Morskab på hundens bekostning.... {{forumTopicSubject}}
Efter arbejde tager vi ofte nogle timer ned på en strand der er forbeholdt hunde. Og det gjorde vi så også igår, og der var som altid mange andre hunde.
Og i går var der en familie - forældre og en dreng på omkring 12 år - med deres skønne Chow chow som hyggede sig på land med de andre hunde.
Men den her dreng mente bestemt hunden skulle ud i vandet og hver gang den nærmede sig vandet i legen med de andre hunde, skubbede han den og hev den i pelsen for at få den ned til vandet, men den udslap hver gang for det var tydeligt den var rædselsslagen for at gå ud vandet.... Så prøvede han at stå at kalde på den i over 20 minutter ude i vandet, dog uden held, så til sidst gik han op og hentede snoren, fangede hunden og slæbte den ned til og ud i vandet mens hunden hylede og peb og strittede imod med alt den kunne....
Jeg syntes det var utroligt synd for hunden, men jeg ville ikke sige noget for jeg regnede med at hans forældre ville bede ham stoppe, men nej, de syntes det var lige så skægt som drengen og da han havde fået den så langt ud at den ikke kunne bunde og den måtte svømme slap ham den ikke engang løs men stod og råbte at forældrene skulle se mens han trykkede den på ryggen en gang i mellem så den gik under vand med hovedet, og de sagde stadig ikke noget, de morede sig stadig over at sønnen havde det så skægt på det stakkels dyrs bekostning....
Nu er jeg normalt ikke én der blander mig i andre menneskers sager, men det her var for meget, jeg rystede helt af vrede, så jeg gik ud i vandet til ham og tog snoren ud af hånden på ham så hunden kunne komme op igen, og forklarede ham at det ikke var sjovt for hunden, og at han heller ikke ville bryde sig om at blive tvunget til noget han var meget bange for, uden at jeg skældte ud (selv om jeg havde lyst til at råbe af dem alle sammen). Han kiggede bare ned uden at svare og gik op til forældrene, og de gik så alle med det samme.
Jeg skulle måske have passet mig selv, men jeg kan ikke klare at se dyr der ikke bliver behandlet ordenligt.
maj 2006
Følger: 25 Følgere: 25 Hunde: 2 Emner: 11 Svar: 1.404
apr 2006
Følger: 56 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 265 Svar: 4.543
maj 2006
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 15 Svar: 231
Jeg hader det..
Maria og Kim, -tusind tak for en super indsats
maj 2005
Følger: 75 Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 596 Svar: 8.392
mar 2006
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 514
Pernille - Enig, man ser alt for ofte børn der ikke kender grænser for hvad der er ok at gøre ved dyr, fordi forældre ikke siger fra af ukendte årsager.... Ser selvfølgelig endnu oftere børn sammen med dyr hvor de har det skønt sammen....
mar 2006
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.705
Men det kan jo desværre være drengen har set en vis hundehvisker og derfor mener dette er vejen frem
maj 2006
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 15 Svar: 231
jun 2004
Følger: 59 Følgere: 57 Hunde: 1 Emner: 338 Svar: 3.686
Kunne se hele scenerariet for mig, og skammer mig virkelig over, hvordan nogle børn opfører sig overfor deres egne dyr eller i det hele taget dyr! Og så de forældre! De skulle dælen dylme !()"=?§?&?!%`"`¤!?& sige noget til deres knægt!! *grr*
mar 2006
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.611
Jeg bliver helt vred, bare ved at læse din beretning, sådan en m......
Men jeg bliver mest harm over at forældrene ikke kan se det er forkert, men i stedet bare griner, hvad får den dreng ellers lov til?
jul 2005
Følger: 31 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 24 Svar: 748
mar 2006
jun 2005
Følger: 24 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 3.577
Godt du blandede dig.
Applaus herfra !!
apr 2006
Følger: 28 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 22 Svar: 340
Hej fra Lene ( der også har børn )
jan 2005
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 247 Svar: 3.481
tror de skal være glade for at de mødt dig, der i god ro fik forklaret dem tingene.... og ikke mig, der sikkert var gået amok, og på den måde kun havde fremstået som en idiot....
Lykke
jan 2006
Følger: 88 Følgere: 125 Hunde: 5 Emner: 395 Svar: 9.576
Men jeg synes også det var godt du blandede dig for sådanne ting skal man ikke se på uden at blande sig, hvis man ikke blander sig har man et medansvar, og viser udadtil at man synes det er helt iorden med denne perverse opførelse.
Strækt gået!
/ Trine
jan 2006
Følger: 88 Følgere: 125 Hunde: 5 Emner: 395 Svar: 9.576
Dina, jeg ville nok mene at de burde opdrage på deres søn og ikke hunden - i denne situation er det jo helt klart sønnen der mangler pli og opdragelsenår han ikke ved hvordan man behandler et andet levende væsen.
Morskab på hundens bekostning....