{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.142 visninger | Oprettet:

"Jeg ELSKER at lave mad" {{forumTopicSubject}}

Hver gang jeg hører en person sige det, tænker jeg WHAT??!

Kan simpelthen ikke forstå hvordan man har energi over overskud til at stå og ELSKE at lave mad. Jeg ser sådan på det.

Man tager afsted på arbejde - man kommer træt hjem. Nogle henter børn og laver ting med dem og nogle går til sport eller træning med hunden Osv.

Når man så når dertil at man skal lave mad er man pisse træt.

Man står så i 1 time til 1,5 time og laver noget til familien. Man gør alt klar og lækker. Og det bliver ædt på 15-20 min hvor man bagefter står med oprydning og opvask. :))) hehe

Engang kunne jeg også lide at lave mad. Men så indså jeg hvor nederen og utaknemlig job det er smiley

Er jeg den eneste der har det sådan? eller hvad? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Jeg ELSKER at lave mad"
  • #1   1. okt 2012 Nu har jeg nærmest kun mænd til at spise her. Og jeg synes at jeg kan lave mad i uendelige mængder. Laver jeg lidt bliver det spist, laver jeg alt for meget bliver det spist. Laver jeg endnu mere - DET BLIVER SPIST! hva sker der? smiley smiley

  • #2   1. okt 2012 Nu bruger jeg så ikke så lang tid på at lave mad (medmindre det er noget der står og passer sig selv)
    Jeg kan godt lide at lave mad.. Men vores aftensmad er også samlingspunkt, hvor vi snakker om hvad der er sket i løbet af dagen smiley Nu har vi så en lille fyr, så der bliver maden tit afbrudt desværre.. smiley

    Så jeg er ikke på den vogn smiley


  • #3   1. okt 2012 Haha smiley Du er heldig. Men jeg kan bare ikke forstå det. Måske fordi det altid er mig der står med det. Og jeg gider det ikke mere.

    Det minder mig om hvordan det er at handle ind. Man tager en vogn - putter mange ting i den - tager tingende op på kassen - tager tingene ned fra kassen i vognen, tager tingene op af vogn og ned i bilen - tager tingene op af bilen og på køkkenbordet - derefter skal man til at putte dem i køleskabet igen. Og så går der 2-3 dage og så er alt ædt inklusivt det slik jeg har købt til mig selv. smiley


  • #5   1. okt 2012 hvis dem der bor sammen med dig ikke sætter pris på din hjælp, så havde jeg dælme bare stoppet lige på stedet..
    Kun lavet mad til mig selv, handlet ind til mig selv osv osv. smiley


  • #6   1. okt 2012 Jeg kan faktisk godt li`at lave mad....... Men speicielt når jeg har tid til det smiley

  • #7   1. okt 2012 De aftner jeg er alene hjemme.. uuuha. jeg nyder det. Jeg laver ikke mad, spiser en rugbrødsmad og nyder fritiden smiley



  • #8   1. okt 2012 Finkaninus: Årh, glad for at gøre at jeg ikke den eneste kvinde på jorden der har det sådan smiley

  • #9   1. okt 2012 Jeg synes da også det er hygge hvis jeg prøver en ny opskrift. Men det gør jeg ikke så tit, for det tager endnu mere tid. Så jeg bruger det jeg har i hovedet for det meste.

  • #11   1. okt 2012 Rikke: HVAD er din hemmelighed?
    Jeg kan bare ikke stå og synes det er fantastisk at stå og tude over et løg smiley
    haha


  • #12   1. okt 2012 Hehe Ja jeg er så en af dem der ELSKER at lave mad ! Elsker hvor kreativ man kan være , hvor farverig man kan lave det og ja hvordan man kan lave ingenting om til noget perfekt ! For mig er det kunst !

  • #14   1. okt 2012 Dengang jeg boede hjemme - dengang jeg var ung (*host host*), havde jeg en aften om ugen hvor jeg skulle lave mad til mine forældre. Der kunne jeg godt lige det. For hjemme ved os laver min mor traditionelt mad - til min konservative far. smiley Der kunne jeg godt lide at lave noget nyt og overraske dem. Nu... tja.. Jeg er glad når de sider med kinderne fulde og smovser og nyder det. Men det vil også bare være nemmere hvis der var reste-dage en gang i mellem. Men der er der ALDRIG! min kæreste står nogle gange op om natten og spiser det smiley Det er utroligt.

  • #15   1. okt 2012 Selina : Så må du jo bare tage noget fra og sige han IKKE må tage det smiley

  • #16   1. okt 2012 Eller gemme det ! smiley

  • #17   1. okt 2012 Min mand er til sovs og kartofler. Han siger at han har lavet en pagt med kaninerne. Han spiser ikke deres mad og de spiser ikke hans. Han er vokset op med sovs (fed opbagt sovs) og kartofler!!

    Mine forældre er 84 og jeg er, mærkelig nok, ikke opvokset med sovs og kartofler. Jeg er opvokset med masser af grøntsager, ristaffel, pasta, ravioli og diverse.

    Så der bliver indgået kompromisser herhjemme og ind imellem får vi hver vores......*G*


  • #19   1. okt 2012 Vi er 3 herhjemme der godt kan lide at lave mad, den bette kan (på egen hånd) lide at lave æg på panden ;o) skønt er det at få lidt forskelligt smagende mad, at det ligger til sjældenhederne der er en af os der ikke synes om det der er lavet :o)

  • #20   1. okt 2012 Herhjemme har jeg fået alle huslige opgaver i den sidste måned og forventer også det ser sådan ud de næste tre uger, da kæresten er ved at færdiggøre sit speciale.
    Jeg synes det er temmelig hårdt.
    Men herhjemme er indført "lorte" lørdag. Der handles ind til en uge, gøres rent, vaskes tøj osv.. En gang efter frokost er det tid til en lang tur med hunden.

    Søndag hygger jeg til gengæld helt igennem. Både på sofaen og tager altid tre timer i skoven med hunden. Og laver gerne en masse forberedelser til ugens mad. Denne søndag kogte jeg græskar suppe, lavede gryderet,og kødsauce og proppede i fryseren, bagte muffins, rugbrød og morgenbrød. Når man bruger sådan en hygge eftermiddag på det synes jeg det er meget hyggeligt! Og så er det minimalt med tid det tager resten af ugen plus opvasken i hverdagen er meget begrænset..


  • #21   1. okt 2012 Jeg elsker at lave mad...

    Men jeg laver det sjældent.. Gider nemlig ikke lave mad når det kun er mig der skal spise.. smiley


  • #22   1. okt 2012 Men hvis ikke retterne er sådan halv forberedt (eller det er hurtige retter som wraps, pitabrød osv) kan jeg godt nok gå surt i det.. Man kommer hjem kl 17, hunden skal luftes, aktiveres og trænes, så er klokken i hvert fald blevet 19. Hvis man så skal slide i køkkenet en time, efterfulgt af en kæmpe opvask (vi har ikke opvaskemaskine), leges med hunden osv så er klokken jo 22-23 før man er færdig.. I dag kunne jeg slappe af kl 21.. Ahh!! smiley

  • #23   1. okt 2012 Jeg elsker også at lave mad smiley

    Er så heldig at både mand og mine 3 sønner på 13,19 og 21 sætter pris på god mad og alle synes det er hyggeligt at spise aftensmad samlet.

    Trods arbejde, skole, fritidsaktiviteter mm. lykkes det os faktisk at spise samlet 4-5 dage om ugen og typisk er vi samlet 1-1½ time, hvor vi spiser og får vendt verdenssituationen.

    PT. er det store mængder, der ryger ned hos ungerne, når en sjælden gang det kun er min mand og jeg, der spiser sammen, får jeg oftest lavet alt for meget mad, det er ikke nok at halvere portionen og trække lidt fra har jeg fundet ud af smiley


  • #24   1. okt 2012 Stakkels din mor madam mim.. Det må have været en øv følelse at i var færdige efter kun 15 min.
    I vores familie har vi altid alle tændt et juletræslys der står foran os hver især, på samme tid. Og så får den person hvis lys brænder i længst tid en gave. Det passer meget godt med den tid der tager at komme igennem al maden uden at man skal skynde sig.. Og så var ventetiden ligsom mere udholdelig dengang vi var små..

    Jeg kan nu også meget godt lide at lave mad i hverdagen, Rikke. Men jeg kan simpelthen ikke finde tid til det i hverdagen hvis det er retter der skal tage længere tid end 20-30 min. Da jeg studerede elskede jeg bruge tid i køkkenet hver dag, men der var tiden også mere fri, og det var nemmere at planlægge som det passede ind.
    Men Med job, efterfulgt af to timers hundetid, ville det resultere i at vi får aftensmad ved ni tiden. Og det er alt for sent når vi spiser i en times tid, som skal efterfølges af opvask og mere hundehygge, inden sidste gåtur.
    Og nu vil jeg gå en tur med hunden og hoppe i seng! Sov godt alle sammen og drøm smukt!


  • #25   1. okt 2012 nu er det heller ikke fordi jeg laver 3 retters middag hver dag. Jeg laver 1 ret. laver også alt fra bunden. Men kan simpelthen ikke spise noget færdiglavet.
    Jeg kan godt lide at gøre noget for andre. Men når folk kommer sultne hjem fra arbejde osv. så bliver det jo bare kylet ned. smiley
    og når de så sidder med de mætte maver er der ingen der rejser sig for at hjælpe.. Derfor lærer jeg aldrig at elske at lave mad. smiley
    Og idag har det været en dejlig dag - jeg er alene hjemme. Så det blev bare til noget koldskål. Ja, total kedeligt. Men det var NEMT og HURTIGT!!! smiley


  • #27   1. okt 2012 Selinas Mor, Servere havregrød, det ligger en god bund, spørger de hvorfor? så kan du altid svare "det er hurtigt og nemt at lave, I smager jo ikke på det alligevel, så hvorfor bruge en masse tid på at arrangere noget hamrende lækkert" ;oP

    Det er dejligst at lave mad når man kan høre/se det bliver værdsat, også med et tak for mad til den den har lavet det når man er færdige med at spise ;o)

    Ups, fik lige tilføjet lidt mere ;o)


  • #28   2. okt 2012 Jeg kan rigtig godt lide at lave mad, og jeg gjorde det også (næsten) hver dag da jeg var singel. Jeg synes det er en rigtig god måde at koble af på. smiley

  • #29   2. okt 2012 Jeg elsker også at lave mad, men har også dage, hvor jeg virkelig gerne vil slippe - det benytter jeg mig så af ind imellem i hverdagene, hvor jeg er alene. Og engang imellem inviterer børnene på mad eller kæresten inviterer ud.
    Min kæreste er ikke kræsen og spiser alt, hvad jeg kan finde på at servere og roser ALTID min mad. Jeg går voldsomt op i gode råvarer og at lave alting selv fra bunden. Det er sjældent, jeg "snyder". Mine unger og deres kærester sætter også meget stor pris på et godt måltid, og så er de dælme værd at servere noget for. Jeg gider ikke kaste perler for svin *GG*
    Jeg laver altid maden, og kæresten rydder altid af - DET hader jeg nemlig..


  • #30   2. okt 2012 Jeg tilslutter mig koret smiley

    Oprydning er ikke det sjoveste, så det klarer manden.
    I de første år af vores samliv var han ikke den store grøntsagsspiser, men det har han lært, han spiser lige så meget grønt som jeg gør i dag.
    Jeg bruger mange grøntsager og laver en del vegetariske retter også.

    Til gengæld har jeg ikke flyttet mig, jeg kan ikke sætte de samme mængder kød til livs som han kan smiley




  • #31   2. okt 2012 Rikke: Det er da fedt, at man kan fordele arbejdet sådan smiley Min kæreste elsker salater og grønsager, så det er dejligt let smiley Og mine stakkels børn har gennem hele deres opvækst spist slige ting smiley ;)

    Det er en fryd at spise hos mine unger - Tore (sønnike) og Jannik (svigersøn) laver virkelig god mad. Da Nat og Jannik var på ferie, savnede Nat sin hund og Jannik sin surdej (oprskrift efter Klaus Meyer). Han bager de mest fantastiske brød - og datteren min står op til nybagt brød hver dag smiley


  • #32   2. okt 2012 Her er, hvad vi fik hos søn og svigerdatter sidst: Kalvekød på bund af rod frugter, stegte kartofler, timbale, sauce, hjemmebagt brød, hvidløgssmør og til dessert frugtsalat og hjemmelavet råcreme. (Han er 20 år gammel).

    profilbillede
  • #33   2. okt 2012 Rikke: Han er meget humoristisk, MEN der er nok en grad af sandhed i det alligevel *GGGG*

    I lørdags var de her at spise. Luna er meget kvik i hovedet, Alba lidt mere tung i opfattelsen og så kom det fra svigersøn: Hvis hunde havde en profession, så ville Alba være håndværker - en meget rar håndværker dog - og Luna ville være revisoren smiley


  • #34   2. okt 2012 Bente - GG, hvad pokker er der med de unge mænd og Claus Meiers surdej.

    Da min ældste vendte hjem fra 4 måneder i Mellemamerika med kæresten, var det første han købte ind til...

    Ja rigtig gættet surdej.
    Moren her havde ikke vedligeholdt den og fået bagt mens han var væk.
    Han bager dog ikke dagligt.

    Han flytter sammen med kæresten i næste uge, det kan være jeg skal fortælle hende, at der er nogle mænd, der laver friskbagt brød hver morgen smiley

    Nej, må hellere lade være, han slår mig ihjel.



  • #35   2. okt 2012 Rikke: Han er virkelig skøn smiley Ja, Tore er dygtig til at lave mad, men han har også altid været med mig i køkkenet - fra han var helt lille. Det har derimod aldrig interesseret Natascha det fjerneste - kun at spise det, så det er heldigt, hun har fundet sig en kæreste, der er hamrende god til det. Hun er dog blevet meget, meget bedre til at lave mad smiley Det stod skidt til en overgang *GG*

  • #36   2. okt 2012 Haha en herlig svigersøn du har dig Bente :oD

  • #37   2. okt 2012 Kirsten: Jeg ved ikke, hvad det er, der tænder unge mænd ved surdej? smiley Faktisk sjovt, at du har en "lignende" smiley

    En lille henkastet bemærkning kan vel ikke skade? Ej, det er nok bedst at lade være smiley Måske gør han det helt af sig selv?


  • #38   2. okt 2012 Aino: Ja, han er dejlig, ham må hun godt få børn med *GG*

  • #39   2. okt 2012 Nå, nu vil jeg lufte "revisoren" og så finde min seng. Kan I sove godt smiley

  • #40   2. okt 2012 Bente - Jeg tror godt han kunne finde på det smiley

    Når de overnatter her, står han op og koger grød til hende, samt laver en tallerken med udskåret frisk frugt.

    Sov godt smiley



  • #41   2. okt 2012 Elsker også at lave mad smiley Og kæreste, venner og familie elsker at spise det smiley Her er det både traditionel dansk mad og nye spændende ting. Der er altid grøntsager i en eller anden form...og gerne masser smiley Kæresten er heldigvis ikke kræsen og roser gerne og så siger vi altid tak for mad- også selvom vi er ude og spise. Vi har også den ordning, at jeg laver mad og han rydder af, sætter i opvaskemaskinen og vasker resten op smiley Alt her bliver også lavet fra bunden...jo selvfølgelig kan vi også købe take away men er nu bedst til hjemmelavet mad smiley I går lavede jeg desuden aftensmad lidt mirabelle marmelade smiley Og ja arbejder fra 7-15...med mad smiley

  • #42   2. okt 2012 Jeg ELSKER også at lave mad:-)
    Har altid synes at madlavning var helt fantastisk, og er kun blevet mere glad for det som jeg er blevet voksen.

    Nu kommer jeg også fra en familie, hvor vi sidder og hænger lææææææænge over maden - Juleaften sidder vi gerne og spiser (Inkl. Risalamande) i 6 timer.

    Nu her hvor jeg går hjemme, bruger jeg jo så endnu længere tid på madlavning hver dag, og har også tiden til at finde på nye spændende ting at lave til aften. Elsker også at invitere gæster på mad, og så får den ikke for lidt.Gerne 3 retter, og alt hvad jeg nu ellers kan finde på smiley


  • #43   2. okt 2012 Jeg elsker at lave mad. smiley
    Jeg bager også meget, til stor glæde for familien. Elsker at prøve både nye og gamle opskrifter, og se hvad der kommer ud af det.


  • #44   2. okt 2012 Kirsten: Hvor er han sød smiley

  • #45   2. okt 2012 Ha ha - Mim smiley smiley Og "kælling" er nok den rigtige betegnelse smiley Lidt kælling skal man være smiley

  • #46   2. okt 2012 LOL Mim - ja, det ved jeg - og lige præcis smiley

Kommentér på:
"Jeg ELSKER at lave mad"

Annonce