934 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Kære forældre.... Kære forældre....

Nu er den mørke tid startet.

Igen idag, både til morgen og her til aften, så jeg bare mange børn på cykel, uden lys !

Få nu tjekket de cykler, man kan købe lygter der automatisk tænder når hjulene drejer rundt, så vi skal ikke engang huske at tænde dem.

Bilisterne har ikke mange chancer for at se en hel mørk cyklist og børn rager ikke meget op i trafikken.

Så gør alle en tjeneste og sørg for der er lys på cyklerne.....

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kære forældre....
  • #1   28. sep 2012 Kunne jeg trykke "Like" så var det gjort ;o) Også huske Cykelhjelm til børnene!

Er det ikke dem der hedder dynamolygte? synes jeg at huske de i hvert fald hed da jeg var barn og havde sådan tingest på cyklen ;o)

• #2   28. sep 2012 Godt indlæg - og det gælder ikke kun cykler, men i det hele taget forbered børnene på den mørke tid......

Vores den bette har sådan en gul refleksvest til hvis han skal vente på bussen når der er mørkt da der er sparsomt belyst på landet smiley

• #3   28. sep 2012 Hørt smiley

Mine unger har magnet lygter på med ekstra magneter, da de to der følger med i pakken ikke giver meget lys ved lav fart.

Meningerne om Dynamo lygter fra barndommen er sikkert delte, men det var fandme da smart smiley

• #4   28. sep 2012 Pletpølsen, yepper også løb de ikke tør for strøm hehe

• #5   28. sep 2012 Når min datter skal ud og det er mørkt eller mørkere end normalt så kommer hun selv og spørger efter vest og lygter...

• #6   28. sep 2012 Ja det er magnetlygterne ...

Jeg har selv et sæt, men også et sæt almindelige lygter monteret, da jeg synes magnetlygterne sidder lige lavt nok, men det er jo bare min egen vurdering smiley

• #7   28. sep 2012 det gælder også reflekser og evt vest!

Jeg er blevet dyttet af, når det var mørkt på trods af rigtig lys og reflekser på cyklen fordi jeg havde mørkt tøj på!

• #8   28. sep 2012 Jeg har også lys og reflekser på hunden, når vi går om aftenen ;o)

• #9   28. sep 2012 Godt brølt!

• #10   28. sep 2012 Min søn der går i 7. klasse er den eneste der har cykelhjelm tilbage i hans klasse.... Han får IKKE lov at cykle uden!

Gudskelov har vi slet ikke ballade, når de skal på cyklen. Både sønnen i 5. og ham i 7. tager den helt automatisk på.

Er muligvis blevet miljøskadet efter at have stået med adskellige cykeltraumer på skadestuen....

• #11   28. sep 2012 Jeg løber hver morgen og det er i ført gul jakke. Malou er altid med så der er lige blevet købt ny refleks vest til hende med rød led lys over trykken. Men jeg ser ikke mange børn her i byen uden lygter.

• #12   28. sep 2012 Jeg har lige fået skiftet batterierne på mine lygter, så de lyser klart når det bliver mørkt om morgnen smiley

Jeg har altid hjelm på, både fordi jeg ikke kan lide tanken om at kører galt og så kunne der måske se det samme som der gjorde med min mormor, og fordi at flok kører virkeligt råddent på den strækning jeg kører på igennem Aalborg by.

Jeg er altid på den sikre side smiley

• #13   29. sep 2012 Havde også nær knaldet en cyklist uden lys ned i dag i et højresving! Puuha en oplevelse, var på vej hjem fra arbejde kl. 20:45 og der er det bare MØRKT! Så vi fik begge en forskrækkelse og heldigvis var det "kun" det - men tror nok lige hun fik lært lektien!

• #14   29. sep 2012 Undre også mig, at så mange forældre lader deres børn cykle uden hjelm. Min datter i 9. klasse, har i et par år, været den eneste i klassen der brugte hjelm .... Om jeg fatter det. Når jeg spørger forældre om hvorfor, så siger de, at det kan de ikke tvinge børnene til. For mig er det kærlighed at fastholde at mine børn bruger hjelm og der er cykelforbud, hvis man bliver taget ude ... Er endnu ikke sket. Syndes der er forældre der slipper let om ved at tage et ansvar.
    Vi har også regler omkring at cykle og tale i telefon eller høre musik ... Absolut no go.

• #15   29. sep 2012 Godt indlæg René. Herude på landet er det også ganske almindeligt at man køre på både cykel, knallert, scooter og gerne flere på en og uden lys, man har ikke en jordisk chance for at se dem uden lys....

• #16   29. sep 2012 Ja enig , godt indlæg.
    Jeg syntes det kan være svært at se de små lygter , så på med vest eller en anden selvlysende ting.
    Forøvrigt er det i Sverige lovpligtigt for børn ( mener under 15 eller 18 ) at køre med cykelhjeml, det koster mener jeg 400,- at bliver stoppet.

Kommentér på:
Kære forældre....

Annonce