunden kunne komme op igen, og forklarede ham at det ikke var sjovt for hunden, og at han heller ikke ville bryde sig om at blive tvunget til noget han var meget bange for, uden at jeg skældte ud (selv om jeg havde lyst til at råbe af dem alle sammen). Han kiggede bare ned uden at svare og gik op til forældrene, og de gik så alle med det samme.

Jeg skulle måske have passet mig selv, men jeg kan ikke klare at se dyr der ikke bliver behandlet ordenligt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Morskab på hundens bekostning....
  • #1   26. jul 2006 Godt der er nogen der tør blande sig en gang i mellem , jeg havde helt klart heller ikke holdt mig tilbage...

• #2   26. jul 2006 GODT GJORT!! Virkelig fedt at du havde modet til at gøre det.. For det er fandme dyreplageri der vil noget.. Og når hunden endda hyler!! De burde slet ikke at have hund, hvis de ikke kan se hvor bange den stakkels hund er, og ikke kan se hvor galt det er.. De må sguda lære at opdrage på deres hund.. Og ja, egentlig også dem selv.. Sikke en gang idioter! Håber de tænkte lidt over det du gjorde og indså at det var fuldstændig forkert.. Stakkels hund!!!!

• #3   26. jul 2006 Pisse fedt.. TAK TAK TAK.. -jeg væmmes ved alle de forældre der ikke opdrager deres børn til at omgås hunde.. (nogle forældre tror at deres børn skal have lov til ALT)
    Jeg hader det..
    Maria og Kim, -tusind tak for en super indsats

• #4   26. jul 2006 Superlækkert med nogen der tager sig af sådan noget. Egentlig er det jo synd for barnet, det er jo ikke hans skyld. Altså jeg mener, hvis han ikke har fået det at vide. Jeg kan godt undres over hvorfor nogen filk har børn, når ikke de gider opdrage på dem! Ja undskyld mig, men.. smiley

• #5   26. jul 2006 det er meget svært, synes jeg, at vide hvornår det er ok at blande sig i andres måde at holde hund på.... Jeg synes bare at man skal tale den svages sag når den åbenbart bliver overhørt.

Pernille - Enig, man ser alt for ofte børn der ikke kender grænser for hvad der er ok at gøre ved dyr, fordi forældre ikke siger fra af ukendte årsager.... Ser selvfølgelig endnu oftere børn sammen med dyr hvor de har det skønt sammen....

• #6   26. jul 2006 Gazellen - det var også derfor jeg forklarede drengen at han skulle lade være og hvorfor, det ville slet ikke være fair overfor ham hvis jeg skældte ham ud da han måske ikke vidste bedre.... Og det er altid mere gavnligt at tale til folks fornuft smiley

• #7   26. jul 2006 Synes det var dejligt du blandede dig *S*

Men det kan jo desværre være drengen har set en vis hundehvisker og derfor mener dette er vejen frem smiley

• #8   26. jul 2006 Ja du har ret, -det ses jo heldigvis oftere.. smiley

• #9   26. jul 2006 Godt du blandede dig!

Kunne se hele scenerariet for mig, og skammer mig virkelig over, hvordan nogle børn opfører sig overfor deres egne dyr eller i det hele taget dyr! Og så de forældre! De skulle dælen dylme !()"=?§?&?!%`"`¤!?& sige noget til deres knægt!! *grr*

• #10   26. jul 2006 Renè - Nu bor jeg i sverige og der bliver hundehviskeren ikke sendt, men til gengæld den sejeste hundetræner der ikke bruger tvang, så det er ikke der han har det fra smiley

• #11   26. jul 2006 Hvor er det skønt at der er nogen der tør blande sig smiley Hatten af for det.

Jeg bliver helt vred, bare ved at læse din beretning, sådan en m......

Men jeg bliver mest harm over at forældrene ikke kan se det er forkert, men i stedet bare griner, hvad får den dreng ellers lov til?

• #12   26. jul 2006 <b>Maria</b>--> Kanon fedt at du "blandede" dig. Jeg håber at jeg havde gjort det samme... Ellers havde min kæreste helt sikkert sagt noget til møgungen! c",)

• #13   26. jul 2006 La Anja & dogs - Man kan jo ikke lade være når man ser på det længe nok, man håber jo det stopper igen uden man skal træde til og lege dommer.... Jeg sagde ogå flere gange til min kæreste at hvis han ikke stoppede ville jeg gå over og sige noget, men han synes jeg er SÅ PINLIG når jeg skal lege gårdvagt, og prøvede da også at tale mig fra det og kalde mig tilbage.... Men jeg ved bare jeg ville fortryde helt vildt hvis jeg bare så på....

• #14   26. jul 2006 Sikkke nogle idioter.
    Godt du blandede dig.
    Applaus herfra !!

• #15   26. jul 2006 Jeg syntes du taklede det på en fed måde. Stille og roligt ( selvom du kogte indeni ) fik du fortalt drengen det urimelige han gjorde. Jeg tror det gjorde ham meget mere flov end hvis du havde råbt og skreget. Så var det måske bare endt i skænderi med hans forældre. Dette her tror jeg de tænker meget mere over, siden de gik derfra så hurtigt.

Hej fra Lene ( der også har børn )

• #16   26. jul 2006 dyr og børn er et mix, der kræver kraftigt opsyn af et voksent ansvarsfuldt menneske...ALTID....

tror de skal være glade for at de mødt dig, der i god ro fik forklaret dem tingene.... og ikke mig, der sikkert var gået amok, og på den måde kun havde fremstået som en idiot....

Lykke

• #17   26. jul 2006 Man kan vel stadig se tv2 og DR selvom man bor i Sverige?

Men jeg synes også det var godt du blandede dig for sådanne ting skal man ikke se på uden at blande sig, hvis man ikke blander sig har man et medansvar, og viser udadtil at man synes det er helt iorden med denne perverse opførelse.
    Strækt gået!

/ Trine

• #18   26. jul 2006 PS

Dina, jeg ville nok mene at de burde opdrage på deres søn og ikke hunden - i denne situation er det jo helt klart sønnen der mangler pli og opdragelsenår han ikke ved hvordan man behandler et andet levende væsen.

Kommentér på:
Morskab på hundens bekostning....

Annonce